Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:41

Welk (betaalbaar ;-)) hoofdstel raden jullie aan, zónder sperriem?

Mijn merrie loopt fijn op de Hööks Chester, maar eigenlijk heb ik het sperriem deel niet nodig.
De Chester is na drie jaar bij de sperriem minder van kwaliteit aan het worden (het is wat gefrummel met die passantjes) en ik zoek dus iets anders.

Graag donkerbruin, maat full en vooral een anatomisch kopstuk.

Wie weet het?

Dit is haar type hoofd (geen groot hoofd (wel enorme oren), maar wel full)
Met Chester:


Afbeelding

Met het Mexicaanse van Hooks (alleen dat kopstuk is wat mij te minimaal anatomisch);

Afbeelding


Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 13:44

Bovenstaande vind ik ook erg mooi! Het is jammer dat ik dat model nergens wit onderlegd kan vinden!
Ben er normaal niet zo van, maar mijn ene paard heeft als veulen een klap op zn jukbeen gehad waardoor zn oog wat lager is dan de andere. Wil graag een eyecatcher neusriem zodat de jury niet enkel naar de ogen kijkt en denkt dat ie kantelt constant.

goldyc

Berichten: 760
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:16

Kramer had een losse neusriem die wit onderlegd was, ooit, ik weet niet of die nog in de collectie zit.
Kan je echter geen verklaring van de dierenarts krijgen dat z'n ogen scheef staan of zoiets? Dan hoef je de aandacht niet af te leiden van het feit dat je paard geen 100% symmetrisch hoofd heeft.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 14:32

Ik heb geen idee hoe ze dat hier doen. We moeten ons hier wel voorstellen/hallo zeggen tegen de jury bij het hokje voor we de baan in gaan. Ik kan het altijd dan melden en laten zien. Van de voorkant kan je het niet missen. En we hebben hier maar weinig jury's, dus als ze het eenmaal allemaal weten is dat ook goed natuurlijk. Er zijn maar zo weinig combinatie's, iedereen kent elkaar.

Maar, goeie tip, ga even bij Kramer kijken!

goldyc

Berichten: 760
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:17

Bij PS of sweden heb je toruwnes ook wit onderlegde neusriemen, waarbij je het lusje van de sperriem kan 'verwijderen'.
Maar je zou evengoed een hoofdstel kunnen kopen met een verwijderbare sperriem en dan het lusje er netjes afsnijden.

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 15:36

Thanks voor de tip! De hoofdstellen van PS vind ik voor de kwaliteit en vooral de service die ze hebben echt veel te duur. Heb teveel gehoord van hoofdstellen die het niet lang volhouden en van dichtbij meegemaakt hoe ruk de service is.
Sperriem eraf halen heb ik bij bijvoorbeeld de Schockemohle heel netjes kunnen doen, maar heb liever een waar ik niet aan hoef te knutselen als ik er boven de 100-130 euro aan uitgeef.
Dus dan wordt het toch die ene waar we het hier laatst over hadden, maar eerst maar zien wanneer ik naar NL kan.

Spenk
Berichten: 21823
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:25

Goh niet lang volhouden? Volgensmij heeft hier in de buurt echt niemand die ervaring. Zijn top hoofdstellen.

Mijne heb ik nu 4 jaar heeft al.heel wat overleefd even poetsen en hij is weer als nieuw.

goldyc

Berichten: 760
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 22:59

Iriscope, ik zou het er ook niet aangeven. Maar hé, ik heb een basic westernhoofdstel van krater , zonder neusriem dus, van 30 euro :D nou ja, met kinriempje bij 39 denk ik.
Mijn paard wilt geen anatomisch hoofdstuk, dan gaat ze hoofdschudden, en een anatomische neusriem in haar maat die aan al m’n eisen voldoet vond ik niet, dus ik heb het opgegeven _O- . Nou loopt ze op deze combinatie uiteindelijk veel fijner dan ze ooit met neusriem deed dus paard blij, iedereen blij

Ik heb idd ook al gehoord dat de klantenservice van Ps vreselijk is. En de hoofdstellen vind ik mooi, maar ik vind ze ook overdreven duur... Voor die prijs kan je zo 3 degelijke hoofdstellen vinden.
Ik zal eens zoeken of ik er een vind die prijselijk is en waar je het sperriempje netjes af kan halen :)

Daphneeeej

Berichten: 3001
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 23:30

Hier tevreden met PS of sweden. Ook prima service. Kreeg een verkeerde frontriem en mocht toen een nieuwe luxe frontriem uitzoeken die ze me hebben opgestuurd gratis. Hele hoofdstel kunnen samenstellen omdat mijn paard geen standaard maat kon hebben. Hoofdstel blijft vooralsnog super mooi.

Olympia96

Berichten: 3300
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 08:04


ElmoVelo
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:11

Hi!

Ik heb vandaag mijn presteq hoofdstel ontvangen alleen weet ik niet of hij helemaal goed zit....

Op deze foto zie je ook wel dat het kopstuk/bakstuk niet helemaal goed aansluit....
Afbeelding

Afbeelding

Voor de rest heb ik het gevoel dat hij wel goed zit!

Ketly

Berichten: 5932
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:15

Lijkt niet helemaal goed te zitten. De frontriem zit veel te hoog en vind de neusriem dan weer heel laag zitten.

darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:26

Vind hem ook niet mooi zitten. Idd kopstuk sluit niet mooi aan maar moet miss nog vormen. Neusriem vind ik ook aan de lage kant (bitclips komen ook niet op juiste plek) en de frontriem zou ik iets lager willen zien, met name de zijkanten.

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:26

Eens met Ketly, de neusriem is nog wel op te lossen door hem hoger te hangen, maar de frontriem vind ik echt niet mooi passen bij je paard.

Ik ga mijn Fairfield Chester (zwart full) verkopen, dus mocht er iemand interesse hebben let me know! :)

ElmoVelo
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 15:42

Vanillia schreef:
Eens met Ketly, de neusriem is nog wel op te lossen door hem hoger te hangen, maar de frontriem vind ik echt niet mooi passen bij je paard.

Ik ga mijn Fairfield Chester (zwart full) verkopen, dus mocht er iemand interesse hebben let me know! :)


Op de site stond juist 1/2 vingerbreedtes hoger dan het bit...


Bedankt voor jullie inzicht er op! Gaat het hoofdstel helaas weer retour...

margriet5
Berichten: 20
Geregistreerd: 29-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 16:43

Afbeelding
Ik heb de waldhausen sensation gekocht na hier flink wat vragen te hebben gesteld en beantwoord gekregen.
De maatvoering is wel echt een beetje jammer aan het hoofdstel, full was echt op alle fronten te groot, en cob is de neusriem eigenlijk aan de krappe kant. Een combinatie van beide maten was ook toch allemaal te groot. Zeker als je bedenkt dat wanneer je het kopstuk een gaatje ruimer doet, de neusriem lager uitkomt.
Ik heb de maat cob toch gehouden.
Voor jullie een foto erbij zonder sperriem omdat die toch echt verwijderbaar is.

boemel

Berichten: 8489
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:31

margriet5 schreef:
[ [url=m/uNTf5P.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb de waldhausen sensation gekocht na hier flink wat vragen te hebben gesteld en beantwoord gekregen.
De maatvoering is wel echt een beetje jammer aan het hoofdstel, full was echt op alle fronten te groot, en cob is de neusriem eigenlijk aan de krappe kant. Een combinatie van beide maten was ook toch allemaal te groot. Zeker als je bedenkt dat wanneer je het kopstuk een gaatje ruimer doet, de neusriem lager uitkomt.
Ik heb de maat cob toch gehouden.
Voor jullie een foto erbij zonder sperriem omdat die toch echt verwijderbaar is.


Waar heb je m besteld?
Art of Riding gaf mij toen aan best een hoofdstel samen te willen stellen tussen Cob en Ful.

Oh sorry... zie dat je al naar een combinatie gekeken hebt.

goldyc

Berichten: 760
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 23:13


Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:21

Vanillia schreef:
Eens met Ketly, de neusriem is nog wel op te lossen door hem hoger te hangen, maar de frontriem vind ik echt niet mooi passen bij je paard.

Ik ga mijn Fairfield Chester (zwart full) verkopen, dus mocht er iemand interesse hebben let me know! :)



Valt de full echt als een full of kleiner?

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 09:16

Ik heb geen idee mijn paard heeft geen heel afwijkend hoofd (van verschillende merken altijd Full) en hij heeft zowel richting kleiner als groter nog gaatjes over.

jusdepomme
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-10-19

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:32

Hoi allemaal,
Ik heb nu een (echte) micklem waar mijn paard heel fijn op loopt, maar ik heb deze al heel lang en hij is nu wel aan vervanging toe.
Nu twijfel ik of ik gewoon weer dezelfde koop of toch een andere, vind de micklem heel fijn maar niet echt mooi haha..
Ik had er twee gezien van Equibling die me interessant leken, de Kingston en de Boston:
https://www.equibling.nl/product/lequi- ... t-normaal/
https://www.equibling.nl/product/lequi- ... hoofdstel/

Iemand ervaring met deze hoofdstellen in vergelijking met de micklem, werken ze een beetje hetzelfde in? En hoe groot vallen ze? Mijn paard is 1.70 maar heeft een vrij smal hoofd, dus twijfel of ik evt. cob moet nemen. Ik heb de micklem gewoon in full maar daarvan is de neusriem wel vrij ruim.

Ketly

Berichten: 5932
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 17:43

De eerste heeft een los bakstuk, mocht hij op een vaste beter lopen zou ik voor de tweede of bijvoorbeeld de Waldhausen S-line gaan, die heb ik nu sinds kort en die bevalt mij erg goed.

Fudge

Berichten: 1024
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 18:37

Als je paard op de micklem goed loopt, dan zou ik nu de boston nemen vanwege de vaste bakstukken. Ik heb zelf ook een equibling hoofdstel, wel ander model, en vind de full mooi vallen, zeker niet heeel ruim ofzo dus zou dan nu ook voor een full gaan. Overigens is de eigenaar van equibling goed te bereiken voor advies mbt maten.

jusdepomme
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-10-19

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 19:11

Thanks voor jullie duidelijke reacties!