[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:14

wow... die is mooi :~

Anoniem

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:15

Ik heb een frontriser in m’n ghost en zit hierdoor iets meer in balans.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:15

Ik bewonder het vakmanschap.... maar dat wit had voor mij persoonlijk wat minder wit gemogen en die pareltjes lijken me vreselijk onhandig als je een buitenritje gaat maken - ik zou continue bang zijn om er 1 te verliezen :D

Inderdaad, dit doet al minder pijn aan je ogen. _/-\o_

Ik heb een klant die frontriemen en hondenhalsbanden maakt in dat mooie snijwerk, inclusief kleuren - echt heel mooi, maar dat is klein, niet een heel zadel

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:24

Kwetal schreef:
Ik bewonder het vakmanschap.... maar dat wit had voor mij persoonlijk wat minder wit gemogen en die pareltjes lijken me vreselijk onhandig als je een buitenritje gaat maken - ik zou continue bang zijn om er 1 te verliezen :D

Inderdaad, dit doet al minder pijn aan je ogen. _/-\o_

Ik heb een klant die frontriemen en hondenhalsbanden maakt in dat mooie snijwerk, inclusief kleuren - echt heel mooi, maar dat is klein, niet een heel zadel


Dat mooie snijwerk doet toch ook geen zeer aan je ogen? Ik had een westernzadel van circle Y vroeger, compleet bewerkt en mét zilverbeslag en ik vond hem geweldig. Máár zadel was donker-roodbruin en lag op een bruin paard met weinig wit. Ik vond het prachtig.
Al die gekke kleuren hoeven van mij niet (gekke kleuren doe je maar in een pad, kun je wat makkelijker vanaf als je het beu bent...), en wit lijkt me vreselijk onpraktisch - zeker bij mij, ik krijg alles vies.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:31

Nee, ik vind het snijwerk knap en mooi een het doet geen pijn. Maar ik houd persoonlijk van strak en glad.... Bewonderen doe ik het wel..... Vakmanschap is altijd mooi. Een gebouw met torentjes, boogjes en tierelantijntjes is prachtig, maar ik zou het laten ontwerpen door Rietveld (helaas dood) :+

Marcella

Berichten: 36734
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:35

Aan de andere kant ben ik nog steeds super blij met mijn Hidalgo zadel ook al heb ik geen paard meer. Moet het eigenlijk verkopen, maar om de een of andere reden lukt mij dat nog niet. :o

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:42

Kwetal schreef:
Vanillia schreef:
Heeft iemand van jullie ervaring met de front riser van Ghost? Maakt het veel verschil en is dat iets wat je zelf kunt doen of moet ik daar een zadelpasser voor laten komen?
Ik blijf problemen houden met het naar beneden zakken van de voorkant van mijn Ghost USA zadel. Ik ben al flink gezakt in prijs, maar krijg 'm niet verkocht.. Wil nu dan dus toch maar proberen om 'm aan te passen, ondanks dat ik liever een Freemax of iets vergelijkbaars heb.


Vanillia - dat kan je zelf - het maakt wel verschil qua zitten voor jou - de ligging op het paard blijft eender. Er zijn ook wigjes voor tussen de kussens en de basis, dan til je het wat op.


Snap ik :) Het punt is meer dat ik voor mijn gevoel wat naar voren glij en dan met mijn gewicht het zadel wat naar beneden duw. Ik hoop dat ik minder naar voren glij en dan dus minder gewicht voorop leg. Ideaal is het niet, maar voor €17 vind ik het de gok wel waard. Idee is nog steeds om het te verkopen, maar dat gaat gewoon niet zo hard.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:48

Vanillia schreef:
Snap ik :) Het punt is meer dat ik voor mijn gevoel wat naar voren glij en dan met mijn gewicht het zadel wat naar beneden duw. Ik hoop dat ik minder naar voren glij en dan dus minder gewicht voorop leg. Ideaal is het niet, maar voor €17 vind ik het de gok wel waard. Idee is nog steeds om het te verkopen, maar dat gaat gewoon niet zo hard.


Je kunt het proberen met een paar opgerolde sokken en dan proberen 1 kant wat dikker te laten zijn dan de andere - als dat werkt, helpt de frontriser ook en die blijft wat beter zitten (en is wat netter)

succes met de verkoop - ik neem aan dat je hem op BoktMarkt hebt gezet en de gewone MP - of op "verkopen van boomloze zadels" op FB???

Marcella

Berichten: 36734
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:18

Heb nog nergens te koop staan. :=

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 13:37

Goede tip, bedankt Kwetal!
Hij staat nog niet op de Bokt markt, wel op verschillende FB pagina's en op MP. Zal 'm zo ook eens op Bokt zetten :)

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:48

Wat kan ik nog meer doen? Ik weet het echt niet meer.
Ik dacht vorig jaar hét zadel gevonden te hebben via een passervice. Maar ondanks het gebruik van heavy duty inlages, krijgt mijn paard dus onder de inlages drukplekken. Overal even hard.

Hoe krijg ik dit opgelost? Waar kan dit aan liggen?

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 18:00

Ik heb ook weer een vraag!
Ben enorm tevreden over mijn ghost veneto! Top fijn zadel, smalle zit. Fijn rijden zowel buiten als dressuurmatig.
Echter ben ik toch wel fan van meer de western look.
Mensen hier ervaring met ghost USA?
Vooral qua zit, stevigheid.
Op mijn veneto zit ik echt stevig en ook op mijn ronde fjord zit het goed.
Is het aan te raden?
Veneto ruilen tegen USA?

Dit is mijn zadel.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook tips over hoe dit aan te pakken zijn zeer welkom!
Liefste ruil ik het dan in tegen USA in normale maat

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 19:35

Stripe000 schreef:
Ik heb ook weer een vraag!
Ben enorm tevreden over mijn ghost veneto! Top fijn zadel, smalle zit. Fijn rijden zowel buiten als dressuurmatig.
Echter ben ik toch wel fan van meer de western look.
Mensen hier ervaring met ghost USA?
Vooral qua zit, stevigheid.
Op mijn veneto zit ik echt stevig en ook op mijn ronde fjord zit het goed.
Is het aan te raden?
Veneto ruilen tegen USA?

Dit is mijn zadel.


[ [url=m/lAhoxc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PLcCz2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qN6NQc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uLbeaJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HmYuIW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7bSVue.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DIeN9a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4IwN0K.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zPrIuf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook tips over hoe dit aan te pakken zijn zeer welkom!
Liefste ruil ik het dan in tegen USA in normale maat


Heel eerlijk??? Beter een Quevis bestellen met fenders en een knop - eventueel met een bloemenprint en geborduurde zitting - dan "zit" het bijna eender. De USA zit wat breder

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:57

Hoi kwetal, heb dit idd ook al van iemand anders gehoord, dat USA breder zit.
Vind het heel fijn om eerlijke meningen te horen.
Heb ook besloten om mijn mooie zadel zelf te houden, het is dan geen western maar wel een erg mooi en ontzettend fijn zadel.

Ik twijfel niet meer nu

Willemini
Berichten: 5
Geregistreerd: 02-12-19
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 00:10

Sorry dat ik hier zomaar even kom binnenvallen! :o

In het verleden heb ik regelmatig op een Barefoot gereden & dit beviel mij altijd prima. Nu ik graag
in de nabije toekomst mijn eigen paardje zou willen aanschaffen & hier graag endurance mee zou
willen rijden vroeg ik mij af of dit ook bij ritten van langer dan 80 km haalbaar is op bijvoorbeeld
een Ghost of Barefoot Nottingham met Heavy Duty inlages. Natuurlijk begrijp ik dat dit per paard
verschillend is maar ik zou graag ervaringen horen van mensen die dit ook hebben gedaan.

Zippor4
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 00:43

Ik ben opzoek naar een nieuw fijn zadel voor dressuur en springen. Ik heb altijd Barefoot gehad dat was wel goed voor mijn paarden hun rug maar voor wedstrijden vind ik het toch niet zo vanwege de breedte. Nu wil ik Ghost proberen (ik had al de Firenze uitgeprobeerd tijdens passervice die zat zalig). Uiteindelijk was het toch Barefoot Just Adjust geworden vanwege het aanpassen en het zag er zo kussen achtig uit allemaal, kon bijna niet mis gaan voor mijn paarden en dat was ook zo. Dat was voor random rijden. Maar nu zoek ik iets als de Ghost Classic of Torino vanwege de uitstraling en ook nettere zit die ik er op heb voor wedstrijden (vanaf B) en nieuwe opleiding die ik start volgend jaar, ben alleen bang voor drukplekken als ik verhalen lees op internet en als ik vergelijk met Barefoot of Edix onderkant... Ben bang dat dat sneller komt dan zo een breedt dik Barefoot of Edix zadel wat bijna één en al kussen is en plat. Zijn er ervaringen met wedstrijd sport? Springen? Dressuur? Andere opties?

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 01:11

Zippor4 schreef:
Ik ben opzoek naar een nieuw fijn zadel voor dressuur en springen. Ik heb altijd Barefoot gehad dat was wel goed voor mijn paarden hun rug maar voor wedstrijden vind ik het toch niet zo vanwege de breedte. Nu wil ik Ghost proberen (ik had al de Firenze uitgeprobeerd tijdens passervice die zat zalig). Uiteindelijk was het toch Barefoot Just Adjust geworden vanwege het aanpassen en het zag er zo kussen achtig uit allemaal, kon bijna niet mis gaan voor mijn paarden en dat was ook zo. Dat was voor random rijden. Maar nu zoek ik iets als de Ghost Classic of Torino vanwege de uitstraling en ook nettere zit die ik er op heb voor wedstrijden (vanaf B) en nieuwe opleiding die ik start volgend jaar, ben alleen bang voor drukplekken als ik verhalen lees op internet en als ik vergelijk met Barefoot of Edix onderkant... Ben bang dat dat sneller komt dan zo een breedt dik Barefoot of Edix zadel wat bijna één en al kussen is en plat. Zijn er ervaringen met wedstrijd sport? Springen? Dressuur? Andere opties?


Misschien nog interessante opties om naar te kijken voor jou doeleinde: Hidalgo zadels (sydney, allicante of london oid.) Heather moffett flexee GP.

Zippor4
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-07-19

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 01:49

Ik las op Bokt een waarschuwing over Hidalgo zadels in verband met ijzer in het zadel.

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 08:18

Zippor4 schreef:
Ik las op Bokt een waarschuwing over Hidalgo zadels in verband met ijzer in het zadel.

Hidalgo is heel erg verbeterd in kwaliteit over de jaren heen. Zou me over de verhalen van toen niet meer druk maken eigenlijk.

DubbelFun

Berichten: 88692
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:06

Maar als het een ouder (2e hands) zadel betreft toch wel iets om in het achterhoofd te houden !

pmarena

Berichten: 48137
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:51

Hawkeye schreef:
Wat kan ik nog meer doen? Ik weet het echt niet meer.
Ik dacht vorig jaar hét zadel gevonden te hebben via een passervice. Maar ondanks het gebruik van heavy duty inlages, krijgt mijn paard dus onder de inlages drukplekken. Overal even hard.

Hoe krijg ik dit opgelost? Waar kan dit aan liggen?


Hawkeye: hoe bedoel je "onder de inlages drukplekken, overal even hard"? Zie je de hele vorm van de inlages in je paard staan in witte haren?

Want op zich zijn zulke grote witte plekken juist geen drukplekken, maar irritatie-plekken. Dat er iets de huid irriteert. Vaak het materiaal van je pad. Of bvb. iets geks zoals dat er zeepresten van het wassen in de pad zitten ofzo.

Willemini schreef:
Sorry dat ik hier zomaar even kom binnenvallen! :o

In het verleden heb ik regelmatig op een Barefoot gereden & dit beviel mij altijd prima. Nu ik graag
in de nabije toekomst mijn eigen paardje zou willen aanschaffen & hier graag endurance mee zou
willen rijden vroeg ik mij af of dit ook bij ritten van langer dan 80 km haalbaar is op bijvoorbeeld
een Ghost of Barefoot Nottingham met Heavy Duty inlages. Natuurlijk begrijp ik dat dit per paard
verschillend is maar ik zou graag ervaringen horen van mensen die dit ook hebben gedaan.


Er reed zelfs iemand klasse IV met een Barefoot Cheyenne zonder VPS destijds, toen er nog geen andere modellen waren, op verschillende paardjes en daar prima resultaten mee behaalde :)
En er zijn verschillende mensen die de halve wereld rondrijden met hun Barefoots.

Het is jammer dat Barefoot vroeger (onterecht) een slechte naam heeft gekregen in de endurance doordat de zadels drukplekken zouden hebben veroorzaakt bij een paar endurancepaardjes. Deze kregen inderdaad vreselijke witte plekken onder hun zadel: maar dit werd veroorzaakt door het Sympanova onder de Grandeur pads die onder die zadels werden gebruikt. Helaas kijken mensen dan niet verder dan Barefoot + witte plekken dus conclusie: zadel niet geschikt voor de endurance.

Terwijl er bij anderen die niet met die pads reden, dan niks aan de hand was.
We hebben wat te stellen gehad met die pads, echt bizar wat voor witte plekken sommige paardjes daar van kregen :(:) Gelukkig is het wel zo met die grote witte plekken door huid-irritatie, dat ze normaal gesproken na 1 of 2 verharingen weer weg zijn. In tegenstelling tot echte drukplekken die vaak blijvend witte haren geven :(:)


Zippor4 schreef:
Ik ben opzoek naar een nieuw fijn zadel voor dressuur en springen. Ik heb altijd Barefoot gehad dat was wel goed voor mijn paarden hun rug maar voor wedstrijden vind ik het toch niet zo vanwege de breedte. Nu wil ik Ghost proberen (ik had al de Firenze uitgeprobeerd tijdens passervice die zat zalig). Uiteindelijk was het toch Barefoot Just Adjust geworden vanwege het aanpassen en het zag er zo kussen achtig uit allemaal, kon bijna niet mis gaan voor mijn paarden en dat was ook zo. Dat was voor random rijden. Maar nu zoek ik iets als de Ghost Classic of Torino vanwege de uitstraling en ook nettere zit die ik er op heb voor wedstrijden (vanaf B) en nieuwe opleiding die ik start volgend jaar, ben alleen bang voor drukplekken als ik verhalen lees op internet en als ik vergelijk met Barefoot of Edix onderkant... Ben bang dat dat sneller komt dan zo een breedt dik Barefoot of Edix zadel wat bijna één en al kussen is en plat. Zijn er ervaringen met wedstrijd sport? Springen? Dressuur? Andere opties?


Heb je de Barefoot Wellington en Merlyn wel eens bekeken...? Die zitten smaller dan de normale Barefoots en zien er veel traditioneler uit :)

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:03

Ik wil niet heel erg generaliseren, maar problemen liggen vaak aan de ruiter.... er zijn inmiddels mensen die de zwaarste endurance ritten hebben uitgereden met alleen maar goede cijfers voor de conditie van de rug ..... het is de combinatie die de doorslag geeft en de ruiter is een heel erg groot onderdeel van het geheel....

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:43

Echt niemand geïnteresseerd in een ghost quilty piccolo? Wil er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf zodat ik weer een ander zadel kan kopen. Zadel staat ook op de bokt markt, inmiddels de prijs ook aangepast!

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:48

Samantha89 schreef:
Echt niemand geïnteresseerd in een ghost quilty piccolo? Wil er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf zodat ik weer een ander zadel kan kopen. Zadel staat ook op de bokt markt, inmiddels de prijs ook aangepast!



volgensmij lijkt de zadelmarkt weer beetje ingezakt :( Probeer mijn boomloze zadeltje ook te verkopen om uiteindelijk ook voor iets als een ghost quilty te kijken maar er lijkt niet echt veel animo te zijn.....

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 12:49

Daphneeeej schreef:
Samantha89 schreef:
Echt niemand geïnteresseerd in een ghost quilty piccolo? Wil er eigenlijk zo snel mogelijk vanaf zodat ik weer een ander zadel kan kopen. Zadel staat ook op de bokt markt, inmiddels de prijs ook aangepast!



volgensmij lijkt de zadelmarkt weer beetje ingezakt :( Probeer mijn boomloze zadeltje ook te verkopen om uiteindelijk ook voor iets als een ghost quilty te kijken maar er lijkt niet echt veel animo te zijn.....


Nou dat idee heb ik ook, en zo wordt t voor mijn neus weggekaapt en zo kom ik er niet vanaf :(