Ervaring Horseware Vary-Layer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Ervaring Horseware Vary-Layer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 10:12

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid mijn Horseware dekens met liner systeem. Ik weet dat de Vary-Layer al een tijdje op de markt is, maar ik heb nooit echt behoefte gehad me er wat verder in te verdiepen omdat ik tevreden ben met wat ik heb, tot nu.

Mijn huidige paard is wel gebaat bij wat meer warmte op de rug, maar er nu al een liner van 300 gram op gooien, is voor haar nog te warm. Ik heb op Bokt gezocht, maar echt recente ervaringen vind ik niet, slechts oudere (2017) en dat waren vooral wat negatievere reacties. Nu zijn we 2 jaar verder sinds de laatste reacties en ben ik benieuwd wie er (recente) ervaring heeft met de Vary-Layer en hoe deze bevalt.

Ik wil zelf denk ik voor de 250 gram gaan, ik vind 450 gram wel heel erg dik klinken namelijk. Toch ben ik ook benieuwd naar ervaringen met de 450 gram. Vraag is voornamelijk, blijft t goed liggen (ik gebruik de liners in combinatie met een 0 gram regendeken), is het comfortabel voor het paard, is het de investering waard of kan ik beter bij mijn huidige liners blijven?

Ik ben benieuwd :D.

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Re: Ervaring Horseware Vary-Layer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:37

Voor mijn paard heb ik de 250 grams liner. Ben er tevreden over, werkt goed en blijft net zo goed liggen als gewone liners.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Ervaring Horseware Vary-Layer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:48

Ik heb dit jaar voor’t eerst een 250g vary layer opliggen. Veel ervaring heb ik dus niet. In het tussenseizoen had mijn paard een 100g horseware regendeken. Mocht het een strenge winter worden, ga ik toch mijn 200g liner onder het regendeken of onder de vary layer leggen.
Tot nu toe blijft het deken prima liggen hoor! En wat ik wel fijn vind is dat het niet zo zwaar is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 10:50

Emperor schreef:
Voor mijn paard heb ik de 250 grams liner. Ben er tevreden over, werkt goed en blijft net zo goed liggen als gewone liners.

Dat is fijn om te lezen :).


Lukasje schreef:
Ik heb dit jaar voor’t eerst een 250g vary layer opliggen. Veel ervaring heb ik dus niet. In het tussenseizoen had mijn paard een 100g horseware regendeken. Mocht het een strenge winter worden, ga ik toch mijn 200g liner onder het regendeken of onder de vary layer leggen.
Tot nu toe blijft het deken prima liggen hoor! En wat ik wel fijn vind is dat het niet zo zwaar is.

Ook jij bedankt voor de reactie.

Lees ik goed dat je twee liners combineert? Hoe werkt dat met vastmaken?

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Re: Ervaring Horseware Vary-Layer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:11

ik heb bij divoza in de outlet de vari layer gekocht (super goedkoop +/- 20 euro...)
ik heb de 450 gram, zowel in 183 als 198. super fijne deken, de grote ligt onder een rambo regendeken. nette en fijne deken. mijn geschoren puppies hebben het erg snel koud (trust me heb al veel geprobeerd). deze deken is met de frisse nachten ideaal.

even een off topic vraagje, de rambo heb ik nu al goed 3 jaar, altijd gebruikt met een liner van 300 gram, super tevreden over. ook gebruik ik hem zonder liner als regendeken. nooit wat te klagen gehad en ineens sinds een paar weken zakt hij scheef.... :( altijd naar rechts....heb al vanalles geprobeerd maar blijft scheefzakken....iemand tips

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Re: Ervaring Horseware Vary-Layer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:43

Ik had een 450 vary layer voor mijn geschoren pony. Vond het geen extreem zware deken en bleef netjes liggen net als de gewone liners. De gewone liners vind ik soms wat te dun aanvoelen, dus de layer was echt een uitkomst.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 18:58

Super :D. Weet iemand of je de liners ook kunt combineren? Bijvoorbeeld de Vary Liner van 250 gram met een liner van 100 gram?

@Zamba, is je paard afgevallen? Dat was bij mij toentertijd de oorzaak. Hij was ziek en is daardoor afgenomen. Toen hij weer op gewicht was, lag de deken ook weer goed.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:12

_San87_ schreef:
Super :D. Weet iemand of je de liners ook kunt combineren? Bijvoorbeeld de Vary Liner van 250 gram met een liner van 100 gram?

@Zamba, is je paard afgevallen? Dat was bij mij toentertijd de oorzaak. Hij was ziek en is daardoor afgenomen. Toen hij weer op gewicht was, lag de deken ook weer goed.


Nee niet in extreme mate. Misschien iets minder spieren omdat hij geen zzl meer loopt ivm zn leeftijd...maar zo op het oog eigenlijk geen veranderingen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 19:13

Zamba schreef:
_San87_ schreef:
Super :D. Weet iemand of je de liners ook kunt combineren? Bijvoorbeeld de Vary Liner van 250 gram met een liner van 100 gram?

@Zamba, is je paard afgevallen? Dat was bij mij toentertijd de oorzaak. Hij was ziek en is daardoor afgenomen. Toen hij weer op gewicht was, lag de deken ook weer goed.


Nee niet in extreme mate. Misschien iets minder spieren omdat hij geen zzl meer loopt ivm zn leeftijd...maar zo op het oog eigenlijk geen veranderingen

Dan zou ik t niet weten... Ik heb op die ene keer na nooit scheefzakkers gehad.

Lukasje
Berichten: 11256
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:41

_San87_ schreef:
Lukasje schreef:
Ik heb dit jaar voor’t eerst een 250g vary layer opliggen. Veel ervaring heb ik dus niet. In het tussenseizoen had mijn paard een 100g horseware regendeken. Mocht het een strenge winter worden, ga ik toch mijn 200g liner onder het regendeken of onder de vary layer leggen.
Tot nu toe blijft het deken prima liggen hoor! En wat ik wel fijn vind is dat het niet zo zwaar is.


Lees ik goed dat je twee liners combineert? Hoe werkt dat met vastmaken?


Nee, de vari layer die ik bedoel is een waterdicht winterdeken van Horseware waaronder een liner kan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 20:59

Lukasje schreef:
_San87_ schreef:


Lees ik goed dat je twee liners combineert? Hoe werkt dat met vastmaken?


Nee, de vari layer die ik bedoel is een waterdicht winterdeken van Horseware waaronder een liner kan.

Ow, ik heb t specifiek over de liners, de onderdekens. Niet de gewone dekens.

Sanet

Berichten: 7946
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Ervaring Horseware Vary-Layer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:22

Ik heb al jaren een vari layer winterdeken, de Supreme 250 grams. Mijn merrie voelt daar erg aangenaam onder. Pasvorm is ook goed. Fijne deken vind ik. Wel erg prijzig. Maar goed, blijft ook jaren goed, dus zeker geen miskoop.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Ervaring Horseware Vary-Layer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 22:24

Ik heb t echt over de liners.

Sanet

Berichten: 7946
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Ervaring Horseware Vary-Layer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 23:52

Oh sorry, ik had het woordje niet op de verkeerde plek gelezen :D

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:45

_San87_ schreef:
Super :D. Weet iemand of je de liners ook kunt combineren? Bijvoorbeeld de Vary Liner van 250 gram met een liner van 100 gram?


Officieel niet, omdat je ze dan niet beide kan vastmaken. Het kan echter wel.
Ik doe wel eens mijn 100 en 200 gram liner samen onder de regendeken, zodat het een 300 gram waterdichte wordt zegmaar. ik doe dan eerst de 200 gram op, daarboven de 100 en dan de 0 gram regendeken, ik maak dan de onderste liner (in dit geval dus de 200) vanvoor vast aan de deken, vanachter clip ik beide liners vast. Blijft prima liggen is mijn ervaring. Maar ik gebruik ook rustig mijn liners onder dekens die geen linersysteem hebben, dan maak ik ze vanvoor nergens aan vast en clip ik ze achter aan de bilkoorden, dat werkt ook prima bij mij.

De varilayer liner heb ik zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van me is er ook erg tevreden van, warmer zonder het extra gewicht. Mocht mijn 200 gr liner aan vervanging toe zijn dan overweeg ik een varilayer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 20:17

Fangio schreef:
_San87_ schreef:
Super :D. Weet iemand of je de liners ook kunt combineren? Bijvoorbeeld de Vary Liner van 250 gram met een liner van 100 gram?


Officieel niet, omdat je ze dan niet beide kan vastmaken. Het kan echter wel.
Ik doe wel eens mijn 100 en 200 gram liner samen onder de regendeken, zodat het een 300 gram waterdichte wordt zegmaar. ik doe dan eerst de 200 gram op, daarboven de 100 en dan de 0 gram regendeken, ik maak dan de onderste liner (in dit geval dus de 200) vanvoor vast aan de deken, vanachter clip ik beide liners vast. Blijft prima liggen is mijn ervaring. Maar ik gebruik ook rustig mijn liners onder dekens die geen linersysteem hebben, dan maak ik ze vanvoor nergens aan vast en clip ik ze achter aan de bilkoorden, dat werkt ook prima bij mij.

De varilayer liner heb ik zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van me is er ook erg tevreden van, warmer zonder het extra gewicht. Mocht mijn 200 gr liner aan vervanging toe zijn dan overweeg ik een varilayer.

Goed te horen :j.

In principe is het ook niet de bedoeling ze samen te gebruiken. Ze staat voorlopig nog prima onder 100 gram. Mocht het echt koud worden, komt er eerst die vary liner op. En als zelfs dat niet meer warm genoeg is, dan zou eventueel de 100 gram erbij komen.