Equestic Saddleclip ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:22

Vera schreef:
Ik had een clip geleend van een stal genoot en na 3x rijden was ik helemaal enthousiast.
Ik heb zelf een clip gekocht en nu 4x gereden met de clip maar de registratie is niet goed. Zegt dat ik een kwartier heb gereden ipv een uur. Heeft alleen maar stap geregistreerd terwijl ik alle drie de gangen heb gedaan, etc.
Iemand ervaring hiermee?


Misschien heb je de clip niet op de juiste hoogte gehad? Ik heb het zelf nog niet mee gemaakt. Maar blijf altijd even kijken wat de app zegt. Soms staat er bijvoorbeeld houdt de clip stabiel. Vaak zit de clip dan te los of niet op de juiste hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 03:43

Vera schreef:
Ik had een clip geleend van een stal genoot en na 3x rijden was ik helemaal enthousiast.
Ik heb zelf een clip gekocht en nu 4x gereden met de clip maar de registratie is niet goed. Zegt dat ik een kwartier heb gereden ipv een uur. Heeft alleen maar stap geregistreerd terwijl ik alle drie de gangen heb gedaan, etc.
Iemand ervaring hiermee?


Mocht de plaatsing juist zijn even een mailtje doen naar equestic. Of via de Facebook groep. Bij mij is her wel eens gebeurt, maar dan was de clip leeg dus dat is logisch.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 07:13

Is je internetverbinding stabiel? Ik heb het in het begin wel eens gehad toen de WiFi in de bak nog moet goed was. Toen zette ik WiFi uit en ging het wel goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 07:14

Maartje_M schreef:
Is je internetverbinding stabiel? Ik heb het in het begin wel eens gehad toen de WiFi in de bak nog moet goed was. Toen zette ik WiFi uit en ging het wel goed


Dat kan natuurlijk ook altijd ja, ik gebruik op stal alleen 4G, geen idee of daar wifi signaal is. 4G is wel heel stabiel dus dat kun je denk ik het beste gebruiken?

Moonlight17
Berichten: 2351
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:00

Maartje_M schreef:
Is je internetverbinding stabiel? Ik heb het in het begin wel eens gehad toen de WiFi in de bak nog moet goed was. Toen zette ik WiFi uit en ging het wel goed


Ik gebruik hem zonder internetverbinding dus dat kan naar mijn idee niet de oorzaak zijn. Opname wordt door middel van locatie en Bluetooth gedaan. Op een paar sprongen te veel na in het begin, registreerde de mijne alles netjes.

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:09

Hij zit op de juiste hoogte en ik krijg geen melding dat hij instabiel is of niet goed geplaatst.
WiFi ga ik even naar kijken! Die is net te ver van ons huis om een sterk signaal door te geven dus misschien is dat de oorzaak. Alhoewel de clip van mijn vriendin geen enkel probleem aangaf en alles keurig registreerde..
Ik heb inderdaad al een mailtje gestuurd en lid geworden van de FB pagina.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 15:14

Moonlight17 schreef:
Maartje_M schreef:
Is je internetverbinding stabiel? Ik heb het in het begin wel eens gehad toen de WiFi in de bak nog moet goed was. Toen zette ik WiFi uit en ging het wel goed


Ik gebruik hem zonder internetverbinding dus dat kan naar mijn idee niet de oorzaak zijn. Opname wordt door middel van locatie en Bluetooth gedaan. Op een paar sprongen te veel na in het begin, registreerde de mijne alles netjes.

Ik snap ook hier hoe het komt, maar WiFi uit hielp hier echt toen. Inmiddels is de verbinding beter en is het geen probleem meer

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 17:48

Vera schreef:
Hij zit op de juiste hoogte en ik krijg geen melding dat hij instabiel is of niet goed geplaatst.
WiFi ga ik even naar kijken! Die is net te ver van ons huis om een sterk signaal door te geven dus misschien is dat de oorzaak. Alhoewel de clip van mijn vriendin geen enkel probleem aangaf en alles keurig registreerde..
Ik heb inderdaad al een mailtje gestuurd en lid geworden van de FB pagina.


Moet haast niet aan de wifi liggen, ik gebruik hem zonder wifi en 4G in het bos. Laatst nog gecrosst, meting was perfect. Maar uiteraard de meting wel gestart met wifi.

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 09:59

Ik ben er achter!
Als je je training stopt dan gaat hij synchroniseren en zie je een rode balk, die heb ik aangeklikt.
Dus dan stopt hij met gegevens uitwisselen... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:01

Vera schreef:
Ik ben er achter!
Als je je training stopt dan gaat hij synchroniseren en zie je een rode balk, die heb ik aangeklikt.
Dus dan stopt hij met gegevens uitwisselen... ;)


Heb beste kun je dan inderdaad je telefoon en clip gewoon in je jaszak stoppen of aan de kant leggen en je paard naverzorgen en dan weer kijken.

Wel fijn dat het toch mee valt :)

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:06

Klopt, heb ik gisteren ook gedaan en dat werkt het beste. Je moet even geduld hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:20

Vera schreef:
Klopt, heb ik gisteren ook gedaan en dat werkt het beste. Je moet even geduld hebben :D


Ja het vereist wel wat geduld Hahaha maar het word vanzelf wel automatische.

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:32

Soms is hij heel snel klaar en soms duurt het heel lang. Maar inderdaad geduld is key daar ;)
Wel fijn dat het iets 'simpels' is!

pluisje88

Berichten: 8109
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:44

Ik beëindig de rit, haal m’n zadel van het paard en leg dat op m’n opstapkrukje. Telefoon gaat naast het krukje op de voerkist. Dan ga ik m’n paard verder aftuigen en naverzorgen en daarna ruim ik m’n spullen op. Dat werkt prima zo. Heb geen geduld om erbij te staan wachten ;)

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:51

Even dit topic wakker maken. :))

Krijg je bij de clip meer info over alles wat ze laten zien (analyses, grafieken en dergelijke) of staat er in de app uitleg? Is er misschien ergens online uitgebreide info en uitleg te vinden wat alles precies inhoud?

Zou graag alvast wat meer willen weten en lezen wat ze precies laten zien en hoe te interpreteren. :j
Laatst bijgewerkt door Quir op 16-07-20 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:23

Quir schreef:
Even dit topic wakker maken. :))

Krijg je bij de clip meer info over alles wat ze laten zien (grafieken en dergelijke) of staat er in de app uitleg? Is er misschien ergens online uitgebreide info en uitleg te vinden wat alles precies inhoud?

Zijn er hier meer die de clip gebruiken met aan de hand werken of longeren, maar daarnaast ook rijden? Zie je veel verschil de trainingen en kloppen de verschillen naar jouw idee?


Er is een whatsapp groep waar we in sparren (momenteel dood ivm blessures). In de Facebook groep kun je ook veel vinden. De app wijst zichzelf wel.

Momenteel kan ik zelf even niet testen of er echt verschil zit in longeren werken aan de hand en rijden. Maar zodra ik weer meer kan en mag, ga ik weer aan de slag met de clip

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:26

Marije_1997 schreef:
Quir schreef:
Even dit topic wakker maken. :))

Krijg je bij de clip meer info over alles wat ze laten zien (grafieken en dergelijke) of staat er in de app uitleg? Is er misschien ergens online uitgebreide info en uitleg te vinden wat alles precies inhoud?

Zijn er hier meer die de clip gebruiken met aan de hand werken of longeren, maar daarnaast ook rijden? Zie je veel verschil de trainingen en kloppen de verschillen naar jouw idee?


Er is een whatsapp groep waar we in sparren (momenteel dood ivm blessures). In de Facebook groep kun je ook veel vinden. De app wijst zichzelf wel.

Momenteel kan ik zelf even niet testen of er echt verschil zit in longeren werken aan de hand en rijden. Maar zodra ik weer meer kan en mag, ga ik weer aan de slag met de clip


Had net bericht aangepast haha. :+

De Facebook groep heb ik inderdaad gevonden en was ik ook al wat aan in het lezen! Maar zou graag willen weten of er ergens overzichtelijk samengevat staat wat ze precies weergeven/laten zien en hoe dit te lezen. :D

(Edit: of dat er duidelijke/uitgebreide uitleg geleverd krijgt bij de clip of in de app?)

Had van iemand wat print screens gekregen met verschillen tussen rijden en longeren.

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:40

Ik heb niet echt een uitleg gezien nog, maar de app zelf is heel duidelijk en er staat bij ieder scherm een vraagteken volgens mijwaar uitleg onder staat. Dus vrij duidelijk :)

Thirza

Berichten: 9267
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:18

Ik heb hem tot nu toe alleen nog met longeren gebruikt, maar ben idd ook wel benieuwd of er verschil is met rijden.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:31

Hi Quir, als je meer wil zien of weten kan ik je altijd wat print screens sturen uit mijn app.

Je ziet per rit de uitslag en kan met tikken op het scherm nog beter de verschillen zijn bij landing en afzeg(bijvoorbeeld). Als je meer wilt weten over wat het inhoud is er een ? Waar je op kan klikken in de app met wat meer uitleg.

Op Facebook staan inderdaad al wat meer print screens en vragen hoe de uitslagen te lezen

Ik heb nu de clip gebruikt voor >250 x rijden en ben er nog steeds heel blij mee. Soms om progressie te zien in links/rechts en andere ketens puur voor aantal minuten in ee. Bepaalde gang.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:09

Marije_1997 schreef:
Ik heb niet echt een uitleg gezien nog, maar de app zelf is heel duidelijk en er staat bij ieder scherm een vraagteken volgens mijwaar uitleg onder staat. Dus vrij duidelijk :)


Oh dat is fijn! :D


Thirza schreef:
Ik heb hem tot nu toe alleen nog met longeren gebruikt, maar ben idd ook wel benieuwd of er verschil is met rijden.


Haal je er veel info uit met longeren?
Zou m zelf vooral willen gaan gebruiken met longeren en aan de hand werken (en later ook onder het zadel, maar dat doe ik momenteel niet). Dus ben wel heel benieuwd. :j

En inderdaad ook of er veel verschillen zijn, dus als iemand dat weet? :D


VWestra schreef:
Hi Quir, als je meer wil zien of weten kan ik je altijd wat print screens sturen uit mijn app.

Je ziet per rit de uitslag en kan met tikken op het scherm nog beter de verschillen zijn bij landing en afzeg(bijvoorbeeld). Als je meer wilt weten over wat het inhoud is er een ? Waar je op kan klikken in de app met wat meer uitleg.

Op Facebook staan inderdaad al wat meer print screens en vragen hoe de uitslagen te lezen

Ik heb nu de clip gebruikt voor >250 x rijden en ben er nog steeds heel blij mee. Soms om progressie te zien in links/rechts en andere ketens puur voor aantal minuten in ee. Bepaalde gang.


Oh dat zou ik heel erg graag willen zien!
Heb jij de clip toevallig ook gebruikt met longeren (of werken aan de hand)? Zie je veel verschil tussen het longeren en rijden?

Ook heel fijn dat in de app meer info te vinden/krijgen is, dat kon ik lastig terug vinden. En veel van de grafieken vind ik nu nog wat hocus pocus lijken, vooral om omdat ik natuurlijk geen beeld van het paard heb waarvan de data is en je zo ook niet de extra info kunt inzien wat er nu precies afgebeeld wordt.

Had wel al de app gedownload, maar kan ik nu natuurlijk nog niets mee haha.
Maar wel heel benieuwd, denk wel dat het goed bij mij als "control freak" en iemand die altijd alles exact wil weten past. _O-

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:10

Ja ik gebruik de clip ook met longeren. Heb dan een dekje onder de longer singel liggen (foto’s wel in het topic)

Stuur me anders even een pb met je nummer dan app ik je wat print screens door

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:19

De mensen die willen sparren/info delem in de whatsappgroep mogen mij ook een pb doen met hun nummer, dan voeg ik je toe :)

Maartje_M

Berichten: 9405
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:22

Ik heb duidelijk verschillen tussen longeren en rijden. Kan ook wel print screens sturen als je wil.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 08:05

VWestra schreef:
Ja ik gebruik de clip ook met longeren. Heb dan een dekje onder de longer singel liggen (foto’s wel in het topic)

Stuur me anders even een pb met je nummer dan app ik je wat print screens door


Even terug gekeken naar de foto en zag toen ook deze:

Afbeelding

Moet in de winter hier dus opletten, want -10 is eh warm zeg maar. _O-

Maar ik pb even mijn nummer! Ben heel benieuwd. :D


Marije_1997 schreef:
De mensen die willen sparren/info delem in de whatsappgroep mogen mij ook een pb doen met hun nummer, dan voeg ik je toe :)


Oh dat lijkt me ook leuk! Maar ik heb m alleen nog niet binnen. :+


Maartje_M schreef:
Ik heb duidelijk verschillen tussen longeren en rijden. Kan ook wel print screens sturen als je wil.


Ja heel graag! Ben ook benieuwd hoeveel en wat voor verschillen je ziet! En "kloppen" de verschillen ook?