Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElmoVelo
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:51

Ik heb nu een hoofdstel van Kieffer aangeschaft. Hoe vinden jullie die zitten? Voor mijn gevoel zit die goed! Ik twijfel alleen over hoogte de neusriem... vind het moeilijk om die precies goed te hebben

Afbeelding


Afbeelding

siskeh
Berichten: 8680
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 20:57

Die Kieffer ziet er mooi uit! gevoelsmatig zou ik hem ook 1 gaatje hoger doen.

Fudge

Berichten: 1024
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:14

Mooi hoofdstel! Neusriem mag inderdaad een gaatje omhoog.

ElmoVelo
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-12-17

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:49

Bedankt voor jullie hulp! Ga ik dat doen :)

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:39

Heyhey. Ik volg al een tijdje, heb zelf de Harry’s Horse Anatomica.

Mijn nieuwe paardje lijkt de bandjes om der neus echt niets te vinden dus wilde ik heel graag de Lingus proberen. Deze is alleen via de site niet meer in zwart te krijgen, heb ze wel gemaild dus dat wacht ik even af.

Heeft 1 van jullie toevallig de Hooks Fairfield Lingus te koop in zwart? Of anders de Horsegear Styx?

En klopt het dat dit hoofdstel niet toegestaan is op KNHS wedstrijden, of kijk ik verkeerd? Hoop het laatste haha, zou fijn zijn als ik er wedstrijden mee mag starten

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:27

Je mag er inderdaad niet mee starten zover ik weet. Al begrijp ik niet zo goed waarom. Een neusriem die er niet is kan ook niet te strak zitten ;)

Ik heb de lingus. Ben er heel blij mee dus is niet te koop ;)

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:19

Iemand enig idee wanneer de PS of Sweden Pioneer weer op voorraad zou zijn? Heb PS of Sweden een berichtje gestuurd maar die gaan pas maandag weer open en ik ben ongeduldig :+

Of iemand die van zijn Pioneer af wil? :o

christel0908
Berichten: 346
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:30

Ik ben op zoek naar een hoofdstel maat pony om mijn micklem te vervangen. Liefst ook vaste bakstukken en anatomisch, voor onze grotere pony hebben we de S-line en deze bevalt prima, helaas niet in maat pony te verkrijgen. (Micklem maat pony staat al op kleinst afgesteld dus echt maat pony nodig)

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:19

pluisje88 schreef:
Je mag er inderdaad niet mee starten zover ik weet. Al begrijp ik niet zo goed waarom. Een neusriem die er niet is kan ook niet te strak zitten ;)

Ik heb de lingus. Ben er heel blij mee dus is niet te koop ;)


Ik had jouw Lingus inderdaad voorbij zien komen :j . Hopelijk verkoopt iemand hem nog, en anders heb ik bericht van Hooks dat ze in april weer in zwart op voorraad komen :D

Vind het inderdaad apart dat het niet toegestaan wordt op wedstrijden. Lijkt mij een hoofdstel wat overeen komt met de wensen van KNHS mbt geen strakke neusriem e.d. Misschien wordt het ooit nog goedgekeurd :\

Capriootje

Berichten: 6779
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:36

Ik zou persoonlijk het risico gewoon nemen op wedstrijd en een ander hoofdstel voor de zekerheid in de trailer hangen. Ik heb jaren met een anatomisch hoofdstel wedstrijden gereden toen ze nog niet toegestaan waren, ook grotere concoursen en nooit iets van gehoord of geweigerd. Als je verder de aandacht niet opeist of een hele zure official hebt zal het wel meevallen denk ik zo.

Hoofdstel was zonder keelriem en de vorm van de neusriem was toen nog niet opgenomen in de reglementen. Concoursen wel springen en enkele dressuur wedstrijden maar ik deed het altijd gewoon := Kreeg alleen maar complimenten op vriendelijke rijstijl en dus nooit iets op het hoofdstel gehoord.

DenieesB

Berichten: 483
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:22

Capriootje schreef:
Ik zou persoonlijk het risico gewoon nemen op wedstrijd en een ander hoofdstel voor de zekerheid in de trailer hangen. Ik heb jaren met een anatomisch hoofdstel wedstrijden gereden toen ze nog niet toegestaan waren, ook grotere concoursen en nooit iets van gehoord of geweigerd. Als je verder de aandacht niet opeist of een hele zure official hebt zal het wel meevallen denk ik zo.

Hoofdstel was zonder keelriem en de vorm van de neusriem was toen nog niet opgenomen in de reglementen. Concoursen wel springen en enkele dressuur wedstrijden maar ik deed het altijd gewoon := Kreeg alleen maar complimenten op vriendelijke rijstijl en dus nooit iets op het hoofdstel gehoord.


Hier zat ik zelf dus ook aan te denken, zeker gezien de dressuur- en springwedstrijden in het begin enkel op mijn eigen stal verreden zullen worden. Hoofdstel wisselen kan dan altijd nog :=

Laura_
Berichten: 5387
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:11

siskeh schreef:
Van Lightrider/scawbrig systeem zijn er wel "mooie" hoofstellen, of tenminste vind ik.
Ik heb een waldhausen diamond scawbrig (te koop ook mocht iemand interesse hebben) maar of je die super anatomisch kan noemen? Tja, als hij goed aansluit staat voor mij gelijk aan anatomisch.

Hoe is het leer van dit hoofdstel?
De mijne reageerde goed op de lightrider, maar die is stuk en Sarah is ermee gestopt. Nu zie ik dat de acawbrig hetzelfde systeem is, dus misschien wil ik de scawbrig diamond wel overwegen.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 08:21

Weet iemand wat het precieze verschil is (behalve het ringetje) tussen de Albury II competition en de Laholm van Kramer? In pasvorm/inwerking etc?

loismooij15

Berichten: 296
Geregistreerd: 24-12-14
Woonplaats: bergschenhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:16

Hi,

Ik ben aan het kijken voor een hoofdstel puur voor het longeren. Kunnen jullie mij vertellen hoe de hoofdstellen van Kramer vallen kwa maat? mijn paard zit met de neusriem meestal tussen full en xfull in...

boemel

Berichten: 8512
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 10:14

loismooij15 schreef:
Hi,

Ik ben aan het kijken voor een hoofdstel puur voor het longeren. Kunnen jullie mij vertellen hoe de hoofdstellen van Kramer vallen kwa maat? mijn paard zit met de neusriem meestal tussen full en xfull in...


Dan zou ik voor de kaptoom van Kramer gaan.
Ik heb die met brede neusriem. Die valt normaal.

MyChoice

Berichten: 2205
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:50

De Kieffer Amy is een hele ruime full. Mijn merrie met normaal maat extrafull past deze ruim.

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:00

MyChoice schreef:
De Kieffer Amy is een hele ruime full. Mijn merrie met normaal maat extrafull past deze ruim.

Dit had ik dik 4 maanden eerder moeten weten _O- ondertussen wacht ik al 4 maanden op mijn schockemohle delta en hooop ik dat ie over 10 dagen dan eindelijk geleverd zal worden

paljaslaura

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:03

Ik ga mijn Waldhausen Sensation S Line verkopen omdat ie net te krap is voor mijn nieuwe paard. Het is een zwarte maat cob. Dus als iemand hier interesse heeft kan je een PB sturen! Is maar kort gebruikt :)
Afbeelding

MyChoice

Berichten: 2205
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:59

Granoek schreef:
MyChoice schreef:
De Kieffer Amy is een hele ruime full. Mijn merrie met normaal maat extrafull past deze ruim.

Dit had ik dik 4 maanden eerder moeten weten _O- ondertussen wacht ik al 4 maanden op mijn schockemohle delta en hooop ik dat ie over 10 dagen dan eindelijk geleverd zal worden


De Schockemohle zat bij mijn paard voor geen meter :+
Inmiddels ivm iets eerder pensioen dan verwacht mijn bruine Kieffer Amy te koop. Twee keer mee gereden. Echt balen, maar mijn andere paard heeft andere kleur bruin tuig. En tuig moet natuurlijk wel matchen :Y)

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:51

Als hij niet past ga ik echt huilen en dat meen ik voor de volle 100% :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 13:59

Hij is er! Potverdikkie lang genoeg op moeten wachten maar volgens mij is de zoektocht dan eindelijk gedaan.

Wat denken jullie? Het is allesbehalve op de groei gekocht, neusriem zit net op het voorlaatste gaatje maar het belangrijkste is dat het stuk over de neus volgens mij eindelijk lang genoeg is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles ligt mooi vrij, hij kan eventueel nog wat hoger maar ik denk eigenlijk dat de neusriem wel hoog genoeg zit?

Hier op het andere paard, dat is héél nipt op het allerlaatste gaatje maar ook daar zou de neusriem net aan kunnen volgens mij.

Afbeelding

Maar die heeft stiekem ook een eigen hoofdstel.

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:49

Ik persoonlijk zou de neusriem lager willen hebben en het bit wat hoger. Maar dat is persoonlijke voorkeur

wendy1987

Berichten: 6973
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:52

bij die eerste zou ik alles omhoog zetten denk ik, dus zowel bit als neusriem een gaatje

Capriootje

Berichten: 6779
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 14:53

Ik zou ook alles 1 omhoog even proberen

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 15:12

Oké omhoog kan makkelijk, daar heb ik nog ruimte. Maar de neusriem naar de bakstukken is wel ver genoeg van de ogen en kaak af toch? Daar was ik bang voor
Bit heb ik inderdaad totaal nog niet op gelet, goed dat jullie het zeggen