Welk zweetdeken (winter)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duran123
Berichten: 1078
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 23:31

Ladyson schreef:
De staldeken versie komt qua afbeelding met deze overeen:

https://hypostore.nl/bucas-shamrock-power-full-neck-zwart.html

Nu nog even speurneuzen naar die ander


Lief dat je mee wilt denken. Elke keer als ik dacht dat ik er uit was ging ik weer twijfelen door verschillende omschrijving bij zelfde producten.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 23:33

Geef mij maar de ouderwetse wollen zweetdekens.. na rijden zeiknat op trailer naar huis en 15 min later paard droog en deken nat van de trailer af. _/-\o_

Duran123
Berichten: 1078
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 23:42


Ladyson

Berichten: 3225
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Welk zweetdeken (winter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 23:51

Haha graag gedaan, succes met de beslissing nu :D

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Welk zweetdeken (winter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 00:03

Pfoe, ik heb dit ook 2 jaar proberen te doen maar werkte echt niet. Nu na overleg met de dierenarts die het niet gezond vond en een nat paard in de wei te zetten (mijne staat enkel s'nachts binnen) heb ik hem dit jaar geschoren. Alleen zijn benen niet want dat leek me niet zo fijn de hele dag buiten in de wind en regen.

Is een jachtpatroon scheren geen optie? Dan kan al flink wat warmte weg?

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Welk zweetdeken (winter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 00:39

Je zei al dat je niet wilt scheren ook omdat dat te laat zou zijn.
Mijn paard scheer ik over een week of 2 voor de tweede keer. Dus te laat is het niet hoor.
Maar dit is natuurlijk geen antwoord op je vraag. Maar ik merk dat mijn paard zich ook zoveel beter voelt zonder dikke vacht. Als je niet zo vaak of intensief rijd dan zou ik het misschien niet doen. Maar als je vaak rijd en je paard altijd zo nat is zou ik het toch zeker overwegen.
Al moet je dan natuurlijk wel een goede deken om om hem warm te houden.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 00:42

TamaraFloor schreef:
Je zei al dat je niet wilt scheren ook omdat dat te laat zou zijn.
Mijn paard scheer ik over een week of 2 voor de tweede keer. Dus te laat is het niet hoor.
Maar dit is natuurlijk geen antwoord op je vraag. Maar ik merk dat mijn paard zich ook zoveel beter voelt zonder dikke vacht. Als je niet zo vaak of intensief rijd dan zou ik het misschien niet doen. Maar als je vaak rijd en je paard altijd zo nat is zou ik het toch zeker overwegen.
Al moet je dan natuurlijk wel een goede deken om om hem warm te houden.


Te laat om te scheren? De mijne is vandaag pas geschoren en dat heb ik bewust gedaan zodat ik geen 2de keer hoef te scheren (hopelijk). Idd als je bijna niet rijdt is het iets anders maar als je meerdere keren per week rijdt zou ik toch overwegen om (gedeeltelijk) te scheren.

tamary

Berichten: 29200
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welk zweetdeken (winter)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 02:46

Streep scheren, kunnen ze warmte kwijt zonder veel extra gedoe. Scheren kan tot aanmaak zomervacht en dat start als de dagen weer langer worden, ong. 21 dec. Tot 15dec kan een streep scheren zeker nog zonder problemen. Hier ook gedaan al is dat meer om ze wat meer te laten verbranden ivm dik zat en niet genoeg er mee kunnen werken nu. Ze maken al weer aardig vacht aan en zullen dus voor de 15e dec. nogmaals geschoren worden.