Ervaringen met de Award zadels ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:15

Gwenvd schreef:
cp112 schreef:
Ik zie dat er aardig geknipt is in het topic. Er missen flink berichten.


Ik ga met bovenstaande mee. Ik heb nog niemand goed zien zitten in een award. En nee niet alleen van een foto, ook irl. Er klopt iets niet.
Daarnaast vind ik persoonlijk de leerkwaliteit en zoals op pagina 1 al aangegeven is, de manier hoe deze gestikt is etc (trekken rond de wrong) verre van een kwalitatief hoogstandje.
En voor prijzen boven de €2000,- mag je toch wel wat verwachten.


Dit denk ik ook steeds, er klopt iets Niet.



Er is zeker flink geknipt, want Kelly de zadelpasser deed zich voor als zogenaamde klant die super tevreden zou zijn over Award en in elke post een verwijzing naar de FB pagina. Uiteindelijk viel ze flink door de mand en wat mij betreft zegt het al genoeg als iemand met leugens en zich voordoende als iemand anders (een klant) reclame moet maken voor het merk dat zij verkopen.

Toen er st*nt aan de knikker bleek te zijn, popten er ineens heel veel nieuwe gebruikers op in dit topic, die waren zogenaamd wel tevreden, totaal niet verdacht of zo.
Het is jammer dat de foto’s van de spieratrofie zijn verdwenen uit het topic, want ik vond dat toch wel belangrijke info.
Welgeteld blijft er nu 1 tevreden klant in dit topic over.

Volgens mij is iedereen dan nu weer bijgekletst.

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:55

Moderatoropmerking:
Ik heb even wat reacties verwijderd. Op Bokt is het belangrijk alleen ervaringen uit eerste hand te plaatsen en niet 'ik heb gehoord dat' of 'op Facebook stond dat'. Alleen eigen ervaringen dus.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 12:58

Apple schreef:
Ik heb even wat reacties verwijderd. Op Bokt is het belangrijk alleen ervaringen uit eerste hand te plaatsen en niet 'ik heb gehoord dat' of 'op Facebook stond dat'. Alleen eigen ervaringen dus.


Laten we hopen dat er niet al te veel eigen ervaringen bij komen. ;)

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:34

Ik heb even getwijfeld toen dit topic weer omhoog kwam om een update te geven over mijn paard. Hij is het paard met de atrofie op de rug. Inmiddels zijn wij een aantal maanden verder en zijn atrofie is een heel stuk verbeterd en blijft de goede kant opgaan. Weg zal het misschien niet gaan, maar de verbetering is er!

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:30

heb je daar misschien nog een foto van Danique? Ik ben wel benieuwd

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:34

Jazeker! Zijn rechterkant is zijn slechte kant dus daar is het nog ‘beter’ te zien. De bulten zijn aanzienlijk weggetrokken en hij zit weer zodanig goed in zn vel dat als Corona geen roet in het eten had gegooid wij alweer waren gestart.

Voor
Afbeelding
Afbeelding

Na
Afbeelding
Afbeelding

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:52

Jemig zeg... Zijn precies de plekken waar de kussens zitten ofniet?

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 07:24

Sodeju dat zijn aardige plekken idd Wel mooi bij getrokken zeg! Hoeveel tijd zit er tussen die foto s?

Komt denk ik toch door dat men niet in het middelpunt van het zadel kan zitten zoals andere hier al was opgemerkt

germie

Berichten: 25986
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 07:57

Of de kussens zijn achter te dik gevuld. Waardoor ze de rug eigenlijk niet volgen. Of allebei natuurlijk, niet in het middelpunt zitten en de kussens niet goed qua vorm.

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:04

Ben nog steeds van mening dat er zo veel paarden zijn en daarom ook zo veel zadels.
Jij past ook de schoenen van je buurvrouw niet...
Ik ben tevreden met mijn zadel me paard loopt beter en kan eindelijk inspannen galopperen waar ik eerst als een hert de bak door jumpte.
Osteopaat heeft ook nooit rare dingen ondervonden .
Helaas kan ik geen video uploaden dan hadden jullie het verschil gezien .
In galop eerst totaal geen passen afmaken en nu mooi in takt en een ritme rondrijden .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben chronisch scheef dat is helaas een probleem voor mij en me paard maar ik vind rechtrichten in dit zadel meer mogelijk en de pijn die ik eerder ervaar heel ver minder.
Ik heb een zeer gevoelig paard die heel erg aangeeft als iets niet goed is .

Hoeveel mensen hebben er geen probleem met kiefer of prestige winter custom Fryso noem ut maar op maar het paard van een stalgenoot kan hem perfect passen

Paardenstank
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-02-20

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:21

Ik ben van mening dat er geen slechte zadels bestaan als ze voorzien zijn van keurmerk, zoals ook de zadels Award. Helaas word door de mens altijd gauw naar een zadel en of zadelpasser gewezen want dat is lekker makkelijk. Paarden veranderen net als mensen, ze kunnen vallen en daardoor een bepaalde scheefheid krijgen, alwaar een zadel dan op reageert. Ze kunnen dikker worden, dat zie je vaak in de zomer als ze op de wei gaan. Ze kunnen scheef gereden worden en zijn natuurlijk van nature al eerder links ontwikkeld dan rechts en als de mens dan ook nog maar steeds linksom rijd word dat nog erger. Met al deze factoren heeft een zadelmaker te maken. Ik heb respect voor dit beroep want ik weet dat dit niet makkelijk is. Het is een moment opname! Ik denk dat elke zadelpasser voor ogen heeft een paard en ruiter te helpen. Die zadelmakers denken echt niet nou vandaag meten we iets aan en maken we even het paard stuk. Ik zie over heel veel merken iets staan neem bv Prestige, Custom, Arno, Anatomica, Sella ect ect. 9 van de 10 keer is het paard of ruiter scheef en veroorzaakt dit problemen. Kort geleden was er een meid op mijn stal, die had constant schuif problemen nadat zij een le mieux Dekje eronder had was alles opgelost. Denk eerst eens aan je paard en aan je eigen ipv spullen. Vaak lossen al deze puzzelstukjes bij elkaar heel veel op!

belle_boef

Berichten: 10745
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:26

merken als Kiefer hebben alleen wel zo danig veel meer afname dat procentueel gezien ze er ongetwijfeld beter vanaf brengen dan de zadels van dit merk. Beetje flauw om dat zo te roepen zonder gedegen onderzoek.

Anoniem

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:45

Rustaaaag, het is een beetje verdacht dat je enige bericht in dit topic is om vervolgens ook nog eens de boel goed te praten. Het lijkt me dat je niet om de spier atrofie heen kunt, zelfs als leek niet.

Misschien is het zadel wel niet slecht, maar zijn de zadelmakers/verkopers van Awards wel dusdanig slecht dat ze zeer regelmatig slecht passend materiaal afleveren. Je kunt er wel een dekje onder doen, maar dat betekent niet dat de oorzaak verholpen is. Dan ben je alleen bezig met probleem oplossen, niet de kern van het probleem aan te pakken.

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:48

bobje26 schreef:
Rustaaaag, het is een beetje verdacht dat je enige bericht in dit topic is om vervolgens ook nog eens de boel goed te praten. Het lijkt me dat je niet om de spier atrofie heen kunt, zelfs als leek niet.

Misschien is het zadel wel niet slecht, maar zijn de zadelmakers/verkopers van Awards wel dusdanig slecht dat ze zeer regelmatig slecht passend materiaal afleveren. Je kunt er wel een dekje onder doen, maar dat betekent niet dat de oorzaak verholpen is. Dan ben je alleen bezig met probleem oplossen, niet de kern van het probleem aan te pakken.




De verkoper van dit zadel is de ontwikkelaar. Dus het is hun eigen zadelmerk.


Dat een paard zich anders ontwikkeld kan altijd. Maar zulke extreme atrofie komt daar niet van.
En dan blijft het feit nog steeds dat 99% van de ruiters zelf niet in de zadels passen.

Zo ook mensen met positieve ervaringen zoals hierboven Zosja.

Paardenstank
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-02-20

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:00

Gelukkig hebben we allemaal van die geleerde hier en zijn ze allemaal zadelpassers! Alle mensen die een nieuw zadel bestellen maakt niet uit welk merk die proberen het van tevoren uit. Bij vele merken kunnen ze zadels niet langer ivm korte ruggen van paarden en ja als eigenaar moet je dan iets natuurlijk.. een vriendin van mij heeft een Albion daar past zij amper in maar groter kan die niet ivm de rug van het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:02

Paardenstank schreef:
Gelukkig hebben we allemaal van die geleerde hier en zijn ze allemaal zadelpassers! Alle mensen die een nieuw zadel bestellen maakt niet uit welk merk die proberen het van tevoren uit. Bij vele merken kunnen ze zadels niet langer ivm korte ruggen van paarden en ja als eigenaar moet je dan iets natuurlijk.. een vriendin van mij heeft een Albion daar past zij amper in maar groter kan die niet ivm de rug van het paard.


Voor korte ruggetje, maar langere ruiters of bredere heb je zadels met een grote inch, maar korte kussens. Bijv Massimo. Ik heb zelf ook niet een mega lang paard. Maar zelf wel een 17. 5/18 inch zadel nodig voor m'n kont. Helemaal toen ik nog wat zwaarder was had ik 18 inch nodig. Maar dit zadel heeft iet wat kortere kussens waardoor het perfect past op m'n paard.

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 16:10

Moderatoropmerking:
Ik heb even enkele berichten verwijderd over beschuldigingen van 'schaduwaccount'. Als men een eigen verhaal wil plaatsen in het topic dan is dat iemands goed recht. Gedupeerden, tevreden gebruikers, maar ook de zadelmaker zelf kunnen iets plaatsen in dit topic. Het is dan wel handig als helder is wie de gesprekspartner is.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 18:19

en toch Zosja, vind ik jou heel erg achterin de lepel zitten. iets wat ik heel veel zie bij mensen die dit zadel hebben aangeschaft. vind het niet gek als dat op den duur problemen gaat geven..

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:38

Afbeelding

Dit is met het zadel daarvoor kentaur electra en ik doe dit snel achterover zitten .
Hebben ongeluk gehad vast blijven zitten in beugel door het bos een en N weg over getrokken ..
Dus ik wordt niet zeg maar normaal ik loopt al 14 jaar fysio mensendick manueel osteopaat .
Dus voor mij ik heb ook custom gereden en soms van een klant zijn paard dit zadel bied mij verdeel te veel steun waardoor ik snel veel te makkelijk ga zitten . Gevolg paard schrikt en me rug knakt omdat ik dus gewoon in een zit houding gedrukt wordt lichtrijden vind ik ellende met custom .

zosja24

Berichten: 829
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:40

Foto moment is een sta moment van het lichtrijden dus ik zit gewoon flink achterin toen heel makkelijk te ver achterover .
Ik ben van mening iedereen heeft een gevoel en beeld van wat ze willen .
En een mens is een individu en zo ook net de keuze van artikelen .
Ga eens meubels halen met je eigen vent dat is bijv nog een moeilijke opgaven bij sommige haha

Lies09

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:00

Spijt van het vertrouwen in award saddle! Ik zou er nooit meer een zadel aanschaffen.. Voor meer info enkel via PB

Anoniem

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 23:07

Ik heb je een PB gestuurd Lies..

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 16:07

Paardenstank schreef:
Ik ben van mening dat er geen slechte zadels bestaan als ze voorzien zijn van keurmerk, zoals ook de zadels Award. Helaas word door de mens altijd gauw naar een zadel en of zadelpasser gewezen want dat is lekker makkelijk. Paarden veranderen net als mensen, ze kunnen vallen en daardoor een bepaalde scheefheid krijgen, alwaar een zadel dan op reageert. Ze kunnen dikker worden, dat zie je vaak in de zomer als ze op de wei gaan. Ze kunnen scheef gereden worden en zijn natuurlijk van nature al eerder links ontwikkeld dan rechts en als de mens dan ook nog maar steeds linksom rijd word dat nog erger. Met al deze factoren heeft een zadelmaker te maken. Ik heb respect voor dit beroep want ik weet dat dit niet makkelijk is. Het is een moment opname! Ik denk dat elke zadelpasser voor ogen heeft een paard en ruiter te helpen. Die zadelmakers denken echt niet nou vandaag meten we iets aan en maken we even het paard stuk. Ik zie over heel veel merken iets staan neem bv Prestige, Custom, Arno, Anatomica, Sella ect ect. 9 van de 10 keer is het paard of ruiter scheef en veroorzaakt dit problemen. Kort geleden was er een meid op mijn stal, die had constant schuif problemen nadat zij een le mieux Dekje eronder had was alles opgelost. Denk eerst eens aan je paard en aan je eigen ipv spullen. Vaak lossen al deze puzzelstukjes bij elkaar heel veel op!



Zou je mij dan kunnen vertellen welk keurmerk de Award zadels hebben?
Want ik heb hun site bekeken en het klinkt allemaal heel mooi, maar feitelijk staat er nergens wie dat keurmerk heeft afgegeven of om welk keurmerk het gaat.
Is er een vereniging van zadelmakers, geven die een keurmerk af? Hoe heet dat overkoepelende onafhankelijke orgaan die het keurmerk afgeeft?
Of is het iets dat Award zelf verzonnen heeft, want het klinkt zo leuk om te zeggen dat onze zadels gecertificeerd zijn en een keurmerk hebben. Onderaan de streep is dat hele keurmerk dus gewoon bullsh*t.

Net zo als dat het weer verwonderlijk is dat er weer een nieuw account opduikt in dit topic die deze zadels aanprijst ofwel de zadelpasser van dit merk verdedigt, zonder ook maar ergens anders op Bokt mee te doen. Heel betrouwbaar al die tevreden nieuwe accounts in dit topic.




Lies09 schreef:
Spijt van het vertrouwen in award saddle! Ik zou er nooit meer een zadel aanschaffen.. Voor meer info enkel via PB


Ik hoop dat ook jij je verhaal hier in de toekomst wil doen, zodat het voor meer mensen duidelijk wordt wat voor een risico ze met deze zadels nemen.

belle_boef

Berichten: 10745
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen met de Award zadels ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 17:43

Goeie vraag hierboven

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 19:28

@paardenstank, wel jammer dat je niet in wilt gaan op het keurmerk van deze Award zadels die je aanmeet.
Heb je soms geen passend antwoord? Goh wat vreemd! :+