[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:10

Mandy_89 schreef:
Wat voor inlages zitten en standaard in de ghost pad?

Er zitten nu van die dikke "hamlappen" in. Lijken wel 2 inlages aan elkaar gelijmd.
Hoort dit zo? Vond het iig een flinke toren zo op d'r rug haha.

Heb geprobeerd die roze van elkaar af te krijgen, maar dat was te vast gelijmd aan elkaar.
Zonder inlages rijden lijkt mij ook niet de bedoeling hihi. Dus nu eerst andere inlages vinden voor ik er weer mee kan rijden.
Welke inlages zijn er nog meer te krijgen voor de ghost?
[ [url=m/oDV1qM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Buitenzinnig schreef:
Ja, dat zijn oudere inlages


Dunnere inlagen sowieso :j Ander materiaal ook. Daarvoor moet je bij BuitenZinnig zijn

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:18

Had al op in de webshop gekeken. Maar daar kon ik geen losse inlages vinden

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:24

Dit weekend mn nieuwe zadel uitgeprobeerd. Hij is nog niet ingereden maar nu voor het eerst erop gezeten <3 blij met mn zadel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:52

Ziet er keurig uit hoor!!! Mooi :j

Hannanas
Berichten: 13029
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:40

Ziet er stoer uit! misschien nog een ergonomische/banaan-singel proberen? Heb het idee dat de singel nu net ff een tikkie naar voren trekt.

Marocje
Berichten: 5619
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:52

Ik denk dat ik mijn Ghost te koop ga zetten. Pony is overleden maar was alweer terug naar boomzadel gegaan, alleen kon ik geen afscheid nemen vd ghost omdat ie wel erg lekker zat.

Zat te twijfelen om hem te houden ivm andere bijrijdpaarden, maar degene die ik nu doe ligt al een goed passend zadel op.

En nu ik mijn zadelkast op stal leeg moet maken..

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:13

Marocje, ik stuur je even een pb

Nala

Berichten: 8198
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:21

Iemand enig idee welke maat Chicago screws ghost gebruikt? Er zijn er bij mijn zadel een paar los en af geraakt.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:30

Nala schreef:
Iemand enig idee welke maat Chicago screws ghost gebruikt? Er zijn er bij mijn zadel een paar los en af geraakt.

Ze gebruiken geen Chicago schroeven, maar "klinknagels" of popnagels... maar sommige dingen kan je repareren met een Chicago schroefje - voor de ringetjes aan de voorkant is een langer "buisje" nodig dan bij bijvoorbeeld de nagel waarmee het zweetblad aan het randje van het zitgedeelte zit.

Misschien heeft BuitenZinnig er nog een paar liggen? Anders bij een fournituren winkel....

Hier onder een voorbeeld... maar wanneer je er op zoekt, kom je heel wat sites tegen

met steeltje van 8mm, ze zijn ook kleiner, zoals 4mm en in messing, of met een figuurtje er bovenop etc.

Het is handig om de schroefdraad in te spuiten met haarlak of een beetje nagellak, dan gaat het vrijwel nooit meer los. :o

DubbelFun

Berichten: 88775
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:52

Ze worden bij Western veel gebruikt, dus die zaken hebben ze sowieso wel liggen.

DubbelFun

Berichten: 88775
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:53

De algemene Nederlandse term is boekschroef :)

Cynthia82

Berichten: 9330
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:15

Ik heb nu contact gezocht met Kifra en Freehorse passervice. Hoe is jullie ervaring met deze twee dames?

Het voordeel van Kifra vind ik dat ze ook boomzadels doet en dan wellicht gelijk kan kijken of ze mijn boomzadel aan kan passen. Het voordeel van Freehorse is dat ze Barefoot heeft en ik een Barefootzadel gezien heb.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Ziet er echt mooi uit, Otti! Wie heb jij langs laten komen om te passen?

Sure_lee

Berichten: 10423
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:44

Geen ervaringen met freehorse. Maar wel met Kitty van Kifra. Ik ben heel tevreden over haar en raad haar zeker aan.
Denkt goed mee en is ook creatief in haar oplossingen. Niet alleen met zadels maar ook met dingen die je bij haar bestelt.

Nala

Berichten: 8198
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:54

Heb er nu 10 besteld, heb de klinknagels opgemeten die er nu half uit hingen. Ik denk dat ik met de Chicago screws ook een wat veiliger gevoel heb. Die klinknagels zitten toch maar gewoon in elkaar geduwd, en aan mijn zadel waren er nu 4 gescheurd en los gegaan.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:59

Nala schreef:
Heb er nu 10 besteld, heb de klinknagels opgemeten die er nu half uit hingen. Ik denk dat ik met de Chicago screws ook een wat veiliger gevoel heb. Die klinknagels zitten toch maar gewoon in elkaar geduwd, en aan mijn zadel waren er nu 4 gescheurd en los gegaan.


Soms komt er veel kracht te staan op de 4 nagels aan de lipjes van de zitting, mensen tillen soms het zadel er aan op, of halen met geweld de zitting er af (ik beweer niet dat jij of iemand dat gedaan heeft, maar het komt voor) en dan kan het stuk gaan...het wordt met een speciale machine in elkaar geperst, dat zou nooit "zomaar" moeten scheuren....

Nala

Berichten: 8198
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:09

Kwetal schreef:
Nala schreef:
Heb er nu 10 besteld, heb de klinknagels opgemeten die er nu half uit hingen. Ik denk dat ik met de Chicago screws ook een wat veiliger gevoel heb. Die klinknagels zitten toch maar gewoon in elkaar geduwd, en aan mijn zadel waren er nu 4 gescheurd en los gegaan.


Soms komt er veel kracht te staan op de 4 nagels aan de lipjes van de zitting, mensen tillen soms het zadel er aan op, of halen met geweld de zitting er af (ik beweer niet dat jij of iemand dat gedaan heeft, maar het komt voor) en dan kan het stuk gaan...het wordt met een speciale machine in elkaar geperst, dat zou nooit "zomaar" moeten scheuren....


Dat geloof ik ook zeker hoor!

Vandaag weer eens gezien hoe stabiel het zadel ligt toen madam naar een daas beet die zo goed als achter mij zat. Ze klapte zich bijna dubbel en kwam met haar neus zelfs achter mijn rug, maar het zadel bleef perfect liggen. Dat zie ik een boomzadel of ander zadel niet zo snel nadoen :j

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:27

Ik probeerde een videootje te uploaden, maar die wil niet hier op Bokt komen >;)

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:53

Ik ga mijn ghost firenze toch maar verkopen. Vandaag ermee gereden, maar kwam erachter dat het zadel toch te groot is en een piccolo beter past.

Marocje
Berichten: 5619
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:59

Marocje schreef:
Ik denk dat ik mijn Ghost te koop ga zetten. Pony is overleden maar was alweer terug naar boomzadel gegaan, alleen kon ik geen afscheid nemen vd ghost omdat ie wel erg lekker zat.

Zat te twijfelen om hem te houden ivm andere bijrijdpaarden, maar degene die ik nu doe ligt al een goed passend zadel op.

En nu ik mijn zadelkast op stal leeg moet maken..


Oké, dat ging toch heel snel maar hij is verkocht. Best wat reacties maar ook van een bekende met wie ik in een appgroepje zit, dus vandaag gepast ed en heeft hem overgenomen. Ergens wel fijn ik weet dat ie een goed plekje heeft gekregen :Y)

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:57

Mandy_89 schreef:
Ik ga mijn ghost firenze toch maar verkopen. Vandaag ermee gereden, maar kwam erachter dat het zadel toch te groot is en een piccolo beter past.


Voor wie interesse heeft, zadel staat op de bokt markt.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 16:35

Mandy_89 schreef:
Mandy_89 schreef:
Ik ga mijn ghost firenze toch maar verkopen. Vandaag ermee gereden, maar kwam erachter dat het zadel toch te groot is en een piccolo beter past.


Voor wie interesse heeft, zadel staat op de bokt markt.


Verkoop je de pad eventueel ook los.?

Sure_lee

Berichten: 10423
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 08:53

Het begint hier een beetje op bokt markt te lijken....

DubbelFun

Berichten: 88775
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:12

Tja, ik hoef niet te hinten dat ik iets te koop heb, dan heb ik al een mod achter de broek... (en zo ken ik er nog een paar :D )

Sintara

Berichten: 7445
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:32

Weet iemand hier welke pads er onder een trekker Aussie passen? Ik heb er nu een barefoot standaard pad onder, maar wil eigenlijk ook een kleurtje voor erbij :o

Nala

Berichten: 8198
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 23:22

Vandaag stond dan zadel reparatie op de planning, gelukkig paste het tweede setje chicago screws (net :') ) wel. De eerste waren te kort, helaas.

De patient op de behandeltafel, voor de operatie:
Afbeelding

En na:
Afbeelding
Afbeelding

Maar toen... hoe zaten die kussens nou ook alweer? _O-
Na heel veel gepuzzel (en een verwarde pony, wat nou zadel op en af en op en af, normaal is het zadel, singel, gaan? :o? ) kwamen we hier op uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding