[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 17:52

Nissima schreef:
Ik heb inmiddels de seat voor mijn Ride-On-Pad binnen en heb hem zojuist aan de pad weten te bevestigen:

[ [url=m/N3XTDC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen maar even testen op een paard in plaats van een zadelstoel :D

Wauw, dat ziet er gaaf uit zo, ik ben heel benieuwd hoe het zit en hoe het op je paardje eruit ziet. :j

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 18:17

uudje schreef:
Sterrenpony schreef:
Ik heb gister juist de frontriser uit me zadel gehaald en me beugels een gaatje langer dit zat al heel veel beter.
Door de frontriser er tussen uit zit ik in het midden in me zadel ipv verder achterin, en icm me beugels een gaatje langer voelde ik me zitbeenknobbels ook weer.

Morgen een lesje in gepland en dan werken aan me zit. Zal als het lukt foto laten maken van hoe ik nu zit met de aanpassingen

Heb met een ghost testzadel ook een frontriser geprobeerd. Ging gigantisch in stoelzit zitten. Zeker in combinatie met de beugelriemen in de voorste ring. Frontriser er uit beugelriemen een ring naar achter en probleem opgelost.


Ja ik heb ook aardig het idee dat het probleem hiermee inderdaad mee opgelost is bij/voor mij.

Morgen maar even stukje laten filmen of mijn gevoel ook aan beeld zo is

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:03

He he.. Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt. En een prachtige pad van christ bestelt voor onder mijn ghost. Ben gek op alles met (lams) wol, zeker van christ.

Had eerst een andere op het oog met een schoftbontje, maar daar konden helaas geen inlages in. Dus even in overleg met buitenzinnig, en op deze prachtige pad uitgekomen. Met een hele wollen onderkant.
Een nadeel, bye bye vakantiegeld(oké een groot gedeelte dan. :$) God, wat zijn die dingen duur zeg!! Maar dan heb je wel wat, en och alles voor mijn paard. :j
Afbeelding

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:26

Mooi Uudje :wow: en niemand kan meer op vakantie, dus dan maar lekker naar je paard :D

Even wat anders, waarom hebben we nog steeds December Emoji's???

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:05

Even een vraagje weer:

Vandaag heb ik de halstertouw test gedaan, halstertouw ging mooi heen en weer zonder ruiter er op. Toen ik er op ging zitten was er 0.0 beweging in te krijgen dus de ruggengraat ligt dan gewoon niet vrij. Paard geeft verder niet aan ergens last van te hebben terwijl zij wel een paard is die duidelijk wat aangeeft indien iets niet goed is.

Maar ik weet ook dat een boomloos zadel gewoon de ruggengraat vrij moet houden. Nu ben ik een lange ruiter van bijna 1.80m en weeg ik ook 80kg. Mijn vraag is kan ik dit oplossen door er andere inlages in te doen? Zoja welke inlages zijn het meest geschikt??

pmarena

Berichten: 48211
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:12

Even voor de zekerheid: Heb je wel door iemand anders aan het halstertouw laten trekken?

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:14

Nee dat heb ik niet..

pmarena

Berichten: 48211
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:15

Nou dan is je test helemaal niet betrouwbaar ben ik bang :)

Als je vanuit het zadel aan dat touw gaat trekken moet het zodanig de bocht om (over de cantle heen naar je hand) dat het daarbij al vast kan lopen. Je moet het touw wel echt recht naar achteren trekken en niet een hoekje om :)

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:26

Oke, er was vandaag niemand anders op stal zal de volgende keer iemand anders laten trekken! Indien het dan ook niet goed is zijn dan andere inlages een optie??

pmarena

Berichten: 48211
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:31

Ja 'tuurlijk! Ik ben zelf groot fan van de Heavy Duti inlages. Maar je kan ook gewoon een extra inlage erbij doen in je pad. Wat zit er nu voor inlage in, weet je dat?

Pas op met het er eventueel uit trekken hoor, de zachte inlages kan je snel kapot trekken.

Maar hoe zat dat met de Nevada dan, ging de test daar wel goed bij?
Zat daar een andere pad / inlages onder dan nu....?

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:37

Van de Nevada waren de inlages dikker, deze heeft vrij dunne zwarte inlages. Wat het precies is weet ik niet. Maar ik kan mij goed indenken dat ik hier te zwaar voor ben. :)

pmarena

Berichten: 48211
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:27

Je weet niet welke inlages je onder de Nevada gebruikte...? Wellicht waren dat de Heavy Duty dan :)

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 15:43

Ik moe t nu overigens mij Barefoot London (uit mijn onderschrift) met een beetje spoed wegdoen. Geen plek meer om het zadel op te slaan. Hij is het afgelopen jaar nog af en toe gebruikt dus is even uit de verkoop geweest (ik deed er geen moeite meer voor) maar mag daarom nu weg voor 250 inclusief leren singel, stijgbeugels, pad (wel afgeknipt) etc. Wel ophalen in Amstelveen.

Die pad van Christ is trouwens wel echt super super mooi <3 Hoe hou je dat schoon, is afborstelen genoeg?

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:26

Sheran schreef:
Ik moe t nu overigens mij Barefoot London (uit mijn onderschrift) met een beetje spoed wegdoen. Geen plek meer om het zadel op te slaan. Hij is het afgelopen jaar nog af en toe gebruikt dus is even uit de verkoop geweest (ik deed er geen moeite meer voor) maar mag daarom nu weg voor 250 inclusief leren singel, stijgbeugels, pad (wel afgeknipt) etc. Wel ophalen in Amstelveen.

Die pad van Christ is trouwens wel echt super super mooi <3 Hoe hou je dat schoon, is afborstelen genoeg?

Die christ kun je inderdaad met een speciaal borsteltje borstelen en hij kan gewoon gewassen worden met een wol wasmiddel.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:27

@ sheran.
Heb je al geprobeert je zadel op fb te zetten op de boomloos verkoop pagina? Best een goede pagina om je spullen te verkopen

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:36

uudje schreef:
Sheran schreef:
Ik moe t nu overigens mij Barefoot London (uit mijn onderschrift) met een beetje spoed wegdoen. Geen plek meer om het zadel op te slaan. Hij is het afgelopen jaar nog af en toe gebruikt dus is even uit de verkoop geweest (ik deed er geen moeite meer voor) maar mag daarom nu weg voor 250 inclusief leren singel, stijgbeugels, pad (wel afgeknipt) etc. Wel ophalen in Amstelveen.

Die pad van Christ is trouwens wel echt super super mooi <3 Hoe hou je dat schoon, is afborstelen genoeg?

Die christ kun je inderdaad met een speciaal borsteltje borstelen en hij kan gewoon gewassen worden met een wol wasmiddel.

Uit eigen ervaring kan ik wel zeggen dat het heel lang duurt voordat hij weer droog is na het wassen :-)
Maar het is inderdaad een fijne pad!

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 16:43

pmarena schreef:
Je weet niet welke inlages je onder de Nevada gebruikte...? Wellicht waren dat de Heavy Duty dan :)

Ik durf het niet te zeggen, ik heb trouwens later toen het halstertouw er weer onder weg moest hem via de voorkant eruit getrokken want achterlangs lukte het niet. Ook dit ging moeizaam, kan ik dan ook niet concluderen dat er te weinig ruggengraat vrijheid is? Kan mij niet voorstellen dat het alleen komt door dat je tegen de haar richting in gaat.

pmarena

Berichten: 48211
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:06

Ja daarom. Als je het zelf doet dan gaat hij naar voren tegen de haarrichting in waardoor je best wat weerstand krijgt. En van achteren trek je hem om een bocht waardoor je extra weerstand krijgt.

Het geeft alleen een duidelijke indruk als je hem echt vanaf de aanzet van de staart, midden achter het zadel er onder vandaan trekt want dan weet je zeker dat de weerstand komt van de ruiter die er bovenop zit zeg maar :)

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:35

uudje schreef:
@ sheran.
Heb je al geprobeert je zadel op fb te zetten op de boomloos verkoop pagina? Best een goede pagina om je spullen te verkopen


Thanks :). Ja, sinds gisteren staat hij erop. Er wordt alleen nog wat te laag geboden (100 euro alles inclusief?)

Petrichor

Berichten: 10541
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:49

pmarena schreef:
Ja daarom. Als je het zelf doet dan gaat hij naar voren tegen de haarrichting in waardoor je best wat weerstand krijgt. En van achteren trek je hem om een bocht waardoor je extra weerstand krijgt.

Het geeft alleen een duidelijke indruk als je hem echt vanaf de aanzet van de staart, midden achter het zadel er onder vandaan trekt want dan weet je zeker dat de weerstand komt van de ruiter die er bovenop zit zeg maar :)

Super, dan gaan we van de week even hulp erbij vragen! :)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:58

Serenity350 schreef:
Nissima schreef:
Ik heb inmiddels de seat voor mijn Ride-On-Pad binnen en heb hem zojuist aan de pad weten te bevestigen:

[ [url=m/N3XTDC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen maar even testen op een paard in plaats van een zadelstoel :D

Wauw, dat ziet er gaaf uit zo, ik ben heel benieuwd hoe het zit en hoe het op je paardje eruit ziet. :j


Dank je wel! Bij deze dan een foto van de pad op mijn paard :D

Afbeelding

Ze is een beetje aan de dikke kant want uhm, tja.. lockdown :')

Het zit wel echt heel erg stevig, heb me geen moment instabiel gevoeld! Ben er heel erg blij mee <3

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:04

Dankje voor de foto! Knappe dame hoor, ook met lockdown buikje.. ;)

Hij staat wel echt mooi, mmmmmz, toch maar eens mee in overweging nemen..

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 18:36

Sheran schreef:
uudje schreef:
@ sheran.
Heb je al geprobeert je zadel op fb te zetten op de boomloos verkoop pagina? Best een goede pagina om je spullen te verkopen


Thanks :). Ja, sinds gisteren staat hij erop. Er wordt alleen nog wat te laag geboden (100 euro alles inclusief?)

Haha. Och je kan het altijd proberen toch! _O-

pmarena

Berichten: 48211
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 19:42

Sheran schreef:
uudje schreef:
@ sheran.
Heb je al geprobeert je zadel op fb te zetten op de boomloos verkoop pagina? Best een goede pagina om je spullen te verkopen


Thanks :). Ja, sinds gisteren staat hij erop. Er wordt alleen nog wat te laag geboden (100 euro alles inclusief?)


Joh dat is belachelijk..... stuur mij even een directe link naar je advertentie, dan deel ik hem op de Barefoot Facebook :j

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 21:14

Serenity350 schreef:
Dankje voor de foto! Knappe dame hoor, ook met lockdown buikje.. ;)

Hij staat wel echt mooi, mmmmmz, toch maar eens mee in overweging nemen..

Thanks!

Mocht je de Ride-On-Pad nog niet hebben, denk ik wel dat je beter voor de Ride-On-Pad Physio Nature kan gaan. Die is één deel, dus de schaapzitting is niet afneembaar. Verder is 'ie praktisch hetzelfde. Wat ik heb heeft een klittenband onder de pad door lopen en ik geloof dat ik die wel voelde zitten. :')