[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:30

Anoniem schreef:
Dat hoog zitten vond ik bij ( dan wel een test model) ghost ook helemaal niet.
Heerlijk smal. Alleen heb ik met mijn rennerig pony toch meer behoefte aan nog wat dieper/ steviger zitten.
Maar ik snap niet dat je zonder testen een dergelijk zadel aanschaft en vervolgens hier loopt te klagen.

Als je goed leest, dan zou je gelezen hebben dat ik vooraf wèl getest heb, namelijk de de quevis een week getest omdat er geen western beschikbaar was. De verkoper had me gezegd dat het principe hetzelfde was, dus dat kon ik niet weten. Ik ben met het testzadel elke dag gaan rijden en super tevreden over!!!!
Dit is geen nieuw zadel, maar een tweedehands van enkele jaren oud die al ingereden is. We frappant dat niemand vind dat dit absurd hoog ligt!

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:35

Ok, ik vind het zadel ook hoog liggen. Can we move on now?

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:37

Het ligt inderdaad wel hoog, veel laagjes.
Daar moet best een laagje tussenuit te halen zijn :)

Zelf zou ik sowieso niet de Ghost zadelkussentjes gebruiken als ik er ook een pad met inlages onder gebruik.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:38

Slmt9 schreef:
Ok, ik vind het zadel ook hoog liggen. Can we move on now?

_/-\o_

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:38

Ik vind het wel hoog liggen hoor, maar mijn Ghost lag ook hoog. Afhankelijk van hoe mijn paard staat en zonder ruitergewicht frons ik nog wel eens als ik een foto terug zie.

Daarom ben ik wel benieuwd of je er al op gezeten hebt? En jammer dat gezegd is dat de Quevis en de USA in principe hetzelfde is. Ik heb een Quevis waar ik vreselijk blij mee ben, de Ghost USA lag op mijn paarden ( 4) ook minder prettig. Niet zo hoog zoals bij jou, maar vooral op mijn ronde pony lag het een stuk minder stabiel

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:39

Carl123 schreef:
Elk z'n mening natuurlijk. Ik heb daar namelijk ook recht op en ik hoef juist niets, want meis, de enige die van mijn tip beter wordt is de portemonnee van meneer Ghost de ontwerper, die eigenlijk geen westernzadel wou ontwerpen, maar het toch deed om ons te plezieren.
Tegen deze meneer of mevrouw zou ik eens beleefd willen zeggen dat ik giga teleurgesteld was om die toren op de rug van mijn paard te zien en ik tot mijn ontzetting besefte dat ik weer 700 euro lichter ben, terwijl ik echt mijn laatste centen uitgegeven heb aan dit zadel. Het Ghostconcept met de ronkende verkoopsslogan, La chella che non c'è, ''ghostzadel'', dan zou je toch niet verwachten dat ze je zo'n toren voorschotelen.


Camillo Cavallin, de Ghost ontwerper, gebruikt zelf ook westernzadels, maar toch het meeste zijn eigen (simpele) Ghost Quilty. Het is een hardwerkende meneer met briljante ideeën, die buitengewoon begaan is met alle paardrijdende mensen en ze graag wil helpen. Dat er dan af en toe een model bij zit dat niet aan alle maatstaven voldoet (want die USA is wel degelijk aanwezig) kan je niemand kwalijk nemen.
dit is reclame, maar laat ook Camillo aan het werk zien De bijslogan is dan nu ook "your saddle, your style" omdat vrijwel alles aan te passen is aan de wensen van elk individu. Dat dit niet "jouw" oplossing is, is jammer, je had het ook kunnen testen voordat je het kocht.

Ik ga je nu iets eenmaligs aanbieden, in het openbaar, dat kan je aanpakken of afslaan... neem contact met me op via info@ghostsaddle.com en dan kan je je zadel naar Italië sturen, waar "jouw" idee over aanpassing gratis en in stijl zal worden uitgevoerd. Zodat je tegen geringe kosten nog prettig je vrienden op deze USA kunt laten rijden.

Beste mods, ik hoop dat jullie dit niet als reclame gaan temmen. Ik zal het verder niet meer doen

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:41

Leuk eigenlijk dat ghost ook wensen van de klant meeneemt.
Ook in bv andere( langere/ kortere) zweetbladen en bijvoorbeeld de wrongen wat dikker of langer ofzo?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:44

Anoniem schreef:
Leuk eigenlijk dat ghost ook wensen van de klant meeneemt.
Ook in bv andere( langere/ kortere) zweetbladen en bijvoorbeeld de wrongen wat dikker of langer ofzo?


jazeker, ze verlengen, verkorten, verhogen of verlagen de cantle... goed overleggen met de dealer, en die zorgt dan dat ze het in italie maken...

J0anieke

Berichten: 4894
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:44

Carl123 schreef:
Anoniem schreef:
Dat hoog zitten vond ik bij ( dan wel een test model) ghost ook helemaal niet.
Heerlijk smal. Alleen heb ik met mijn rennerig pony toch meer behoefte aan nog wat dieper/ steviger zitten.
Maar ik snap niet dat je zonder testen een dergelijk zadel aanschaft en vervolgens hier loopt te klagen.

Als je goed leest, dan zou je gelezen hebben dat ik vooraf wèl getest heb, namelijk de de quevis een week getest omdat er geen western beschikbaar was. De verkoper had me gezegd dat het principe hetzelfde was, dus dat kon ik niet weten. Ik ben met het testzadel elke dag gaan rijden en super tevreden over!!!!
Dit is geen nieuw zadel, maar een tweedehands van enkele jaren oud die al ingereden is. We frappant dat niemand vind dat dit absurd hoog ligt!

Het principe is ook hetzelfde, en dat is ook ongeveer waar het fout is gegaan. De basis, de kussens, alles is het zelfde, alleen is de skirt er extra aan toegevoegd.
Júist als ik een tweedehands zadel koop van dat bedrag, ook al heb ik hetzelfde getest naar tevredenheid, wil ik het zadel zien en passen voordat ik het koop. Het is gebruikt, je wilt toch weten hoe de staat van dat zadel is als het erop ligt???
En ja, ik vind hem ook érg hoog.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:46

pmarena schreef:
Het ligt inderdaad wel hoog, veel laagjes.
Daar moet best een laagje tussenuit te halen zijn :)

Zelf zou ik sowieso niet de Ghost zadelkussentjes gebruiken als ik er ook een pad met inlages onder gebruik.

Zadelkussentjes??? Gewone kussens...niks geks.
Er kan trouwens ook nog een ander singelsysteem aan, waardoor het mogelijk wat stabieler ligt.

Langere en kortere zweetbladen doen we - er zijn wat wrongen qua model, maar eigenlijk gebruiken we die alleen op modellen zoals de Crusader en onder de zweetbladen bij de Lipica en Flamenco. Of geen wrongen, dus een glad zweetblad - verder is er keus uit tig materialen en kleuren, pommel weggewerkt of vol in het zicht..... Hogere of lagere cantle kan ook (alles binnen grenzen) Meer ringetjes voor zadeltassen zijn eveneens mogelijk. Borduren van je naam of logo....(een aantal aanpassingen zijn tegen meerprijs, maar kleuren over het algemeen niet)

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:49

Zam_Cas schreef:
Ik vind het wel hoog liggen hoor, maar mijn Ghost lag ook hoog. Afhankelijk van hoe mijn paard staat en zonder ruitergewicht frons ik nog wel eens als ik een foto terug zie.

Daarom ben ik wel benieuwd of je er al op gezeten hebt? En jammer dat gezegd is dat de Quevis en de USA in principe hetzelfde is. Ik heb een Quevis waar ik vreselijk blij mee ben, de Ghost USA lag op mijn paarden ( 4) ook minder prettig. Niet zo hoog zoals bij jou, maar vooral op mijn ronde pony lag het een stuk minder stabiel

Als ik vraag om de USA te testen en men mij een quevis (dit is zadel waarmee ik getest heb)
https://myalbum.com/album/05ZQCXR8IOYx
geeft met de boodschap: zelfde principe zonder skirt, dan is er geen haar op mijn hoofd die gaat denken dat er met de USA zo'n verschil is en die zo hoog ligt.

Ik zit ermee in omdat ik geen zin heb om de skirt aan te passen, zal me ook geld kosten en weet niet of ik met mijn machine ook wol kan meestikken.
Heb vernomen helaas dat ze heel moeilijk verkopen, dus ik zit ermee opgescheept en geen geld meer voor een ander zadel.

tennan
Berichten: 3115
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:52

Kwetal schreef:
Carl123 schreef:
Elk z'n mening natuurlijk. Ik heb daar namelijk ook recht op en ik hoef juist niets, want meis, de enige die van mijn tip beter wordt is de portemonnee van meneer Ghost de ontwerper, die eigenlijk geen westernzadel wou ontwerpen, maar het toch deed om ons te plezieren.
Tegen deze meneer of mevrouw zou ik eens beleefd willen zeggen dat ik giga teleurgesteld was om die toren op de rug van mijn paard te zien en ik tot mijn ontzetting besefte dat ik weer 700 euro lichter ben, terwijl ik echt mijn laatste centen uitgegeven heb aan dit zadel. Het Ghostconcept met de ronkende verkoopsslogan, La chella che non c'è, ''ghostzadel'', dan zou je toch niet verwachten dat ze je zo'n toren voorschotelen.


Camillo Cavallin, de Ghost ontwerper, gebruikt zelf ook westernzadels, maar toch het meeste zijn eigen (simpele) Ghost Quilty. Het is een hardwerkende meneer met briljante ideeën, die buitengewoon begaan is met alle paardrijdende mensen en ze graag wil helpen. Dat er dan af en toe een model bij zit dat niet aan alle maatstaven voldoet (want die USA is wel degelijk aanwezig) kan je niemand kwalijk nemen.
dit is reclame, maar laat ook Camillo aan het werk zien De bijslogan is dan nu ook "your saddle, your style" omdat vrijwel alles aan te passen is aan de wensen van elk individu. Dat dit niet "jouw" oplossing is, is jammer, je had het ook kunnen testen voordat je het kocht.

Ik ga je nu iets eenmaligs aanbieden, in het openbaar, dat kan je aanpakken of afslaan... neem contact met me op via info@ghostsaddle.com en dan kan je je zadel naar Italië sturen, waar "jouw" idee over aanpassing gratis en in stijl zal worden uitgevoerd. Zodat je tegen geringe kosten nog prettig je vrienden op deze USA kunt laten rijden.

Beste mods, ik hoop dat jullie dit niet als reclame gaan temmen. Ik zal het verder niet meer doen



Jeetje Kwetal, wat goed van je dat je zo positief reageert op zulke negatieve, niet-opbouwende berichten. Tien punten voor jou en Ghost! :)

En Carl: er wordt je een hartstikke goede oplossing geboden. Waarom kom je openbaar op internet zeuren over een 'probleem' als je geen oplossing wilt? Dan maak je alleen Ghost maar zwart, terwijl ze er niks aan kunnen doen. En zelfs dan willen ze het nog voor je proberen. Ga dan in een hoekje zitten kniezen...

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:55

tennan schreef:
Elk z'n mening natuurlijk. Ik heb daar namelijk ook recht op en ik hoef juist niets, want meis, de enige die van mijn tip beter wordt is de portemonnee van meneer Ghost de ontwerper, die eigenlijk geen westernzadel wou ontwerpen, maar het toch deed om ons te plezieren.
Tegen deze meneer of mevrouw zou ik eens beleefd willen zeggen dat ik giga teleurgesteld was om die toren op de rug van mijn paard te zien en ik tot mijn ontzetting besefte dat ik weer 700 euro lichter ben, terwijl ik echt mijn laatste centen uitgegeven heb aan dit zadel. Het Ghostconcept met de ronkende verkoopsslogan, La chella che non c'è, ''ghostzadel'', dan zou je toch niet verwachten dat ze je zo'n toren voorschotelen.


Camillo Cavallin, de Ghost ontwerper, gebruikt zelf ook westernzadels, maar toch het meeste zijn eigen (simpele) Ghost Quilty. Het is een hardwerkende meneer met briljante ideeën, die buitengewoon begaan is met alle paardrijdende mensen en ze graag wil helpen. Dat er dan af en toe een model bij zit dat niet aan alle maatstaven voldoet (want die USA is wel degelijk aanwezig) kan je niemand kwalijk nemen.
dit is reclame, maar laat ook Camillo aan het werk zien De bijslogan is dan nu ook "your saddle, your style" omdat vrijwel alles aan te passen is aan de wensen van elk individu. Dat dit niet "jouw" oplossing is, is jammer, je had het ook kunnen testen voordat je het kocht.

Ik ga je nu iets eenmaligs aanbieden, in het openbaar, dat kan je aanpakken of afslaan... neem contact met me op via info@ghostsaddle.com en dan kan je je zadel naar Italië sturen, waar "jouw" idee over aanpassing gratis en in stijl zal worden uitgevoerd. Zodat je tegen geringe kosten nog prettig je vrienden op deze USA kunt laten rijden.

Beste mods, ik hoop dat jullie dit niet als reclame gaan temmen. Ik zal het verder niet meer doen[/quote]


Jeetje Kwetal, wat goed van je dat je zo positief reageert op zulke negatieve, niet-opbouwende berichten. Tien punten voor jou en Ghost! :)

En Carl: er wordt je een hartstikke goede oplossing geboden. Waarom kom je openbaar op internet zeuren over een 'probleem' als je geen oplossing wilt? Dan maak je alleen Ghost maar zwart, terwijl ze er niks aan kunnen doen. En zelfs dan willen ze het nog voor je proberen. Ga dan in een hoekje zitten kniezen...[/quote]






Die post had ik niet gelezen. Zou er enorm blij mee zijn...dankuwel, ik hoop dat het aanbod nog geldt.

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:57

Carl123 schreef:
Zam_Cas schreef:
Ik vind het wel hoog liggen hoor, maar mijn Ghost lag ook hoog. Afhankelijk van hoe mijn paard staat en zonder ruitergewicht frons ik nog wel eens als ik een foto terug zie.

Daarom ben ik wel benieuwd of je er al op gezeten hebt? En jammer dat gezegd is dat de Quevis en de USA in principe hetzelfde is. Ik heb een Quevis waar ik vreselijk blij mee ben, de Ghost USA lag op mijn paarden ( 4) ook minder prettig. Niet zo hoog zoals bij jou, maar vooral op mijn ronde pony lag het een stuk minder stabiel

Als ik vraag om de USA te testen en men mij een quevis (dit is zadel waarmee ik getest heb)
https://myalbum.com/album/05ZQCXR8IOYx
geeft met de boodschap: zelfde principe zonder skirt, dan is er geen haar op mijn hoofd die gaat denken dat er met de USA zo'n verschil is en die zo hoog ligt.

Ik zit ermee in omdat ik geen zin heb om de skirt aan te passen, zal me ook geld kosten en weet niet of ik met mijn machine ook wol kan meestikken.
Heb vernomen helaas dat ze heel moeilijk verkopen, dus ik zit ermee opgescheept en geen geld meer voor een ander zadel.


En waarom reageer je dan op mij? Ik zeg toch hetzelfde? Kwetal biedt je een uitzonderlijk mooie service :-)

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:06

carl had de post van Kwetal niet gezien blijkbaar ;)

Trouwens: ghost ligt op mijn breed paard ook absurd hoog als ik het zadel + kussens + boomloze (burioni) pad gebruik.
Ik heb de pad vervangen door een dekje met antislip en een dunne neopreenlaag, en dit werkt perfect.

Mariett

Berichten: 4435
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:14

Jemig wat toch weer een nette oplossing van Kwetal/Ghost :D
Is toch leuker om een zadeltje bij zo’n transparant bedrijf te kopen vind ik, ik word ook nog altijd blij van mijn zadeltje. Die lag overigens ook torenhoog eerst, is heel mooi ingezakt.

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:19

Kwetal schreef:
pmarena schreef:
Het ligt inderdaad wel hoog, veel laagjes.
Daar moet best een laagje tussenuit te halen zijn :)

Zelf zou ik sowieso niet de Ghost zadelkussentjes gebruiken als ik er ook een pad met inlages onder gebruik.

Zadelkussentjes??? Gewone kussens...niks geks.


Rustig Don, adem in - adem uit :D

Het zijn toch gewoon zadelkussentjes, ik bedoel het echt niet gek of neerbuigend of wat dan ook hoor :D
Bij zadels met klittenbandkussentjes is dat voor mij gewoon altijd het eerste dat ik er af haal, omdat ik sowieso een pad met inlages gebruik en daar bovenop dan nog een setje kussentjes dubbelop vind :)

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:30

Ik weet dat je het niet neerbuigend bedoelt, ik vroeg me alleen af wat je "zadelkussentjes" noemt.... :o? Bij mij zijn het kussens, of panelen.... en ze zitten onder het zadel :D Ghost is wat anders opgebouwd dan Barefoot - de basis is weliswaar flexibel, maar toch "hard" en om zachtheid naar het paard toe te waarborgen, doen we er liever kussens onder dan een dikke pad.....
We hadden ooit een dealer die de klanten adviseerde om in het begin geen kussens te gebruiken om het inrijden te bespoedigen - nog nooit zoveel gezeur gehad als bij de klantenkring van die (ex) dealer #) we hebben er nog last van......

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 11:57

Snap ik, maar je zegt het zelf ook: liever kussens dan een dikke pad :)

Daarom: zowel kussentjes onder het zadel als een pad met inlages vind ik dubbelop. Ik vind dat de inlages / kussens / whatever direct op de rug moeten liggen.

Niet eerst een pad met inlages en dan daar bovenop nog zadelkussentjes die op zichzelf al de ruggengraat vrij kunnen houden qua dikte, want dan krijg je een torentje.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:02

We maken ook pads met dunne inlagen..... :)*
Men vraagt wij draaien...... maar alles moet per individu bekeken worden. Als ze er 160km mee gaan rijden, heb je andere eisen dan voor een bos-hobbelritje ;) En dat geldt eigenlijk voor alle merken, of ze nou ingebouwde inlagen hebben, dunne kussens, of dikke.... ieder paard en iedere ruiter is anders en je moet ds testen wat voor die combinatie de beste oplossing is. Ik weet dat de dealers van sommige merken ook onderling overleggen, dus wat de ene niet weet, daar heeft de ander misschien wel ervaring mee. Net als de zadelpassers hier in Nederland, die hebben ook ervaring omdat ze heel veel verschillende combinaties zien......

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:43

Ik vond ghost net iets te weinig veilig voelen.
Maar verder echt n fijn zadel

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 12:56

Anoniem schreef:
Ik vond ghost net iets te weinig veilig voelen.
Maar verder echt n fijn zadel


Te wei of veilig? In welk opzicht?

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:16

Ik heb jaren een ghost firenze gehad op mijn sportpaard..
Heerlijk zadel wat natuurlijk eerst even in moest zakken.

Ik heb hem toen verkocht ivm verkoop paard

Nu heb ik een bf lazy Mountain in het Leder ook heel erg blij mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:40

Maartje1990 schreef:
Anoniem schreef:
Ik vond ghost net iets te weinig veilig voelen.
Maar verder echt n fijn zadel


Te wei of veilig? In welk opzicht?



Iets te wiebelig.
Ik moet iets dieper zitten met meer steun, merk ik.. rennerige pony.
Op m’n vorige pony zat ik juist graag vrij.

Zam_Cas

Berichten: 676
Geregistreerd: 21-06-07
Woonplaats: In het Zeeuwse

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:43

Mooi hoe dat verschilt, ik zit juist graag vrij op mijn 'rennerige' pony en paarden. Had nog een boomzadel met diepe zit en wrong, heb het nog 1 keer geprobeerd voor ik die verkocht heb. Wat een verschrikking..