[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88775
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:43

Die 'oortjes' horen natuurlijk bij een Aussie, maar die grote wrongen op de zweetbladen vind ik dan weer een beetje teveel. Zo vallen er ook niet mooi onder.

Sintara

Berichten: 7445
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:03

Ik ben er blij mee en paard ook, dat is het belangrijkste :D ! Sowieso zijn de wrongen dus flexibel, het voelt niet vergelijkbaar met dressuurzadels met mega wrongen gelukkig

Nathachou

Berichten: 1264
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:47

Dank jullie voor jullie reacties! Een pas-sessie staat op de planning, wilde voor nu kijken of er een oplossing zou kunnen zijn voor de tussentijd. Heb het rijden recentelijk weer opgepakt met hem, hem nu weer stilzetten is niet bevorderlijk voor ons vertrouwen. (een knellen zadel overigens ook niet, daar ben ik mij van bewust!)

Runa, het zadel heb ik in 2017 nieuw gekocht en in totaal denk ik 1 jaar echt gebruikt. Ik verwacht dat de kussens dan nog goed zouden moeten zijn :).

Kwetal schreef:
Hoe heb je de beugelriemen er aan? Gespen bij de beugels, of bovenaan?
Hoe wijd staan je kussens uit elkaar?

PB met foto mag naar mij of naar BuitenZinnig


Gespen zitten bij de beugels, met beugelhoesjes. Ik kan denk ik ongeveer een vuist tussen de kussens doen. Ik zal morgen foto's maken dn sturen, fijn dat jullie op deze manier met mij mee willen denken!

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:57

Nathachou schreef:
Kwetal schreef:
Hoe heb je de beugelriemen er aan? Gespen bij de beugels, of bovenaan?
Hoe wijd staan je kussens uit elkaar?

PB met foto mag naar mij of naar BuitenZinnig


Gespen zitten bij de beugels, met beugelhoesjes. Ik kan denk ik ongeveer een vuist tussen de kussens doen. Ik zal morgen foto's maken dn sturen, fijn dat jullie op deze manier met mij mee willen denken!


Dat klinkt als te ver uit elkaar, tenzij je hele kleine vuistjes hebt.... ;)
Maar ik wacht de foto's even af. :j

Tancreda4

Berichten: 24083
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:59

Ik heb mijn kifra dek weer gewassen. En nu moeten de inlagens erin. Gewone + heavy duty. Ben ecbt AL lang aan het kloten maar ik krijg ze er niet in..... Ik krijg 1 erin met moeite. De tweede daarna is rampenplan. En tegelijk werkt ook niet. Help iemand tips??

Otti1977

Berichten: 3046
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:33

Tancreda4 schreef:
Ik heb mijn kifra dek weer gewassen. En nu moeten de inlagens erin. Gewone + heavy duty. Ben ecbt AL lang aan het kloten maar ik krijg ze er niet in..... Ik krijg 1 erin met moeite. De tweede daarna is rampenplan. En tegelijk werkt ook niet. Help iemand tips??

Is het een kifra met bont? Bij mij moest ik ze na 1e keer wassen bijknippen had idee dat gekrompen was. Nu zonder bont en passen ze er gewoon in ma het wassen. Weet niet of bij jou ook zo is. Ik deed ze wel met zijn 2en op elkaar erin. Tegelijk.

Tancreda4

Berichten: 24083
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:36

Idd eentje met bont. Krijg ook het idee dat het is gekrompen. Koud en wolwas gewassen. Het bont is prachtig en fijn zacht, maar het spul erin krijgen is een rampenplan.... Denk dat ik ga proberen of alleen de heavy duty ook voor haar werkt....

pmarena

Berichten: 48235
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:28

Als ik zoiets er in zou willen krijgen zou ik sowieso de Heavy Duty (als het die van Barefoot zijn?) het laatste er in doen omdat die lekker vormvast zijn, maar dat zal je zelf ook wel bedacht hebben :)

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:05

Hier is de Kifra ook flink gekrompen, sluit het klittenband nog op elkaar aan?

Duhelo

Berichten: 28571
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:42

Inlages bijsnijden? De kifra valt (imo ) enorm groot, dus zolang er inlages onder de kussens van het zadel komen is dat ok.

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:24

Hoiii :wave:

Ik heb net een nieuwe christ iberica pad gekocht, maar wil er graag een boomloze pad onder hebben.
Nu de vraag: welke past er mooi onder?
Ik heb zelf het liefst een barefoot pad, maar de enige die misschien zal passen is de pad voor de navada, maar de afmetingen van die pad kan ik nergens vinden :#
Heeft iemand misschien die pad liggen die hem even voor mij zou willen opmeten? Of iemand een andere suggestie?

pmarena

Berichten: 48235
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:34

Ik kan de pad wel voor je opmeten, maar gewoon een pad van Christ is denk ik wel het mooiste :)

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 10:59

ricojoreen schreef:
Hoiii :wave:

Ik heb net een nieuwe christ iberica pad gekocht, maar wil er graag een boomloze pad onder hebben.
Nu de vraag: welke past er mooi onder?
Ik heb zelf het liefst een barefoot pad, maar de enige die misschien zal passen is de pad voor de navada, maar de afmetingen van die pad kan ik nergens vinden :#
Heeft iemand misschien die pad liggen die hem even voor mij zou willen opmeten? Of iemand een andere suggestie?


Christ heeft inderdaad gewoon pads die er onder passen :)

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:16

pmarena schreef:
Ik kan de pad wel voor je opmeten, maar gewoon een pad van Christ is denk ik wel het mooiste :)


Heel graag!
Ik heb liever 1tje met lusjes en als er dan ooit nog een Nevada zadel komt heb ik alvast een pad :=

Sintara

Berichten: 7445
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:30

Weten jullie ook welke pads er onder een trekker Aussie passen?
Er ligt nu een barefoot onder het leen zadel. Deze ligt onder het zadel super, maar een stukje onder het zadel zit een vouw, door de inlages denk ik. Ik zou het wel leuk vinden om dat effect weg te krijgen, al is het puur voor het uiterlijk.

En ik wil ook nog kijken naar andere beugelriemen want degene die ik nu heb doen pijn aan mijn kuiten. De passer zei er niks over maar als het goed is kunnen er simpele fenders aan toch? En anders enkele beugelriemen?

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:16

Mijn Buttera testzadel zou vanmorgen aan komen maar kreeg een mail van postnl dat hij morgen pas komt -O-
Nu maar hopen dat hij alsnog op tijd is voor mijn les morgen :=

Sintara

Berichten: 7445
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 20:54

Oh dat wordt nog spannend dan, ik zal ook voor je duimen :)!

Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:32

Ik hoop dat mijn vraag hier goed staat.
Voor mijn ijslander heb ik een heel goed passend boomloos zadel. Met kopijzer. Een Hera Pegasus. Nu heb ik erge bekken/heup problemen en vond op internet dat men vaak een hipsaver gebruikt.
Heeft iemand hier ervaring mee en werd de pijn minder van het te breed zitten?

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:33

Zadel zou gisteren aan komen, toen vanmorgen om 9 uur en uiteindelijk pas om 6 uur gekomen :+

Maar hoewel de paddock helemaal zeiknat is kon ik het niet laten even te passen, hij is te klein voor mijn kont volgens mij B-)
Verder zit hij super fijn :j
Afbeelding
Nieuw hoofdstel kwam ook vandaag, lijkt op het eerste gevoel ook goed gelukkig.

DubbelFun

Berichten: 88775
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:50

Die is idd wat te klein, maar om te testen moet het wel even kunnen.

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 20:11

Op zich lijkt hij inderdaad te klein, maar ik ben benieuwd hoe het ligt als je het wat naar achteren legt?

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 20:25

Achterom schreef:
Op zich lijkt hij inderdaad te klein, maar ik ben benieuwd hoe het ligt als je het wat naar achteren legt?

Mag inderdaad een stukje naar achter en de stijgbeugels mogen van mij nog wel een gaatje (of 2) langer. Maar ik voel de naad echt lopen daar dus denk niet dat dat voldoende verschil gaat maken. Denk wel dat ik er mee kan blijven testen.

Diva moest er heel erg aan wennen gek genoeg, die moest echt even huppelen en met benen zwaaien maar liep na 2 minuten vrolijk met de oren naar voren dus dat zal wel goed komen.

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:06

Vraagje: weet iemand van jullie of er van de happy valley/lazy mountain ook een testzadel is? Andere optie is via zadelpasser(die komt zéker nog langs!) maar als we vooraf dit zadel zouden kunnen testen zou dit een goede indicatie zijn! (wel maat 1)

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:22

siskeh schreef:
Vraagje: weet iemand van jullie of er van de happy valley/lazy mountain ook een testzadel is? Andere optie is via zadelpasser(die komt zéker nog langs!) maar als we vooraf dit zadel zouden kunnen testen zou dit een goede indicatie zijn! (wel maat 1)

Ik heb een LM als testzadel

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:29

Toch wel! lees ik er net op je site overheen! Die heb je ook in de "verhuur" als testzadel?? Of enkel bij de passerservice?

Edit: ik dacht ook dat ik het gezien had, maar kon ze in je webshop niet terugvinden, maar top! Dan kan ik dat even doorgeven *\o/*