DubbelDun schreef:Dat leer op een BM zit alleen op de voor- en achterkant (en de pommel/cantle zijn bekleed). Waar je zit is alleen de 'pad' en een laagje suede voor de afwerking.
Je snapt niet waarom ze zo duur moeten zijn.......
Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
DubbelDun schreef:De simpelste modellen zijn ook niet zo duur, pas als je het echt handtoolwerk krijgt worden ze echt duur
Wat ze hier duur maakt is de postzegel en de invoer/BTW.
dieseltje09 schreef:Vraagje, heeft iemand al ervaringen met de Barefoot Ride on Pad Physio Support? Dus de nieuwe ride on van barefoot?
Ben heel benieuwd hoe die zit!
Kwetal schreef:Als je de panelen tussen de skirt en de basis zou doen, ben je de ruggengraatvrijheid kwijt - vandaar dat ze er onder zitten...... Er zijn andere merken die de panelen er op dezelfde manier onder hebben zitten.... dat werkt kennelijk wel, dus zou voor Ghost ook moeten kunnen werken..... (heb er geen persoonlijke ervaring mee)
Carl123 schreef:Kwetal schreef:Als je de panelen tussen de skirt en de basis zou doen, ben je de ruggengraatvrijheid kwijt - vandaar dat ze er onder zitten...... Er zijn andere merken die de panelen er op dezelfde manier onder hebben zitten.... dat werkt kennelijk wel, dus zou voor Ghost ook moeten kunnen werken..... (heb er geen persoonlijke ervaring mee)
Andere merken op zelfde manier? Nee hoor, klopt niet, dan zorgen ze minstens voor stabieler materiaal en geheel. Ik heb ze bijna allemaal getest.
Het idee van de ghostwestern is gewoon compleet absurd, die ontwerper moet echt wel slecht momentje gehad hebben.
De oplossing is heel simpel. Denk eens gewoon heeeeel simpel na....
de redenering over ruggengraadvrijheidcis gewoon absurd. Een pad bij western heeft geen ruggengraadvrijheid. Dat gezegd zijnde zorgt ervoor dat je met de combi van ghost al kan puzzelen met wat aanpassing en naaiwerk.
Een tweede optie is om gans ander onderstel te ontwerpen, waar met panelen gewerkt wordt en meteen schofty/ruggegraadvrijheid in verwerkt wordt.
Ik ga ze voor de fun alletwee proberen, deze ghost was in feite een voorlopige backup voor een concept die ik aan het uitwerken ben. Heel toevallig, maar kan dus al beginnen met de ghost aan te passen en dus weer geen zadel om te rijden voor de bijrijder
Carl123 schreef:Nee hoor, kussens zijn niet , dat is het hem nu net. Allé, zie je dat nu echt niet? Het pad is,overbodig met de nodige aanpassing! Blijkbaar zitten sommige zo vast in dat boomloos concept, dat ze niet eens de simpele oplossing zien?
In een pad van een western steek je geen ruggengraadvrijheid, sommige materialen kunnen dan bij druk de ruggegraad pinchen. Als je geen ruggegraadvrijheid in je pad steekt, dan is de oplossing dus gewoon klaar als een klontje.
Ik had aanvankelijk ook gedacht aan de quevis met knop en fenders, maar je komt op zelfde prijs uit als wat ik nu betaald heb. Dan liever de western om mijn ideeen op bot te vieren want de western vind ik op zich gewoon prachtig zadeltje. Heel sober en stijlvol, alleen de opbouw eventjes ontworpen op een slechte maandagochtend
Carl123 schreef:Kwetal schreef:Als je de panelen tussen de skirt en de basis zou doen, ben je de ruggengraatvrijheid kwijt - vandaar dat ze er onder zitten...... Er zijn andere merken die de panelen er op dezelfde manier onder hebben zitten.... dat werkt kennelijk wel, dus zou voor Ghost ook moeten kunnen werken..... (heb er geen persoonlijke ervaring mee)
Andere merken op zelfde manier? Nee hoor, klopt niet, dan zorgen ze minstens voor stabieler materiaal en geheel. Ik heb ze bijna allemaal getest.
Het idee van de ghostwestern is gewoon compleet absurd, die ontwerper moet echt wel slecht momentje gehad hebben.
DubbelDun schreef:Een pad is niet voor de drukverdeling, daar is de boom voor
Een pad is om de schokken op te vangen en het zweet.
En veel westernpads zijn idd niet meer dan vierkante lappen en dat is voor een paard vaak helemaal niet zo prettig als ze geen schouder/rug hebben als een eettafel
Een gecontourde pad ligt beter onder een zadel en draagt prettiger voor het paard. En voor veel boomloos heb je dan idd ook ruggengraatvrijheid nodig, iets wat voor een boomzadel ook helemaal geen probleem hoeft te zijn
DubbelDun schreef:Een pad is niet voor de drukverdeling, daar is de boom voor
Een pad is om de schokken op te vangen en het zweet.
En veel westernpads zijn idd niet meer dan vierkante lappen en dat is voor een paard vaak helemaal niet zo prettig als ze geen schouder/rug hebben als een eettafel
Een gecontourde pad ligt beter onder een zadel en draagt prettiger voor het paard. En voor veel boomloos heb je dan idd ook ruggengraatvrijheid nodig, iets wat voor een boomzadel ook helemaal geen probleem hoeft te zijn
Kwetal schreef:Carl, dat is toch precies wat die Skirt is, voor de mooi.... hij kan er ook gewoon af. Dus ik begrijp niet wat jij in je hoofd hebt, zal wel aan mij liggen, maar misschien kan je het inzichtelijk maken voor sukkels zoals ik?
tjaakje schreef:Als het zo'n miskleun is, verkoop je m toch gewoon weer?
Carl123 schreef:De ghostontwerper wil wel een westernmodel, al is het voor zijn klanten, anders zou hij het niet ontworpen hebben. Je verwacht van een ontwerper dat hij tenminste achter zijn creatie staat, zelf test en kritisch beoordeelt. Zo ga ik toch te werk. Dit geheel die ik nu gekocht heb, ligt absurd hoog, ik zou niet durven om zo'n miskleun op de markt te brengen, ook al is het op vraag van klanten.
Citaat:Als je zoals ik graag een skirt ziet en die toch praktisch in het geheel wil brengen, dan is daar heel mooie oplossing voor,,maar dan moet je gewoon even heel simpel over nadenken .
Tjaakje schreef:Als het zo'n miskleun is, verkoop je m toch gewoon weer?
Carl123 schreef:Kwetal schreef:Carl, dat is toch precies wat die Skirt is, voor de mooi.... hij kan er ook gewoon af. Dus ik begrijp niet wat jij in je hoofd hebt, zal wel aan mij liggen, maar misschien kan je het inzichtelijk maken voor sukkels zoals ik?
Je denkt weer traditioneel western. Ja, voor de mooi, maar door die skirt ligt het zadel zoooooo torenhoog dat het niet meer praktisch is en ook niet mooi om dat zadel zo hoog te zien liggen! Daarom dat veel mensen eerder opteren voor bvb een florac of quevis met knop en fenders. Die skirt is naast mooi, heel mooi, dat geef ik toe, gewoon vervelend en onpraktisch om te rijden.
Als je zoals ik graag een skirt ziet en die toch praktisch in het geheel wil brengen, dan is,daar heel mooie oplossing voor,,maar dan moet je gewoon even heel simpel over nadenken .
Citaat:Even een extra vraag: Hoeveel uur is er met dit zadel al gereden?
mijn eerste tweedehands ghostjes sloten supermooi aan, zaten perfect comfortabel. En dan kocht ik een nieuwe, wat een gruwelijk wiebelig torentje was me dat! De mijne is pas na een uur of 15 rijden comfortabel en minder hoog beginnen worden...
Als je westernmodel nieuw aangekocht is kan ik me er wel iets bij voorstellen dat die hoog ligt.