Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:53

Dan ga ik een leuke zoeken.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:40

Ik vraag vaak wel of ze de lusjes aan uiteinde kunnen maken speciaal voor de micklem. Anders zakt de frontriem.

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:48

Dat kan bij kant en klare toch niet?

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:50

Nee klopt dat is waar.

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:58

Tip voor simpele handgemaakte mag ook, maar ben geen bling en glitter fan.
Daarom dacht ik gewoon aan een van de winkel

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 15:26

Ik heb gewoon een normale frontriem
Aan m’n micklem. Geen last van zakken ofzo. Gewoon van m’n normale hoofdstel af getrokken en aan de micklem gedaan.

Muze
Berichten: 5291
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:14

Top!| Dankjewel

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 18:46

Bij mij zakt hij wel in de kast zeg maar maar om het hoofd van paard lief zakt hij niet naar beneden.

Anoniem

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:35

Ik maak speciale voor micklem (kleine lusjes), bling naar keuze... Normaal hoofdstel is 3+- cm breed en micklem een stuk smaller.

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:43

Voor de bokkers met de Montar Monarch hoe bevalt dit hoofdstel?

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:49

grauwman schreef:
Voor de bokkers met de Montar Monarch hoe bevalt dit hoofdstel?


Ik heb hem alleen gepast maar qua afwerking en leer is het echt een heel mooi hoofdstel!

Voor mijne was helaas de maat niet helemaal goed, cob was net te klein en full weer te groot. Maar hij heeft ook wel een klein hoofd voor z'n 1,74. Dit is de full, de neusriem was te groot, verder zat hij heel netjes.


Afbeelding

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:57

Ahhh wat jammer Capriootje! Ben bang dat ik tegen hetzelfde probleem aan ga lopen.

Ik kan niets vinden wat gewoon past, goede kwaliteit heeft en paard goed op reageert.

Iemand nog tips?

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:04

Ja was echt heel jammer want het hoofdstel zelf vond ik echt gaaf. Wat voor hoofd heeft je paard? Qua vorm en maat?

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 14:30

Hij heeft een lang/ smal hoofd. Van BR en Schockemohle heeft hij maat full met alles op het ena laatste gaatje.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 19:46

Ik heb een hooop blz terug gekeken en foto's gespot maar nergens staat wat ik zoek dus ik val even binnen met een vraag als dat mag!

Ik heb een clydesdale die op dit moment de Micklem draagt in extra full maar ik vind dit in plaats van 'hoofdstel, waar ga je met dat paard naartoe' (las ik een paar blz terug, moest er zo om lachen) eerder het tegenovergestelde.
Echter vind ik het wel een super fijn hoofdstel qua kwaliteit en pasvorm maar hij is zwart (had eerst een zwart zadel) en ik wil nu een bruin hoofdstel.

Dit is hem:

Afbeelding

Ik dacht eerst gewoon een bruine micklem te kopen maar ben van de week bij Kramer geweest en daar vond ik deze:
https://www.kramer.be/Paard/Hoofdstelle ... -hoofdstel

En die vond ik toch ook wel erruggg mooi :=
Heb wat rond gezocht en je ziet het model op zich wel regelmatig terug, maar nooit in extra full of veel te duur.
Heeft er hier iemand een gelijkaardig hoofdstel van een ander merk dan die van Kramer (full) of de Lingus (full)? Dan kan ik zelf nog wel kijken of ze die in extra full hebben.
Als het niet bestaat is de micklem eventueel wel een optie maar als ik eentje kan vinden zonder sperriem achtige toestanden dan heeft dat wel de voorkeur

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:47

Muze schreef:
Past elke Frontriem op de micklem?
De originele past niet, te krap.
Dus wil er een ander opdoen..

Heb een full. Kan ik dan van een ander merk gewoon een full Frontriem nemen?



Uit ervaring kan ik je vertellen dat veel frontriemen gaan klapperen.

De gewone leren frontriemen niet maar wel de wat zwaardere met meer steentjes zeg maar.

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:08

Granoek schreef:
Ik heb een hooop blz terug gekeken en foto's gespot maar nergens staat wat ik zoek dus ik val even binnen met een vraag als dat mag!

Ik heb een clydesdale die op dit moment de Micklem draagt in extra full maar ik vind dit in plaats van 'hoofdstel, waar ga je met dat paard naartoe' (las ik een paar blz terug, moest er zo om lachen) eerder het tegenovergestelde.
Echter vind ik het wel een super fijn hoofdstel qua kwaliteit en pasvorm maar hij is zwart (had eerst een zwart zadel) en ik wil nu een bruin hoofdstel.

Dit is hem:

[ [url=m/pL0Asq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik dacht eerst gewoon een bruine micklem te kopen maar ben van de week bij Kramer geweest en daar vond ik deze:
https://www.kramer.be/Paard/Hoofdstelle ... -hoofdstel

En die vond ik toch ook wel erruggg mooi :=
Heb wat rond gezocht en je ziet het model op zich wel regelmatig terug, maar nooit in extra full of veel te duur.
Heeft er hier iemand een gelijkaardig hoofdstel van een ander merk dan die van Kramer (full) of de Lingus (full)? Dan kan ik zelf nog wel kijken of ze die in extra full hebben.
Als het niet bestaat is de micklem eventueel wel een optie maar als ik eentje kan vinden zonder sperriem achtige toestanden dan heeft dat wel de voorkeur



Ik weet dat Première Equine ook vergelijkbare hoofdstellen heeft. Kramer zou ik niet aanraden, zijn wel hele fijne hoofdstellen hoor, maar vallen best klein is mijn ervaring... dus of een extra full dan past?
Hoewel degene die ik recent in full had gekocht (en retour gaat wegens productiefoutje) wel ruimer viel dan de Kramer lund die ik ook heb gehad.

PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:04

Hoewel de Lingus heel fijn is, denk ik niet dat hij op jouw paard gaat passen in maat full. xfull hebben ze niet.

Mijn gevoelige paard werd al geïrriteerd bij het vastdoen van de neusriem en "sperriem" van zijn vorige hoofdstel. Bij de Lingus is er rust en laat hij me rustig het ene keelriempje vastmaken. Na het rijden wil hij niet meer met hoofdstel en al zijn hoofd aan zijn been schuren. De kleine verschillen die ik merk dus. :')
Tijdens het rijden zelf moest hij wel enorm wennen aan de Lingus, maar dat gaat ook steeds beter!

Zijn vorige hoofdstel was de Harry's Horse Anatomic.

Farjen

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:51

Wat een gedoe toch om een passend hoofdstel te vinden :+

Micklem hoor/lees ik inderdaad dat de frontriem altijd te krap is. Dat ze daar vanuit de fabriek niets mee doen..

Granoek, de hoofdstellen van PS of Sweden vallen ruim vind ik, maar die hebben natuurlijk een mooie prijs, maar misschien tweedehands?

Hier mijn PS of Sweden hoofdstel gepast (maat full, van mijn andere paard) Duidelijk te groot :+ En hij reageerde ook niet zo fijn. Dus ik heb nu het kopstuk besteld in Cob en een paladin neusriem.. op hoop van zegen :') Is dan het 3de hoofdstel al..
Afbeelding

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:04

Het ziet er op de foto ook niet zo fijn uit.

Ik moet voor mijn Boston iemand vinden die een riempje kan inkorten. Dat valt nog niet zo mee.

boemel

Berichten: 8442
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:09

Mijn BR Bolton gaat ook de verkoop in helaas.

Was gekocht voor mn jonge paard. Die paste m precies, maar t leer rekte wat en hij is net te groot.

Mn andere paard heeft een vrij bol koppie en het anatomisch gedeelte bij de oren valt zeker niet anatomisch bij haar.

Ben ook een beetje klaar met het gepuzzel met die anatomische hoofdstellen ha ha.

Heb van t weekend een normaal recht toe recht aan hoofdstel gekocht voor eur 17,50 afgeprijsd en ze loopt er top op.

Dus, die komt mooi ipv de BR Bolton en heb daarnaast de Waldhausen Sensation, die gelukkig op beide paarden wel mooi past.

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:17

PSvanLot schreef:
Het ziet er op de foto ook niet zo fijn uit.

Ik moet voor mijn Boston iemand vinden die een riempje kan inkorten. Dat valt nog niet zo mee.


Welke regio zit je? Ik ken wel 2 leer bewerkers die dat makkelijk kunnen doen

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:50

Capriootje schreef:
PSvanLot schreef:
Het ziet er op de foto ook niet zo fijn uit.

Ik moet voor mijn Boston iemand vinden die een riempje kan inkorten. Dat valt nog niet zo mee.


Welke regio zit je? Ik ken wel 2 leer bewerkers die dat makkelijk kunnen doen


In NB tussen Tilburg en Eindhoven.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:27

Oei ik heb het idee dat die van ps of sweden tweedehands ook nog een aardig prijskaartje hebben :') prachtige hoofdstellen wel ja.

Ik heb de indruk dat bij de anatomische modellen met riempje voor het bit door, zijn hoofd te lang is. Als ik de neusriem goed zet komt dat riempje te ver omhoog en duwt hij tegen het bit. Daarom wilde ik eentje proberen zonder sperriem

Farjen

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:55

Wat vinden jullie, neusriem nog een gaatje laten zakken of zit hij goed zo?
Ik kan nu wel 2 vingers onder het jukbeen doen


Afbeelding

Afbeelding