[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:39

Oryani schreef:
Ik zie de trekkers hier niet zo vaak passeren... Ik heb wel interesse om het te proberen, maar tweedehands zijn ze best wel duur en ze lijken niet echt gewild te zijn. Is hier toevallig iemand uit oost-vlaanderen waar ik eens bij kan ‘proefzitten’?


Je kunt Skyriding vragen voor een pasconsult en/of een leenzadel. Ze hebben 2 verschillende testzadels.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:42


Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:39

Oryani schreef:
Ik zie de trekkers hier niet zo vaak passeren... Ik heb wel interesse om het te proberen, maar tweedehands zijn ze best wel duur en ze lijken niet echt gewild te zijn. Is hier toevallig iemand uit oost-vlaanderen waar ik eens bij kan ‘proefzitten’?


Je mag ook naar Zwolle komen, maar beetje uit de richting haha. Het zijn super fijne zadels! Heb mijne nu helaas wel te koop staan omdat hij overbodig geworden is ivm verkoop paard en een western zadel op mijn andere paard.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:19

ja Zoutewelle met opstaande randen niet de platte..

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:53

Wie heb je verkocht Jetske?

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:15

kunnen die halfpads als vervanging voor een originele barefoot pad gebruikt worden. Dus half pad met je eigen dekje? En moet je dan nog specifiek ergens op letten.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:06


Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:29

Otti1977 schreef:
Wie heb je verkocht Jetske?


Oeps wordt waarschijnlijk het weidemaatje van de Fries van mijn rijmaatje in de buurt :) kan haar dan nog wel rijden dat zal dan af en toe zijn, maar hou dan de Cheyenne aan.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:10

Mijn proefperiode van de Ghost Veneto is bijna afgelopen, jammer hoor. Ik ben echt heel tevreden met het zadel, mijn paard loopt er daadwerkelijk lekkerder onder en dat had ik niet zo verwacht! Zelf zit ik er ook beter in.

Afbeelding

Ik ben dus van plan deze te bestellen, en de vegan-versie vind ik wel interessant. Dat is micropell, toch? Is er hier iemand die daar al ervaring mee heeft?

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:03

Mooi plaatje, Nissima... Micropell (in zwart en bruin) wordt ook gebruikt voor motor laarzen, best stevig spul dus.... ;)

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:48

Ik dacht dat ik alleen voor Lorica kon kiezen als ik geen leer wilde bij het Ghost zadel. Zijn er meerdere kunstleren opties en wat zijn de verschillen?

Leuk te horen dat de Veneto zo fijn reed, ik hoop deze volgende week te kunnen testen.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:52

Lorica is "synthetisch suede/nubuck" en dan is er nog glad leer onder de naam Micropell (een variant daarvan is de Sirocco in tig idiote kleurtjes) en Micronappa, dat dus synthetisch nappa is. Dat is wat soepeler.... Daarvan hebben we 3 kleuren, donker bruin, zwart en "roest"

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:02

Ah dank je wel. Heerlijk, al die keuzes, maakt het zo lekker makkelijk haha. Is er nog verschil in sterkte en wat mooier blijft op termijn?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:05

Mara2000 schreef:
Ik dacht dat ik alleen voor Lorica kon kiezen als ik geen leer wilde bij het Ghost zadel. Zijn er meerdere kunstleren opties en wat zijn de verschillen?

Leuk te horen dat de Veneto zo fijn reed, ik hoop deze volgende week te kunnen testen.


Ja, zeker: https://buitenzinnig.nl/ghost/

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:42

Mara2000 schreef:
Ah dank je wel. Heerlijk, al die keuzes, maakt het zo lekker makkelijk haha. Is er nog verschil in sterkte en wat mooier blijft op termijn?
\
De Micropel in zwart en bruin js het sterkst, maar ik heb evenmin klachten over de gekleurde variant (Sirocco) dn de Micronappa zit al sinds het begin op de Ghost basis en kussens :o mede omdat het goed tegen zweet kan en vocht...ik heb een paar Ghost gympen in zwart Micronappa waarmee ik gewoon bij de paarden loop, ook in de modder (toen we die nog hadden :P ) niks mis mee.....

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 16:15

Kwetal schreef:
Mooi plaatje, Nissima... Micropell (in zwart en bruin) wordt ook gebruikt voor motor laarzen, best stevig spul dus.... ;)

Dat had Emma ('mijn' dealer) ook al doorgegeven ja! Klinkt supergoed, lijkt me ideaal materiaal. Ik denk dat ik daar gewoon voor ga. Het is wel te vergelijken met leer qua rijden, neem ik aan?

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:33

Nissima schreef:
Kwetal schreef:
Mooi plaatje, Nissima... Micropell (in zwart en bruin) wordt ook gebruikt voor motor laarzen, best stevig spul dus.... ;)

Dat had Emma ('mijn' dealer) ook al doorgegeven ja! Klinkt supergoed, lijkt me ideaal materiaal. Ik denk dat ik daar gewoon voor ga. Het is wel te vergelijken met leer qua rijden, neem ik aan?

Jawel - ik heb er schoenen van, zie en voel ik niet.... het is uiteraard wel anders dan Vetleer, maar misschien zitten er hier nog een paar ervaringsdeskundigen, die je hun ervaring kunnen geven?

Duhelo

Berichten: 28548
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:47

ik heb de flamenga in die lorica geloof ik (het prototype van de flamenga).
voelt zeker niet anders dan mijn ander zadel kwa rijden. Maar ik moet wel zeggen dat mijn biothane beugelriemen het opperlaagje opaten. ik heb nu de riemen onder het zweetblad en geen problemen meer mee. en mss dat dit materiaal wel wat zwakker was ivm het prototype te zijn?)

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 21:12

Bij wie kun je een Barefoot Wellington testzadel aanvragen?

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 23:40


Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 01:53

Mayflower_ schreef:
Bij wie kun je een Barefoot Wellington testzadel aanvragen?

Bij mij :)

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:51

Ah, ik was het topic kwijt. Bleek er een nieuw topic te zijn :=

Ik ga straks weer op zadeljacht. Zaterdag 14 juli was Ella er om mee te kijken naar de BM en hebben we het over een andere pad gehad, dik 24 uur later was Flynn dood. Zo maak je plannen, zo is er niks meer... Te bizar.

Er komt wel weer een nieuw paard, want nog 3 jaar wachten en naar mijn nu jaarling kijken voor ik daar wat mee kan doen trek ik echt niet := Nieuw paard is weer een Ier, maar dan zonder sokken. En eentje die blij wordt van springen. Ik wil wel kijken of de BM op haar past, want dat is zo'n fijn zadel. Maar een springles en een oefencross er mee rijden, mwoah :=

Omdat ik toch wel erg geloof in het idee achter boomloos zou ik het liefst weer een boomloos zadel willen. Maar dan dus eentje waar je ook (flink) mee kunt springen. Zijn er mensen hier die springen met een boomloos zadel? En dan dus niet een keer een sprongetje maar ook richting de oefencross etc?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:01

Jeetje wat heftig Berdien! Dat is echt schrikken..
Het wordt zeker gedaan, hier een foto gemaakt door de poolse ghost dealer;

Afbeelding

Afbeelding

Een Ghost Italy.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 11:30

Duhelo schreef:
ik heb de flamenga in die lorica geloof ik (het prototype van de flamenga).
voelt zeker niet anders dan mijn ander zadel kwa rijden. Maar ik moet wel zeggen dat mijn biothane beugelriemen het opperlaagje opaten. ik heb nu de riemen onder het zweetblad en geen problemen meer mee. en mss dat dit materiaal wel wat zwakker was ivm het prototype te zijn?)


In de eerste plaats gefeliciteerd Y)(^)
Ik denk dt dat van een bepaald type gladleer is (zweetblad) dat we niet meer gebruiken juist omdat dat weleens opgegeten werd, het toplaagje kwam er af en dat is niet zo mooi - deed verder niets af aan het leer, maar qua uiterlijk knapte het er niet van op. >;) De Lorica zat op de zitting en en wrongetjes....

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:06

Ik spring altijd met mijn Heather moffet Flexed GP zadel. Vind ik echt ideaal. Ookal denk ik dat de Flexible Bascule ook echt wel een fijn springzadel zal zijn. Heb daar de dressuurvariant van en is ook echt een super boterzacht zittend zadel.


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding