[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Narcissa
Berichten: 3050
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:51

Grandeur, kan je helemaal naar wens zelf samenstellen :D

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:18

Sterrenpony schreef:
Welke pads zijn er nog meer fijn onder de ghost roma?
Die van ghost zelf vind ik te kort uit gesneden langs het zweetblad :=
Ik heb ook wel een halfpad van ghost zodat ik daar overheen een normaal dekje kan gebruiken alleen het nadeel daarvan vind ik weer dat het z’n dikke laag materiaal word onder het zadel :=


Ik kan via Grandeur passende onder de roma bestellen.
Of je kunt kijken voor een universele van Ghost.

Nee hoor, ik word niet gek van jullie :) jullie worden vast eerder gek van ongeduld,haha

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:14

Ik kruip ook eens van onder mijn meeleeststeen. Ik lees iets over lange wachttijden bij ghost, verschrikkelijk haha :'). Ik ben eindelijk klaar met wachten sinds een paar weken en eigenaar van een nieuwe ghost quevis picollo. Nu heb ik er een kifrapad square cotton onder liggen, nog van mijn vorige tijdelijke vps loze barefoot London, maar dat vind ik op de een of andere manier niet zo mooi eronder liggen. De inlagevakken lijken niet mooi aan te sluiten met de kussens. Welke pad zou beter geschikt kunnen zijn? Zat zelf naar de engel round pad te kijken die kifrahorse ook verkoopt, die lijkt er wel mooi onder te passen. Nog ideeën? Lees hierboven Grandeur, maar aan welke prijscategorie zitten we dan?

Oh en nog even mijn zelf gemaakt schaapje voor erover showen. Iets van 'hey schaap waar ga je met mijn zadel heen?'

Afbeelding

Afbeelding

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:42

Leuk schaapje :j

Ghost heeft een passende pad :o

Grandeur inderdaad ook -ik vermoed dat prijzen voor een passende (zelfde model) wel op de site staan??? Van waar je hem gekocht hebt?

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:49

Kwetal schreef:
Leuk schaapje :j

Ghost heeft een passende pad :o

Grandeur inderdaad ook -ik vermoed dat prijzen voor een passende (zelfde model) wel op de site staan??? Van waar je hem gekocht hebt?


Vind de pads van ghost niet zo mooi :o. Becidor verkoopt die van grandeur blijkbaar ook zie ik, 115 euro, hmmm.

Narcissa
Berichten: 3050
Geregistreerd: 29-03-15

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:13

Dat sowieso Suzanne :D. Dit weekend nog even genieten haha. Daarna nog een paar weken kniepijn verduren, achja ben ik eens zo blij als die er is...

Flynnieman, hoe lang heb jij moeten wachten? Grandeur vind ik echt fijn, prijs varieert van wat je wensen zijn maar die keuzevrijheid is net wat zo fijn is. En de mooie kleurtjes uiteraard haha.

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:18

Narcissa schreef:
Flynnieman, hoe lang heb jij moeten wachten? Grandeur vind ik echt fijn, prijs varieert van wat je wensen zijn maar die keuzevrijheid is net wat zo fijn is. En de mooie kleurtjes uiteraard haha.


Ietsje meer dan 8 weken met de feestdagen er nog tussen. 18 november besteld en 24 januari binnen ;)

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:55

Ik kan ze passend voor onder de Ghost bestellen, indien gewenst. En evt. nog een olijfgroen met zilveren bies voor onder een model met kort zweetblad op voorraad

Contemplate
Berichten: 201
Geregistreerd: 21-01-20

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 15:18

Hoi,

Ik kom hier even binnenvallen. Ik ben me aan het oriënteren op een barebackpad voor een ijslander (tips voor modellen zijn welkom!). Is dat naar jullie idee verstandig qua gewichtsverdeling om te gebruiken voor buitenritten (1-2 uur, soms langer) Nu rijd ik weleens een kort ritje zonder zadel, maar dat vind ik geen fijn idee voor haar rug, noch is het voor mij comfortabel. Voor het beoogde gebruik, is een bbp met inlages dan ook een betere investering dan zonder?

pmarena

Berichten: 48216
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 10:02

Ja zou mijn keuze wel zijn om de ruggengraat dan vrij te houden :j En liever geen Sympanova onderkant voor regelmatige ritten van die tijdsduur. Het is toch jammer als je nèt een paard blijkt te hebben dat daar niet tegen kan :(:)

Nala

Berichten: 8197
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 21:04

Flynnieman schreef:
Kwetal schreef:
Leuk schaapje :j

Ghost heeft een passende pad :o

Grandeur inderdaad ook -ik vermoed dat prijzen voor een passende (zelfde model) wel op de site staan??? Van waar je hem gekocht hebt?


Vind de pads van ghost niet zo mooi :o. Becidor verkoopt die van grandeur blijkbaar ook zie ik, 115 euro, hmmm.


Ik verkoop een helemaal nieuw Grandeur pad. Heb hem bij mijn trekker erbij gekregen, maar die is nu ook te koop. Stuur me maar een pb voor foto's en dergelijke ;)

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:19

Mag ik ook foto's van dat grandeur dekje?

Nala

Berichten: 8197
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:28

siskeh schreef:
Mag ik ook foto's van dat grandeur dekje?



Afbeelding

Afbeelding

Het heeft nog nooit een paard van dichtbij gezien, 100% nieuw.

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 18:04

Ow echt zadelvorm, nee dat gaat niet onder mijn startrekk passen. Wel een mooi ding!

monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:20

Hoi , ik heb een brede haflinger, die in de jaren ( 14 ) steeds breder wordt... Ik heb inmiddels duizenden euro's aan zadels besteed ( 3x een nieuw aangepast zadel gekocht )en nu blijkt wederom dat ze weer breder in de schouder is geworden waardoor het huidige zadel gaat "bruggen"(zo heet dat geloof ik?) . Ik laat het huidige zadel, wat 3 jaar geleden aangemeten is, weer goed opvullen, maar ik ben er gewoon een beetje klaar mee.. Ik zou graag een boomloos zadel proberen, èèn die geschikt is voor breed paard met brede schouderpartij. Maar ik wil zelf niet te breed zitten omdat ik dan last van heupen en rug krijg. Zijn er boomloze zadels die een smallere zit hebben en die ook wat stabiliteit geven ? Dressuur of western maakt me eigenlijk niet uit

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 21:24

Ghost zit lekker smal..

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:19

monnette1 schreef:
Hoi , ik heb een brede haflinger, die in de jaren ( 14 ) steeds breder wordt... Ik heb inmiddels duizenden euro's aan zadels besteed ( 3x een nieuw aangepast zadel gekocht )en nu blijkt wederom dat ze weer breder in de schouder is geworden waardoor het huidige zadel gaat "bruggen"(zo heet dat geloof ik?) . Ik laat het huidige zadel, wat 3 jaar geleden aangemeten is, weer goed opvullen, maar ik ben er gewoon een beetje klaar mee.. Ik zou graag een boomloos zadel proberen, èèn die geschikt is voor breed paard met brede schouderpartij. Maar ik wil zelf niet te breed zitten omdat ik dan last van heupen en rug krijg. Zijn er boomloze zadels die een smallere zit hebben en die ook wat stabiliteit geven ? Dressuur of western maakt me eigenlijk niet uit


Mijn paard is ook breed met veel schouder. Barefoot Wellington zit heel fijn, goede steun en zit ook smal. En ik ben ook fan van de Trekker zadels.

Nala

Berichten: 8197
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:21

Ik zou ook zeker trekker aanraden! Ik verkoop op dit moment een complete trekker set omdat mijn paard er een te moeilijke rug voor heeft, helaas.

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 09:44

monnette1 schreef:
Hoi , ik heb een brede haflinger, die in de jaren ( 14 ) steeds breder wordt... Ik heb inmiddels duizenden euro's aan zadels besteed ( 3x een nieuw aangepast zadel gekocht )en nu blijkt wederom dat ze weer breder in de schouder is geworden waardoor het huidige zadel gaat "bruggen"(zo heet dat geloof ik?) . Ik laat het huidige zadel, wat 3 jaar geleden aangemeten is, weer goed opvullen, maar ik ben er gewoon een beetje klaar mee.. Ik zou graag een boomloos zadel proberen, èèn die geschikt is voor breed paard met brede schouderpartij. Maar ik wil zelf niet te breed zitten omdat ik dan last van heupen en rug krijg. Zijn er boomloze zadels die een smallere zit hebben en die ook wat stabiliteit geven ? Dressuur of western maakt me eigenlijk niet uit


Wellicht een keer een passervice doen? Dan kun je verschillende zadels uitproberen, ben je alleen de kosten voor een pas sessie en de reiskosten kwijt

lotje5lotje
Berichten: 708
Geregistreerd: 29-05-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 13:48

Ik heb ook een brede haflinger (boommaat 36) waar alles op naar voren schoof. Ghost is het enige zadel dat goed blijft zitten en waar je erg smal in zit vanwege het enkele zweetblad (eigenlijk alleen een lap leer tussen been en paard, heerlijk!)

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:13

Ik heb een erg brede pony, ben dolblij met mijn Ghost zadel. Ik zou een passervice aan willen raden, er is zoveel keuze en het moet voor paard en ruiter prettig zijn

monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:23

Dank jullie wel! Ik heb nu tijdelijk een barefoot te leen en ga er eens goed over nadenken.

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:36

Hier ook een ghost om mijn haflinger (boombast 35) dus ook de aardige schouder partij, rond en geen schoft. Op de ghost zit ik heerlijk smal en ook geen last van me rug na een lange rit of bekken.
Barefoot in het verleden wel eens geprobeerd meerdere modellen maar daar kon ik niet op zitten was echt veel te breed

Jippie_G

Berichten: 327
Geregistreerd: 22-02-10

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:24

Wie heeft een goede tip voor een singel? Ik heb een barefoot cheyenne mt 0 op een kleine brede tinker. Maar de singelgroeve ligt erg ver naar voren waardoor het zadel naar mijn idee ook te ver naar voren gaat. Plus dat ik bang ben dat het gaat schuren met de bewegingen van het voorbeen. Ik heb nu een iets anatomisch gevormde elastische singel. Meer extreem gevormde singel of ...?

Afbeelding
Dit was na 10 min rijden. Zadel lag verder wel stabiel. En het blijft veel zadel voor kleine poon... (vooral rijpony voor mijn dochters van 9 en 11; zelf zal ik hem wat moeten doorrijden en daarna wekelijks een buitenritje).

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:36

Banaansingel helpt.