Equestic Saddleclip ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:44

pluisje88 schreef:
Tnx. In het boekje had ik inderdaad gelezen maar dit beantwoordt mijn vraag niet helemaal. In de app heeft hij 3 streepjes maar je kunt dus niet echt zien wanneer hij vol is doordat het lampje verandert of een melding ofzo?


Weet het niet 100% zeker meer, maar volgens mij gaat het groene lampje weer knipperen als hij aan de lader hangt en volledig opgeladen is.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:46

Ja, als ie vol is gaat ie groen knipperen.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:46

ninne1 schreef:
pluisje88 schreef:
Tnx. In het boekje had ik inderdaad gelezen maar dit beantwoordt mijn vraag niet helemaal. In de app heeft hij 3 streepjes maar je kunt dus niet echt zien wanneer hij vol is doordat het lampje verandert of een melding ofzo?


Weet het niet 100% zeker meer, maar volgens mij gaat het groene lampje weer knipperen als hij volledig opgeladen is en aan de lader langt.


Zoiets had ik verwacht inderdaad. Hoe lang zou dat duren? Ik denk dat hij nu een uur of 3 aan de lader denk ik.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:46

kleinvosje schreef:
Ja, als ie vol is gaat ie groen knipperen.


Top tnx <3

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:48

Geen idee eigenlijk....Misschien even om te testen stekker eruit halen en opnieuw inpluggen? Misschien zegt hij dan ineens dat hij vol is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 19:49

ninne1 schreef:
Geen idee eigenlijk....Misschien even om te testen stekker eruit halen en opnieuw inpluggen? Misschien zegt hij dan ineens dat hij vol is?


Dit moest ik idd ook doen :) en als je gaat opladen wil het soms ook even duren voordat ie aangeeft te laden, tenminste bij mij.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:00

Oh mijn groene lampje is nu uit. Hij knippert nu blauw. Wou eigenlijk niks doen tot het dekje er is maar misschien moet ik haar toch maar even laten lopen met het zadel erop ;) ben toch wel benieuwd eigenlijk. Meet hij ook als je alleen stapt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:09

pluisje88 schreef:
Oh mijn groene lampje is nu uit. Hij knippert nu blauw. Wou eigenlijk niks doen tot het dekje er is maar misschien moet ik haar toch maar even laten lopen met het zadel erop ;) ben toch wel benieuwd eigenlijk. Meet hij ook als je alleen stapt?


Ja alleen stap meet ie ook:) ik doe vooral alleen stap en draf. En dat word prima gemeten

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:15

Top! Misschien ga ik even een beetje grondwerken ofzo. Dan maar met zadel op ;) Ik las ergens dat hij niet uit kan. Blijft hij dan de hele tijd knipperen ook als je hem niet wilt gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:50

pluisje88 schreef:
Top! Misschien ga ik even een beetje grondwerken ofzo. Dan maar met zadel op ;) Ik las ergens dat hij niet uit kan. Blijft hij dan de hele tijd knipperen ook als je hem niet wilt gebruiken?


Klopt. Hij knippert om de 10 sec groen als ie stand by is. Verbonden is blauw knipperen. Niet storebd ofzo en gaat alsnog wel een ruime week mee hoor!

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:29

Vanavond een dekje versneden Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:42

Ok werd geen dekje maar de longeersingel. Ik heb hem er voor het eerst bij de welsh pony aan gehangen en het valt me niet tegen wat hij meet. Kan het niet vergelijken met onder het zadel want madam is 1.16 en daar stap ik zelf niet op :+

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 21:51

Ik heb gisteren met de clip gelongeerd aan de enkele longe en had bij zowel takt, landing als afzet echt grotere afwijkingen dan onder het zadel (8-11-8% tov 4-4-2% op de laatste buitenrit). Ik rij / longeer momenteel niet veel, dus misschien is het beest wel extra scheef geworden (er zat 6 weken tussen beide metingen).
Wellicht geeft dubbele lijnen al een andere meting...
Het zou ook kunnen dat de clip toch niet helemaal op de goede plek zat, ik vond het nog lastig inschatten eigenlijk.
Wellicht kruip ik er dit weekend even op om te kijken wat er dan gemeten wordt.

Wat ik mis is de optie om per training een categorie aan te vinken (buitenrit, dressuur eigen locatie, dressuur andere locatie, longeren, etc). Om nou een abo te kopen voor 10 paarden om onderscheid te kunnen maken bij 1 dier vind ik een beetje stom, eigenlijk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 07:13

Hilary schreef:
Ik heb gisteren met de clip gelongeerd aan de enkele longe en had bij zowel takt, landing als afzet echt grotere afwijkingen dan onder het zadel (8-11-8% tov 4-4-2% op de laatste buitenrit). Ik rij / longeer momenteel niet veel, dus misschien is het beest wel extra scheef geworden (er zat 6 weken tussen beide metingen).
Wellicht geeft dubbele lijnen al een andere meting...
Het zou ook kunnen dat de clip toch niet helemaal op de goede plek zat, ik vond het nog lastig inschatten eigenlijk.
Wellicht kruip ik er dit weekend even op om te kijken wat er dan gemeten wordt.

Wat ik mis is de optie om per training een categorie aan te vinken (buitenrit, dressuur eigen locatie, dressuur andere locatie, longeren, etc). Om nou een abo te kopen voor 10 paarden om onderscheid te kunnen maken bij 1 dier vind ik een beetje stom, eigenlijk :+


Je kunt tekst bij de training zetten. Hier zet ik in wat her was en hoe het ging.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 07:33

Ja, dat weet ik :) Ik bedoel dat ik graag de metingen van bijvoorbeeld alleen longeren met elkaar zou willen vergelijken. Nu krijg ik in de tijdlijn van de laatste 10 oid metingen één hele afwijkende waarde door het longeren. Dat wil ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 07:36

Hilary schreef:
Ja, dat weet ik :) Ik bedoel dat ik graag de metingen van bijvoorbeeld alleen longeren met elkaar zou willen vergelijken. Nu krijg ik in de tijdlijn van de laatste 10 oid metingen één hele afwijkende waarde door het longeren. Dat wil ik niet.


Ja idd dat heb je wel ja. Misschien een suggestie voor equestic voor een toekomstige update? Dat je kunt kiezen bij een dressuurpaard bijv uit longeren, dressuur of buitenrijden.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:05

Onze bak is op dit moment super droog en heel erg zwaar. Ben ik zowel voor het paard als voor mij niet zo blij mee. De pompen zijn nog niet aangesloten dus dit blijft nog wel even zo. Blijkbaar vond de clip dat ik te langzaam in het mulle zand liep want hij meldt overgang half naar stap 22x in 16 minuten :)

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:29

Iets ging er niet helemaal goed in de overgangen meten

Afbeelding

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:21

Is er iemand die zin heeft om met mij mee te kijken naar de uitkomst van de metingen? Heb hem net nieuw dus ben nog een beetje zoekende wat je allemaal uit de metingen kunt halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:25

pluisje88 schreef:
Is er iemand die zin heeft om met mij mee te kijken naar de uitkomst van de metingen? Heb hem net nieuw dus ben nog een beetje zoekende wat je allemaal uit de metingen kunt halen


Ik zou wel mee kunnen kijkenn snap ook nog niet alles hoor, maar begin de draai binnen de app wel te vinden. En ook wel te zien wat ik heb gedaan en hoe dat beter zou kunnen.

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:02

Ik zoek ook nog steeds, samen kijken helpt iedereen denk ik verder :)

Anoniem

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:32

Misschien een groepje maken waar we elkaar kunnen helpen door middel van screenshots?

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 19:36

Ik ben voor. Er is ook een Facebook groep van Equestic zelf, maar merk dat ik daar toch minder snel plaats met zo veel onbekende mensen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:01

Maartje_M schreef:
Ik ben voor. Er is ook een Facebook groep van Equestic zelf, maar merk dat ik daar toch minder snel plaats met zo veel onbekende mensen :=


Een whatsapp groepje (bijv.) met een aantal mensen is denk ik ook fijner vind ik zelf. Heb je toch vlotter reactie en is het wat persoonlijker. En kun je ook bijv iemand privé vragen als dat nodig is.

Maartje_M

Berichten: 9392
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 20:37

Ja inderdaad. Ik vind whatsapp prima, Facebook ook. Kies maar wat, ik ben er bij