[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 23:38

Vroeger stond er op de website van Barefoot een heleboel informatie over passen van zadels en maattabellen en hoe je die verrekte beugelriemhoezen op de juiste manier aan je beugels kreeg. Dat staat er nu allemaal niet meer op? Ik wilde wat opzoeken, maar kon het niet meer vinden.

Marcella

Berichten: 36754
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 09:41

Vraagje wat zou een mooie prijs zijn voor een barefoot cheyenne drytex maat 1, incl. drytex beugelriemen, 3 pommelmaten, 2 halfpads en 2/3 pads.

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:28

tjaakje schreef:
Vroeger stond er op de website van Barefoot een heleboel informatie over passen van zadels en maattabellen en hoe je die verrekte beugelriemhoezen op de juiste manier aan je beugels kreeg. Dat staat er nu allemaal niet meer op? Ik wilde wat opzoeken, maar kon het niet meer vinden.


Ja dat is echt enorm balen -O-

Een poosje geleden bleek 's ochtends ineens de hele webshop verdwenen :oo

Er was een update geweest van de server, waardoor het shopsysteem niet meer ondersteund werd dus die was offline gegaan. We hebben ons rot zitten tobben om de boel weer online te krijgen. Dat lukte niet. Toen hebben we ons rot zitten tobben om de hele boel over te hevelen naar een nieuwere versie van hetzelfde webshop-systeem.

Voor de artikelen en de meest basale info is dat uiteindelijk gelukt maar steeds als we probeerden om de boel een beetje mooier te maken dan knalde de hele zooi er uit en ging alles offline _-:(

Met veel getob hebben we het nu zo gekregen zoals het nu is, het functioneert als webshop en daar is ook alles mee gezegd. De expert uit Duitsland heeft er nog anderhalve week aan gewerkt om de boel op de rit te krijgen maar die heeft het uiteindelijk ook opgegeven. We zijn nu dus bezig met een hele nieuwe webshop in een ander webshopsysteem.

Dat is natuurlijk wel weer een berg werk om alles daar weer netjes in te krijgen. Maar als het goed is kunnen we die wel weer op het niveau van de oude webshop krijgen èn beter, dus met een beetje geluk hebben we eind van het jaar wel weer een fijne, super complete informatieve webshop waar we dan wellicht ook meteen een iDeal betaalmogelijkheid aan gaan bieden :P

Tot die tijd is het echt behelpen, ik schaam me echt dood voor de huidige webshop :o Y;(

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:35

Marcella schreef:
Vraagje wat zou een mooie prijs zijn voor een barefoot cheyenne drytex maat 1, incl. drytex beugelriemen, 3 pommelmaten, 2 halfpads en 2/3 pads.


Dat is zo lastig te zeggen, je kan het beste gewoon kijken wat er op het moment van dergelijke zadels te koop staat en daar je prijs op baseren :j

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:14

Ik heb de mogelijkheid om een easytrek vzh over te kopen uit 2017. Weet iemand of dit ook geschikt is voor een paard met hoge schoft? Of zijn er betere boomloze zadels aan te raden voor een hoge schoft?
Ik heb namelijk ook de optie om een ghost over te kopen.

fransje23

Berichten: 15372
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:23

BaBritFre schreef:
fransje23 schreef:
Wat zijn de ervaringen met de Barefoot Madrid?
Pasvorm, kwaliteit en de zit?

Kennis biedt het zadel te koop aan en ik neem het in overweging voor mijn jonge Spanjaard.


Ik heb deze net nieuw gekocht dus over de ‘levensduur’ kan ik nog niks kwijt. Maar zowel ik als mijn paard vinden hem geweldig! Heb er gisteren nog vlot een 5uurse rit mee gemaakt. Vind het een heel fijn zadel! Wij hebben wel de bont zitting :)


Kan het zadel tweedehands overnemen, ben benieuwd!

Hoe zie ik of de rommel de juiste maat heeft?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:30

@Saravda, easytrek ken ik niet zo goed maar de Ghost kan heel makkelijk op paarden met hoge schoft. Heb er al enkele gehad en was zelf verbaasd van de plek die er nog over was +:)+

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:33

mindful schreef:
@Saravda, easytrek ken ik niet zo goed maar de Ghost kan heel makkelijk op paarden met hoge schoft. Heb er al enkele gehad en was zelf verbaasd van de plek die er nog over was +:)+


Is de ghost ook iets voor de echte recreatie ruiter? Ik dressuur namelijk zo af en toe en hier hoort ook wel eens een sprongetje bij. Kan je met een ghost springen?

Duhelo

Berichten: 28558
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:35

Tuurlijk. De meeste modellen hebben dijwrongen dus geven prima steun.
je kan ook voor de lipica gaan (dressuurmodel met verplaatsbare wrongen of het springmodel ervan (naam kwijt))

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:45

De Italy, is een veelzijdigheid model. Buitenzinnig had een klant dacht ik die daarmee sprong zonder problemen

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:56

Iedereen springt er zonder problemen mee (de Italy) :D
Er zijn diverse foto's van, heb ze alleen niet paraat :o
Check de Facebook pagina maar even

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:40

Top! Bedankt allemaal.

fransje23

Berichten: 15372
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:14

fransje23 schreef:
Kan het zadel tweedehands overnemen, ben benieuwd!

Hoe zie ik of de rommel de juiste maat heeft?


Pommel ipv rommel.... -O-

Autocorrectie :')

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:45

fransje23 schreef:
BaBritFre schreef:

Ik heb deze net nieuw gekocht dus over de ‘levensduur’ kan ik nog niks kwijt. Maar zowel ik als mijn paard vinden hem geweldig! Heb er gisteren nog vlot een 5uurse rit mee gemaakt. Vind het een heel fijn zadel! Wij hebben wel de bont zitting :)


Kan het zadel tweedehands overnemen, ben benieuwd!

Hoe zie ik of de rommel de juiste maat heeft?


Daar kan ik je helaas niet mee helpen. Ik had een passervice laten komen ;) maar zij hadden zo’n ‘metertje’ van barefoot die ze op de schoft zette, daarop was te lezen welke pommel het paard nodig had.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 23:09

pmarena schreef:
tjaakje schreef:
Vroeger stond er op de website van Barefoot een heleboel informatie over passen van zadels en maattabellen en hoe je die verrekte beugelriemhoezen op de juiste manier aan je beugels kreeg. Dat staat er nu allemaal niet meer op? Ik wilde wat opzoeken, maar kon het niet meer vinden.


Ja dat is echt enorm balen -O-

Een poosje geleden bleek 's ochtends ineens de hele webshop verdwenen :oo

Er was een update geweest van de server, waardoor het shopsysteem niet meer ondersteund werd dus die was offline gegaan. We hebben ons rot zitten tobben om de boel weer online te krijgen. Dat lukte niet. Toen hebben we ons rot zitten tobben om de hele boel over te hevelen naar een nieuwere versie van hetzelfde webshop-systeem.

Voor de artikelen en de meest basale info is dat uiteindelijk gelukt maar steeds als we probeerden om de boel een beetje mooier te maken dan knalde de hele zooi er uit en ging alles offline _-:(

Met veel getob hebben we het nu zo gekregen zoals het nu is, het functioneert als webshop en daar is ook alles mee gezegd. De expert uit Duitsland heeft er nog anderhalve week aan gewerkt om de boel op de rit te krijgen maar die heeft het uiteindelijk ook opgegeven. We zijn nu dus bezig met een hele nieuwe webshop in een ander webshopsysteem.

Dat is natuurlijk wel weer een berg werk om alles daar weer netjes in te krijgen. Maar als het goed is kunnen we die wel weer op het niveau van de oude webshop krijgen èn beter, dus met een beetje geluk hebben we eind van het jaar wel weer een fijne, super complete informatieve webshop waar we dan wellicht ook meteen een iDeal betaalmogelijkheid aan gaan bieden :P

Tot die tijd is het echt behelpen, ik schaam me echt dood voor de huidige webshop :o Y;(


Ow das balen.... Met smart wachten op de nieuwe website dus!

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:27

Hoi allemaal,

Ik wil graag overstappen van dressuur zadel naar boomloos. Mijn oog is gevallen op een Nevada, ik heb een hele mooie gezien tweedehands. Echter vind ik dan een ding vervelend en dat is dat je het van te voor dus niet kan passen. Dus als ik het koop en het past niet moet ik het dus weer doorverkopen. Hoe groot is de kans dat zo'n zadel niet past? Ik heb namelijk gehoord dat boomloos zich aanpast naar de rug van het paard, toch denk ik dat zo'n zadel ook gewoon niet fijn kan liggen op bepaalde paarden.

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:29

Klopt hoor, dat het niet altijd lekker ligt op ieder paard. Hou er ook rekening mee dat een boomlooszadel ook heel anders zit voor de ruiter. Ik zou je adviseren om een boomloos zadelpassessie te doen van bijvoorbeeld boomloos zadelpasservice of Buitenzinnig. Dan kun je diverse merken uitproberen. Ik had destijds mijn oog op de Barefoot Barrydale en Londen, maar ben dankzij de passervice uitgekomen bij een Ghost waar ik nu ontzettend blij mee ben :)
Na een passervice zit je ook nergens aan vast, dus dan zou je eventueel het zadel waar je op uit bent gekomen tweedehands kopen

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 19:34

Je kunt bij Barefoot een zadel ook een week uitproberen. Ik weet niet of het nu op hun site staat, maar als je een mailtje stuurt zullen ze je vast willen helpen.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:34

Ik zou een barefoot zadel zeker testen, de 1 zweert erbij, voor de ander is het niets, dat kan zowel voor paard als ruiter het geval zijn.

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 06:42

Wat behelpen betreft de website. Heb hem inderdaad ook al een paar keer nodig gehad om wat maten op te zoeken en kon het maar niet vinden. Hopelijk komt er iets moois voor terug einde van het jaar.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:23

Jeej super blij, vandaag een Barefoot Nevada aangeschaft. Super fijn zadel maar wel echt heel erg wennen als je van een dressuur zadel met boom af komt.

Paard liep er heel fijn onder, maakt echt gruwelijk ruime passen en loopt helemaal ontspannen naar beneden.


Afbeelding

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:27

Petrichor schreef:
Jeej super blij, vandaag een Barefoot Nevada aangeschaft. Super fijn zadel maar wel echt heel erg wennen als je van een dressuur zadel met boom af komt.

Paard liep er heel fijn onder, maakt echt gruwelijk ruime passen en loopt helemaal ontspannen naar beneden.


[ [url=m/BeAqz1.jpg]Afbeelding[/url] ]


De zoveelste :j +:)+
Lekker genieten joh, je zult zelf nu ook wel veeeeel meer terugvoelen van wat er onder je gebeurd, elke beweging voel je terug.

Tof trouwens ene Fryske onder dit westernzadel.
Helemaal "klaar" met dressie ??

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:33

Petrichor schreef:
Jeej super blij, vandaag een Barefoot Nevada aangeschaft. Super fijn zadel maar wel echt heel erg wennen als je van een dressuur zadel met boom af komt.

Paard liep er heel fijn onder, maakt echt gruwelijk ruime passen en loopt helemaal ontspannen naar beneden.


[ [url=m/BeAqz1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Dat wordt lekker genieten nu :j

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:33

Mooi! Nagelnieuw of niet?

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:02

Leuk reacties dankjulliewel!

Ja ik ben echt helemaal klaar met dressuur.

Nou ik heb het zadel via marktplaats gekocht het is dus eigenlijk tweedehands. Het zadel is bij de vorige eigenaar maar een paar keer gebruikt omdat haar paard helaas ziek werd. Het zadel kan zich dus nog helemaal zetten naar mijn paard en mij! :)