Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:43

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

leonie87

Berichten: 4463
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:26

Mijn grijze details zijn nubuck. Onder bij het zweetblad een slechye keuze want dat word zwart...
Ik neem het af met een nat doekje. Voor en achter op het zadel is het na 2 maanden nog wel gewoon mooi.

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 15:43

Het heeft even geduurd (kapotte fabriek en corona) maar ik heb gister na een half jaar wachten eindelijk mijn Rococco ontvangen! *\o/*
Ik ben er echt mega blij mee. Ik zit er goed in en paard loopt top en lijkt ook echt wel meer schoudervrijheid te hebben.

Ik heb op wat lakrandjes na geen hele bijzondere dingen laten doen, wilde hem redelijk neutraal houden. De achterkant is stingray (zonder witte oog) en dat vind ik zelf toch echt wel mega mooi geworden! Gezien er weinig goede voorbeelden van stingray te vinden zijn plaats ik toch nog even een berichtje hier :)

Afbeelding

Afbeelding

leonie87

Berichten: 4463
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 12:21

Hij ziet er top uit!!!

Ik ben nog steeds dolblij met mijn operette zadel. Hij zit zo fijn en ligt top!

Qleke
Berichten: 922
Geregistreerd: 20-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 14:28

filou schreef:
Het heeft even geduurd (kapotte fabriek en corona) maar ik heb gister na een half jaar wachten eindelijk mijn Rococco ontvangen! *\o/*
Ik ben er echt mega blij mee. Ik zit er goed in en paard loopt top en lijkt ook echt wel meer schoudervrijheid te hebben.

Ik heb op wat lakrandjes na geen hele bijzondere dingen laten doen, wilde hem redelijk neutraal houden. De achterkant is stingray (zonder witte oog) en dat vind ik zelf toch echt wel mega mooi geworden! Gezien er weinig goede voorbeelden van stingray te vinden zijn plaats ik toch nog even een berichtje hier :)

[ [url=m/BjxNs5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RokrC1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heb jij daar speciale kussens die het zadel achteraan wat hoger liften of is dat standaard bij dit type?
Heeft jouw paard een hoge schoft?

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:23

leonie87 schreef:
Hij ziet er top uit!!!

Ik ben nog steeds dolblij met mijn operette zadel. Hij zit zo fijn en ligt top!


Thanks! :D
Wat kan je blij zijn met een zadel he, fijn dat jij ook nog zo blij bent met de jouwe!


Qleke schreef:
Heb jij daar speciale kussens die het zadel achteraan wat hoger liften of is dat standaard bij dit type?
Heeft jouw paard een hoge schoft?


Deze kussens zijn niet standaard, maar wat ze precies besteld heeft durf ik niet te zeggen.
Ze legde het toen goed uit, klonk logisch en ze heeft verstand van zaken dus zei bestel maar ik geloof je :+
Mijn paard heeft inderdaad een flink hoge schoft ja.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:40

Ik zie alleen dressuurzadels voorbij komen hier. Ik heb gisteren de Frank Baines edessa bestelt! Over 8 weken zou ik hem moeten hebben, ik ben benieuwd! En dan staat er ook een springzadel in dit topic :+

Daantje1994
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:44

Joliieeenn schreef:
Ik zie alleen dressuurzadels voorbij komen hier. Ik heb gisteren de Frank Baines edessa bestelt! Over 8 weken zou ik hem moeten hebben, ik ben benieuwd! En dan staat er ook een springzadel in dit topic :+



Ben ik ook erg benieuwd naar

Ik heb in het verleden een Frank Baines elegance gehad (altijd zo'n spijt van dat ik die weggedaan had)

En een springzadel van Frank Baines (type weet ik niet meer) toen bij mijn paardje mee verkocht maar wat een spijt dat ik ze weg gedaan heb

Nu ben ik terug aan het sparen voor een tweedehands bruine elegance..

Maar miss toch doorsparen voor een nieuwe

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 07:24

Ik schop het topic even omhoog :D

Ik heb via een zadelmaker een Frank Baines aan laten meten 17 juli. Diezelfde avond heeft ze het nog in het bestelsysteem gezet en maandag heb ik mijn voorkeur doorgegeven en is het doorgestuurd naar FB. Ik heb nog steeds geen bevestiging gehad dat ik kan betalen en dat hij geproduceerd wordt. Al een paar x de zadelmaker gevraagd hoe ver ze zijn en waarom ik geen e-mail krijg. Dinsdag zei ze dat ze het zou na vragen en tot nu weer niets gehoord.

Ik heb op het moment geen zadel en de zadelmaker weet dit.

Hebben jullie ook zo lang moeten wachten?

Caresse07

Berichten: 9405
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 07:46

Ik zie dat het merk toch wel redelijk bekend is dus in Nederland.

Ik heb nog een Frank Baines springzadel liggen maar dacht dat het een redelijk
onbekend merk was :o

Zelf geen ervaring met het merk, maar kwam ineens het topic tegen :D

filou

Berichten: 1547
Geregistreerd: 26-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 09:48

Lootje1991 schreef:
Ik schop het topic even omhoog :D

Ik heb via een zadelmaker een Frank Baines aan laten meten 17 juli. Diezelfde avond heeft ze het nog in het bestelsysteem gezet en maandag heb ik mijn voorkeur doorgegeven en is het doorgestuurd naar FB. Ik heb nog steeds geen bevestiging gehad dat ik kan betalen en dat hij geproduceerd wordt. Al een paar x de zadelmaker gevraagd hoe ver ze zijn en waarom ik geen e-mail krijg. Dinsdag zei ze dat ze het zou na vragen en tot nu weer niets gehoord.

Ik heb op het moment geen zadel en de zadelmaker weet dit.

Hebben jullie ook zo lang moeten wachten?


Je wacht nu pas 2,5 week op je zadel, dat is niet lang. De gemiddelde wachttijd is 3 maanden en ik heb er (ook vanwege corona) zelfs 6 maanden op moeten wachten. Ik heb pas moeten betalen nadat ik het zadel heb afgenomen, dus daar hangt het niet vanaf of ze er mee aan de slag gaan of niet. Maak je borst maar nat, het gaat nog wel even duren ;)

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:13

Ja dat ik lang op m’n zadel moet wachten dat weet ik

Maar ik bedoel het factuur en ordernummer, want ik begreep dat als je niet hebt aanbetaald dat ze er dan ook sowieso niet aan gaan beginnen. En dan moet ik nog langer wachten :=


Edit; o dat ze bij jou wel zijn begonnen geeft mij rust. Mijn zadelmaker vertelde dat ik de helft moet aanbetalen en dan maken zij een order aan.

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:19

Lootje1991 schreef:
Ja dat ik lang op m’n zadel moet wachten dat weet ik

Maar ik bedoel het factuur en ordernummer, want ik begreep dat als je niet hebt aanbetaald dat ze er dan ook sowieso niet aan gaan beginnen. En dan moet ik nog langer wachten :=


Edit; o dat ze bij jou wel zijn begonnen geeft mij rust. Mijn zadelmaker vertelde dat ik de helft moet aanbetalen en dan maken zij een order aan.


Denk dat dat dan per zadelpasser verschilt

Anne had voor mij gelijk de order aangemaakt en geloof dat ze 2 dagen later factuur voor aanbetaling stuurde.

Heb intotaal 10 weken op mijn zadel moeten wachten.

Pallatin

Berichten: 2492
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 17:35

Ik heb ook pas iets later een aanbetaling hoeven doen, het zadel werd ondertussen gewoon in productie genomen. Ik heb nooit een ordernummer oid gezien, dat regelde de zadelmaakster. Heeft je zadelmaker geen leenzadel voor je in de tussentijd?

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 20:09

Heb de zadelmaker nog even gebeld. Zij heeft inderdaad wel een ordernummer gehad en ging even achter het factuur aan.

Leenzadel is even bij iemand anders maar die hoopt ze voor dat ze op vakantie gaat 24/8 bij mij aan te meten.

Ik moet gewoon even geduld gaan hebben :D en das best moeilijk haha

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:28

Inderdaad geduld! De mijne is eind Juni besteld dus ik hoop dat die eind augustus/begin September aankomt. Geduld is hier ook echt niet mijn sterkste vak pfff. Ik ken mezelf; als het zadel er tegen dan niet is ben ik weken chagerijnig omdat het dan toch wel echt te lang duurt :+

Liefsyv

Berichten: 208
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 15:09

Ik heb mijn Frank Baines ingeruild. Hij lag echt niet meer goed en merkte dat aan mijn paard. De zadelmaker kon er ook niet echt meer iets verbouwen dus vandaar de keuze voor een ander zadel. Ik ben toch overgestapt ook van merk; Ik heb nu een nieuwe Anatomica gekocht. Paard loopt hier zo fijn mee!

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:17

Heb flinke pech gehad, zelf lichamelijk, maar nu kan ik eindelijk genieten van m’n baines!
Ben nog steeds heel blij er mee, paard loopt veeeeel beter en de best wel erge zadel/singeldwang is helemaal weg!

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 00:31

Als het goed is, zal mijn zadel eind deze week klaar zijn en verstuurd worden. Ik hoop het echt zo hard! Ik vind dat ik nu wel lang genoeg gewacht heb :):)

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 05:41

ik heb nu 2 a 3 jaar een fb zadel. een veelzijdigheids. hij is ook veelvuldig gebruikt in de manege. Ik vind mijn zadel wel wat breed terwijl die toch niet zo heel breed zit. De kussens zijn boterzacht, super voor de ruggetjes, nadelig voor manege gebruik want binnen een week waren de kussens steeds weer scheef. Hoe mooi ook, niet al mijn pony's lopen er zo mee weg, ik kan dus niet zeggen dat ik een fb wil voor die en die pony. Het is echt passen en proberen ook weer. Sterker nog, het model wat ik heb past vrijwel nooit op een ander als ik probeer te passen bij mijn andere pony's.

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:23

Dat de kussens steeds scheef zijn kan ik inkomen; manegeruiters stappen doorgaans alleen links op zonder krukje. (Maar nu vul ik in)
Slechtste wat je kunt doen voor een zadel.... en paard.

Er zijn maar weinig zadels die op meerdere paarden passen, misschien met een onderlegger, maar dan nog wordt het niet perfect.

Gimmick11

Berichten: 1098
Geregistreerd: 29-07-08

Re: Frank Baines zadel --> Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:26

Ter aanvulling; voor mij is het grootste bewijs dat het echt een goed zadel is, het gedrag van mijn paard!
Als ik met het vorige zadel aankwam draaide ze weg, had singeldwang, bijten enz.
Tijden het rijden kon ze nog wel eens staken.
Dit gedrag is compleet verdwenen! Echt bizar.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:02

Gimmick11 schreef:
Dat de kussens steeds scheef zijn kan ik inkomen; manegeruiters stappen doorgaans alleen links op zonder krukje. (Maar nu vul ik in)
Slechtste wat je kunt doen voor een zadel.... en paard.

Er zijn maar weinig zadels die op meerdere paarden passen, misschien met een onderlegger, maar dan nog wordt het niet perfect.

Ze stappen op met krukje maar pony wat scheef nog en dan ruiters die heerlijk mee gingen erin. rechts dus steeds een platter kussen.

Ik zei dit omdat ik de indruk kreeg dat er mensen reageerde die een fb wilde, je kunt het wel willen, maar dan toch wel een zadelpasser laten komen.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:16

lailapri schreef:
Gimmick11 schreef:
Dat de kussens steeds scheef zijn kan ik inkomen; manegeruiters stappen doorgaans alleen links op zonder krukje. (Maar nu vul ik in)
Slechtste wat je kunt doen voor een zadel.... en paard.

Er zijn maar weinig zadels die op meerdere paarden passen, misschien met een onderlegger, maar dan nog wordt het niet perfect.

Ze stappen op met krukje maar pony wat scheef nog en dan ruiters die heerlijk mee gingen erin. rechts dus steeds een platter kussen.

Ik zei dit omdat ik de indruk kreeg dat er mensen reageerde die een fb wilde, je kunt het wel willen, maar dan toch wel een zadelpasser laten komen.


Dat zou iedereen sowieso moeten doen. Of ze nu een frank baines of een wintec ofzo willen vind ik.. het zijn toch de ruggen van onze geliefde dieren en ik vind dat wij daar zo goed als mogelijk zo goed voor horen te dragen en daar MOET een passend zadel bij imo..

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:12

Sinds deze week heb ik eindelijk mijn zadel. Moet zeggen dat ik het geen prachtig zadel vindt. Snap niet zo goed waarom ze die blok er zo hebben opgezet? Ik dacht dat dit in de kussen verwerkt werd...

Maar oke, mijn paard loopt er fijn onder en ik zit er heerlijk in. Eindelijk geen stoelzit meer!
Afbeelding

Afbeelding

Het is het Edessa springzadel in de kleur Havana, met gouden randjes en crocoleer. Alleen passen mijn dekjes er niet meer fijn onder, lijken allemaal wat klein ineens ..