Ervaringen: Wintec modellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:33

Tarico schreef:
Ik heb ook een Arabier dus dat klinkt hoopgevend :j


Ik zal wel even een foto maken zodra het zadel binnen is! Ben benieuwd of dit zadel ook voor jouw Arabier geschikt is! Ik heb een 17 inch besteld maar zelfs een 17,5 inch had ook nog gekund zei mijn zadelmaker.

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:56

Sanaa is ook ongeveer half Arabisch, qua bouw zelfs iets meer :+

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 10:31

Ik wil volgend jaar een wintec zadel voor mijn 3jarige.

Maar meeste zadelmakers willen dat je er ook op gaat rijden. Maar ik wil graag een zo goed mogelijk opgemeten zadel voordat ik ervoor ga zitten..

Maar goed zie ik dan wel weer.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 11:11

plutolover schreef:
Ik wil volgend jaar een wintec zadel voor mijn 3jarige.

Maar meeste zadelmakers willen dat je er ook op gaat rijden. Maar ik wil graag een zo goed mogelijk opgemeten zadel voordat ik ervoor ga zitten..

Maar goed zie ik dan wel weer.


Is ook wel het handigst dat je er tenminste al rechte lijnen op kunt stappen :)
Maar kun je hem niet met een barebackpad of oud boomloos zadeltje laten wennen aan ruitergewicht? Want een zadel doet onder ruitergewicht gewoon écht iets anders dan zonder, en het is toch wel fijn als een aangemeten zadel JUIST ook met rijden goed ligt. Ik snap die zadelmakers wel ;)

Fangio

Berichten: 2568
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:23

plutolover schreef:
Ik wil volgend jaar een wintec zadel voor mijn 3jarige.

Maar meeste zadelmakers willen dat je er ook op gaat rijden. Maar ik wil graag een zo goed mogelijk opgemeten zadel voordat ik ervoor ga zitten..

Maar goed zie ik dan wel weer.

Ik heb mijn wintec laten aanmeten om mijn toen nog niet zadelmakke paard. Zadelmaker vond dit ook niet ideaal, maar snapte wel dat ik er niet meteen opstapte. Toen paardlief zadelmak was en we een rondje konden stappen en draven heb ik wel direct de zadelmaker terug laten komen om alles opnieuw na te kijken.
Dusja, ideaal is het niet, maar voor een niet zadelmakke... Ik heb het iig ook op deze manier gedaan, zodat ik wel al met een zo goed mogelijk passend zadel kon beginnen en dan gelijk laten hercontroleren zodra ik er iet of wat op kon zitten.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:40

Fangio schreef:
plutolover schreef:
Ik wil volgend jaar een wintec zadel voor mijn 3jarige.

Maar meeste zadelmakers willen dat je er ook op gaat rijden. Maar ik wil graag een zo goed mogelijk opgemeten zadel voordat ik ervoor ga zitten..

Maar goed zie ik dan wel weer.

Ik heb mijn wintec laten aanmeten om mijn toen nog niet zadelmakke paard. Zadelmaker vond dit ook niet ideaal, maar snapte wel dat ik er niet meteen opstapte. Toen paardlief zadelmak was en we een rondje konden stappen en draven heb ik wel direct de zadelmaker terug laten komen om alles opnieuw na te kijken.
Dusja, ideaal is het niet, maar voor een niet zadelmakke... Ik heb het iig ook op deze manier gedaan, zodat ik wel al met een zo goed mogelijk passend zadel kon beginnen en dan gelijk laten hercontroleren zodra ik er iet of wat op kon zitten.


Precies zoals hierboven heb ik het ook met mijn merrie gedaan die we nu zadelmak aan het maken zijn.

Ook afgesproken dat zodra we een beetje kunnen rijden (dus rechte lijnen wat stap en draf zonder aan de lijn te rijden) dat ie dan meteen terugkomt om te kijken hoe het met ruitergewicht erbij gaat.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:47

Ik snap dat het voor zadelmaker lastig is te oordelen zonder ruiter erop.

Maar even klakkeloos een zadel op gooien en dan inrijden vind ik zelf geen goed idee.

Ik heb een barebackpad en daar wil ik mee beginnen al weet ik niet of ik er dan al op durf te zitten met zo pad.. ik ben niet de lenigste ik stap op met een krukje maar dan vind ik met een pad nogal lastig..

Ik heb een haf van 1.40 waar ik niet al te makkelijk op kom haha ben zelf 1.60 met korte benen, en m.n jonky van 2 jaar is nu 1.46..

Gelukkig heb ik nog ff

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:58

Ik heb een pony ruitermak gemaakt met een barebackpad en daarna zadelmak met een wintec. Toen pony beide kon (mak met zadel maar zonder ruiter, en mak met ruiter maar zonder zadel) is er door een zadelmaker naar gekeken. Andere Wintec een beetje aangepast en daarmee verder gereden. Ik heb beide zadels nog, maar gebruik ze niet meer. Keertje te koop zetten maar...

Fangio

Berichten: 2568
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:12

plutolover schreef:
Ik snap dat het voor zadelmaker lastig is te oordelen zonder ruiter erop.

Maar even klakkeloos een zadel op gooien en dan inrijden vind ik zelf geen goed idee.

Ik heb een barebackpad en daar wil ik mee beginnen al weet ik niet of ik er dan al op durf te zitten met zo pad.. ik ben niet de lenigste ik stap op met een krukje maar dan vind ik met een pad nogal lastig..

Ik heb een haf van 1.40 waar ik niet al te makkelijk op kom haha ben zelf 1.60 met korte benen, en m.n jonky van 2 jaar is nu 1.46..

Gelukkig heb ik nog ff

Ik geef eerlijk toe dat ik dat echt niet gedurfd had om met een bareback pad op te stappen. Ik ben niet zo'n goede ruiter en was bang dat ik er dan direct naast zou liggen, dus ik wou wel de houvast van een zadel. Vandaar ook op die manier gedaan. Ponylief heeft uiteindelijk geen stap verkeerd gezet, maargoed dat weet je nooit die eerste paar keren.

MariskadeJ
Berichten: 79
Geregistreerd: 18-11-15

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:29

Ik heb er maar 1x op gezeten, maar ik kon toen heerlijk rondsturen op een oud type suede dressuur (Werth?). Lag fijn stabiel, lekkere zit zonder te gedwongen te zijn, maar je zat wel echt 'boven' je paard, dat vond ik het enige nadeel.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:05

Fangio schreef:
plutolover schreef:
Ik snap dat het voor zadelmaker lastig is te oordelen zonder ruiter erop.

Maar even klakkeloos een zadel op gooien en dan inrijden vind ik zelf geen goed idee.

Ik heb een barebackpad en daar wil ik mee beginnen al weet ik niet of ik er dan al op durf te zitten met zo pad.. ik ben niet de lenigste ik stap op met een krukje maar dan vind ik met een pad nogal lastig..

Ik heb een haf van 1.40 waar ik niet al te makkelijk op kom haha ben zelf 1.60 met korte benen, en m.n jonky van 2 jaar is nu 1.46..

Gelukkig heb ik nog ff

Ik geef eerlijk toe dat ik dat echt niet gedurfd had om met een bareback pad op te stappen. Ik ben niet zo'n goede ruiter en was bang dat ik er dan direct naast zou liggen, dus ik wou wel de houvast van een zadel. Vandaar ook op die manier gedaan. Ponylief heeft uiteindelijk geen stap verkeerd gezet, maargoed dat weet je nooit die eerste paar keren.


Dat heb ik ook namelijk. Vind dat zo bareback ook sneller schuift

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:15

@plutolover ik heb meerdere BBPs gehad, en de BK support pad ligt én zit als een huis. Daar sprong ik zelfs mee. Helaas werd Doortje breder en breder en mijn heupen waren het er niet meer mee eens, anders zou ik die nog hebben. Maar mocht je er zo een op de kop kunnen tikken: dat zit onwijs stabiel! (En, niet onbelangrijk, ze zijn gewild, die BK support, dus doorverkopen is meestal geen probleem als je m niet meer nodig hebt)

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:42

Ik heb een christ bbp zit ook als een huis. Maar schuift wel als ik niet genoeg aanslingel. Maar m’n oudere haf is ook nogal rond geribt

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:40

Heeft een van jullie zowel een dressuurzadel als een veelzijdigheidszadel van Wintec? Zou de maat 1 op 1 Overgezet kunnen worden denken jullie als ik er een veelzijdigheidszadel bij wil?

nessinator
Berichten: 1798
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:03

Ja :) Ik ben overgegaan van vzh naar dressuur en dat lag gewoon 1 op 1 hetzelfde.

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:06

nessinator schreef:
Ja :) Ik ben overgegaan van vzh naar dressuur en dat lag gewoon 1 op 1 hetzelfde.

Dank, fijn te weten.
Vandaag heb ik de eerste keer les gereden met mijn wintec-op-proef. Groot succes! Sanaa liep echt superlekker, heerlijk verruimen en over de rug lopen enz, kortom, ik denk dat het een blijver is *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 06:09

Bij wie hebben jullie je Wintec gekocht? Mijn afspraak is afgezegd omdat de zadelmaker de Isabell Werth pas over 4 maanden weer binnen krijgt. Ik hoor veel goede verhalen over de zadelmaker dus ik koop het zadel het liefst bij hem maar nog 4 maanden met een scheef zadel zitten is ook niet fijn :\

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 06:56

Tarico schreef:
Bij wie hebben jullie je Wintec gekocht? Mijn afspraak is afgezegd omdat de zadelmaker de Isabell Werth pas over 4 maanden weer binnen krijgt. Ik hoor veel goede verhalen over de zadelmaker dus ik koop het zadel het liefst bij hem maar nog 4 maanden met een scheef zadel zitten is ook niet fijn :


Wie of wat je fijn vindt qua zadel passen is heel persoonlijk natuurlijk. Ik heb de mijne via Kifrahorse laten aanmeten. Vrienden van mij hebben via Akash saddlery laten aanmeten. Beiden naar tevredenheid. Verder heeft mijn stalgenootje haar Bates via A3's zadelservice, ook fijn, maar weet niet of die naast Bates ook Wintec doet eigenlijk.

xLiez

Berichten: 1898
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 07:13

Tarico schreef:
Bij wie hebben jullie je Wintec gekocht? Mijn afspraak is afgezegd omdat de zadelmaker de Isabell Werth pas over 4 maanden weer binnen krijgt. Ik hoor veel goede verhalen over de zadelmaker dus ik koop het zadel het liefst bij hem maar nog 4 maanden met een scheef zadel zitten is ook niet fijn :


Weet niet waar je woont maar Tweespan Ruitersport verkoopt ook wintec met zadelpasservice!

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 07:36

Ik heb een paar weken geleden een 18” Isabel besteld via Kifrahorse. Deze komt hopelijk eind Augustus binnen. Heb een heleboel verschillende merken zadels gepast en deze lag toch echt het mooist en zat duidelijk voor mijn paard het fijnst. Suède zitvlak was wel even wennen, vond het heel stroef met mn rijbroek met zitvlak := Hoop alleen echt dat ik er zelf in ga passen.. Combi van billen en lang bovenbeen maakt dat dat nog wat spannend is.
Dat een VZH automatisch past als je ook een dressuurmodel hebt dat goed ligt is trouwens niet waar. Ik wilde in de eerste instantie een VZH gaan, maar vanwege de bouw van mijn paard ben ik nu toch voor een dressuurmodel gegaan. Dressuur lag wel mooi, VZH echt niet.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:24

@vanillia ik weet natuurlijk niet jouw maten, maar ik pas met 1,75m en maat 38/40 met best wat billen en flinke bovenbenen (en naar verhouding relatief lang been) netjes in een 17,5" isabell.

Suede zadels vind ik juist heerlijk, maar ik weiger dan ook te rijden in rijbroeken met een zitvlak. Heb liever dat het zadel de stevigheid geeft dan mijn broek ;)

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:29

Tarico schreef:
Bij wie hebben jullie je Wintec gekocht? Mijn afspraak is afgezegd omdat de zadelmaker de Isabell Werth pas over 4 maanden weer binnen krijgt. Ik hoor veel goede verhalen over de zadelmaker dus ik koop het zadel het liefst bij hem maar nog 4 maanden met een scheef zadel zitten is ook niet fijn :


Jee duurt dat zo lang? Mijn zadelmaker verwacht hem nu begin augustus en ik hoop eerlijk gezegd niet dat het nu nog veel langer gaat duren.......
En is ie niet ergens nog wel op voorraad dat je hem daar koopt en hem laat aanpassen door je zadelmaker?

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 08:45

Ik heb die van mij allebei bij Country Mill in Nijkerk gekocht.

zazaza
Berichten: 738
Geregistreerd: 03-05-06

Re: Ervaringen: Wintec modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:19

Mijn ervaring (op een PRE): klapper de klapper...... niet passend te krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:20

Skippy01 schreef:
Tarico schreef:
Bij wie hebben jullie je Wintec gekocht? Mijn afspraak is afgezegd omdat de zadelmaker de Isabell Werth pas over 4 maanden weer binnen krijgt. Ik hoor veel goede verhalen over de zadelmaker dus ik koop het zadel het liefst bij hem maar nog 4 maanden met een scheef zadel zitten is ook niet fijn :


Wie of wat je fijn vindt qua zadel passen is heel persoonlijk natuurlijk. Ik heb de mijne via Kifrahorse laten aanmeten. Vrienden van mij hebben via Akash saddlery laten aanmeten. Beiden naar tevredenheid. Verder heeft mijn stalgenootje haar Bates via A3's zadelservice, ook fijn, maar weet niet of die naast Bates ook Wintec doet eigenlijk.


Daar heb je helemaal gelijk in!

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga ze doornemen.