Ervaringen met Deuber zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:39

Macs schreef:
Ik vind de El campo ook niet breed zitten. Het heeft een vrij smalle twist en omsluit je hele bekken naar mijn idee. Ik zit ook breder op mijn bbp.
Het feit dat je geen kniewrongen hebt op jouw zadel gaat je knieën zeker ontlasten, en wellicht je heupen ook. Goed de lengte van je beugels testen.

miereneter schreef:
Met het voorbehoud dat ik niets mankeer aan mijn heupen: ik vind de El Campo niet breed zitten. Niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Barefootzadel, daarop zit ik voor mijn gevoel echt wijdbeens. Ik zit met het zadel smaller dan met mijn barebackpad. Maar blijft moeilijk om in te schatten hoe dat voor jou is.

De Impuls heeft wel kniewrong, toch? In ieder geval super dat je kunt testen, gewoon rustig uitproberen. Deze zadels zijn te duur om een onbruikbare in huis te halen.

De El Campo zit idd niet breed maar die kniewrongen waren echt de hel voor mij, de twist van de barokzadels is nog wel een stukje breder.
De impuls heeft idd wrongen maar die zijn sowieso al erg klein en kan je er ook makkelijk afhalen. Bij de El Campo blijft je dan een beetje met een vreemd zicht zitten.
De impuls zou het zijn moest de cadiz tegenvallen :)

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:40

Ik denk dat een barebackpad altijd breder zit als een zadel dus dat is lastig vergelijken. Welke zadels hebben een barok twist? Mijn Ronda zit heerlijk smal maar daardoor zit je wel meer op het paard, zeg maar. Het voelt wat hoger. Maar ik vind dat wel fijn. Na de geboorte van mijn zoon kan ik ook niet meer breed zitten. Ik heb nu wel een barebackpad gevonden ook die smaller zit maar het kan nog steeds niet op tegen mijn zadel. Ik woon niet bepaald centraal in Friesland maar je mag mijn zadel altijd komen proberen hoor :)

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 21:59

Phrono schreef:
Ik denk dat een barebackpad altijd breder zit als een zadel dus dat is lastig vergelijken. Welke zadels hebben een barok twist? Mijn Ronda zit heerlijk smal maar daardoor zit je wel meer op het paard, zeg maar. Het voelt wat hoger. Maar ik vind dat wel fijn. Na de geboorte van mijn zoon kan ik ook niet meer breed zitten. Ik heb nu wel een barebackpad gevonden ook die smaller zit maar het kan nog steeds niet op tegen mijn zadel. Ik woon niet bepaald centraal in Friesland maar je mag mijn zadel altijd komen proberen hoor :)

Dat is een eindje vanuit midden België :') maar toch bedankt voor het aanbod!
Ronda had dacht ik ook een barok twist, sowieso de ibero verano. Ik dacht dat impuls en el campo de enigen waren zonder barok twist. Ook de jeanne d´arc zou smaller zijn maar daar is verder niet veel over te vinden. En hipica heeft ook geen ronda helaas (dacht ik). Het is erg moeilijk om te vergelijken aangezien de zadels zo schaars zijn.

miereneter

Berichten: 2568
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 08:18


Macs

Berichten: 7645
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 09:03

Waidida schreef:
Macs schreef:
Ik vind de El campo ook niet breed zitten. Het heeft een vrij smalle twist en omsluit je hele bekken naar mijn idee. Ik zit ook breder op mijn bbp.
Het feit dat je geen kniewrongen hebt op jouw zadel gaat je knieën zeker ontlasten, en wellicht je heupen ook. Goed de lengte van je beugels testen.

miereneter schreef:
Met het voorbehoud dat ik niets mankeer aan mijn heupen: ik vind de El Campo niet breed zitten. Niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Barefootzadel, daarop zit ik voor mijn gevoel echt wijdbeens. Ik zit met het zadel smaller dan met mijn barebackpad. Maar blijft moeilijk om in te schatten hoe dat voor jou is.

De Impuls heeft wel kniewrong, toch? In ieder geval super dat je kunt testen, gewoon rustig uitproberen. Deze zadels zijn te duur om een onbruikbare in huis te halen.

De El Campo zit idd niet breed maar die kniewrongen waren echt de hel voor mij, de twist van de barokzadels is nog wel een stukje breder.
De impuls heeft idd wrongen maar die zijn sowieso al erg klein en kan je er ook makkelijk afhalen. Bij de El Campo blijft je dan een beetje met een vreemd zicht zitten.
De impuls zou het zijn moest de cadiz tegenvallen :)

Ik heb mijn kniewrongen eraf gehaald en zit nu zo goed als tegen een plat zweetblad aan.

miereneter

Berichten: 2568
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 11:58

Ik heb mijn kniewrongen er ook afgehaald. Je ziet nog steeds een lichte golving in het bovenste zweetblad, maar ik voel niets meer bij mijn knie. Veel beter :) .

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 12:21

miereneter schreef:
Ja, dat is inderdaad lastig, het is geen gangbaar merk. Je zou ook nog een zitversmaller (hip saver) kunnen proberen, weet dat Barefoot en Edix dat hebben. Die van Edix is misschien ook geschikt voor andere zadels:
https://www.edixsaddles.com/product/edix-seat-hipsaver/

Dan heb je misschien wel meer het gevoel van bovenop je paard zitten?

Ik heb ook de kniewrongen van mijn huidige zadel eraf gehaald omdat dat toch alleen maar in de weg zit. Bij de el campo zie je dan idd nog die duidelijke golving. Bij de impuls is dat dan weer minder.

Voordeel van de impuls is natuurlijk wel dat die toegestaan is op wedstrijden net als de el campo. Dus moest mijn cadiz het niet zijn ga ik voor de impuls en wie weet koop ik voor een volgend paard dan nog wel een barokzadel ergens 2dehands voor wandelingen etc. Het is natuurlijk nog maar de vraag hoe goed je erin dressuur kan rijden.

Ashkerlon

Berichten: 2645
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:59

Ik heb onlangs een 2ehandse deuber gekocht. Een barok type. De voorste singelstoot hangt hierbij vast aan de tak van de voorboom, wat je tegenwoordig ook bij veel dressuur zadels ziet.
Is dit bij alle deubers zo? Of zijn er ook waarbij de voorste singelstoot wat meer op het midden van het zadel vast zit? Op de website is het niet te zien op de foto's.

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:34

Hoe lang hebben jullie moeten wachten op jullie zadels? Ik ben nu al ongeveer 3 maanden en half aan het wachten en het begint nu toch wel erg moeilijk te worden :')

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 08:34

Ashkerlon schreef:
Ik heb onlangs een 2ehandse deuber gekocht. Een barok type. De voorste singelstoot hangt hierbij vast aan de tak van de voorboom, wat je tegenwoordig ook bij veel dressuur zadels ziet.
Is dit bij alle deubers zo? Of zijn er ook waarbij de voorste singelstoot wat meer op het midden van het zadel vast zit? Op de website is het niet te zien op de foto's.

Geen idee eigenlijk, misschien kan je hipica eens mailen met je vraag?

miereneter

Berichten: 2568
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 17:08

Drie maanden, en dan nog heel even voor de afspraak van de passessie. Heb haar na drie maanden zelf gemaild.

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 18:10

Ik mail liever niet zelf, dat heb ik vorige maand namelijk al eens gedaan met de vraag of ze al meer wist over wanneer het zadel er zou zijn en dan werd mij zeer duidelijk verteld dat ze mij wel zou contacteren als ze meer wist. Dus ik durf het nu niet zo goed...

miereneter

Berichten: 2568
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 08:26

Dat begrijp ik. Vervelend is dat, het wachten en het gevoel dat je zelf geen contact kunt opnemen. Vond het wachten zelf ook heel zwaar, want ongeduldig.

Zou best kunnen dat het iets langer duurt, bij mij had ze gezegd: minstens drie maanden. Maar dan nog is het fijn om te weten hoe lang. Kans is groot dat ze het zelf ook niet weet, ze is natuurlijk ook afhankelijk van de fabriek van Deuber. Hoop dat je zadel snel komt!

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:57

Ja jammer wel, ik heb toch even een kort mailtje gedaan gewoon met de vraag of ze al meer weet, laten we hopen!

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 20:47

Heeft er iemand ervaring met het Deuber flex fit vario westernzadel?

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:13

Na lang wachten is mijn zadel dan gisteren eindelijk geleverd! ik heb alleen helaas nog geen foto van het zadel op paardlief maar die komt nog van zodra mevrouw van het weiland af is, het stond haar echt prachtig en lag mega stabiel over de rug, de impuls hebben we ook nog eens geprobeerd maar die bewoog echt een stuk meer en ik voelde meteen aan mijn knieen dat dat hem niet ging worden. Je voelt wel duidelijk dat het een 'schoolsattel' is, in het begin voelde het zadel heel raar aan en had ike cht het gevoel dat ik de hele tijd verkeerd zat, terwijl het er wel mooi uitzag. Maar het is dus zo'n zadel dat, als je er vekeerd op zit, je begeleid naar de juiste zithouding. Ik moet wel nog erg wennen aan de langere beugels.

Afbeelding

nu nog 2 vraagjes, hebben jullie een idee van dekje voor eronder? mijn lemieux dekjes zijn echt veeel te lang. En hoe zorgen jullie voor jullie aspenleer? ik heb een vet gekregen voor het gladleer en ze stuurt me ook og een spray op om het leer waterafstotend te maken maar ik vroeg me af met wat jullie het aspenleer dan onderhouden of 'invetten'.

miereneter

Berichten: 2568
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:18

Eerlijk gezegd heb ik geen idee welk soort leer ik heb. Ik maak schoon met een vochtig doekje of wat glycerinezeep en vet in met een gewone ledervet of lederolie, wat ik voorhanden heb.

Veelzijdigheids- en springdekjes zijn korter dan dressuurdekjes. Ik gebruik alledrie de soorten.

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:25

miereneter schreef:
Eerlijk gezegd heb ik geen idee welk soort leer ik heb. Ik maak schoon met een vochtig doekje of wat glycerinezeep en vet in met een gewone ledervet of lederolie, wat ik voorhanden heb.

Veelzijdigheids- en springdekjes zijn korter dan dressuurdekjes. Ik gebruik alledrie de soorten.

Ja maar die zijn vaak erg rond vooraan dus dat vind ik niet zo mooi dan, het aspenleer is het is gevlekt leer, Nappa is gewoon leer met nerven en nubuck is een beetje dat velvet achtig

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 11:25

Och, prachtig! Het wachten waard!

Ik heb zelf cob dekjes van PS of Sweden onder mijn Ronda, maar mijn zadel is een stuk kleiner. Ik zou kijken naar een grandeur dekje, die kan op maat gemaakt worden. Of het vilten dekje van deuber? Bij reguliere dressuur dekjes zul je altijd ruimte over houden aan de onderkant.

Ik doe weinig aan mijn aspen leer. Af en toe behandelen met een voedende zadelzeep. Dan wordt het leer heel donker en bij opdrogen gaat het weer naar z'n originele kleur. Zeker geen vet en olie, bij mijn lichte aspen is dat geen succes. Had jouw dealer daar geen tips voor?

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 12:17

Phrono schreef:
Och, prachtig! Het wachten waard!

Ik heb zelf cob dekjes van PS of Sweden onder mijn Ronda, maar mijn zadel is een stuk kleiner. Ik zou kijken naar een grandeur dekje, die kan op maat gemaakt worden. Of het vilten dekje van deuber? Bij reguliere dressuur dekjes zul je altijd ruimte over houden aan de onderkant.

Ik doe weinig aan mijn aspen leer. Af en toe behandelen met een voedende zadelzeep. Dan wordt het leer heel donker en bij opdrogen gaat het weer naar z'n originele kleur. Zeker geen vet en olie, bij mijn lichte aspen is dat geen succes. Had jouw dealer daar geen tips voor?

Ik kreeg nogal gemixte informatie, ze stuurt sowieso nog een spray op om het aspen waterafstotend te maken maar voor echt onderhouden was ze niet helemaal duidelijk. Ze zei wel iets over bijenwax

Igniss

Berichten: 1003
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:41

Prachtig zadel!

Ik heb eigenlijk Ps of sweden en Equestrian stockholm onder die van mij liggen. En dat staat prima.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zowel met als zonder bontje vind ik het niet misstaan. Ik heb geen foto's van Eskadron. Maar dat staat ook prima

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 19:58

Hmm ja maar die ibero verano heeft wel nog een iets langer zweetblad. De springdekjes van PS en ES hebben wel niet zo´n gekke vorm he? Misschien dat dat zou kunnen werken, de lemieux dekjes zijn erg speciaal gevormd haha

miereneter

Berichten: 2568
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 23:57

Waidida schreef:
Ja maar die zijn vaak erg rond vooraan dus dat vind ik niet zo mooi dan, het aspenleer is het is gevlekt leer, Nappa is gewoon leer met nerven en nubuck is een beetje dat velvet achtig


Even opgezocht bij Südsattel, ik heb in elk geval geen aspenleer. Bijzonder zadel! Hoop dat je er heel lang plezier van hebt.

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:45

Ik heb het zadel inmiddels een week en half in mijn bezit maar ik wou even wachten met de review tot ik echt zeker was of ik hem zou houden.
Maar bij dezen presenteer ik dus mijn Cadiz!
Afbeelding
Niet de meest flatterende foto van mijn merrie geef ik eerlijk toe :+
Afbeelding
Maar dus: ik weet niet of het door het zadel komt of dat paardlief gewoon net toevallig echt een supergoede week heeft maar wauw, alles gaat opeens super goed! Ik heb ook echt motivatie weer en paard loopt zoals nooit tevoren! Zo fier en showen dat ze kan, eergisteren was ik aan het wijken en tegen het einde aan ging ze een beetje in passage wijken. Dat ik echt dacht: Jezus als ik niet het paspoort had zou ik nooit geloven dat ze 20 jaar is geworden!
Het is wel erg aanpassen want een totaal andere manier van rijden maar ik ben echt helemaal om hoor, geweldig zadel is het. En door de wrongen achter je been zit je een stuk steviger in je zadel wanneer ze aan de schrik of de kletter gaan. Ze heeft hier nog niet echt gebokt maar wel af en toe eens een gekke sprong maar ik moet zeggen dat ik nog geen enkele keer gedacht heb dat ik niet vast zat. Plus dat als je naar voor gekatapulteerd wordt in je zadel dat je goed wordt tegengehouden door de wrong vooraan.
En de kleuren vind ik echt geweldig dus ik ben heel blij dat ik toch mijn gevoel heb gevolgd en voor mijn droomzadel ben gegaan. Nu nog een mooi bijpassend hoofdstel, als er weer geld is 8)7
EDIT: nog vergeten zeggen: ik merk nu wel echt dat ik moet gaan werken aan mijn doorzitten want dat is nogal ... ehh... roestig

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 12:53

Hij is ook echt prachtig! Ik denk dat je vanaf nu alleen maar goede weken hebt haha! Ik ken je gevoel, mijn paard loopt dus ook heel fijn & los onder mijn deuber. Ik heb heel veel (boomloze) zadels geprobeerd maar onder niet 1 liep ze zo fijn als onder mijn Ronda. Super zadels! En ik ben echt kritisch haha.