Peesbeschermers met weinig druk rondom koot

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
franteir
Berichten: 163
Geregistreerd: 22-02-18

Peesbeschermers met weinig druk rondom koot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 10:21

Hey allemaal, ik ben hopeloos op zoek naar de goede peesbeschermers voor mijn paardje. Vroeger reed ik altijd met veredus en was hier op zich tevreden over. Nu kwam de dierenarts en die zag dat ze ter hoogte vab haar kootgewricht/sesambeentje eeltplekken heeft ontwikkeld door haar peesbeschermers. Het beste volgens de dierenarts zou zijn om zonder peesbeschermers te rijden maar aangezien ik jumping rij vonden we dit beiden nogal riskant. Daarom ben ik nu dus op zoek naar peesbeschermers die zo weinig mogelijk druk geven. Ik had al gedacht aan crossbeschermers omdat deze 1 grote lap zijn en volgens mij daardoor de druk wat beter verdelen, maar mag ik hier dan mee op jumping rijden? Hebben jullie nog suggesties?

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:04

franteir schreef:
Hey allemaal, ik ben hopeloos op zoek naar de goede peesbeschermers voor mijn paardje. Vroeger reed ik altijd met veredus en was hier op zich tevreden over. Nu kwam de dierenarts en die zag dat ze ter hoogte vab haar kootgewricht/sesambeentje eeltplekken heeft ontwikkeld door haar peesbeschermers. Het beste volgens de dierenarts zou zijn om zonder peesbeschermers te rijden maar aangezien ik jumping rij vonden we dit beiden nogal riskant. Daarom ben ik nu dus op zoek naar peesbeschermers die zo weinig mogelijk druk geven. Ik had al gedacht aan crossbeschermers omdat deze 1 grote lap zijn en volgens mij daardoor de druk wat beter verdelen, maar mag ik hier dan mee op jumping rijden? Hebben jullie nog suggesties?


Crosbeschermers zijn harder, mijn ervaring is dat ze daar juist sneller schuurplekjes van krijgen.
Ik kan je de equifit echt aanraden. Met memoryfoam binnenzijde en daardoor echt superzacht. Ideaal voor paarden die snel plekjes krijgen

franteir
Berichten: 163
Geregistreerd: 22-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 11:58

Crosbeschermers zijn harder, mijn ervaring is dat ze daar juist sneller schuurplekjes van krijgen.
Ik kan je de equifit echt aanraden. Met memoryfoam binnenzijde en daardoor echt superzacht. Ideaal voor paarden die snel plekjes krijgen[/quote]

Probleem is dat ik niet naar het standaard model mag gaan omdat deze een verkeerde drukverdeling geven voor haar. Veredus is ook heel zacht binnenin maar geeft door zijn model te veel druk

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 12:47

franteir schreef:
Crosbeschermers zijn harder, mijn ervaring is dat ze daar juist sneller schuurplekjes van krijgen.
Ik kan je de equifit echt aanraden. Met memoryfoam binnenzijde en daardoor echt superzacht. Ideaal voor paarden die snel plekjes krijgen


Probleem is dat ik niet naar het standaard model mag gaan omdat deze een verkeerde drukverdeling geven voor haar. Veredus is ook heel zacht binnenin maar geeft door zijn model te veel druk[/quote]

Als je de basis equifit pakt dan heb je een zachte leren buitenzijde en de voering is dik memoryfoam. Deze beschermers hebben dus geen harde schaal die het been in een model drukt. Je kan ze bij wijze van helemaal open plat op de grond leggen