Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
diesel_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:29

Iemand in NH (egmond) die een PS of Sweden Pioneer in full die ik mag passen?

Bestaat hij ook in extra full? Ik kan het niet goed vinden namelijk.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:35

Toch een Rambo micklem gekocht, maar vind t moeilijk om te beslissen wanneer hij precies goed zit. Heb hem nu zo, iemand nog tips?Afbeelding
Afbeelding

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:42

Ik zou de neusriem denk ik nog net één gaatje laten zakken, dat het net iets verder onder het jukbeen zit.

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:49

Ik vind hem zo netjes zitten net overal genoeg ruimte. Die extra paar mm zakt vanzelf wel in bij gebruik vanaf het jukbeen weg.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 05:38

Eens met Daphneeeej.
Als je m 1 gat lager doet valt de neusriem waarschijnlijk op het zwevend neusbot en dat hoort niet.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:42

Ook eens met Daphneeeej: hij zit mooi en het leer wordt soepeler, dan zakt het vanzelf nog ietsje.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:12

Oke bedankt allemaal!

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 09:31

diesel_ schreef:
Iemand in NH (egmond) die een PS of Sweden Pioneer in full die ik mag passen?

Bestaat hij ook in extra full? Ik kan het niet goed vinden namelijk.

Maat 4 is extra full, maar ik heb de Nirak en die valt erg groot.

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:54

Ik ben opzoek naar een wannabe PS Of Sweden Pioneer hoofdstel zonder keelriem. Heb toen der tijd die van Kramer aangeschaft maar die was véél te klein voor mijn IJslander.

Hebben jullie nog tips?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:20

Zeer waarschijnlijk word mijn hoofdstel morgen bezorgd van Kramer. Ben zo benieuwd!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:39

Ik heb de Equibling Boston besteld. Ik hoop de goede maat ook. Ben benieuwd!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:18

Ja het is echt een gok vaak he welke maat nou goed is.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 00:23

Ik heb een slachtoffer gevonden die mij bij hooks de Lingus heeft besteld. Ook van een lieve bokker een pb gekregen om het voor mij te bestellen! <3

Had gemaild voor de afmetingen van de hoofstellen omdat de mijne soms cob nodig heeft en soms full. Hij zit echt net er tussen in. Maar ik werd er niet wijs van dus heb ze maar alle 2 besteld :+ . Woensdag zouden ze hier moeten zijn :)

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 20:39

Ik heb mijn hoofdstel van hooks binnen! :D Op de foto's zit hij scheef dus ik ga er nog het een en ander aan veranderen. Ik denk dat de neusriem ook nog iets naar beneden kan. Daarnaast vind ik de neusriem wel krap, heb zowel het kaakdeel als de sperriem op het laatste gaatje.
De neusriem is bij t rondgenaaide aardig stug, je ziet ook boven het bit dat het daar wat strak trekt. Ik zet hem zo even in de olie, hopelijk werkt dat voor zowel het stugge als het net passen van de riempjes. Het leer is wel mooi zacht onderlegd. :)
Afbeelding
Afbeelding

Maten van het deel op het neusbot:
Afbeelding
Tussen de rondgenaaide delen 17,2 cm
Afbeelding
Hele riempje is 19,8 cm

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:51

Mijn hoofdstel heb ik ook binnen. Men wat ben ik blij dat ik een full genomen had :'). Heel soepel voelt het hoofdstel, heb er al mee gereden en hij schuimt opeens een stuk meer en lijkt rustiger met zijn hoofd!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:24

Mijn Equibling Boston is ook binnen, past perfect. Maat Cob genomen met een Full frontriem.
Nog niet mee gereden, dat komt morgen of overmorgen. Staat heel chique.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 04:22

Ben benieuwd naar foto’s!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70639
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 10:17

HorseTimeXL schreef:
Mijn hoofdstel heb ik ook binnen. Men wat ben ik blij dat ik een full genomen had :'). Heel soepel voelt het hoofdstel, heb er al mee gereden en hij schuimt opeens een stuk meer en lijkt rustiger met zijn hoofd!

Klinkt heel goed!

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:06

J0anieke schreef:
Ik heb mijn hoofdstel van hooks binnen! :D Op de foto's zit hij scheef dus ik ga er nog het een en ander aan veranderen. Ik denk dat de neusriem ook nog iets naar beneden kan. Daarnaast vind ik de neusriem wel krap, heb zowel het kaakdeel als de sperriem op het laatste gaatje.
De neusriem is bij t rondgenaaide aardig stug, je ziet ook boven het bit dat het daar wat strak trekt. Ik zet hem zo even in de olie, hopelijk werkt dat voor zowel het stugge als het net passen van de riempjes. Het leer is wel mooi zacht onderlegd. :)
[ [url=m/S7MC61.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0tCKS2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maten van het deel op het neusbot:
[ [url=m/6bkurp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tussen de rondgenaaide delen 17,2 cm
[ [url=m/qfKC1R.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hele riempje is 19,8 cm


Ziet er mooi uit! Heb jij een maat full?
Ik denk dat hij wat mooier ligt als je de kaakriem wat naar beneden doet, dan is je riempje van de sluiting ook wat langer bij het neusdeel denk ik..

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 11:35

Ja is een maat full! En dat denk ik inderdaad ook. Ga vanavond longeren zonder bijzet oid, kan ik goed zien of ik nog dingen moet aanpassen. Heb ook nog gekeken bij voorbeeld foto's, daar zit het ringetje van de kaakriem onder de bakstukken. Op de foto's heb ik m aan een kant nog boven t bakstuk. Denk alleen dat als ik die strakker doe ik ook weer ruimte in lever bij de sperriem. Het oliën heeft denk ik wel geholpen, ik heb in ieder geval het idee dat hij soepeler is geworden. Ben dus erg benieuwd hoe hij vanavond gaat vallen.
Dat passen valt me toch nog redelijk tegen, had verwacht dat het vrij makkelijk zou zijn _O- Wel heel blij met het hoofdstel. Precies dezelfde kleur bruin als mn nieuwe jodphurs en chaps <3

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:22

J0anieke schreef:
Tussen de rondgenaaide delen 17,2 cm
Hele riempje is 19,8 cm


Super! Dank je wel!
Ik ga haar neus opmeten. Ze heeft ook een vrij lang hoofd, dus denk echt dat dit model hem niet gaat worden, anders staan de lussen ook zo ver uit elkaar dat het alleen maar korter op wordt op al een groter hoofd.
Hoofdstelpuzzelen - Level Ninja.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:30

Hahaha inderdaad level ninja! :')
De bakstukken en het stuk van de neusriem achter de oren is groot zat, daar heb ik ruimte over, maar vooral het deel om haar neus valt erg klein, maar ik denk wel dat het komt door het stugge van de rond genaaide delen. Voor een paard met grote kaken zou ik t niet aanraden. Opzich heeft mijn merrie al vrij brede kaken voor haar hoofd, maar daarentegen heeft ze wel weer een smal neusje.. :+

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:09

Kan mijn vorige bericht niet meer bewerken.. :o

Heb nu de neusriem in zijn geheel twee gaten lager gedaan. Nu kan zowel de sperriem als de kaakriem op het tweede gaatje. :D

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 21:47

Hooks heeft weer 20% korting....toch maar alvast mijn hoofdstel bestellen dan...Wilde eigenlijk nog maandje wachten haha...

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 07:21

J0anieke schreef:
Ja is een maat full! En dat denk ik inderdaad ook. Ga vanavond longeren zonder bijzet oid, kan ik goed zien of ik nog dingen moet aanpassen. Heb ook nog gekeken bij voorbeeld foto's, daar zit het ringetje van de kaakriem onder de bakstukken. Op de foto's heb ik m aan een kant nog boven t bakstuk. Denk alleen dat als ik die strakker doe ik ook weer ruimte in lever bij de sperriem. Het oliën heeft denk ik wel geholpen, ik heb in ieder geval het idee dat hij soepeler is geworden. Ben dus erg benieuwd hoe hij vanavond gaat vallen.
Dat passen valt me toch nog redelijk tegen, had verwacht dat het vrij makkelijk zou zijn _O- Wel heel blij met het hoofdstel. Precies dezelfde kleur bruin als mn nieuwe jodphurs en chaps <3



Heee goed om te horen!
Was bij mij ook ff pielen maar nu zit hij super :)