Equestic Saddleclip ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Penny

Berichten: 77
Geregistreerd: 23-06-17

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:44

Lijkt mij erg interessant! Wel een flinke aanschafprijs nog... daardoor twijfel ik nog.

Ghostattack

Berichten: 11258
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:46

Laurievc schreef:
Iemand een idee of je hem ook kan halen als het daar 25% korting is? Zag dat er op Agradi nu ook helemaal geen korting meer op was en 250 vind ik toch wel heel veel geld :P


Volgens mij stond er gisteren in kleine lettertjes dat de korting niet geldt op oa. de Equestic Saddleclip :=

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:47

**** :+ Vind het toch wel heel veel geld haha

Moonlight17
Berichten: 2351
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:56

Ej heeft hem nu ook, misschien heeft die binnenkort weer een actie @Laurievc

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:40

Heb het topic doorgelezen en als ik goed begrijp meet ie dus ook de grote van de stappen en of deze symmetrisch zijn ten opzichte van de andere hand? Hoe zit het dan als men veel schakelt binnen een gang? Lijkt mij dan dat je daarmee de uitkomst beïnvloed en dus de uitkomst wellicht meer asymmetrisch is dan in werkelijkheid het geval is?

Steph__

Berichten: 659
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:42

Even volgen!

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:02


JoycexEnya

Berichten: 5953
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:51

Wow door dat filmpje ben ik wel heel benieuwd naar die clip. Ga er even over nadenken vooral met de les lijkt mij het handig.

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:57

Jullie kunnen ook de app Equilab downloaden. Is goedkoper en doet veel van dezelvde :)

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:34

MVasbo schreef:
Jullie kunnen ook de app Equilab downloaden. Is goedkoper en doet veel van dezelvde :)

Goede tip, ik ga eens kijken!

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:36

Geeft die app ook aan hoeveel % je links en rechtsom rijd?

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:47

Zo te zien wel :j
Links rechts en in welke gang hoeveel min.

Alleen dat stukje over de symmetrie van de benen is er niet.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:53

Dan ga ik het ook eens downloaden! Ben benieuwd hoe accuraat de app is. :)

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:58

Hij is ook super grappig met buiten rijden. Kan je zien waar je heb gestapt, gallopert enzo voort. Werkt net als Google Maps, je kan ook zien hoe veer en hoe snel.

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:13

De Equilab app is echt niet geschikt voor in de bak. Tenminste, niet met mijn telefoon (Samsung)
Hij meet wel een training van 40 minuten, maar bij details staan dan maar 4 min stap, 3 min draf en 26sec galop :o
Voor een buitenrit wel leuk denk ik, maar daarvoor zijn ook genoeg andere apps.

Ik wacht wel ff tot de saddleclip goedkoper wordt :D

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:21

Nibbit schreef:
De Equilab app is echt niet geschikt voor in de bak. Tenminste, niet met mijn telefoon (Samsung)
Hij meet wel een training van 40 minuten, maar bij details staan dan maar 4 min stap, 3 min draf en 26sec galop :o
Voor een buitenrit wel leuk denk ik, maar daarvoor zijn ook genoeg andere apps.

Ik wacht wel ff tot de saddleclip goedkoper wordt :D

Ik heb het ook geprobeerd en bij mijn paarden loopt het wel goed, maar als ik achteraf ga kijken bij mijn (ruiter) trainingen dan staat er idd te weinig. Bij mijn paard staat echter wel de goede data :) Ik hou hier nog even mee vol, want gratis tegenover 250 euro is wel enorm :+

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:29

Ik had hem gisteren ook getest en bij mij wist hij niet goed het verschil tussen stap en draf. Althans... Dat denk ik want ik heb weinig gedraafd maar zó weinig geloof ik dan weer niet. Ik zag ook dat hij kleine stukjes miste, misschien waren dat wel mijn draf stukjes. :P

Ik denk trouwens Nibbit dat je hebt gekeken bij Turns. Ik krijg 10 minuten stap, 1 minuut draf en 11 minuten galop. Zal wel de bochten zijn die je maakt?

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:35

Neverland schreef:
Ik had hem gisteren ook getest en bij mij wist hij niet goed het verschil tussen stap en draf. Althans... Dat denk ik want ik heb weinig gedraafd maar zó weinig geloof ik dan weer niet. Ik zag ook dat hij kleine stukjes miste, misschien waren dat wel mijn draf stukjes. :P

Ik denk trouwens Nibbit dat je hebt gekeken bij Turns. Ik krijg 10 minuten stap, 1 minuut draf en 11 minuten galop. Zal wel de bochten zijn die je maakt?


Weer ff offtopic..

Maar idd dat kan best, ik zal er nog eens naar kijken :)

Ook in de kolom met stap draf galop klopten de verhoudingen niet echt, er zou meer galop moeten zijn.
Of zou het als draf gemeten worden als het tempo laag is?

Ik ga het deze week toch nog maar eens proberen dan :j

Capriootje

Berichten: 6775
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:32

Voor mensen in regio bollenstreek. Tussen leiden en Amsterdam wil ik de mijne wel beschikbaar stellen om eens te testen :) mocht iemand dat willen voor ze hem aanschaffen.

nina82
Berichten: 203
Geregistreerd: 08-02-12

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 07:09

Ben nog steeds super blij met mijn Equestic! Wat ook fijn is sinds de laatste update dat je je telefoon niet helemaal meer hoeft te unlocken als je tussendoor even realtime wilt kijken. Dat vond ik voorheen wel een nadeel. Zeker als je met handschoenen rijdt. Nu is het alleen scherm aanzetten en je kan kijken.

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 08:30

Ik zou echt niet weten wat het zou moeten toevoegen. Je traint op gevoel en de ene dag doe je meer galop dan de andere dag. Of werk je meer op de ene hand dan op de andere omdat het nodig is.
Wat kan dat ding dan voor je betekenen daarin? Dat je kan zien dat je daadwerkelijk meer een bepaalde kant op hebt gereden?

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 08:40

Hij meet ook de symmetrie, of de passen wel gelijk aan elkaar zijn kwa duur en afdruk enzo.
Zo kan je snel scheefheden of onregelmatigheid ontdekken

Malenka

Berichten: 7613
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Equestic Saddleclip ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 00:15

Suzanne, je kunt checken of je gevoel en geheugen kloppen. En kunt dat dus over langere periode bijhouden.

JansenJan
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-09-17
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:30

Bij een laag tempo in draf wordt gewoon draf geregistreerd. De Equestic SaddleClip kan ook de draf van verschillende soorten paarden en kleinere en grotere paarden registreren. Daar zou het niet aan mogen liggen. Het lijkt met het best dat je het nog even probeert en als er iets niet goed lijkt te gaan, contact op te nemen met Equestic via het e-mailadres info@equestic.com.

Nibbit schreef:
Neverland schreef:
Ik had hem gisteren ook getest en bij mij wist hij niet goed het verschil tussen stap en draf. Althans... Dat denk ik want ik heb weinig gedraafd maar zó weinig geloof ik dan weer niet. Ik zag ook dat hij kleine stukjes miste, misschien waren dat wel mijn draf stukjes. :P

Ik denk trouwens Nibbit dat je hebt gekeken bij Turns. Ik krijg 10 minuten stap, 1 minuut draf en 11 minuten galop. Zal wel de bochten zijn die je maakt?


Weer ff offtopic..

Maar idd dat kan best, ik zal er nog eens naar kijken :)

Ook in de kolom met stap draf galop klopten de verhoudingen niet echt, er zou meer galop moeten zijn.
Of zou het als draf gemeten worden als het tempo laag is?

Ik ga het deze week toch nog maar eens proberen dan :j

Ansie

Berichten: 1229
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:47

Hey Jan, volgens mij hebben zij het over de app Equilab. Niet over de Saddleclip :)