[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8938
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:44

hoe het paard met de blauw staat, is niet goed te bekijken want aan de buitenkanten sluit de pommel niet goed, ik weet dus niet of dat komt omdat ie scheef staat. Rode vind ik te smal ogen.

Petrichor

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:58

Hm dan moet blauw beter zijn want die raakt behoorlijk meer huid. We gaan het morgen zien, mijn paard is zo'n 1 die wel even haarfijn uitlegt of het haar bevalt of niet. :')

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:03

toen ik een paar jaar terug twijfelde tussen pommelmaten werd mij verteld dat het beter is te gaan voor een pommel die iets te groot is dan eentje die iets te klein is, omdat bij de klein de randen aan de uiteinden meer last kunnen geven dan de randen aan de binnenkant als de pommel te groot is. Dit werd mij verteld door Liliane, die destijd de boomloos passervice deed.

Daarom zou ik dus gaan voor de blauwe. En wie weet vult je paard na een tijdje deze pommel wel helemaal op! Ik twijfelde ooit tussen maat M en maat L en nu past mijn paard alleen nog maar de XXL :D

Petrichor

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-04-06

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:04

Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat mijn paard op die plek gigantisch gegroeid is sinds ik boomloos rij. Eerst was de L echt prima, nu denk ik zelf dat hij te klein is.

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 08:30

Ik zou ook gaan voor de blauwe..Je moet echt je hand onder het zadel kunnen doen op de plek van de pommel(ook met rijden),dus dan zal de rode te smal zijn..

Zinzi_jewel

Berichten: 8820
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 09:51

Ben wat aan t proberen.
Een HM flexxee

Zal een foto bij doen.
Erbij zeggend dat mijn prinses 6 maanden dragend is Afbeelding

Wat zijn de ervaringen hier met Een heather moffet zadel.
Dit is de kunstof variant.

Petrichor

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:02

Dat is geen boomloos zadel toch of zie ik wat over het hoofd?

Leuk paard trouwens!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:04

Petrichor schreef:
Dat is geen boomloos zadel toch of zie ik wat over het hoofd?

Leuk paard trouwens!


Lederen boom, dus geen harde/ rigide boom. Semi-boomloos als je wil :)

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:10

Ik vind een HM behoorlijk boomloos hoor en er zit al een lekker buikje op die merrie :)
De pad lijkt bij de schouders wat in te drukken, dus het lijkt wat te strak te zitten. Maar dat kan vertekenen :)

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:19

Hoe pas je dergelijke zadels aan? Qua breedte?

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:26

Het is mijn zadel, dat ze aan het proberen is, er zit een kort vast kopijzertje in alleen om de schoft vrij te houden, net zoals bij Karlsund, het zadel past zich verder zelf aan. Mijn paard blijft boomloos niet fijn vinden, dus ik heb hem te koop staan.

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:32

Is dit de versie met de panelen (die lichtverplaatsbaar zijn) of met de vaste kussens?

Ik rijdt al enige tijd met mijn Heather moffet Flexee en ben er meer dan tevreden over echt een super fijn boomloosje.

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:35

Deze heeft vaste kussens. Ik vind m ook prima maar mijn paard wordt er uitermate boos van haha

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:38

dianaw33 schreef:
Deze heeft vaste kussens. Ik vind m ook prima maar mijn paard wordt er uitermate boos van haha

Ah top die met de vaste kussens (en kopijzer) is en stuk fijner dan het oude model met de panelen (en meeste ook zonder kopijzer)

Balen dat jou paardje er niet blij mee was -O-

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:40

Het stomme is dat ze dus de sterren van de hemel loopt onder een chist iberica bontje, vandaar dat ik blijf zoeken naar iets waarmee gestart mag worden. maar elk echt boomloos of semi- boomloos zadel vindt ze ruk, en dan kunnen we beter met de boomzadels blijven rijden.

Nohra
Berichten: 263
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:51

Vraagje aan jullie, ik wil een nieuw zadel. Ik heb nu een Deubner Startrekk dressuur (semiboomloos) maar vind het zadel erg hard zitten voor mn eigen kont :o Ook vind ik het gladde leer niet echt super fijn, ooit een zadel gereden met suede en dat was ook weer niks. Iets stroever leer lijkt me wel fijn. Ook heb ik bij dit zadel het idee dat ik erg hoog op mijn paard zit en wil meer close contact met een smalle zit.

Ik wil graag mijn startrekk omruilen voor een zadel die zit als een kussentje, fijn is voor mijn paard, boomloos of semi-boomloos (liefst semi) en ik vind de spaanse of portugese stijl erg mooi, maar indien dat niet comfortabel en stevig zit dan maar een gewoner zadel.

Comfort voor mijn billen en weinig verdere poespas zoals randjes en andere dingen waar ik mijn benen aan kan schuren staat voorop, ook wil ik persee een gewone singel gebruiken aangezien een splitsingel niet werkt bij mijn paard. Paard heeft een normale bouw en normale schofthoogte, is iets aan de volle kant momenteel :+

Ongeacht de prijs, welke raden jullie mij aan en weten jullie iemand die deze zadels ter plaatse aanmeet en eventueel mijn andere zadel inruilt? Alvast bedankt!

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:06

@Nohra: Startrekk espaniola geprobeert? Zou ik zeker doen! Ik heb een gladde(door leeftijd met name :P ) Maar is normaal vaak met nubuck op zitvlak.

En inruilen met boomloos is meestal een dingetje, dan zit je waarschijnlijk aan gewoon kopen en verkopen.

Daphneeeej

Berichten: 3000
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:19

Zadel wat echt zit als een kussentje vind ik een Flexible inspiration. Is zo een boterzachte zitting! daardoor zit je er ook wat meer in waardoor je steviger in de zitting zit ipv er op.

Petrichor

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:23

Ooh had ik niet verwacht.

Net met de blauwe pommel gereden, ze zakte meer af met haar hoofd en meer ontspanning. Zadel kraakte ook stukken minder.

Hier een foto van na het rijden, je kan het niet heel goed zien want ze heeft niet echt gezweet. Maar ik zie toch dat de ruggengraat vrij heeft gelegen.


Afbeelding

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:40

Nohra schreef:
Vraagje aan jullie, ik wil een nieuw zadel. Ik heb nu een Deubner Startrekk dressuur (semiboomloos) maar vind het zadel erg hard zitten voor mn eigen kont :o Ook vind ik het gladde leer niet echt super fijn, ooit een zadel gereden met suede en dat was ook weer niks. Iets stroever leer lijkt me wel fijn. Ook heb ik bij dit zadel het idee dat ik erg hoog op mijn paard zit en wil meer close contact met een smalle zit.

Ik wil graag mijn startrekk omruilen voor een zadel die zit als een kussentje, fijn is voor mijn paard, boomloos of semi-boomloos (liefst semi) en ik vind de spaanse of portugese stijl erg mooi, maar indien dat niet comfortabel en stevig zit dan maar een gewoner zadel.

Comfort voor mijn billen en weinig verdere poespas zoals randjes en andere dingen waar ik mijn benen aan kan schuren staat voorop, ook wil ik persee een gewone singel gebruiken aangezien een splitsingel niet werkt bij mijn paard. Paard heeft een normale bouw en normale schofthoogte, is iets aan de volle kant momenteel :+

Ongeacht de prijs, welke raden jullie mij aan en weten jullie iemand die deze zadels ter plaatse aanmeet en eventueel mijn andere zadel inruilt? Alvast bedankt!


De Deuber zadels? Bv. de El Campo, of barok lijn?

Nohra
Berichten: 263
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:46

Buitenzinnig schreef:
Nohra schreef:
Vraagje aan jullie, ik wil een nieuw zadel. Ik heb nu een Deubner Startrekk dressuur (semiboomloos) maar vind het zadel erg hard zitten voor mn eigen kont :o Ook vind ik het gladde leer niet echt super fijn, ooit een zadel gereden met suede en dat was ook weer niks. Iets stroever leer lijkt me wel fijn. Ook heb ik bij dit zadel het idee dat ik erg hoog op mijn paard zit en wil meer close contact met een smalle zit.

Ik wil graag mijn startrekk omruilen voor een zadel die zit als een kussentje, fijn is voor mijn paard, boomloos of semi-boomloos (liefst semi) en ik vind de spaanse of portugese stijl erg mooi, maar indien dat niet comfortabel en stevig zit dan maar een gewoner zadel.

Comfort voor mijn billen en weinig verdere poespas zoals randjes en andere dingen waar ik mijn benen aan kan schuren staat voorop, ook wil ik persee een gewone singel gebruiken aangezien een splitsingel niet werkt bij mijn paard. Paard heeft een normale bouw en normale schofthoogte, is iets aan de volle kant momenteel :+

Ongeacht de prijs, welke raden jullie mij aan en weten jullie iemand die deze zadels ter plaatse aanmeet en eventueel mijn andere zadel inruilt? Alvast bedankt!


De Deuber zadels? Bv. de El Campo, of barok lijn?


Ik ben dus eigenlijk een beetje teleurgesteld in de zadels van Deubner... als ik op de plaatjes kijk ziet de zitting er net zo 'hard' uit als mijn zadel van Deubner... dus liever nu een ander merk met een boterzachte zitting en geen dressuurzadellook liefst :-)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:48

Nohra schreef:
Ik ben dus eigenlijk een beetje teleurgesteld in de zadels van Deubner... als ik op de plaatjes kijk ziet de zitting er net zo 'hard' uit als mijn zadel van Deubner... dus liever nu een ander merk met een boterzachte zitting en geen dressuurzadellook liefst :-)


Je komt al gauw uit bij Deuber voor die barokke look. Hidalgo heeft ook die look. Ik heb zelf de ghost barocco, maar dat is vermoedelijk te weinig barok-look voor je? Wel hele fijne zachte zitting (ik heb een suede zit, maar je kunt materiaal kiezen)

hoefijzer

Berichten: 686
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 15:54

Nohra schreef:
Ik ben dus eigenlijk een beetje teleurgesteld in de zadels van Deubner... als ik op de plaatjes kijk ziet de zitting er net zo 'hard' uit als mijn zadel van Deubner... dus liever nu een ander merk met een boterzachte zitting en geen dressuurzadellook liefst :-)


Je bent teleurgesteld in een Startrek, niet in een Deuber & partner barok zadel. :) Deze zadels lijken misschien qua uiterlijk wat op elkaar, maar qua opbouw zijn het echt totaal andere zadels. Startrek is niet voor niks een eigen merk. (in handen van deuber, dat klopt. Maar ze maken sterk onderscheid hier in.)

De deuber baroks zijn veel smaller, je zit een stuk hoger op je paard, de zitting heeft veel curve, en is ontzettend lekker zacht. Het is in het geheel veel meer zadel. Daar moet je van houden hoor. Maar op grond van dat de zitting hard zou lijken zou ik het niet afschijven. Ze voldoen perfect aan je eisen. :D

dianaw33

Berichten: 1884
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 16:27

Nohra: wat apart dat iedereen zijn eigen ervaring heeft met merken, ik heb de Startrekk dressuur en Espaniola gehad en vond het beide totaal niet hard zittende hele fijne zadels.

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:20

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 16-02-22 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt