Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 21:58

Even een schopje in dit topic.

Zijn er meer mensen die bij K&M last hebben van te zachte kussens? Mijn kussens zijn recent opgevuld maar de kussens zijn alweer ingezakt.. Net of zijn ze gewoon te zacht.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:24

Dat lijkt me dan toch te liggen aan de wol die je zadelmaker gebruikt?

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:40

Geen idee.. Mijn zadelmaker vulde ook altijd mijn andere zadels maar heb hier nog nooit last van gehad eigenlijk.

Nielojram

Berichten: 7805
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 23:58

Ketly schreef:
Geen idee.. Mijn zadelmaker vulde ook altijd mijn andere zadels maar heb hier nog nooit last van gehad eigenlijk.


En waarom besloot je over te stappen naar een ander zadel?

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:02

Je bedoelt mijn huidige zadel? Het zadel hiervoor zat ik niet lekker in en die daarvoor was de krap in de boom nadat ze breder werd. Maar hoezo heeft dat dan met deze kussens te maken?

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 00:02

Nielojram schreef:
Ketly schreef:
Geen idee.. Mijn zadelmaker vulde ook altijd mijn andere zadels maar heb hier nog nooit last van gehad eigenlijk.


En waarom besloot je over te stappen naar een ander zadel?


Dat doet er toch helemaal niet toe. Ze vraagt of andere het inzakken herkennen

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:35

Ik heb 6 jaar een kent en masters zadel gehad en die is NOOIT opgevuld. Was fantastisch gevuld.
Mijn nieuwe springzadel is net gisteren bijgevuld voor de 3 maanden check. En dat was echt nodig. Ik hoop dat het nu gewoon minstens een jaar goed ligt zoals het bij Fryso ook gaat.
Kent en Masters was gewoon vanaf de fabriek super goed gevuld en lag perfect. Ik heb daar ook nooit een zadelmaker nodig gehad. (passen kan ik zelf prima, en ik kan zelfs als het moet vullen, heb dat ook geleerd, maar vind het vreselijk werk).
Nu moet ik wel toegeven dat Kent en Masters het eerste zadel is wat echt nooit bijgevuld hoeft te worden, de meeste moeten na 3-6 maanden 1 keer en blijven dan een paar jaar goed bij mij.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 08:38

Ik heb zelf namelijk ook de cob versie op mijn vorige paard gehad, en daar had ik het niet mee. Dit is de wat nieuwere en zachtere versie en toen ik op google opzocht of er meer met deze problemen waren kwam ik ook een topic van K&M tegen. Vandaar ook mijn vraag :D Heb mijn zadelmaker een berichtje gestuurd, misschien dat hij anders opgevuld moet worden want het is maar twee maanden geleden dat deze voor het laatst is opgevuld.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 08:41

Bij mijn Fairfax hoeft er nooit extreem opgevuld te worden. Soms iets recht maken, maar dat is het ook.

MarjanB

Berichten: 16460
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:48

Ik heb een paar maanden geleden een K&m gekocht nav positieve ervaringen van jaren geleden. Nou die nieuwe is terug gegaan en voor mij geen K&m meer. De K&m had de kussens er scheef onder zitten, het kussenkanaal werd smaller naar het einde toe en het zadel bleef maar inzakken.

Het ergste is nog dat de zadelpasser zei van ja normaal hebben paarden hier niet zo last van.. pas toen ik K&m zelf ging mailen kwam er een oplossing en kon het zadel terug.

Rechter kussen had een heel andere bolling dan links..
Afbeelding

Precies op het draagvlak onder m’n kont werd het kussenkanaal erg smal waardoor het zadel druk gaf op de wervelkolom
Afbeelding

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:29

Zijn de zadels veranderd sinds de meest standaard versie op de markt kwam? Waarom ik me dat afvraag is omdat de dressuurversie perfect lag, maar ik er wegens de te ronde zit niet zo fijn op zat, maar de springvariant 3 maanden terug gewoon NIET paste op mijn paard. Het zadel was gewoon aan het bruggen. Dus die viel gewoon af.

Het anders bollen zie ik niet, maar het kussenkanaal is achter echt smaller dan wat het was bij mijn zadel.

Over garantie: gelukkig niet nodig gehad, maar als je de fairfax singel ellende leest, dan zal het ook zo zijn bij de zadels lijkt me, en dat is wel een aandachtspunt.

Jessix

Berichten: 16445
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 10:34

Hier twee oudere cob zadels maar die heb ik maar een keer laten aanpassen. Ligt super.

Zinzi_jewel

Berichten: 8806
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 08:15

Mag ik deze omhoog schoppen ?
Wat is t dragende lengte verschil tussen een normaal k en m en de cobversie .

Heb t normale model via MP zgan
Dat kan net qua lengte
Ben benieuwd of cob veel korter is .
Heb een 18"

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:16

Hier ook weer even een schopje.

Ik heb mijn K&M bij mijn paard verkocht en zoek nu voor mijn nieuwe weer iets vergelijkbaars. Mag ook Fairfax zijn, maar die zijn zo weinig tweedehands te koop.. :o Hebben jullie ze nieuw aangeschaft of moet je er net even tegen aan lopen?

pol013

Berichten: 8999
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:56

Wat zoek je? Ik heb en 17,5inch K&M dressuur zadel te koop.
Zoek je al in de diverse facebookgroepen?

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:57

Heb naar mijn idee al websites, facebookberichten en marktplaats al gehad :+ Ik zie dat je in de omgeving van Breda woont, dat is dan voor mij helaas te ver omdat ik in het hoge noorden zit. Wil wel graag passen omdat deze een hele andere bouw heeft dan ik ben gewend.

Jessix

Berichten: 16445
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:30

Ik heb er twee via MP gekocht. Maar ik vond het niet erg om een stukje er voor te moeten rijden. Ik zie ze regelmatig te koop staan, dus gewoon in de gaten blijven houden.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:36

Marktplaats staat soms nog wel een Fairfax op.
Ik zit in het noorden en heb toen nieuw gekocht. Ben nog elke dag heel blij en tevreden met m’n zadel. Kwaliteit, comfort en hoe het ligt. Echt top!!!

Christel1

Berichten: 600
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:01

Ketly schreef:
Hier ook weer even een schopje.

Ik heb mijn K&M bij mijn paard verkocht en zoek nu voor mijn nieuwe weer iets vergelijkbaars. Mag ook Fairfax zijn, maar die zijn zo weinig tweedehands te koop.. :o Hebben jullie ze nieuw aangeschaft of moet je er net even tegen aan lopen?

Ik zie k&m en thorowgood vrij vaak op fb langs komen. Ben je al lid van de groepen zoals: zadels te koop? In die groepen wordt veel aangeboden

Zinzi_jewel

Berichten: 8806
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 19:02

Marktplaats staan er ook diverse hoor

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:10

Ik ben inmiddels weer geslaagd met een Kent en Masters :D Hier nog met de smallere boom erin, inmiddels is het zadel helemaal passend gemaakt op mijn nieuwe paard.

Afbeelding

Zinzi_jewel

Berichten: 8806
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:26

Erg fijne zadels
Zowel dochter als ik zijn overtuigd
Beide hebben we een Kent & Master op onze pony,s

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:19

Ik wil ook echt niet meer anders!

Bo_San

Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:20

Ik zie hier net een topic over oa fairfax. Nu ben ik ook op zoek naar een fairfax Gareth of Rebecca (hoewel ik nog wel twijfel met een Albion Revelation), weet iemand of deze nog ergens tweedehands te koop is?

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Fairfax/Thorowgood/Kent & Master zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:32

De gareth kom je nog wel eens tegen op marktplaats.

Ik heb nu een paar jaar de Gareth en ben er super tevreden over. Zit goed, paard gaat top en leer houdt zich mooi bij intensief gebruik