Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pantarhei

Berichten: 9078
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 16:16

Kan misschien wel die jij plaatst, maar dan heb je korte riempjes nodig erbij, er zitten wel ringetjes voor

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 17:12

Minoes schreef:
pantarhei schreef:
Pluisje, die lijkt sterk op de Schockemohle beta, hoe vind ik die dan bij Nika?


https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... xford.html

Hij staat er wel op!


Wel een mooie prijs. Zou dit wat kunnen zijn? Twijfel tussen deze en een fairfield lingus 2 of de busse feeling.

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 19:32

Minoes schreef:
pantarhei schreef:
Pluisje, die lijkt sterk op de Schockemohle beta, hoe vind ik die dan bij Nika?


https://www.nikahorseproducts.nl/index. ... xford.html

Hij staat er wel op!


Zoals al een keer of 10 in dit topic genoemd staat het hoofdstel dat ik heb niet op de website.
Gewoon even een berichtje sturen naar nika. Edit: hij was wel wat duurder dan deze

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:08

Weten jullie wat beter is rondom bakstukken. Heb nu 2 andere hoofdstellen op het oog, waarvan de bak stuk eigenlijk vast zit. Is dat juist goed of niet. Het gaat om deze 2 hoofdstellen:

Afbeelding

Afbeelding

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:31

Dat vraag ik me dus ook af :)
Lijkt me dat bij de hoofdstellen waarbij de bakstukken aan de neusriem vast zitten het bit stiller blijft liggen. Is dat ook zo? Dat spreekt me namelijk wel erg aan, dat de druk dus wordt verdeeld over de neusriem en het bit :j

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70687
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:38

HorseTimeXL schreef:
Weten jullie wat beter is rondom bakstukken. Heb nu 2 andere hoofdstellen op het oog, waarvan de bak stuk eigenlijk vast zit. Is dat juist goed of niet. Het gaat om deze 2 hoofdstellen:

[ [url=m/BsZTxh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/28ldyA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ik vind beide hoofdstellen erg mooi, zou ik een link kunnen krijgen naar deze hoofdstellen of de merknaam?

dieseltje09

Berichten: 1864
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 16:44

keeyzie schreef:
Dat vraag ik me dus ook af :)
Lijkt me dat bij de hoofdstellen waabrij de bakstukken aan de neusriem vast zitten het bit stiller blijft liggen. Is dat ook zo? Dat spreekt me namelijk wel erg aan, dat de druk dus wordt verdeeld over de neusriem en het bit :j



Het bit ligt inderdaad stillen máár en dat is iets waar mijn paard niet vrolijk van word, het creëert inderdaad extra druk op de neus. Die van mij gaat als reactie daarop hangen of "klapperen" met zijn hoofd. Ik wil dus juist geen neusriem/bakstukken uit 1 stuk combinatie maar voor heel veel andere paarden werkt het juist weer fantastisch

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 17:38

C_arola schreef:
HorseTimeXL schreef:
Weten jullie wat beter is rondom bakstukken. Heb nu 2 andere hoofdstellen op het oog, waarvan de bak stuk eigenlijk vast zit. Is dat juist goed of niet. Het gaat om deze 2 hoofdstellen:

[ [url=m/BsZTxh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/28ldyA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ik vind beide hoofdstellen erg mooi, zou ik een link kunnen krijgen naar deze hoofdstellen of de merknaam?


https://m.kramer.nl/Paard/Hoofdstellen- ... Innovation
Dit is het eerste hoofdstel. a straks een link van de ander zoeken. Twijfel heel erg. Dan zou ik het al moeten proberen. Nu heeft hij ook een los bak stuk en heb niet het idee dat die dat super vervelend vind. Hij vind het hele hoofdstel niet fijn. Aan de andere kant ik wil soms heel soms mijn balans op het paard nog wel eens verliezen (heb een evenwicht stoornis) zou het daarom juist fijn zijn een los bakstuk of juist niet. Van die hoofdstellen vind ik het fijn dat er geen sperriem bij zit. Heb die er nu ook af en hij vind het een stuk prettiger.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70687
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:22

HorseTimeXL schreef:
https://m.kramer.nl/Paard/Hoofdstellen- ... Innovation
Dit is het eerste hoofdstel. a straks een link van de ander zoeken. Twijfel heel erg. Dan zou ik het al moeten proberen. Nu heeft hij ook een los bak stuk en heb niet het idee dat die dat super vervelend vind. Hij vind het hele hoofdstel niet fijn. Aan de andere kant ik wil soms heel soms mijn balans op het paard nog wel eens verliezen (heb een evenwicht stoornis) zou het daarom juist fijn zijn een los bakstuk of juist niet. Van die hoofdstellen vind ik het fijn dat er geen sperriem bij zit. Heb die er nu ook af en hij vind het een stuk prettiger.

Aan deze zit ik ook te denken om het te kopen al vind ik het ander hoofdstel ook mooi om te zien maar daar zitten de bakstukken vast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:32

xJitskee schreef:
Is er iemand die ervaring heeft met de anky comfort fit dropped? Ik zag dat hij al we eens genoemd werd, maar kon nog geen ervaringen vinden. Ik ben benieuwd, want ik vind het wel een mooi hoofdstel :)

https://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bi ... orId=10043


Niemand ervaring? Ik ben vooral benieuwd naar de pasvorm, mijn paard heeft een groot/breed hoofd. Ik kan nergens reviews vinden en hij is in de buurt niet te koop. Deze week is hij in de aanbieding bij de Divoza voor €150, dus ik twijfel nogal :')

Die van Kramer is ook mooi! Iemand een idee hoe de kwaliteit van het leer bij Kramer is?

Narcissa
Berichten: 3051
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:54

Kwaliteit van de Felix Buhler hoofdstellen bij Kramer ben ik zeer tevreden over. Mooi, soepel leer. Had die in de link hierboven, heb hem met veel spijt weg moeten doen omdat hij te groot was voor mijn nieuwe paard, die heeft een maatje pony...

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:14

dieseltje09 schreef:
keeyzie schreef:
Dat vraag ik me dus ook af :)
Lijkt me dat bij de hoofdstellen waabrij de bakstukken aan de neusriem vast zitten het bit stiller blijft liggen. Is dat ook zo? Dat spreekt me namelijk wel erg aan, dat de druk dus wordt verdeeld over de neusriem en het bit :j



Het bit ligt inderdaad stillen máár en dat is iets waar mijn paard niet vrolijk van word, het creëert inderdaad extra druk op de neus. Die van mij gaat als reactie daarop hangen of "klapperen" met zijn hoofd. Ik wil dus juist geen neusriem/bakstukken uit 1 stuk combinatie maar voor heel veel andere paarden werkt het juist weer fantastisch


Ah kijk :j dat geeft meer duidelijkheid. Dat ligt dus echt aan het paard. Ga eens kijken of ik het ergens kan testen om te kijken hoe mijn paard hierop reageert.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:53

xLes schreef:
Kwaliteit van de Felix Buhler hoofdstellen bij Kramer ben ik zeer tevreden over. Mooi, soepel leer. Had die in de link hierboven, heb hem met veel spijt weg moeten doen omdat hij te groot was voor mijn nieuwe paard, die heeft een maatje pony...


O echt! Dan ben ik nog meer benieuwd. Ga die bestellen van het weekend.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70687
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:01

HorseTimeXL schreef:
xLes schreef:
Kwaliteit van de Felix Buhler hoofdstellen bij Kramer ben ik zeer tevreden over. Mooi, soepel leer. Had die in de link hierboven, heb hem met veel spijt weg moeten doen omdat hij te groot was voor mijn nieuwe paard, die heeft een maatje pony...


O echt! Dan ben ik nog meer benieuwd. Ga die bestellen van het weekend.

Zou je jouw ervaring hier willen plaatsen of via pb willen sturen? Ik ben erg benieuwd naar dit hoofdstel. Ik twijfel over de maat, mijn paard zit tussen cob en full in.

J0anieke

Berichten: 4927
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:33

Iemand ervaring met artikelen terugsturen naar kramer? :)
Ik wil misschien een hoofdstel samenstellen onder mix&match en wil daarbij twee maten neusriemen passen. Een van de twee wil ik dan weer terug sturen. :D

Yontheke

Berichten: 4435
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:40


Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:15

@JOanieke terug sturen naar kramer was vrij gemakkelijk meen ik mij te herrineren, al is het voor mij een eind geleden. Is wel niet gratis.

J0anieke

Berichten: 4927
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:29

Soezee schreef:
@JOanieke terug sturen naar kramer was vrij gemakkelijk meen ik mij te herrineren, al is het voor mij een eind geleden. Is wel niet gratis.

Oh super, dank je! :) Las op de kramer site inderdaad dat je de verzendkosten zelf moest betalen, dat vind ik niet zo erg. Ben nog niet helemaal uit welk hoofdstel/kopstuk ik wil, dus nog even verder oriënteren.. :D

dieseltje09

Berichten: 1864
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 13:52

terugzenden bij kramer is ook naar een Nederlands adres en niet naar Duitsland dus het valt allemaal heel erg mee. Heb het 1x gedaan en dat ging prima. Was iets omruilen in mijn geval, bij ontvangst van retour item krijg je een code voor gratis verzending en je kan een nieuwe order plaatsen op de site. Het geld stond binnen 5 dagen terug op mijn rekening.

Ze zijn wat dat betreft sneller en efficiënter als Nederlandse winkels zoals EJ, Agradi etc

Narcissa
Berichten: 3051
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:16

C_arola schreef:
HorseTimeXL schreef:
Kwaliteit van de Felix Buhler hoofdstellen bij Kramer ben ik zeer tevreden over. Mooi, soepel leer. Had die in de link hierboven, heb hem met veel spijt weg moeten doen omdat hij te groot was voor mijn nieuwe paard, die heeft een maatje pony...

O echt! Dan ben ik nog meer benieuwd. Ga die bestellen van het weekend.


Zou je jouw ervaring hier willen plaatsen of via pb willen sturen? Ik ben erg benieuwd naar dit hoofdstel. Ik twijfel over de maat, mijn paard zit tussen cob en full in.


Ik vond het een heel fijn hoofdstel, meteen al fijn soepel. Mijn paard liep er heel fijn op. Hij valt wel klein vind ik, de mijne kan zowel cob als een kleine full maar de cob was voor haar écht te klein...
Heb dit paard helaas moeten verkopen wegens mijn gezondheid, nu een IJslandertje gekocht en die heeft echt een te klein koppie, die moet maat pony en dat hebben ze niet. Zonde :(

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70687
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:23

xLes schreef:
Ik vond het een heel fijn hoofdstel, meteen al fijn soepel. Mijn paard liep er heel fijn op. Hij valt wel klein vind ik, de mijne kan zowel cob als een kleine full maar de cob was voor haar écht te klein...
Heb dit paard helaas moeten verkopen wegens mijn gezondheid, nu een IJslandertje gekocht en die heeft echt een te klein koppie, die moet maat pony en dat hebben ze niet. Zonde :(

Fijn om te horen, ik denk dat ik dan voor een Full moet gaan wanneer ze wat kleiner vallen.

darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:52

Ja ze vallen niet zo groot hoor van Kramer. Ik heb de Lund, cob was echt krap. Heb apart kopstuk en bakstukken full bij besteld toen.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:03

Hallo, ik heb nu de Micklem multi, fijn ding, maar chique is hij niet. Ik denk erover om een Equibling Boston te kopen en ik zag hem hier al een paar keer langs komen. Hoe bevalt die nu je hem langer hebt? :)

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 20:14

xLes schreef:
Ik vond het een heel fijn hoofdstel, meteen al fijn soepel. Mijn paard liep er heel fijn op. Hij valt wel klein vind ik, de mijne kan zowel cob als een kleine full maar de cob was voor haar écht te klein...
Heb dit paard helaas moeten verkopen wegens mijn gezondheid, nu een IJslandertje gekocht en die heeft echt een te klein koppie, die moet maat pony en dat hebben ze niet. Zonde :(


De hoofdstellen vallen inderdaad klein! Voor mijn IJslander moest ik dan juist weer een maat full hebben :+ (was wel een ander model van Kramer)

LadyFiesta
Berichten: 690
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:32

Lante schreef:
Hallo, ik heb nu de Micklem multi, fijn ding, maar chique is hij niet. Ik denk erover om een Equibling Boston te kopen en ik zag hem hier al een paar keer langs komen. Hoe bevalt die nu je hem langer hebt? :)


Bevalt goed! Het leer is wel erg uitgerekt dus ik had achteraf beter een cob kunnen nemen voor mijn kwpn'er.