Decathlon paardenartikelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Decathlon paardenartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 11:37

Hi Bokkers *\o/*

Gisteren heb ik weer een bezoek gebracht aan de Decathlon en blijf me verbazen over de prijs-kwaliteit verhouding van de spullen daar. Voorheen bezocht ik de Decathlon altijd in Frankrijk toen deze nog niet hier in Nederland was :j ik bracht dan altijd een hoop spullen mee voor mensen hier.

Heb gisteren hele fijne beschermers meegenomen voor de achterbenen.
https://www.decathlon.nl/p/gesloten-pee ... 28&c=ZWART

Ben ook nog even blijven hangen bij de dekens, deze zien er ook keurig uit. Ook nog Jodphurs meegenomen voor €10,- die zijn ideaal met dit natte weer in de wei. Je voeten blijven gegarandeerd droog en ze zijn zo weer schoon :o

Nu ben ik eigenlijk benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de Decathlon voor paardenspullen en of jullie aanraders hebben :j

Skessa_
Berichten: 10635
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:40

Volgens mij zijn er al heel veel topics over de Decathlon :o

Koop er zelf ook graag (ook spullen die niet perse voor paarden zijn). Vooral de anti klit spray vind ik fijn.
Toevallig heb ik afgelopen week een winterjas voor de paardne besteld en die is heerlijk!

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 11:57

Via de zoekfunctie kon ik geen recente topics vinden, vandaar deze nieuwe.
De leerverzorgingsproducten vind ik ook enorm fijn!

Oh trouwens, helemaal vergeten. Heb ook een enorm fijne hoofdlamp meegenomen.
Ik moet een stuk door het donker voor mijn training, dan is zo'n lampje op je cap ideaal!
Ding schijnt echt heel ver is dimbaar. https://www.decathlon.nl/p/usb-herlaadb ... 61&c=GRIJS

AnnickT

Berichten: 1468
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:59

Ik ging laatst heel hoopvol op weg naar de Decathlon, maar eenmaal daar viel het vies tegen en hadden ze een handjevol caps en verder vrijwel alleen maar kinderspul -O-
Uiteindelijk heb ik toch nog rijhandschoenen meegenomen en behalve dat het elastiek snel uitrekt vind ik ze heel fijn!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Decathlon paardenartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:10

Ik vind de decathlon eigenlijk zelf erg tegenvallen... Prima voor de beginnende ruiter imo, maar ik vind daar geen spullen die ik mooi en fijn vind :n

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:19

Door alle enthousiaste topics op Bokt, ben ik ook eens gaan kijken.
Ik vind het echt verschrikkelijk tegenvallen en de kwaliteit helemaal niet zo denderend.
Veel artikelen ademen gewoon niet en gaan bij intensief gebruik behoorlijk snel kapot.

Daarnaast vind ik de spullen ook niet mooi.

Denk dat het voor de beginnende ruiter een prima optie is, maar elke dag en meerdere paarden daar is het voor mij niet goed genoeg voor.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 12:43

AnnickT schreef:
Ik ging laatst heel hoopvol op weg naar de Decathlon, maar eenmaal daar viel het vies tegen en hadden ze een handjevol caps en verder vrijwel alleen maar kinderspul -O-
Uiteindelijk heb ik toch nog rijhandschoenen meegenomen en behalve dat het elastiek snel uitrekt vind ik ze heel fijn!


Wat vreemd, hier in Best hebben ze twee rijen helemaal vol :j
Echt veel keuze.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Decathlon paardenartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 12:44

Het ging mij ook voornamelijk om de prijs-kwaliteit verhouding.
Ik kan begrijpen dat je voor de prijzen daar geen hoogstaande kwaliteit spullen kunt verwachten.
Echter vind ik de producten die ik tot nu toe heb gebruikt erg fijn!

Skessa_
Berichten: 10635
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:55

Vaak staat het er ook bij, of het voor gebruik 1-2 x in de week is of veelvuldig gebruik.

Ik vind de spullen die ik heb ook erg fijn! Maten vallen soms alleen een beetje raar

AnnickT

Berichten: 1468
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:00

keeyzie schreef:
AnnickT schreef:
Ik ging laatst heel hoopvol op weg naar de Decathlon, maar eenmaal daar viel het vies tegen en hadden ze een handjevol caps en verder vrijwel alleen maar kinderspul -O-
Uiteindelijk heb ik toch nog rijhandschoenen meegenomen en behalve dat het elastiek snel uitrekt vind ik ze heel fijn!


Wat vreemd, hier in Best hebben ze twee rijen helemaal vol :j
Echt veel keuze.

Ik zit in Zwitserland, volgens mij is het daar ook nog niet zo bekend. Ik hoop dat ik binnenkort eens in Nederland kan gaan kijken.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Decathlon paardenartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:51

Heb een bruin nep leren halster waar ik erg blij mee ben en de springschoenen vind ik perfect!
Zo jammer dat ze deze niet meer in het bruin hebben.

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:30

Iemand met een haflinger die het goedkope (3,99) halster draagt?
Zoja welke maat?
Mijn zus haar D-pony draag maat 2 (cob) en dat is krap aan zegmaar.
Mijn haflinger heeft normaal maat cob op zn grootst of full ivm brede kaak.
Ben bang dat maat 3 van Fouganza nogal maatje mega wordt..

Lukasje
Berichten: 11273
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Decathlon paardenartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 20:46


Flash111

Berichten: 122
Geregistreerd: 29-10-17
Woonplaats: België

Re: Decathlon paardenartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:40

Kwalitatieve ruiterspullen zou ik er niet kopen, ik denk trouwens dat deze er in de winkels niet aangeboden worden. Zadels, optoming ed lijken me echt voor recreatieve beginners bedoeld te zijn.
Maar wanneer ik bij Decathlon passeer loop ik er toch graag eens binnen. Laatst kocht ik er glycerine leerzeep en anti klit spray. Beiden zijn zeer goed en niet duur.

Zebrastreep

Berichten: 9767
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:46

Ik vond het qua spullen ook wat tegenvallen! In Groningen is een vrij kleine afdeling met paardenspullen. Echt mooi vind ik het niet dan ga ik toch liever naar Epplejeck of Divoza. Fietskleding ben ik dan meer tevreden over dat zal ik daar zeker vaker kopen.

Alhoewel een vriend van mij heeft er laatst een halster gekocht en die stond mijn paard toch wel goed moest ik zeggen. Dus ben benieuwd hoe die qua kwaliteit is.

pien_2010

Berichten: 43356
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:52

keeyzie schreef:
Via de zoekfunctie kon ik geen recente topics vinden, vandaar deze nieuwe.
De leerverzorgingsproducten vind ik ook enorm fijn!

Oh trouwens, helemaal vergeten. Heb ook een enorm fijne hoofdlamp meegenomen.
Ik moet een stuk door het donker voor mijn training, dan is zo'n lampje op je cap ideaal!
Ding schijnt echt heel ver is dimbaar. https://www.decathlon.nl/p/usb-herlaadb ... 61&c=GRIJS


[RUI] aanraders paardenspullen Decathlon

Wij hebben hier de Declathon en dat is het dan. In Limoges hebben ze veel. Tot nu toe ben ik tevreden.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Decathlon paardenartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:57

Voor mijn dochter daar de rijlaarsjes gekocht.
Voor haar ideaal, want deze laarsjes lopen bovenaan niet taps toe dus ze past erin met dr stevige kuitjes ;)

Ook een mooi softshell jasje voor haar gekocht: prima +:)+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101768
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Decathlon paardenartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:02

Ik heb daar ooit een rijbroek gekocht, bijpassende zweep en bodywarmer. Die rijbroek heeft het meer dan 10 jaar volgehouden en die bodywarmer draag ik nog steeds. :D

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: Decathlon paardenartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:07

De ene winkel is de andere niet. Vlakbij mijn woonplaats heb ik een Decathlon met een heel beperkt aanbod ruitersportartikelen. Valt steeds tegen ... Dit ondanks dat ik in een regio woon waar veel ruiters zijn. (Turnhout)
Antwerpen heeft een veel uitgebreidere ruitersportafdeling, daar heb ik al wel eens gekocht. Mijn waterdichte rijbroek gaat al 4 jaar mee... wat veel beter is dan ik had verwacht. 50 goed geïnversteerde eurootjes.
Voor het "mooi" ga ik niet naar Decathlon.... alhoewel het soms wel mee valt.

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:38

Afgelopen donderdag bij Decatlon in Arnhem geweest maar ik vond het ook erg tegenvallen. Veelal rijkleding voor kinderen.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Decathlon paardenartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:43

Ik ben fan van de decathlon en heb best veel paarden spullen. Ze zijn betaalbaar voor me. De Decathlon in Best dat is de grootste en daar hebben ze de meeste paardenspullen.

roekes

Berichten: 755
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Decathlon paardenartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:50

Omdat veel bokkers enthousiast zijn over de decathlon ben ik er ook even heen geweest. De ruitersport afdeling viel mij enorm tegen.. het was een klein hoek he achterin de winkel. En alleen maar maat full. Niks voor kleine ponys helaas. Het was vestiging groningen.

Anoniem

Re: Decathlon paardenartikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:58


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70560
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 21:54