[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8198
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:48

Ziet er goed uit!

Mijn handen jeuken zo om ook eens een ghost uit te proberen.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:46

Staat mooi!

Kan hoor Nala, geen probleem :)

Nala

Berichten: 8198
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:25

Buitenzinnig schreef:
Staat mooi!

Kan hoor Nala, geen probleem :)


Dat het kan, dat weet ik. Maar ik wil mezelf eigenlijk ervan weerhouden om nu te rijden ivm het risico op ongevallen en het nu al overbelaste zorgsysteem. Dus nog maar even op mijn vingers zitten :+

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:00

Begrijpelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 12:34

Omdat ik hoop dat er hier veel BF rijders zijn wil ik stiekum een oproepje doen O:)

Wie heeft er een pommel maatje M liggen die ik over kan nemen?

Ik heb een 2de hands zadeltje gekocht voor mijn dochtertje maar daar blijkt een flexibele pommel in te zitten. Stond er niet bij in de advertentie |o

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 09:11

Maartje1990 schreef:
Oh enne... hd inlages van barefoot kunnen die onder een ghost piccolo gebruikt worden? Iemand die dat weet of die er goed onder passen?


Ik zou het niet aanraden. De inlagen van Ghost, of moosgummi gaan goed onder een Ghost.
Helaas heb ik met de combi HD inlagen en Ghost zadels mee gemaakt dat paarden witte randen kregen. Nu kan dat altijd gebeuren, maar na het wisselen van inlagen en een verharing later was het weg.

De NO3 en NO4 kussens zijn al vrij dik, en die hebben ook een kunststof plaatje aan de bovenzijde. Het wordt, met de HD inlagen een behoorlijke toren op die manier ook.

Narcissa
Berichten: 3050
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:47

Mijn ervaring is ook dat het zadel met een dikke pad eronder niet mooi ligt.

Wij zijn erg tevreden van de Veneto piccolo :D
Afbeelding

Vijfganger natuurtolter is veel beter aan te voelen. Hier wilde ik aangalopperen, dit paard gaat altijd eerst een stukje pacen voor ze aanspringt, nog veel werk aan de winkel maar heb haar nog niet zo lang...
Afbeelding

Na het rijden. Niets verschoven waar de Merlyn wel vaak de neiging had om naar voor op de schouder te kruipen.
Afbeelding

Nala

Berichten: 8198
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 17:21

Ziet er goed uit!

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 18:03

Staat heel mooi!

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:18

Leuk hoor _/-\o_

Maartje1990

Berichten: 22285
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:24

Buitenzinnig schreef:
Maartje1990 schreef:
Oh enne... hd inlages van barefoot kunnen die onder een ghost piccolo gebruikt worden? Iemand die dat weet of die er goed onder passen?


Ik zou het niet aanraden. De inlagen van Ghost, of moosgummi gaan goed onder een Ghost.
Helaas heb ik met de combi HD inlagen en Ghost zadels mee gemaakt dat paarden witte randen kregen. Nu kan dat altijd gebeuren, maar na het wisselen van inlagen en een verharing later was het weg.

De NO3 en NO4 kussens zijn al vrij dik, en die hebben ook een kunststof plaatje aan de bovenzijde. Het wordt, met de HD inlagen een behoorlijke toren op die manier ook.


Aha oke dankjewel voor je antwoord ik zat het alleen te overwegen voor als ik bijv meer wil gaan springen.

Angelic1990
Berichten: 67
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:47

Ik kom, na lang meelezen, ook binnenvallen :D
Vandaag een testrondje op mijn bijrijdpaardjes gedaan met m’n ‘nieuwe’ zadel..
Nou vraag ik me af of ik er wel goed in pas?
Moet nog even stoeien met de juiste beugelplek en lengte en sowieso de westernbeugels vervangen door normale.
Zouden jullie even mee willen kijken? Thanks alvast!

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88770
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:13

Hij lijkt me wat aan de kleine kant voor jou.

darkadia

Berichten: 5252
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:30

@angelic1990 het is net aan denk ik. Kom je met licht rijden niet op de cantle steeds?
En ik heb het idee dat je pad verkeerd om ligt? Achterzijde lijkt nu juist het deel wat is uitgesneden voor de schoft?

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:34

darkadia schreef:
@angelic1990 het is net aan denk ik. Kom je met licht rijden niet op de cantle steeds?
En ik heb het idee dat je pad verkeerd om ligt? Achterzijde lijkt nu juist het deel wat is uitgesneden voor de schoft?



Dit is een Kifra pad, deze hebben geen uitsparing voor de schoft aan de voorzijde zoals een Barefoot pad bijvoorbeeld heeft.

Ook zie je dat "Kifra" goed om staat, als je hem andersom hebt zie je dat het verkeerd om staat :D

Ik snap je gevoel er bij hoor :)

darkadia

Berichten: 5252
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:39

Buitenzinnig schreef:
darkadia schreef:
@angelic1990 het is net aan denk ik. Kom je met licht rijden niet op de cantle steeds?
En ik heb het idee dat je pad verkeerd om ligt? Achterzijde lijkt nu juist het deel wat is uitgesneden voor de schoft?



Dit is een Kifra pad, deze hebben geen uitsparing voor de schoft aan de voorzijde zoals een Barefoot pad bijvoorbeeld heeft.

Ook zie je dat "Kifra" goed om staat, als je hem andersom hebt zie je dat het verkeerd om staat :D

Ik snap je gevoel er bij hoor :)


Komt denk ik doordat de achterrand nu iets ronder lijkt te zijn ipv recht. Ik heb deze pad zelf gehad in het navy, en daar zat dat iets rondere aan de voorkant net als bij deze:
Afbeelding


Maar als je kijkt naar de tekst klopt ie idd wel :+

Angelic1990
Berichten: 67
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:59

Bedankt voor het meekijken! Met lichtrijden raak ik niks aan volgens mij. Zal morgen eens met mijn hand achter me lichtrijden om te voelen. De cantle is heel zacht(gevuld met wol), dus mijn royale bips voelt het niet als ik er op zit :')
De pad lijkt nu idd wat omhoog te komen aan de achterkant. Deze mooie Haflinger mevrouw is ook ietwat rond dus alles heeft de neiging om te schuiven.. :D

Artimes

Berichten: 497
Geregistreerd: 21-02-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:43

Heb je niet een betere foto echt van de zijkant genomen? Zo lijkt het idd net aan maar de foto is ook uit een wat rare hoek om het echt goed te zien denk ik

Angelic1990
Berichten: 67
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:05

Zal ik morgen even laten maken!

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:01

Ik heb via Becidor een Barefoot Cherokee te leen om uit te proberen. Wat een wereld van verschil met mijn dravertje zeg! Van gespannen en kort lopen onder twee andere zadels (een boom en een semi boomloos), en overal van schrikken maar verder echt niet willen draven, maar een relaxed maar voorwaarts paard die het kei fijn vind om te gaan mogen draven! En zelf zit ik er ook nog heerlijk in! <3

Dit was pas de eerste keer, ik moet nog een beetje zoeken naar hoe ik de beugels het liefst heb, maar man oh man... dit zadeltje. <3

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

En mooi egale zweetplekken met een vrije ruggengraat. +:)+

Hebben jullie nog op of aanmerkingen over de ligging van het zadel? Voor mijn idee ligt hij zo prima, maar wie weet zie ik het helemaal verkeerd. :o

pmarena

Berichten: 48233
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 20:42

Wat grappig dat je hem zo fijn vindt, dat zadel is nog zo nieuw dat het helemaal nog niet zo lekker zou moeten zitten....als het goed is wordt het gevoel alleen maar beter naarmate je het zadel inrijdt en het mooier rond en "in" je paard gaat zakken +:)+

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:15

Ja, ik zat er meteen echt top in! Goed om te horen dat het dan zelfs nog beter wordt, haha!
Ik merkte daarbij ook dat hij met aansingelen geen kik gaf, terwijl hij dit bij zijn andere twee zadels toch echt wel deed dmv opblazen/op je voeten proberen te staan terwijl je aansingelt.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:54

Angelic1990 schreef:
Ik kom, na lang meelezen, ook binnenvallen :D
Vandaag een testrondje op mijn bijrijdpaardjes gedaan met m’n ‘nieuwe’ zadel..
Nou vraag ik me af of ik er wel goed in pas?
Moet nog even stoeien met de juiste beugelplek en lengte en sowieso de westernbeugels vervangen door normale.
Zouden jullie even mee willen kijken? Thanks alvast!


[ [url=m/tjzw9Z.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je pad ligt achterstevoren. Dit kun je herkennen aan de vorm en aan de inlagevakken die aan de voorkant open moeten. Verder oogt het zadel wat klein

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 21:56

Wat super, marley93, dat je gelijk al zo'n goede ervaring hebt met dit zadel! Qua ligging ben ik geen expert maar ziet er toch goed uit, dacht ik :j
Wat een lekker koppie heeft je paard ook!

darkadia

Berichten: 5252
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 22:53

Kitty_ schreef:
Angelic1990 schreef:
Ik kom, na lang meelezen, ook binnenvallen :D
Vandaag een testrondje op mijn bijrijdpaardjes gedaan met m’n ‘nieuwe’ zadel..
Nou vraag ik me af of ik er wel goed in pas?
Moet nog even stoeien met de juiste beugelplek en lengte en sowieso de westernbeugels vervangen door normale.
Zouden jullie even mee willen kijken? Thanks alvast!


[ [url=m/tjzw9Z.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je pad ligt achterstevoren. Dit kun je herkennen aan de vorm en aan de inlagevakken die aan de voorkant open moeten. Verder oogt het zadel wat klein


DUs toch haha. Lag dus niet aan mij :+