Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorex

Berichten: 9992
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:03

Bij de kleine maten is het dus andersom en vallen de outdoordekens twee maten groter en echt als soepjurken. En dan bedoel ik de kleinste maat van bucas zelf, die extra kleine van tici vallen gewoon op maat.

xSCWx
Berichten: 7066
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:06

In de winter gebruik ik het meeste de 150 gram. 50 gram in herfst/lente als het boven 5/6 graden blijft ‘s nachts, daarna 150 gram (eventueel met hals) voor -2 tot 8 graden en de 300 grams als het onder 2/4 graden blijft maar dat gebeurt haast niet.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:20

Hmm dus als ik een beetje bekijk naar de gemiddelde temperaturen in NL heb ik meer aan de light versie?

Of bijv me atlantic met de gewone recuptex er onder?
Zijn dekenpakket bestaat uit:
2x 0 grams 1 bucas 1 rhino
2x 50 gram bucas
1x 100 gram rhino
1x 150 gr bucas
1x 250gr rhino
1x 300gr bucas
1x 450gr rhino

1x bucas recuptex onderdeken

Unleash

Berichten: 1052
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:21

Zou iemand mij kunnen vertellen of de recuptex onderdeken hetzelfde valt qua pasvorm als de Irish turnout?

Mijn pony (1.53m) past alleen de Irish, alle andere vormen van Bucas passen hem helaas niet. En ik wil een recuptex van marktplaats proberen, maar die kan helaas niet terug als hij niet past natuurlijk.

Overigens, ik heb zelf de bucas sjaal voor mezelf, en dat doet nog niet veel. Ik heb veel last van stijve nek en schouders. Het wordt wel warm, maar dat doet een normale sjaal ook. En ik merk oprecht geen enkel verschil. Twijfel daarom ook enorm of ik het geld voor een recuptex paardendeken wel waard vind.

xSCWx
Berichten: 7066
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:23

@JennifferU, Het ligt ook aan je paard natuurlijk en waar hij staat. 24/7 buiten zou ik al wat warmer kleden dan de paarden die voornamelijk op stal staan.

Je hebt al een uitgebreide collectie, waarom wil je er nog een therapy deken bij? Als je onderdelen goed onder je andere dekens zit zou ik dat doen. Zonde om dan nog een deken aan te schaffen.

Ik heb de sjaal ook voor mezelf en merk wel echt onwijs verschil. Ik slaap ermee, maar dat slaapt wel minder prettig dus die ik alleen als ik echt heel erg last heb.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:25

xSCWx schreef:
Het ligt ook aan je paard natuurlijk en waar hij staat. 24/7 buiten zou ik al wat warmer kleden dan de paarden die voornamelijk op stal staan.

Je hebt al een uitgebreide collectie, waarom wil je er nog een therapy deken bij? Als je onderdelen goed onder je andere dekens zit zou ik dat doen. Zonde om dan nog een deken aan te schaffen.


Onder de rhino steken ze uit en de 50 en 150gr bucas zijn oude irish dekens als reserve.
Dus dan zou hij alleen onder de 50gr atlantic kunnen (want de 0 gram bucas is een freedom.)

Hij wordt wat ouder (22) heeft veel baat bij de recuptex en staat buiten van 10-16.

xSCWx
Berichten: 7066
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:31

In jouw geval zou ik de 150 gram kopen en daar kan je eventueel nog een deken overheen leggen als het echt koud is. Tenzij je een onwijze koukleum hebt. Welke grams gebruik je nu veel in de winter?

Edit: of de light en daar kan je alles overheen leggen wat je wil natuurlijk

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:55

xSCWx schreef:
In jouw geval zou ik de 150 gram kopen en daar kan je eventueel nog een deken overheen leggen als het echt koud is. Tenzij je een onwijze koukleum hebt. Welke grams gebruik je nu veel in de winter?

Edit: of de light en daar kan je alles overheen leggen wat je wil natuurlijk

Hij heeft vorige jaar voor het eerst sinds de 11 jaar dat ik hem heb onder de 250gr het meeste gestaan, voorheen zelfs geschoren max tot 150 maar merk toch dat hij.het de laatste tijd sneller koud heeft dus daarom dacht ik een 150gr erbij.

Maar zie nu ook dat die van mp een 6.6 is (kan 150gr recuptex turnout overnemen voor 150€ en ophalen) en heb normaal van bucas 6.3.

Afbeelding
Dit is de irish 6.3 met de recuptex 6.3 er onder

Hier zit er niks onder:
Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:58

De recuptex outdoor valt vrij ruim, als je normaal 6.3 hebt is 6.6 denk wel aan de ruime kant.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:03

Nouvel schreef:
De recuptex outdoor valt vrij ruim, als je normaal 6.3 hebt is 6.6 denk wel aan de ruime kant.

Hmm misschien dan toch even vragen of ik hem mag passen.
Rhino heeft hij nml 6.6 van en dat valt goed maar de bucas smartex en power waren te groot in 6.6.
De freedom heb ik weer wel in 6.6

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:04

Ja als je mag passen is dat helemaal ideaal.
Die van mij past de Irish 6.0 heel netjes en de recuptex 6.0 is iets aan de lange kant maar gaat wel nog.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:08

Nouvel schreef:
Ja als je mag passen is dat helemaal ideaal.
Die van mij past de Irish 6.0 heel netjes en de recuptex 6.0 is iets aan de lange kant maar gaat wel nog.

En de recuptex is de outdoor?
De rode deken hier boven is de irish

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:15

JenniferU schreef:
Nouvel schreef:
De recuptex outdoor valt vrij ruim, als je normaal 6.3 hebt is 6.6 denk wel aan de ruime kant.

Hmm misschien dan toch even vragen of ik hem mag passen.
Rhino heeft hij nml 6.6 van en dat valt goed maar de bucas smartex en power waren te groot in 6.6.
De freedom heb ik weer wel in 6.6

De recuptex heeft de pasvorm van de smartex/power/atlantic. De freedom valt smaller.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:26

Dan ben ik idd bang dat 6.6 te groot gaat worden.

En heeft iemand hier ervaring met de rambo ionic? Want die zou weer mooier passen onder de rhino dekens ivm de beenuitsparingen en daar heb ik 4 soorten grams (0/100/250/450) van

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:53

JenniferU schreef:
Nouvel schreef:
Ja als je mag passen is dat helemaal ideaal.
Die van mij past de Irish 6.0 heel netjes en de recuptex 6.0 is iets aan de lange kant maar gaat wel nog.

En de recuptex is de outdoor?
De rode deken hier boven is de irish


Ja de outdoor valt hier wat ruimer dan de gewone recuptex

nnicolex

Berichten: 1237
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:10

Unleash schreef:
Zou iemand mij kunnen vertellen of de recuptex onderdeken hetzelfde valt qua pasvorm als de Irish turnout?

Mijn pony (1.53m) past alleen de Irish, alle andere vormen van Bucas passen hem helaas niet. En ik wil een recuptex van marktplaats proberen, maar die kan helaas niet terug als hij niet past natuurlijk.

Overigens, ik heb zelf de bucas sjaal voor mezelf, en dat doet nog niet veel. Ik heb veel last van stijve nek en schouders. Het wordt wel warm, maar dat doet een normale sjaal ook. En ik merk oprecht geen enkel verschil. Twijfel daarom ook enorm of ik het geld voor een recuptex paardendeken wel waard vind.


Die van mij past ook alleen de irish en daar heb ik de normale recuptex, outdoorvariant en mesh variant op gepast maar alle 3 kreeg ik ze niet aan de voorkant dicht.

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:25

JenniferU schreef:
Dan ben ik idd bang dat 6.6 te groot gaat worden.

En heeft iemand hier ervaring met de rambo ionic? Want die zou weer mooier passen onder de rhino dekens ivm de beenuitsparingen en daar heb ik 4 soorten grams (0/100/250/450) van



Ik heb de 100 grams ionic liner en dat is echt een uitkomst. Werking schijnt anders te zijn dan de recuptex maar ik ben niet ontevreden.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:29

grauwman schreef:
JenniferU schreef:
Dan ben ik idd bang dat 6.6 te groot gaat worden.

En heeft iemand hier ervaring met de rambo ionic? Want die zou weer mooier passen onder de rhino dekens ivm de beenuitsparingen en daar heb ik 4 soorten grams (0/100/250/450) van



Ik heb de 100 grams ionic liner en dat is echt een uitkomst. Werking schijnt anders te zijn dan de recuptex maar ik ben niet ontevreden.


Zat idd aan die te denken als toevoeging.

Start met atlantic 50 + recuptex onderdeken en alw t kouder wordt kan ik overstappen naar de rhino wug dekens met de ionic liner.
Welke maat heb jij vd bovendeken en liner?

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:07

Voor deze heb ik de liner maatje kleiner. Dus 6.9 buiten en 6.6 liner. Voor de andere heb ik buiten en liner in 6.9.

Heb er ook 1 met een WUG maar daar blijft een staldeken beter onder liggen dan een liner. De liner trekt strak.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 20:18

Ik gebruik de 150 grams recuptex outdoor deken het minste. Maar ben toch blij dat ik hem heb.
De light ( nu) en in het voorjaar. De heavy echt in de winter. En met regen de hals.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 20:43

baudyh schreef:
Ik gebruik de 150 grams recuptex outdoor deken het minste. Maar ben toch blij dat ik hem heb.
De light ( nu) en in het voorjaar. De heavy echt in de winter. En met regen de hals.


Ik heb ook over de heavy zitten denken maar in de praktijk gebruik ik 300 grams denk heel weinig, het is nog zo weinig echt koud.
Of valt dat mee?

Van mijn Rambo’s gebruikte ik de 200/250 het meest.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:01

Ik heb 2 maten besteld. Dan kan ik kijken welke het beste zit. Ze zijn te duur om te gokken welke het beste zit. Hopelijk komen ze snel binnen. Aangezien het nu wel flink stuk kouder is.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 21:10

Nouvel schreef:
baudyh schreef:
Ik gebruik de 150 grams recuptex outdoor deken het minste. Maar ben toch blij dat ik hem heb.
De light ( nu) en in het voorjaar. De heavy echt in de winter. En met regen de hals.


Ik heb ook over de heavy zitten denken maar in de praktijk gebruik ik 300 grams denk heel weinig, het is nog zo weinig echt koud.
Of valt dat mee?

Van mijn Rambo’s gebruikte ik de 200/250 het meest.


Ligt er ook aan waar je woont en wat voor soort box hij staat. en hoe je paard het ervaart. Ik heb ze voor mijn 30+ pony die zich niet zo goed meer warm houd. Die draagt eigenlijk veel die heavy

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 08:50

Ja klopt hoor, verschilt ook erg per paard.
Mijn vorige paard had pssm en die moest ik het laatste jaar echt warm inpakken, die bleef gewoon niet goed warm en werd dan stijf.
Maar meestal is bij ons meer dag 200/250 niet nodig, alleen op dagen met echt vorst.
Wij zitten aan de kust, dus wel vaak koude wind maar minder lage temp.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 19:23

Ik heb toch de recuptex turnout 6.6 via mp gehaald.
Ik had de gewone deken in 6.3 meegenomen zodat we ze op elkaar konden leggen en het scheelde echt niks. Van de verkoper mag hij event morgen terug als blijkt dat het toch te groot is. Ze heeft meerdere die hem willen dus is m zo weer kwijt.