Winderen half pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:20

Ik ook :D

jolanda20
Berichten: 1372
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:17

Iemand die zn winderen pad al kwijt wil? :+

Zit zo te twijfelen.. le mieux lijkt me ook wel wat of die van kentucky.

Vind de prijs van winderen alleen zo niet leuk Voor mijn portemonnee

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:48

Kom dit topic nu pas tegen, en ben eigenlijk ook wel heel benieuwd naar deze pad.

Mede omdat ik al een bitje van ze heb en de beugels, en die blijven voor altijd :+ Paard blij met dat bitje in zijn mond en mijn knieën heel blij met de beugels.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:57

Ik kende ze ook door het bitje wat ik nu tijdje in gebruik heb, ook heel blij mee! De beugels ken ik niet, heb nu Jin en die bevallen goed maar misschien test ik die ook nog wel eens. Denk dat m'n pad na het weekend komt helaas.

Nexus
Berichten: 995
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Noord Oost Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:27

Ik heb de pad nu een half jaartje en ben er prima tevreden over. Of de pad nou echt zo ontzettend veel beter is dan de goedkopere versies... Ik vraag het me af, maar heb hiervoor alleen bontjes gehad dus kan het niet vergelijken met andere merken/soortgelijke pads. Mijn paarden zijn er niet ineens beter of anders van gaan lopen of bewegen.

Heb de springversie die ik zowel onder mijn dressuur- als springzadel gebruik.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 08:38

Ik gebruik nu ook een mattes lamswol onderlegger. Merkte jij verschil toen je net begon met de winderen? Ik hoef niet eens heel veel verschil te gaan voelen, het idee dat het meer druk verdeeld is ook al oké maar toch hoop je dat je paard aangeeft of het echt fijner is.

Nexus
Berichten: 995
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Noord Oost Veluwe

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:55

Er zit 'minder spul' onder het zadel, dus ik voel wel beter contact met mijn paard, dat is fijn. Ik heb zelf het idee dat een (goed) bontje voor het paard misschien nog steeds wel comfortabeler/zachter is. Maar bij springen/eventing is de piekbelasting veel hoger dan bij dressuur en - de beloofde veel betere - drukverdeling is voor mij dus reden geweest om deze te pad kopen.

Jammer dat ik niet meer in je buurt woon, dan had je 'm even kunnen proberen.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:24

Ja dat is voor mij dus ook de reden, vooral voor het springen en crossen. Niet op hoog niveau oid maar toch M springen en L sgw en regelmatig trainingen. Heb dus wel de test pad eerst besteld, als die bevalt ruil ik hem voor een bruine :D

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:44

Nadat ik enthousiast was over het dekje heb ik een Calrei onderlegger (soort sedelogic maar dunner) Niet te warm, super drugverdeling en even spoelen en zo weer droog. Zitten inlagen in zodat je hem bij een slecht passend zadel kan aanpassen. (is trouwens te koop wegens emigreren)
Wat veel geld zeg de onderlegger van de openingspost!
https://www.dochorse.nl/cal-rei-zadelpad-topacio.html

Kyana18
Berichten: 117
Geregistreerd: 29-05-12
Woonplaats: Meppel

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:02

Ik volg ook even, zit ook te twijfelen om een winderen pad te bestellen. Alleen zo duur

JackiePlug
Berichten: 93
Geregistreerd: 15-07-15

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:36

Ik heb de Winderen pad nu ongeveer 1.5 jaar en ben er nogsteeds erg blij mee! Bij mij is hij ook alleen gekocht voor een betere drukverdeling. Ik merk wel echt verschil bij mijn paard, hij loopt er erg fijn onder. Voor mij is hij de prijs meer dan waard. Heb hiervoor bontjes geprobeerd maar die zijn "te dik" voor onder mijn zadel, met de Winderen pad (10mm) ligt alles nog precies hetzelfde!

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 00:32

Zijn er ook mensen die deze pad voor hun eigen pijnlijke rug gebruiken.?
Hoe zijn daar de ervaringen mee.?

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 07:27

Nexus schreef:
Ik heb de pad nu een half jaartje en ben er prima tevreden over. Of de pad nou echt zo ontzettend veel beter is dan de goedkopere versies... Ik vraag het me af, maar heb hiervoor alleen bontjes gehad dus kan het niet vergelijken met andere merken/soortgelijke pads. Mijn paarden zijn er niet ineens beter of anders van gaan lopen of bewegen.

Heb de springversie die ik zowel onder mijn dressuur- als springzadel gebruik.

Is de springversie lang genoeg? Ik merk dat mijn dressuurzadel wat langer is dan mijn springzadel, terwijl de zitmaat bij beiden gelijk is. En 2 van die pads ga je natuurlijk niet doen. Ook mag het echt niet opvullen, zadels zijn op maat gemaakt. Onder het springzadel ligt normaal wel een bontje indien er gesprongen wordt, maar dan kun je niet meer opstijgen zonder krukje omdat het zadel dan gaat schuiven, zonder bontje heb je dit niet. Bij dressuur gebruik ik niets onder het zadel. Maar dan zou ik het voor beide zadels willen en geen bontjes meer.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:21

Elco schreef:
Zijn er ook mensen die deze pad voor hun eigen pijnlijke rug gebruiken.?
Hoe zijn daar de ervaringen mee.?


Jep. Je voelt zeker verschil. Het meest bij doorzitten.

JackiePlug
Berichten: 93
Geregistreerd: 15-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:30

MyChoice schreef:
Elco schreef:
Zijn er ook mensen die deze pad voor hun eigen pijnlijke rug gebruiken.?
Hoe zijn daar de ervaringen mee.?


Jep. Je voelt zeker verschil. Het meest bij doorzitten.



Mee eens! :j

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:36

Capriootje schreef:
Ja dat is voor mij dus ook de reden, vooral voor het springen en crossen. Niet op hoog niveau oid maar toch M springen en L sgw en regelmatig trainingen. Heb dus wel de test pad eerst besteld, als die bevalt ruil ik hem voor een bruine :D



En hoe bevalt de test pad.?

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:27

Er staat een Winderen halfpad op Facebook in 2e hands Paardenspullen verkoop te koop.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:05

Heeft iemand een foto van de dikte vd dunnere pad!

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:06

Zijn hier bokkers die zowel de dikke als de dunne pad hebben uitgeprobeerd en merkte je daar dan verschil in?

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:23

kimmie1 schreef:
Er staat een Winderen halfpad op Facebook in 2e hands Paardenspullen verkoop te koop.


Kwam hem ook tegen maar is het dressuur model en heb spring getest. Volgens de tekening op de site zit er best verschil tussen.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:28

Ik merkte geen verschil in de dunne of dikke. Behalve dat de dikke de ligging van je zadel beïnvloedt en de dunne niet.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:45

Mooi om te weten, daar ben ik bij een dikke ook bang voor.
Maar dacht als de werking zoveel anders is.

Nu nog even nadenken of ik dit dure pad echt wel wil :D

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Winderen half pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 21:52

Ik heb een bruine via MP kunnen kopen. Ik heb een 17.5 inch zadel en een 17 winderen half pad..Ze vallen erg groot..Degene van wie ik hem over gekocht heb, gebruikte hem voor zowel voor springen als dressuur.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:08

Zijn er al nieuwe gebruikservaringen van de Winderen pad? Capriootje?

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:23

Capriootje schreef:
kimmie1 schreef:
Er staat een Winderen halfpad op Facebook in 2e hands Paardenspullen verkoop te koop.


Kwam hem ook tegen maar is het dressuur model en heb spring getest. Volgens de tekening op de site zit er best verschil tussen.

WIl hem wel testen, maar dan komt er 1 model voor zowel dressuur als springen. Je kunt niet 2 van die dingen kopen immers.
Maar moet je dan de springvariant onder een dressuurzadel leggen of de dressuurvariant onder een springzadel?
En zit er echt veel verschil tussen de dikke en de dunne? Je krijgt immers voor hetzelfde geld meer materiaal bij de dikke, dus ik neig dan naar een dikke alleen vanwege waar voor je geld. Heb wel maatzadels maar een bontje past ook gewoon.