Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yenni
Berichten: 5462
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:34

Ik ben op zoek naar een "nieuw" tweedehands zadel. Momenteel heb ik een lemetex veelzijdigheids zadel. Nu wil ik voor een wintec gaan.

Ik ga in de zomer graag op buitenrit, en rij 4 x per week. Op recreatief niveau. We trainen op L niveau. Wedstrijd ambities heb ik niet.
Welke zadel van wintec zouden jullie mij aanraden? Een dressuur of veelzijdigheids zadel? Zit er nog veel verschil in de wintec 500, pro of isabell werth?

germie

Berichten: 26069
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:27

Dressuur of vzh is een persoonlijke keuze. En welk model maakt niet uit. Ze zijn allemaal goed en eigenlijk ook even duurzaam en veelal is de pasvorm zelfs gelijk.Ik vind zelf de 500 het mooiste er uit zien, het meest als 'echt leren' zadel. Maar de andere zijn ook niet verkeerd.
De Lite vind ik bij de nieuwe versies ook zeker het bekijken waard.

Zinzi_jewel

Berichten: 8843
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:41

De nieuwe 500 hart is een mooi zadel om te zien en ook comfortabel qua zit .
Ik had een isabelle nieuw model
Maar de 500 in veelzijdigheid bleek toch makkelijker te zitten op jong paard wat nogal durft te stuiteren
Dus de isabelle verkocht en nu een veelzijdig 500 hart
Enige nadeel die kunstof singelstoten , maar die gaan we laten vervangen door leer , dat kunstof singelt niet makkelijk aan vindt ik .
Of je Dressuur of veelzijdigheid neemt is de persoonlijke keuze voor jou en je paard

Celebi
Berichten: 3790
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 08:47

Yenni schreef:
Ik ben op zoek naar een "nieuw" tweedehands zadel. Momenteel heb ik een lemetex veelzijdigheids zadel. Nu wil ik voor een wintec gaan.

Ik ga in de zomer graag op buitenrit, en rij 4 x per week. Op recreatief niveau. We trainen op L niveau. Wedstrijd ambities heb ik niet.
Welke zadel van wintec zouden jullie mij aanraden? Een dressuur of veelzijdigheids zadel? Zit er nog veel verschil in de wintec 500, pro of isabell werth?


Als je lest of traint (ook zonder wedstrijd ambities kun je er op een gegeven moment tegenaan lopen dat jouw houding op een vzh veel lastiger is dan op een dressuur. Bij mij zat dat echt in de weg. Ik had zoveel vrijheid dat mijn benen automatisch in de stoelzit gingen en om dat te corrigeren is erg pijnlijk. Tevens had ik wat meer steun nodig bij de regelmatige bokjes en trucjes van pony. Ook buiten is dat een verademing. Enige wat ik er nog niet mee heb getest is verlichte zit dus dat is voor mij nog een raadsel, maar dat ik als op zich toch wel fanatiek trainende recreatie ruiter met vooral buitenrij ambities een dressuur nodig had was duidelijk na de miskoop van mijn eerste vzh zadeltje.

Welk type kan ik je niet op adviseren want ik heb een Arena, een broertje uit dezelfde Wintec fabriek. Maar ook omdat ik vind dat er gewoon een zadelmaker naar moet kijken. Ze vallen allemaal toch net iets anders en je moet altijd ook kijken of Wintec bij je paard en bij jou past. Soms werkt een merk gewoon niet. Zoek dus een zadelmaker die alle types heeft en laat de allemaal passen en als er wat past kun die die gelijk onder toeziend oog testen. Kan namelijk ook zijn dat een zadel in essentie wel gaat passen, maar dat een expert ziet dat er eerst nog een paar risers in moeten en een nieuw kopstuk etc.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34750
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 09:27

Yenni schreef:
Ik ben op zoek naar een "nieuw" tweedehands zadel. Momenteel heb ik een lemetex veelzijdigheids zadel. Nu wil ik voor een wintec gaan.

Ik ga in de zomer graag op buitenrit, en rij 4 x per week. Op recreatief niveau. We trainen op L niveau. Wedstrijd ambities heb ik niet.
Welke zadel van wintec zouden jullie mij aanraden? Een dressuur of veelzijdigheids zadel? Zit er nog veel verschil in de wintec 500, pro of isabell werth?


Wil je wel meegeven dat vzh 2e hands lastig te vinden zijn. Wij wilden ook een nieuwer model. Wij hebben toch nieuw gekocht.

Iesje0485
Berichten: 85
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:57

Ik heb zelf ook een wintec zadel (wintec wide met cair systeem) en deze zit tussen vzh en dresuur in. Kan er eigenlijk alles mee doen! Ik heb hier 5 jaar lang dresuur etc mee gereden.

Nu toch overgestapt naar een dressuurzadel (de tekna letek) omdat ik de extra steun toch miste die het wintec zadel mij niet kon geven door de kleine wrongen.

Saaams

Berichten: 13291
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:59

Iesje0485 schreef:
Ik heb zelf ook een wintec zadel (wintec wide met cair systeem) en deze zit tussen vzh en dresuur in. Kan er eigenlijk alles mee doen! Ik heb hier 5 jaar lang dresuur etc mee gereden.

Nu toch overgestapt naar een dressuurzadel (de tekna letek) omdat ik de extra steun toch miste die het wintec zadel mij niet kon geven door de kleine wrongen.


Je hebt ook losse grote wrongen voor de wintec. Wist je dat? Die heb ik er los bij gekocht.

Iesje0485
Berichten: 85
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:01

Saaams schreef:
Iesje0485 schreef:
Ik heb zelf ook een wintec zadel (wintec wide met cair systeem) en deze zit tussen vzh en dresuur in. Kan er eigenlijk alles mee doen! Ik heb hier 5 jaar lang dresuur etc mee gereden.

Nu toch overgestapt naar een dressuurzadel (de tekna letek) omdat ik de extra steun toch miste die het wintec zadel mij niet kon geven door de kleine wrongen.


Je hebt ook losse grote wrongen voor de wintec. Wist je dat? Die heb ik er los bij gekocht.


Ja dat weet ik! Voor mijn tekna zadel nu ook druk opzoek naar de wrongen van busse (helaas overal uitverkocht).... maar ook met goede wrongen zat hij niet meer lekker, het zadel ligt tussen vzh en dr in, dus beenligging was niet ideaal :j

Saaams

Berichten: 13291
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:06

Nee daar kan ik me een beeld bij voorstellen. Ik vind VZH zadels sowieso niet prettig. Je komt gauw in stoelzit terecht. Onbewust. Kan je nog zo goed zitten, het veranderd niks.

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:13

Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie input.

Ik heb voor mijn bijrijdpaard 2 wintecs. Een veelzijdheid, welke precies zou ik moeten bekijken.

Dressuur Isabel werth. Maar daar kan ik totaal niet fijn in zitten. Ik word voorover gedrukt in het zadel omdat de lepel te hoog zit, de wrongen zijn niet helemaal goed voor mij etc.

Is er een wintec dressuur zadel die een lagere lepel heeft en meer vrijheid voor lange benen?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:19

Sterre98 schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie input.

Ik heb voor mijn bijrijdpaard 2 wintecs. Een veelzijdheid, welke precies zou ik moeten bekijken.

Dressuur Isabel werth. Maar daar kan ik totaal niet fijn in zitten. Ik word voorover gedrukt in het zadel omdat de lepel te hoog zit, de wrongen zijn niet helemaal goed voor mij etc.

Is er een wintec dressuur zadel die een lagere lepel heeft en meer vrijheid voor lange benen?


Ik heb de wrongen v m'n Isabell afgehaald, maakte voor mij alle verschil :j
De 500 zit vrijer, de nieuwe HART 500 schijnt prima te zitten ook. De vorige 500 vond ik erg glad, en daardoor niet fijn.

Saaams

Berichten: 13291
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:20

Sterre98 schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie input.

Ik heb voor mijn bijrijdpaard 2 wintecs. Een veelzijdheid, welke precies zou ik moeten bekijken.

Dressuur Isabel werth. Maar daar kan ik totaal niet fijn in zitten. Ik word voorover gedrukt in het zadel omdat de lepel te hoog zit, de wrongen zijn niet helemaal goed voor mij etc.

Is er een wintec dressuur zadel die een lagere lepel heeft en meer vrijheid voor lange benen?



Mijn wintec pro hart is erg plat. Maar ik weet niet of er verschil zit qua zitting tussen de normale en mijn wide.

Ik herken je probleem. Dat was ook mijn eerste afkeer tegen wintec. Tot ik op deze zat.

Ja, het is duidelijk hoe blij ik nog steeds ben :+

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:33

Saaams schreef:
Sterre98 schreef:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie input.

Ik heb voor mijn bijrijdpaard 2 wintecs. Een veelzijdheid, welke precies zou ik moeten bekijken.

Dressuur Isabel werth. Maar daar kan ik totaal niet fijn in zitten. Ik word voorover gedrukt in het zadel omdat de lepel te hoog zit, de wrongen zijn niet helemaal goed voor mij etc.

Is er een wintec dressuur zadel die een lagere lepel heeft en meer vrijheid voor lange benen?



Mijn wintec pro hart is erg plat. Maar ik weet niet of er verschil zit qua zitting tussen de normale en mijn wide.

Ik herken je probleem. Dat was ook mijn eerste afkeer tegen wintec. Tot ik op deze zat.

Ja, het is duidelijk hoe blij ik nog steeds ben :+

[ [url=m/Y4SKdD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die ziet er ook echt heel comfi uit :j

JuliaGr
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:03

Ik vindt de Wintec Isabell Werth echt super fijn zitten! (en heb rugproblemen maar vindt de zit best zacht) :) Ook heel gemakkelijk om te onderhouden, ging er soms even met een zachte doek over en klaar. *\o/*

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:54

Ook ik ben vandaag geslaagd voor een springzadel, de 500.

Afbeelding

Afbeelding

Zal vd week een foto met paard maken

future_vet
Berichten: 2623
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:55

Heel mooi!

Saaams

Berichten: 13291
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:02

Prachtig zadel!

Fangio

Berichten: 2568
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:13

Yenni schreef:
Ik ben op zoek naar een "nieuw" tweedehands zadel. Momenteel heb ik een lemetex veelzijdigheids zadel. Nu wil ik voor een wintec gaan.

Ik ga in de zomer graag op buitenrit, en rij 4 x per week. Op recreatief niveau. We trainen op L niveau. Wedstrijd ambities heb ik niet.
Welke zadel van wintec zouden jullie mij aanraden? Een dressuur of veelzijdigheids zadel? Zit er nog veel verschil in de wintec 500, pro of isabell werth?


Ik heb de wintec 500 dressuur en rijd daar rustig 4u durende buitenritten mee. Veelzijdigheidszadel zat ik zelf erg mee in stoelzit en de isabel werth krijg ik rugpijn van. Kwestie van uitproberen dus, maar ik ben erg tevreden van de mijne.

Iesje0485
Berichten: 85
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:32

Heeft iemand toevallig dikke dresuur wrongen te koop (of nog liggen) of weet iemand een site waar ik deze kan bestellen?

Weet iemand hoe dik de dikke wrongen van wintec zijn?

Hopelijk kan iemand mij hieraan helpen *\o/*

Saaams

Berichten: 13291
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:40


lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:33

Heeft iemand een Wintec pro endurance 17 inch? Is er iemand zo lief om de lengte van de kussens op te meten?
Dank!!

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:02


lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:07

Dank je Grit! 50 cm bij een 17 inch is dus behoorlijk lang!, Jammer dat gaat niet passen.

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 19:11

De endurance en stockzadels zijn inderdaad wat langer. De stock past nog net bij mijn tinker, maar die heeft voor een tinker een redelijk lange rug.

Iesje0485
Berichten: 85
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:33