Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3480
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:32

Ruzore schreef:
Hier bij de foto’s van het presteq hoofdstel!

Heb ze even in linkjes gezet aangezien ik dit post vanaf m’n telefoon.

https://imgur.com/a/ZC1upDN

https://imgur.com/gallery/sNGhzY2


Zijn de bitriempjes lang genoeg om ze vanst te maken aan het hoofdstel zelf? Dus zonder dat je de klipjes gebruikt. Of kan dat niet? Ik vind hem heel erg mooi, maar die hoeveelheid klipjes aan een kant vind ik net storend.

Fudge

Berichten: 1024
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:13

Woody2015 schreef:
Hoi allemaal :-)

Ik heb 2 Micklem hoofdstellen, deluxe en Competition.
Nu wil ik nog een derde erbij zodat al mijn pony’s een eigen hoofdstel hebben alleen vanwege de prijs zou ik graag een imitatie willen, ik hoor en lees daar ook goede verhalen over. Ik wel er een zonder ringetje op de neus.

Welk merk kunnen jullie mij aanraden eventueel verkoop links?

En wat info over de maten?

Want mijn Competition is krapper in de sperriem dan mijn deluxe,....dus handig in de weten welk merk hoe valt ;-)


Ik weet niet welke maat je zoekt, maar de imitatie van profi rider bevalt me goed! Mooie pasvorm en fijn leer.

https://paardenspuljudithbeukema.nl/pro ... steentjes/

jesss_amigo

Berichten: 1810
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:57

Ik heb ook die van profi Rider en ik ben er ontzettend tevreden over. Goede leer kwaliteit en goede pasvorm. Zeker voor de prijs. En nog een mooie frontriem ook Afbeelding

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 23:30

Ow wauw Thnxs! Die van profi rider had mijn oog ook al gevangen.

Maat is wat lastig, de Rambo Micklem deluxe past in cob perfect maar de Competition is weer wat te krap dus twijfel heel erg tussen een cob en full. Vind teveel leren riempjes over niet niet maar geen idee dus hoe de profi rider kwa maat valt?

Fudge

Berichten: 1024
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:25

Woody2015 schreef:
Ow wauw Thnxs! Die van profi rider had mijn oog ook al gevangen.

Maat is wat lastig, de Rambo Micklem deluxe past in cob perfect maar de Competition is weer wat te krap dus twijfel heel erg tussen een cob en full. Vind teveel leren riempjes over niet niet maar geen idee dus hoe de profi rider kwa maat valt?


Daar kan ik je niet echt verder mee helpen. Ik heb een kwpn met een normaal tot misschien wat fijner hoofd, waarbij de full heel netjes past. Ik heb geen echte micklem ter vergelijk... als ik bepaalde onderdelen/riempjes van de full moet opmeten voor je dan laat het maar horen

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:28

Meer mensen het probleem dat je paard niet fijn om anatomische neusriem reageert? Of is het een rijtechnisch probleem wat ik moet oplossen?
Ik heb nu het hoofdstel harryshorse release maar mijn pony loopt wanneer ze onder de druk vandaan wil komen echt heel erg te kloten met haar tong dat ze het over het bit wilt gooien waar ze met een aansnoerneusriem blijkbaar geen ruimte voor had en nu dus wel die ruimte heeft. Pony gooit de tong er niet over maar zit dus wel zo erg te klote dat je mee maar dat is dus puur wanneer ze het even lastig krijgt.

Gaat om dit hoofdstel:
Afbeelding

Spenk
Berichten: 21826
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:46

Het enige wat ik mij bedenken kan dan is dat je je aansnoerneusriem dan dus enorm strak hebt normaal?

Ga daar eens mee rijden en doe die heel los kijken of je het dan ook hebt.. Zo ja dan is het echt rijtechnisch.

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:50

Me aansnoerneusriem heb ik nooit strak vast gehad altijd 2 vingers ruimte er tussen alleen een aansnoerneusriem loopt wel op de kaken heen waar dit het release hoofdstel de kaken vrij laat liggen

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:05

Met een aansnoerneusriem zitten de kaken best wel strak op elkaar gesnoerd, zelfs als je de twee vingers er tussen hebt. Denk dat in dit geval de sperriem niet het verschil maakt maar de ruimte door het ontbreken van de strakke(re) hoge neusriem. Waarschijnlijk heeft je paard dit altijd graag willen doen maar nooit gekund. Dit hoofdstel geeft die ruimte wel. Denk dat het een rijtechnisch dingetje is inderdaad.

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:37

pluisje88 schreef:
Met een aansnoerneusriem zitten de kaken best wel strak op elkaar gesnoerd, zelfs als je de twee vingers er tussen hebt. Denk dat in dit geval de sperriem niet het verschil maakt maar de ruimte door het ontbreken van de strakke(re) hoge neusriem. Waarschijnlijk heeft je paard dit altijd graag willen doen maar nooit gekund. Dit hoofdstel geeft die ruimte wel. Denk dat het een rijtechnisch dingetje is inderdaad.




Dat is dus precies wat mijn gevoel ook zegt. Wanneer ze begint te klote (met aansnoerneusriem de kaken vast zetten) en nu dus hier ruimte heeft kan ik het wel voorwaarts oplossen alleen vroeg me dus af of meerdere dit probleem hebben

Iriscope

Berichten: 8606
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 19:20

Mijn Schockemohle is helaas nooit aangekomen hier, heel erg balen. De track & trace is ook niet te traceren, PostNL probeert al 8 weken erachter te komen waar het pakket is.

Dikke pluim voor de Hypostore, die het pakket nogmaals gaat verzenden voor me, dit keer naar Duitsland, vandaar ik het dan ophaal als ik toch in de EU ben.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13241
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 22:44

Wat balen Iris -O-. Zeker ook dat het pakket niet te traceren is. Wel echt super goede service van Hypostore dat ze het hoofdstel nogmaals verzenden.

Sharel
Berichten: 246
Geregistreerd: 30-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 23:33

Ik heb even hulp nodig! Hoe vinden jullie dat deze zit?

Afbeelding

mavantos

Berichten: 3622
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:34

Sharel schreef:
Ik heb even hulp nodig! Hoe vinden jullie dat deze zit?

[ [url=m/nkGPiG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind dit niet passen. Hoort netjes om het botje (volgens mij jukbeen) te gaan, maar gaat er dwars overheen. Normaal gesproken zou je dan de neusriem laten zakken, maar in jouw geval zou dan de neusriem zelf weer te laag zitten. Ook is je kopstuk te lang, waardoor je frontriem teveel tegen het (volgens mij heet dat) kaakgewricht hangt. Die zou net een tikje hoger moeten zitten, maar dat kan waarschijnlijk niet, omdat het leer dikker is erboven.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:20

Sharel schreef:
Ik heb even hulp nodig! Hoe vinden jullie dat deze zit?

[ [url=m/nkGPiG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Inderdaad past die niet zo mooi, denk met een maat kleiner hij al veel beter zit!

MarjanB

Berichten: 16548
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:28

Niet groter? Neusriem lijkt me te smal waardoor hij naar voren trekt op het bot

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:51

MarjanB schreef:
Niet groter? Neusriem lijkt me te smal waardoor hij naar voren trekt op het bot


Denk kleiner. Hij zit nu al heel kort. Neusriem moet een stuk zakken, maar komt dan te laag op de neus (dus kleinere nodig). Ook kopstuk is te groot (brede deel komt te laag).

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:52

Ik denk ook kleiner en dan de neusriem een paar gaten lager hangen zodat het jukbeen vrij komt te liggen.

Gisteren weer met mijn Chester aan het prutsen geweest omdat de sperriem me niet lekker zat. Is er iemand met een schematische tekening van zo’n soort hoofdstel waar alle riempjes ongeveer moeten lopen met wat toelichting?

Beetje ongelukkige foto maar heb er geen waar het hoofdstel duidelijker op staat.
Afbeelding

Als ik naar het ringetje van de sperriem kijk dan heb ik het idee dat de neusriem wat hoger mag zodat de sperriem iets meer haaks op de neusriem komt te staan, maar als ik dat doe dan komt de neusriem wel weer heel dicht tegen het jukbeen aan te liggen.

JornaR

Berichten: 22
Geregistreerd: 21-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:56

Wat vinden jullie van de pasvorm van mijn huidige hoofdstel? Het gaat om de horsegear Nexus. Zelf lijkt het alsof de neusriem te laag zit, maar dat is de vorm van het hoofdstel.
Eventueel wil ik overstappen op de horsegear Aquila. Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn paardje heeft een wat lastige pasvorm aangezien hij tussen cob en full in zit

Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16548
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 14:58

Ik zou de neusriem hoger doen..

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:03

Neusriem mag zeker weten wel 2 á 3 gaatjes hoger..
Dit heeft niets met de vorm van het hoofdstel te maken imo.

JornaR

Berichten: 22
Geregistreerd: 21-09-18

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:34

Bedankt! dan ga ik het gelijk even aanpassen

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 15:35

Iemand toevallig interesse in de Harry’s Horse release hoofdstel maat cob kleur bruin?

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:10

Sterrenpony schreef:
Iemand toevallig interesse in de Harry’s Horse release hoofdstel maat cob kleur bruin?


Bevalt het toch niet?

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 18:16

Nee het lijkt het bit ietsjes omhoog te liften en daar lijkt ze dus op te reageren ;(