Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:30

C_arola schreef:
xLes schreef:
Ik vond het een heel fijn hoofdstel, meteen al fijn soepel. Mijn paard liep er heel fijn op. Hij valt wel klein vind ik, de mijne kan zowel cob als een kleine full maar de cob was voor haar écht te klein...
Heb dit paard helaas moeten verkopen wegens mijn gezondheid, nu een IJslandertje gekocht en die heeft echt een te klein koppie, die moet maat pony en dat hebben ze niet. Zonde :(

Fijn om te horen, ik denk dat ik dan voor een Full moet gaan wanneer ze wat kleiner vallen.


Twijfel wel. Die van mij kan op dit moment gemak cob hebben. Denk dat ik daar op gok..

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 01:03

Zijn er hier verder nog mensen met ervaringen en foto's van het Hoofdstel van equibling?

darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 05:57

Ik heb de Equibling Boston maat cob, en eerder ook foto’s geplaatst. Vond de afstelling lastig, kaakriem zit bij mijne iets laag, maar anders zit neusriem niet fijn voor hem.
Achteraf was een full daarin net fijner geweest. Afbeelding

J0anieke

Berichten: 4927
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 06:05

Voor de geïnteresseerden: Hooks heeft tm 27 mei 20% korting! :D

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:33

J0anieke schreef:
Voor de geïnteresseerden: Hooks heeft tm 27 mei 20% korting! :D


O om het makkelijk te maken hihi:'). Thanks voor delen!

J0anieke

Berichten: 4927
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:00

Ja... Ik had net gisteravond een creditcard aangevraagd zodat ik zelf een hoofdstel kon bestellen. Alleen is de levertijd daarvan best lang.. Minimaal 5 werkdagen... En de actie loopt tot maandag. :+

Heb al gevraagd in het hooks topic of iemand wat gaat bestellen in de actieperiode zodat ik mee kan bestellen. [HAR] Wie wil meebestellen op Hööks?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:18

Ik heb een creditcard maar hoef er zelf niks te bestellen. Ik kan eventueel voor je bestellen. Stuur maar PB.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:41

Ik heb toch het hoofdstel Kramer besteld maat Full. Ben heel benieuwd. Twijfelde tussen cob maar omdat die zo klein uit viel. Toch full gedaan.

J0anieke

Berichten: 4927
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:48

sanso schreef:
Ik heb een creditcard maar hoef er zelf niks te bestellen. Ik kan eventueel voor je bestellen. Stuur maar PB.

Echt? Super!! Ik stuur je vandaag een pb! :D

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:13

HorseTimeXL schreef:
Ik heb toch het hoofdstel Kramer besteld maat Full. Ben heel benieuwd. Twijfelde tussen cob maar omdat die zo klein uit viel. Toch full gedaan.


Daar heb je verstandig aangedaan want maat full valt als maat cob ;) Ik ben verder heel tevreden over het Kramer hoofdstel :)

darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:43

Ik wil nog Hooks hoofdstel maar wordt niet deze maand mijn kramer Lund gaat dan weg.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:58

J0anieke schreef:
Voor de geïnteresseerden: Hooks heeft tm 27 mei 20% korting! :D



Ohhh... vreselijk. Dan moet ik gaan beslissen. :+ Want zei tegen mezelf, zodra de hoodstellen bij Hooks in de aanbieding gaan, dan ga ik beslissen. Ze hebben er een paar die ik wel zie zitten, maar.. wisselt steeds. Vraag me alleen af waarom de Lingus 2 wel een sperriem heeft, zou het oude model zonder toch niet zo goed bevallen?

J0anieke

Berichten: 4927
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:42

Denk dat dat vooral de vraag is geweest van de consument.

Ik heb deze besteld. Las op bepaalde sites dat dit model het meest anatomisch gevormd is en mijn paard heeft een lastige neus met jukbeen positie. De micklem past ze bv ook niet goed. Met deze hoop ik daar meer speling in te hebben. :D
Afbeelding

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:51

Oh hööks alleen met creditcard te bestellen? Dat is ff flink balen! Dan moet ik op zoek naar een ander hoofdstel. Heb geen credit card en wil er geen hebben ook niet. Nog andere suggesties? De lingus leek me interessant +

xVerax

Berichten: 5073
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 00:54

J0anieke schreef:
Denk dat dat vooral de vraag is geweest van de consument.

Ik heb deze besteld. Las op bepaalde sites dat dit model het meest anatomisch gevormd is en mijn paard heeft een lastige neus met jukbeen positie. De micklem past ze bv ook niet goed. Met deze hoop ik daar meer speling in te hebben. :D
[ [url=m/wLq0J4.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind deze ook echt prachtig! <3

Twijfels twijfels... Vooral met die korting nu.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70687
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:32

Misschien heb ik het verkeerd onthouden, maar ik dacht dat Krämer geen kortingen geeft en producten alleen afgeprijsd worden klopt dat? :)

dieseltje09

Berichten: 1864
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 10:49

C_arola schreef:
Misschien heb ik het verkeerd onthouden, maar ik dacht dat Krämer geen kortingen geeft en producten alleen afgeprijsd worden klopt dat? :)



Heel soms is er wel eens een actie met gratis verzenden of max 10% korting maar het is nooit echt veel. Echte koopjes scoor je bij hun inderdaad tijdens de uitverkoop, daarbuiten bijna niet

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:18

Je moet wel geduld hebben bij Kramer he :') als je de Nederlandse verzendtijdem gewend bent en heel graag het hoofdstel wil haha. Ben he benieuwd!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:21

HorseTimeXL schreef:
Je moet wel geduld hebben bij Kramer he :') als je de Nederlandse verzendtijdem gewend bent en heel graag het hoofdstel wil haha. Ben he benieuwd!


Kan ook goed meevallen! Wij bestelden vorige week donderdag en zaterdag was het binnen. Dat is sneller dan veel Nederlandse shops.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:35

Skippy01 schreef:
HorseTimeXL schreef:
Je moet wel geduld hebben bij Kramer he :') als je de Nederlandse verzendtijdem gewend bent en heel graag het hoofdstel wil haha. Ben he benieuwd!


Kan ook goed meevallen! Wij bestelden vorige week donderdag en zaterdag was het binnen. Dat is sneller dan veel Nederlandse shops.


Haha ja heb al wel eens wat besteld bij hun, fijne service, maar in de mail stond cirka 6 dagen. Maar heb geduld. Had al wel een code om het te volgen!

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:38

J0anieke schreef:


Vind deze ook heel mooi.
Maar zie dat bij veel dan dit soort anatomische hoofdstellen het deel op het neusbeen vrij 'kort' is. Het stuk zeg maar tussen de lussen van de kinriem wat op de neusbrug ligt.

Mijn paard heeft een breede neusbrug, volgens mij ziet dat er dan niet uit (wat nog prima is) maar hindert de pasvorm en daardoor het anatomische. (als de kin riem al dicht gaat)
Ze zijn hier niet te koop, en als ik eenmaal gekocht heb kan ik niet meer ruilen want terugsturen gaat weken overheen. (Brazilie wat ook al bekend staat om het zo regelmatig kwijtraken van poststukken dat veel bedrijven al niet meer sturen.)

Heeft hier iemand een paard met brede neusbrug en ook zo'n soort hoofdstel?

J0anieke

Berichten: 4927
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:50

Afbeelding

Als ik het goed begrijp bedoel je dat het deel dat ik hier groen heb getekend te breed is voor het neus stuk?
Daar had ik niet aan gedacht... Denk ook niet dat het bij ons een probleem gaat zijn. Het nadeel van de micklem (en vergelijkbare hoofdstellen) vind ik dat wanneer je het jukbeen mooi vrij hebt liggen, vervolgens de neusriem op het zwevend neusbot ligt (rood). De micklem werkt daarbij ook weer meer in op de neus gezien het geen bakstukken heeft. Wat mij betreft is daar niet echt over na gedacht... :+
Ik hoop dus dat het met dit hoofdstel wel in te stellen is dat ik het neus stuk gewoon op het groene lijntje heb liggen en niet op het zwevend neusbot. Zover ik op foto's heb gezien bij dit model moet dat wel te doen zijn. :D

Ik kan wel een foto maken van het neusstuk met een lineaal er naast voor je wanneer hij binnen is.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 14:45

Ja, het groene deel. Dat is bij mijn paard vrij breed.

Dan met een hoofdstel zoals dit:
https://boktimg.nl/img/m/wLq0J4.jpg

Dan lijkt het me bijna een mexikaans hoofdstel worden. :D Omdat de 2 zijlussen dan dichter bij het neusbrug komen, (dat deel wat groen is) Die dan misschien weer het bakstuk waar de kinriem aanzit omhoog trekt en het dan allemaal niet helemaal meer zit zoals het hoort.

Zelfde voor hoofdstellen zoals dit met van die korte "op het neusbot"-delen (op jouw tekening groen):
https://www.hookseurope.com/pub_images/large/300695-10_1.jpg

J0anieke schreef:
Ik kan wel een foto maken van het neusstuk met een lineaal er naast voor je wanneer hij binnen is.


Super, dan kan ik kijken waar alles beetje terecht gaat komen. (het is geen trekpaard ofzo, maar gewoon warmbloed met flinke neus :D )

J0anieke

Berichten: 4927
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 17:20

Ja is altijd lastig...
Zal foto voor je maken zodat je een beeld hebt. Volgens de T&T code komt die dinsdag binnen! :):)

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:03

J0anieke schreef:
Ja is altijd lastig...
Zal foto voor je maken zodat je een beeld hebt. Volgens de T&T code komt die dinsdag binnen! :):)


oohhh! Spannend! Benieuwd hoe hij zit.