Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:21

Mooi die nieuwe Kramer hoofdstellen, maar vind het wel erg jammer dat het bakstuk niet verder naar achter ligt bij de ogen, terwijl de neusriem die zenuwen wel mooi vrij laat.
Beetje de plank mis geslagen denk ik dan.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 08:40

Iriscope schreef:
Mooi die nieuwe Kramer hoofdstellen, maar vind het wel erg jammer dat het bakstuk niet verder naar achter ligt bij de ogen, terwijl de neusriem die zenuwen wel mooi vrij laat.
Beetje de plank mis geslagen denk ik dan.


Die hebben ze ook wel hoor, met de ogen meer vrij. Ik heb er gewoon even twee aangeklikt obv hoe de neusriem ligt. Dat dat me bij dit specifieke paard een beter idee lijkt dan wat er op de foto op ligt ;)

https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... -hoofdstel

https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... om-Ontario

Ieder jaar een beetje nieuwe kennis bij allerlei merken (nogmaals, ik zit dus toevallig op de site van kramer omdat dat lekker overzichtelijk is altijd, geen aandelen haha)

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:40

Die zijn erg mooi! Maar zonder keelriem mag ik niet starten volgens mij.
We rijden hier volgens de FEI regels.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 09:50

Iriscope schreef:
Die zijn erg mooi! Maar zonder keelriem mag ik niet starten volgens mij.
We rijden hier volgens de FEI regels.


Nee, dan mag dat inderdaad niet volgens mij.
Daar hoef ik zelf geen rekening mee te houden, gelukkig, ik start gewoon niet :Y)
(Anders zou ik sowieso met beide niet mogen starten. KNHS mag de chester volgens mij wel, FEI betwijfel ik het. En mijn andere hoofdstel gebruik ik zónder neusriem en met een kimblewick bit, daar moet je ook niet mee starten, zowel FEI als KNHS niet ;) )

MarjanB

Berichten: 16485
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:05

Je kan er dan altijd een losse keelriem bij hangen toch?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:06

Daar dacht ik ook aan Marjan! Eerst maar even mn Schockemohle afwachten!

Sharel
Berichten: 246
Geregistreerd: 30-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:37

Zit deze zo goed?

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:43

Sharel schreef:
Zit deze zo goed?

[ [url=m/Izkf69.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja, volgens mij wel. Vind alleen de frontriem niet heel mooi vallen.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:57

Sharel schreef:
Zit deze zo goed?

[ [url=m/Izkf69.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zit netjes, alleen de frontriem oogt wat krap, waardoor ie wat tegen het gewrichtje lijkt te duwen.

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:22

Koperwiek schreef:
Iemand ervaring met de horsegear Styx? Bestaat die ook in het zwart?
Ik ben op zoek naar een zwarte maatje full!


Ik rij met dit hoofdstel nadat mijn paard ernstig is gaan headshaken na een zware ziekte periode. Na behandeling is ze nu zo goed als genezen, maar met een gewoon hoofdstel zie je haar toch nog wel wat schudjes doen.

Dit hoofdstel Horsegear Styx is voor mij een uitkomst. Ze rijdt er super op (z2) en ik heb hem echt uitgezocht om zo weinig mogelijk de trigeminus zenuw te triggeren.

Helaas mag je er geen wedstrijden mee rijden, heb er dispensatie voor gevraagd met dierenarts verklaring, maar krijg hem niet.. Dan moet ik bij de regio van knhs vragen of ze aan willen vragen of dit hoofdstel bij de lijst komt voor toegestane hoofdstellen. Ga ik niet doen.

Mijn instructrice is jury tm zzl en zegt gewoon mee starten. De helft van de jury ziet het niet en de andere helft zal er niks van zeggen. Zolang het er vriendelijk en netjes uitziet zullen er weinig over struikelen. En anders gewoon doen of je neus bloedt.. Oja? Echt? Nou rij er al tijden mee nooit van gehoord.
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16485
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:32

Huh maar waarom mag deze nou net niet dan?

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:39

MarjanB schreef:
Huh maar waarom mag deze nou net niet dan?


Er zit geen riempje onder de neusriem. De neusriem hangt los.. Dat mag niet... Maar je ziet het bijna niet want de teugels hangen er meestal voor

Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16485
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 13:14

Oh ja nu zie ik het! Zou voor die van mij ook ideaal zijn.

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:20

Die regels zijn soms toch een beetje achterhaald 8)7

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:27

The_Cat schreef:
Die regels zijn soms toch een beetje achterhaald 8)7

Zeker gezien alle ophef over welzijn. Snap niet waarom je überhaupt niet zonder neusriem mag starten, bij de westerndisciplines is dit ook geen probleem (dus "veiligheid" o.i.d. kan echt de reden niet zijn). Maargoed, de KNHS heeft wel meerdere vreemde regels w.b. harnachement.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:33

Fillis schreef:
The_Cat schreef:
Die regels zijn soms toch een beetje achterhaald 8)7

Zeker gezien alle ophef over welzijn. Snap niet waarom je überhaupt niet zonder neusriem mag starten, bij de westerndisciplines is dit ook geen probleem (dus "veiligheid" o.i.d. kan echt de reden niet zijn). Maargoed, de KNHS heeft wel meerdere vreemde regels w.b. harnachement.


Maar bij de western zijn er natuurlijk óók regels over optoming. Snaffle moet met frontriem en keelriem, shank mag met one-ear en two-ear, maar snaffle dus niet. En bij sommige verenigingen moet je als je paard 6 is over op een shank, ongeacht niveau van het paard. Dat laatste is natuurlijk ook best wel krom he...

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:46

Ik heb het nieuwe hoofdstel van Kramer besteld, de CLARIDGE HOUSE hoofdstel Eye Freedom Ontario.
Hij gaat eerst naar NL, maar zodra ik hem heb laat ik weten wat ik ervan vind!

Fillis
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:53

Skippy01 schreef:
Fillis schreef:
Zeker gezien alle ophef over welzijn. Snap niet waarom je überhaupt niet zonder neusriem mag starten, bij de westerndisciplines is dit ook geen probleem (dus "veiligheid" o.i.d. kan echt de reden niet zijn). Maargoed, de KNHS heeft wel meerdere vreemde regels w.b. harnachement.


Maar bij de western zijn er natuurlijk óók regels over optoming. Snaffle moet met frontriem en keelriem, shank mag met one-ear en two-ear, maar snaffle dus niet. En bij sommige verenigingen moet je als je paard 6 is over op een shank, ongeacht niveau van het paard. Dat laatste is natuurlijk ook best wel krom he...

Dat is ook zeker waar :j Ben alweer een tijdje uit de western, die regels zaten even niet meer in m'n hoofd :+

XladyX

Berichten: 1339
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:58

Iriscope schreef:
Ik heb het nieuwe hoofdstel van Kramer besteld, de CLARIDGE HOUSE hoofdstel Eye Freedom Ontario.
Hij gaat eerst naar NL, maar zodra ik hem heb laat ik weten wat ik ervan vind!


Oh deze staat ook hoog op mijn lijstje, hoor het graag!

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:05

Hier vandaag de bruine Horsegear Quasar binnen gekregen!

Afbeelding

Ik heb de Hooks Chester in het zwart en probeer nu deze.

Leer is nog wat stijf, maar wel netjes. Daarbij wel een heel fijn zacht kopstuk.

Volgens de website valt het hoofdstel klein, maar dat vind ik echt niet. Hij valt een tikje ruimer dan m'n Chester, maar gewoon een nette cob maat.

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:21

[code][/code]
xSannee schreef:
Hier vandaag de bruine Horsegear Quasar binnen gekregen!

[ [url=m/t8LmN4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de Hooks Chester in het zwart en probeer nu deze.

Leer is nog wat stijf, maar wel netjes. Daarbij wel een heel fijn zacht kopstuk.

Volgens de website valt het hoofdstel klein, maar dat vind ik echt niet. Hij valt een tikje ruimer dan m'n Chester, maar gewoon een nette cob maat.



Ik vond hem idd ook gewoon vallen. Mijn pony is net te groot voor maat pony en te klein voor cob. Dus dacht dat deze zou passen, maar deed t niet.

Wel echt fijn zacht he?

xSannee

Berichten: 4354
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:27

Nee snap dat jouw pony hem dan niet past! Jammer!

Ik vind het leer verder niet bijzonder zacht, prima kwaliteit overigens hoor! Het kopstuk is wel echt mooi zacht.

Kady1
Berichten: 2506
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:29

Weet iemand een soort gelijk hoofdstel als deze op de foto te koop.
Ik heb deze ong. een jaar geleden bij NIKA besteld en dit was toen de laatste, ze hebben hem niet meer. Nu is van mijn andere paard het hoofdstel kapot en heb ik tijdelijk deze voor haar en ze loopt er zo fijn onder, maar nu moet ik steeds bitten wisselen en is ook niet handig als we met twee paarden tegelijk weg willen.

Ik wil dus graag eentje die hier veel op lijkt, geen neusriem met ringetjes waar dan een sperriem aan zit. En graag eentje met een gecombineerde keel neusriem, en uiteraard anatomisch kopstuk.

Ik heb google al gebruikt maar ik weet niet hoe dit specifieke hoofdstel heet dus lastig zoeken. Afbeelding

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:42

@Kady

BR Mirfield
Harry's Horse Release
Anky Comfort Fit Dropped
PS of Sweden Pioneer

PSvanLot

Berichten: 10152
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:49

Kady1 schreef:
Weet iemand een soort gelijk hoofdstel als deze op de foto te koop.
Ik heb deze ong. een jaar geleden bij NIKA besteld en dit was toen de laatste, ze hebben hem niet meer. Nu is van mijn andere paard het hoofdstel kapot en heb ik tijdelijk deze voor haar en ze loopt er zo fijn onder, maar nu moet ik steeds bitten wisselen en is ook niet handig als we met twee paarden tegelijk weg willen.

Ik wil dus graag eentje die hier veel op lijkt, geen neusriem met ringetjes waar dan een sperriem aan zit. En graag eentje met een gecombineerde keel neusriem, en uiteraard anatomisch kopstuk.

Ik heb google al gebruikt maar ik weet niet hoe dit specifieke hoofdstel heet dus lastig zoeken. [ [url=m/wP5NXK.jpg]Afbeelding[/url] ]


De BR Mickfield, super materiaal, maar deze valt wel groot! Mijn merrie met fijn hoofd, daar was een Full veel te groot.