Ervaringen met Deuber zadels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 09:55

Ik had eerder ook al eens gedacht dat het jouw zadel was, gezien de "tooling" die officieel niet bij dit model hoort :D

Mijn Ronda zit ook superzacht! Soort kussentje lijkt het.. heel fijn. Ze zijn idd duur maar het geld zeker waard vind ik zelf.

miereneter

Berichten: 2593
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 11:24

Helemaal eens, Phrono, zijn het geld waard.

Mooi, die Ibero verano hierboven!

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 12:54

Nou jullie hebben me overtuigd! Ik ga ze op equitana in het echt bewonderen en dan een afspraak met Hipica plannen :))

Igniss

Berichten: 1005
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:10

EdkingEnzo schreef:
Igniss schreef:
Ik rij hier al een tijdje met de ibero verano. Echt een boterzacht zadel. Mijn paard veranderd wel enorm dus morgen komt de zadelpasser weer kijken wat we kunnen aanpassen. Nu ze doorgereden word komen de spieren enorm opzetten dus ik ben blij dat die traploos verstelbaar is.

[ [url=m/iouloR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eWkKDO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier gewoon PS en ES dekjes eronder. Blijft prima liggen.


Staat prachtig! Heb je hem toevallig tweedehands gekocht? Volgens mij is dit mijn zadel geweest :D


Ja heb hem 2dehands gekocht! Zit ook een wolletje bij voor erover :D heerlijk op koude dagen! Als die van jou een vlek in het zitvlak had is dit hem.

Vandaag is ook de zadelmaker geweest en die heeft hem een beetje opgevult hier en daar en erna hebben we een heerlijk buitenritje gemaakt.

Ben echt enorm blij met dit zadel. Hij past mijn merrie en mij ook super.

Afbeelding

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 15:43

Ja dat is zeker mijn zadel geweest! Ik heb hem zelf samen gesteld en inderdaad met schapenvacht! Leuk om hem weer te zien, was/is echt mijn droomzadel <3

Igniss

Berichten: 1005
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 16:25

EdkingEnzo schreef:
Ja dat is zeker mijn zadel geweest! Ik heb hem zelf samen gesteld en inderdaad met schapenvacht! Leuk om hem weer te zien, was/is echt mijn droomzadel <3


Hij is hier ook zeer geliefd en ik zorg er goed voor :D waarom heb je hem toen weggedaan?

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:03

Ben nu ook eigenaresse van een prachtig DP el campo shorty zadel.

Zit nog even te kijken wat ik er het beste onder kan doen. Mijn paard doet het heel goed met echt lamswol op de rug. Wat raden jullie aan?

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 21:35

Oh leuk, foto? <3

Ik heb zelf een aantal PS of Sweden dekjes maar sinds het verharen is begonnen, gebruik ik mijn grandeur dekje weer. Katoen en maakt dekjes op maat voor verschillende deuber modellen. Hele fijne dekjes, mooie pasvorm. Mijn paard is echt rond, daarom kies ik niet voor lamswol ivm schuiven. De vilt dekjes zijn ook super trouwens.

miereneter

Berichten: 2593
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 22:56

Ja foto! Je hebt hetzelfde model als ik. Zelf heb ik 'gewone' dekjes eronder, zoals hier:

Afbeelding

De vilten van Deuber vind ik echt práchtig, maar de prijs is me iets te gortig.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:00

Afbeelding
<3
Mijn paard kan helaas niet tegen vilt en bij lange afstanden ook niet tegen katoen.
Dus zoek echt wol (geen nep teddy)
Ik gebruik voor mijn dressuurzadel een halfpad/onderlegger direct op de huid. Maar dat kan met dat randje en de kussens niet met dit zadel natuurlijk

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 23:05

Oh prachtig.. <3 Mattes heeft ook mooie dekjes met lamswol!

miereneter

Berichten: 2593
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 08:32

Heel mooi zadel.

Je kunt eens kijken bij Green Distance (endurance) en Atorka (IJslanders), of andere endurance-winkels. Die hebben vaak meer keuze en onder andere wol, vanwege de doelgroep.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 20:15

miereneter schreef:
Heel mooi zadel.

Je kunt eens kijken bij Green Distance (endurance) en Atorka (IJslanders), of andere endurance-winkels. Die hebben vaak meer keuze en onder andere wol, vanwege de doelgroep.

Deze hebben helaas niks. Maar heb wel een zadelvormige met bont gezien en anders de vierkante met wol van Lemieux.


Afbeelding
Afbeelding
De zadelpasser komt nog maar toch even een kort rondje gemaakt om voor mezelf te voelen.
Ben helemaal verliefd <3
Welke kleuren zouden jullie nog meer mooi vinden onder dit zadel?

EdkingEnzo

Berichten: 3474
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 21:22

Igniss schreef:
EdkingEnzo schreef:
Ja dat is zeker mijn zadel geweest! Ik heb hem zelf samen gesteld en inderdaad met schapenvacht! Leuk om hem weer te zien, was/is echt mijn droomzadel <3


Hij is hier ook zeer geliefd en ik zorg er goed voor :D waarom heb je hem toen weggedaan?


Sorry, lees het nu pas! Helaas vanwege hoge dierenarts kosten. Ik rij eigenlijk al bijna 3 jaar niet meer :(

Igniss

Berichten: 1005
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 21:51

EdkingEnzo schreef:
Sorry, lees het nu pas! Helaas vanwege hoge dierenarts kosten. Ik rij eigenlijk al bijna 3 jaar niet meer :(


Oh dat is jammer! Ik hoop er jaren plezier van te hebben. Momenteel heb ik een beetje ruzie ermee omdat die een heel klein beetje naar achteren schuift :') maar mijn merrie heeft nog weinig bespiering en een flinke schouderpartij. Dus dat werkt niet mee. Volgens de zadelmaker ligt. Die wel gewoon goed en moet het goedkomen zodra ze wat meer opvult. Dat we in het heuvelgebied wonen werkt niet mee natuurlijk. :Y)


Afbeelding

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:31

Zijn er hier mensen die een El Campo zadel gebruiken voor alleen dressuur? ik vind ze namelijk wel heel mooi maar op sommige foto's liggen ze echt als een huis, echt zo bovenop je paard en dat vind ik dan weer veel minder, voor die prijs mag het wel echt perfect zijn vind ik dan

miereneter

Berichten: 2593
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:16

Ik rijd er voorlopig inderdaad dressuur mee, dat kan prima met de El Campo. Heb het gekocht omdat ik wil dressuren, springen, WE rijden en western trail rijden. Dit zadel is enorm veelzijdig. WE heeft trouwens ook een dressuuronderdeel, dus het zadel is daar ook voor gemaakt.

Voor mijn gevoel ligt hij niet op mijn paard, ik kan zijn lijf goed voelen. Heb overigens onlangs de wrongen eruit gehaald (is met klittenband) maar dat is persoonlijke voorkeur. Heb wat foto's onder het zadel (nog met de wrongen):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:39

Bij jou heb ik inderdaad helemaal niet het idee dat het er bovenop ligt! Misschien kwam dat doordat ik foto´s zag van nog nieuwe zadels die nog niet ingezakt waren bijvoorbeeld.
Bedankt voor de info!

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 15:25

Ik ben helemaal om! 10 mei komt hipica helemaal naar belgie toe om te kijken of de deuber zadels op mijn merrie zouden passen. Iniden ja twijfel ik nog om hem tweedehands te nemen of toch niet. Er is op dit moment in belgie, nederland en duitsland maar 1 el campo in s1 te vinden. Wel een nette prijs en zit er nog goed uit maar niet volledig mijn smaak, en dan denk ik, ls ik er dan toch heel veel geld er tegenaan gooi doe ik het misschien beter goed.

Ik had enkel nog enkele vraagjes, wat betekent het wanneer het een el campo SKL is? Dat lijk ik niet terug te kunnen vinden.
Ik wou graag een el campo in havana met zwarte zitting en wrong, en dat vak op het zweetblad. misschien ook nog tooling op het zweetblad of op het randje achteraan maar daarover twijfel ik nog omdat het dan net een heel stug zweetblad wordt volgens wat ik hier gehoord heb en ik vind soepel net fijn.
Zijn er leersoorten die absoluut af te raden zijn? als ik er zo veel geld tegenaan gooi wil ik natuurlijk niet dat je na enkele jaren al erge schade hebt omdat het leer niet zo goed is.
En dan misschien een hele domme vraag, maar als je al zo'n druk zadel hebt, hoe doen jullie dat dan met dekjes? Gebruiken jullie dan voornamelijk zwarte en andere rustigere dekjes of gaan jullie toch nog voor leuke kleuren?


Afbeelding

Afbeelding
Dit zijn 2 voorbeelden die ik erg mooi vind.
Wat me ook opviel is dat er bij de ene sleuven zijn voor beugelriemen en bij de andere niet?

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:37

Leuk! Wat ik zou afraden is de aspen tabacco. Ik ken meerdere zadels die op het zitvlak vlekken kregen. Ik ken zelfs iemand die het leer op haar zitvlak heeft laten vervangen bij deuber om die reden. Ik heb zelf ook Aspen leer maar dan de rattan. Geen problemen met mijn leer. Het is een soort nubuck dus onderhoud is wel lastig, ik gebruik alleen een milde en voedende zadelzeep. Dan wordt het leer heel donker, elke keer weer schrik ik daarvan haha. En daarna droogt het op naar de werkelijke kleur. Ik heb zelf dus ook een tweekleurig zadel, best druk idd. Ik gebruik kleurtjes zoals zwart, donkerbruin, donkergroen, blauw vind ik mwoah en ik heb een mooie champagne kleurige die heel chique staat. Idd geen knalkleuren maar genoeg opties.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:38

Waidida schreef:
Bij jou heb ik inderdaad helemaal niet het idee dat het er bovenop ligt! Misschien kwam dat doordat ik foto´s zag van nog nieuwe zadels die nog niet ingezakt waren bijvoorbeeld.
Bedankt voor de info!

Dat gaat niet om inzakken, maar de zit loopt wat schuin af. Hier merk je niks van als je er op zit. Is het model van het zadel.
Ik heb niet het gevoel dat ik ver boven mijn paard zit (zoals bij Ghost bijv), maar net zoals mijn oude dressuurzadel, gewoon fijn dicht bij mijn paard.

miereneter

Berichten: 2593
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:39

Mijn El Campo is gloednieuw, dus zeker nog niet ingezakt. Je zit inderdaad op bijvoorbeeld een Ghost echt bovenop het paard (tenminste, voor mijn gevoel), en met de Deuber heb ik dat gevoel helemaal niet.

SKL betekent "Softknielage", zacht kniegedeelte; komt erop neer dat het een zacht en comfortabel zweetblad en wrong heeft. Hier kun je de uitleg vinden (in het Duits): https://www.sued-sattel.de/s%C3%A4ttel/ ... campo-skl/

Ik denk niet dat ik een SKL heb. Wel een shorty, het extra korte model, voor mijn paard met extreem korte rug.

Alle vormen van suede zou ik afraden, maar dat is puur omdat het moeilijk mooi te houden is en ik een luie donder ben op dat gebied. Tooling is prachtig, denk niet dat je daar last van gaat hebben bij het rijden, en het leer wordt vanzelf zachter als je het gebruikt en goed onderhoud.

O ja, en dekjes: ik houd dus van rood, en vind het overal bij passen :Y) .
Laatst bijgewerkt door miereneter op 21-04-23 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:45

Mijn zadel lijkt soms ook heel hoog te liggen op foto's. Dat lijkt ook door de galerij te komen denk ik. Ik vind het zelf wel meevallen.

Afbeelding

miereneter

Berichten: 2593
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:46

Die past heel mooi bij je haf!

Waidida
Berichten: 754
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:48

Phrono schreef:
Leuk! Wat ik zou afraden is de aspen tabacco. Ik ken meerdere zadels die op het zitvlak vlekken kregen. Ik ken zelfs iemand die het leer op haar zitvlak heeft laten vervangen bij deuber om die reden. Ik heb zelf ook Aspen leer maar dan de rattan. Geen problemen met mijn leer. Het is een soort nubuck dus onderhoud is wel lastig, ik gebruik alleen een milde en voedende zadelzeep. Dan wordt het leer heel donker, elke keer weer schrik ik daarvan haha. En daarna droogt het op naar de werkelijke kleur. Ik heb zelf dus ook een tweekleurig zadel, best druk idd. Ik gebruik kleurtjes zoals zwart, donkerbruin, donkergroen, blauw vind ik mwoah en ik heb een mooie champagne kleurige die heel chique staat. Idd geen knalkleuren maar genoeg opties.

Oh dankje om je ervaring te delen! Dan weet ik al zeker dat ik niet voor aspen tobacco moet gaan!


Macs schreef:
Waidida schreef:
Bij jou heb ik inderdaad helemaal niet het idee dat het er bovenop ligt! Misschien kwam dat doordat ik foto´s zag van nog nieuwe zadels die nog niet ingezakt waren bijvoorbeeld.
Bedankt voor de info!

Dat gaat niet om inzakken, maar de zit loopt wat schuin af. Hier merk je niks van als je er op zit. Is het model van het zadel.
Ik heb niet het gevoel dat ik ver boven mijn paard zit (zoals bij Ghost bijv), maar net zoals mijn oude dressuurzadel, gewoon fijn dicht bij mijn paard.

Fijn om te lezen!


miereneter schreef:
Mijn El Campo is gloednieuw, dus zeker nog niet ingezakt. Je zit inderdaad op bijvoorbeeld een Ghost echt bovenop het paard (tenminste, voor mijn gevoel), en met de Deuber heb ik dat gevoel helemaal niet.

SKL betekent "Softknielage", zacht kniegedeelte; komt erop neer dat het een zacht en comfortabel zweetblad en wrong heeft. Hier kun je de uitleg vinden (in het Duits): https://www.sued-sattel.de/s%C3%A4ttel/ ... campo-skl/

Ik denk niet dat ik een SKL heb. Wel een shorty, het extra korte model, voor mijn paard met extreem korte rug.

Alle vormen van suede zou ik afraden, maar dat is puur omdat het moeilijk mooi te houden is en ik een luie donder ben op dat gebied. Tooling is prachtig, denk niet dat je daar last van gaat hebben bij het rijden, en het leer wordt vanzelf zachter als je het gebruikt en goed onderhoud.

O ja, en dekjes: ik houd dus van rood, en dat gaat overal onder en op en bij.

Dankjewel! Weer wat bijgeleerd!


Phrono schreef:
Mijn zadel lijkt soms ook heel hoog te liggen op foto's. Dat lijkt ook door de galerij te komen denk ik. Ik vind het zelf wel meevallen.

[ [url=m/yonDEw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jja dat is natuurlijk even wennen denk ik als je van een iel dressuurzadel komt denk ik, maar het valt bij jou idd erg mee!