Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eapy

Berichten: 1748
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:16

Mijn Recuptex is binnen! Ga hem morgen gelijk proberen op mijn Kissing-Spines-giraffe draakje. Heeft heel veel spanning in haar rug, haar hele leven al - en in de winter is het uiteraard nog erger. Ik wil na opbouwen de deken 24/7 oplaten. Ben zo benieuwd! Hoe hebben anderen dit opgebouwd?

Getup

Berichten: 8355
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 09:34

Misschien een domme vraag: zijn jullie niet "bang" dat ze niet meer zonder kunnen? Dat er dus, voor het gewenste effect, altijd zo'n Bucas Recuptex op moet liggen?

Dit is in de zomer al lastig..

ben zeer geinteresseerd, trouwens, lees al een tijdje mee.

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 10:27

Ik doe hem om die reden alleen op bijv met les of wedstrijd

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:20

Getup schreef:
Misschien een domme vraag: zijn jullie niet "bang" dat ze niet meer zonder kunnen? Dat er dus, voor het gewenste effect, altijd zo'n Bucas Recuptex op moet liggen?

Dit is in de zomer al lastig..

ben zeer geinteresseerd, trouwens, lees al een tijdje mee.


Mensen het is geen wonderdeken he :+ :')
Iets wat echt niet goed zit bij een paard (zware atrose of kissing spines etc), daar zal ook dit deken geen wonderen doen, mss verlichting.

Ik denk dat je het gewoon nuchter moet bekijken. De eigenschappen van het deken zijn goed ter ondersteuning en mijn ervaring is tot op heden wel goed. Maar als ik echt een paard met problemen heb, dan zal ik dat toch bij de oorsprong moeten aanpakken. Ik gebruik het deken voor mijn paard dat nu klaargestoomd wordt richting de 5-jarige proeven. Dus eerder psychosomatisch en preventief zeg maar en omdat ik wel in het verhaal geloof. UIteraard kadert alles in een breder management (voeding, stalmanagement en bewegingsmogelijkheden etc)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:21

Getup schreef:
Misschien een domme vraag: zijn jullie niet "bang" dat ze niet meer zonder kunnen? Dat er dus, voor het gewenste effect, altijd zo'n Bucas Recuptex op moet liggen?

Dit is in de zomer al lastig..

ben zeer geinteresseerd, trouwens, lees al een tijdje mee.


Nee, want als er geen problemen zijn om op te lossen, heb je de deken ook niet nodig.
En met problemen bedoel ik stijve spieren, spierknopen oid.
Mijn paard is bijna een jaar lang ziek geweest van hb en is daardoor helemaal verkrampt in zn lijf. Met behandeling vd osteopaat, ondersteuning deken en training moet ik hem weer in vorm krijgen en heb ik de deken daarna niet meer nodig.

Ik heb zelf ook chronische pijn en slaap op fedimax (vergelijkbaar), ik kom dan pijnvrij de nachtdoor. Maar overdag is de pijn er weer. Echter ben ik wel beter uitgerust doordat ik pijnvrij geslapen heb.

Prcies wat hierboven wordt gezegd. Het ondersteund, het lost niet het oorspronkelijke probleem op.

Capriootje

Berichten: 6781
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:25

Zo sta ik er zelf ook in, het is een aanvulling voor na zware arbeid maar geen wonder middel wat ineens 100% verschil gaat maken.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:31

Capriootje schreef:
Zo sta ik er zelf ook in, het is een aanvulling voor na zware arbeid maar geen wonder middel wat ineens 100% verschil gaat maken.


Is maar hoe je het bekijkt. Een paard wat als giraffe door de baan sjokt zal ook last hebben van zn rug en erg veel baat hierbij hebben. Geen zware arbeid verricht, toch zinvol.

Ik vind het eigenlijk wel een wondermiddel.
Misschien komt dat omdat ik het voor mezelf gebruik. De hoeveelheid pijn kan niet onderdrukt worden met pijnstilling, maar zo’n deken doet dat wel. Is voor mij echt wonderlijk en geweldig.

Capriootje

Berichten: 6781
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:37

Ging bij mij ook om dat ik wilde reageren op paarden die niks mankeren. Had ik misschien iets duidelijker moeten quoten. Voor paarden die wel ergens last van hebben zou ik hem 24/7 of iig langer op doen voor de verlichting inderdaad.

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:50

Jotoma schreef:
Capriootje schreef:
Zo sta ik er zelf ook in, het is een aanvulling voor na zware arbeid maar geen wonder middel wat ineens 100% verschil gaat maken.


Is maar hoe je het bekijkt. Een paard wat als giraffe door de baan sjokt zal ook last hebben van zn rug en erg veel baat hierbij hebben. Geen zware arbeid verricht, toch zinvol.

Ik vind het eigenlijk wel een wondermiddel.
Misschien komt dat omdat ik het voor mezelf gebruik. De hoeveelheid pijn kan niet onderdrukt worden met pijnstilling, maar zo’n deken doet dat wel. Is voor mij echt wonderlijk en geweldig.



Zolang je maar goed het onderscheidt kan houden, het is en blijkt wel maar een deken met bepaalde eigenschappen ter ondersteuning/bevordering bloedcirculatie en aldus de afvoer van afvalstoffen.

Evelienepien

Berichten: 3314
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:53

Mijn paard mankeert niet iets dat ik weet maar na gebruik bij mezelf van fedimax deken zie ik het nut er zeker van in (en ja, ik mankeer wel wat).
Ik heb zoiets nu hij ouder wordt, baadt het niet dan schaadt het niet!
En vd zomer is het andere temperaturen dus mi niet nodig...

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:08

@bulck: echter bespaart die deken mij nog meer afvalstoffen doordat ik tig minder medicatie hoeft te nemen. ;)

Mijn pijn is in de zomer hetzelfde dus ik gebruik het in de zomer ook.
Als mijn paard niets zou mankeren zou ik hem alleen gebruiken voor het losrijden en uitstappen met koude temperaturen om sneller op te warmen en te ontspannen.

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 13:56

Jotoma schreef:
@bulck: echter bespaart die deken mij nog meer afvalstoffen doordat ik tig minder medicatie hoeft te nemen. ;)

Mijn pijn is in de zomer hetzelfde dus ik gebruik het in de zomer ook.
Als mijn paard niets zou mankeren zou ik hem alleen gebruiken voor het losrijden en uitstappen met koude temperaturen om sneller op te warmen en te ontspannen.


Ja maar ik wil maar behoeden dat mensen hun heil gaan zoeken in een deken en dus mss meer gaan verwachten en aldus negatief gaan worden als dan blijkt dat het niet voldoet.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:38

Ik snap wat je bedoelt en ben het daarmee eens :j

Getup

Berichten: 8355
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:08

Dat snap ik ook :-) -.

Maar heb ooit magneten gebruikt voor het ondersteunen bij herstel van pezen bij een peesblessure. Daar stond echt bij, dat het opgebouwt moest worden en uiteindelijk was er nog een max. aan bepaalde tijd, dat je ze mocht gebruiken.

Dus vroeg me alleen af, of het ook niet negatief kan werken. Als een paard eigenlijk niet specifiek een probleem heeft,maar deze wel 24/24 die deken op heeft.

*poging tot duidelijk omschrijven*

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:40

Getup schreef:
Dat snap ik ook :-) -.

Maar heb ooit magneten gebruikt voor het ondersteunen bij herstel van pezen bij een peesblessure. Daar stond echt bij, dat het opgebouwt moest worden en uiteindelijk was er nog een max. aan bepaalde tijd, dat je ze mocht gebruiken.

Dus vroeg me alleen af, of het ook niet negatief kan werken. Als een paard eigenlijk niet specifiek een probleem heeft,maar deze wel 24/24 die deken op heeft.

*poging tot duidelijk omschrijven*


Ik ga het dit weekend als onderdeken gebruiken. (ander bucas gaat de was in) dus ga dit ff gebruiken met andere liner. Ik ben benieuwd.
Bucas raadt het zelf aan of beter ze vermelden toch dat het kan als onderdeken met hun liners.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:54

Getup schreef:
Dat snap ik ook :-) -.

Maar heb ooit magneten gebruikt voor het ondersteunen bij herstel van pezen bij een peesblessure. Daar stond echt bij, dat het opgebouwt moest worden en uiteindelijk was er nog een max. aan bepaalde tijd, dat je ze mocht gebruiken.

Dus vroeg me alleen af, of het ook niet negatief kan werken. Als een paard eigenlijk niet specifiek een probleem heeft,maar deze wel 24/24 die deken op heeft.

*poging tot duidelijk omschrijven*


Poging tot duidelijk begrijpen: bedoel je of je een stopweek in moet lassen?

Ashleytjuhh

Berichten: 6700
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:56

iemand die al iets weet van de levertijd?

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:57

Ashleytjuhh schreef:
iemand die al iets weet van de levertijd?


Ik heb bij hypostore besteld, 2 dagen later thuis *ps vorige week

Ashleytjuhh

Berichten: 6700
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:59

bedoelde van de maten die noet op voorraad zijn.

Saaams

Berichten: 13302
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:01

bulck schreef:
Ashleytjuhh schreef:
iemand die al iets weet van de levertijd?


Ik heb bij hypostore besteld, 2 dagen later thuis *ps vorige week


Welke maat had jij besteld?

bulck

Berichten: 4231
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:03

Ashleytjuhh schreef:
bedoelde van de maten die noet op voorraad zijn.


Heb er 2 besteld een 215 en 195. geen probleem mee gehad (ook geen melding van langere wachttijdens als je nu naar de site gaat)

* plus actie momenteel

Ashleytjuhh

Berichten: 6700
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:10

heb een 195 besteld bij ej voor 140. maar hij was niet op voorraad meer

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:45

Die van mij was binnen 12 uur binnen vd paardendrogist. Maar moet hem nog van dhl ophalen.

Hartje
Berichten: 1948
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:28

Gisteren bij Paardendrogist besteld (maat 2.05m) vandaag al in huis.
Bestelling bij EJ geannuleerd. Levertijd daar is onbekend.

dresjoepie

Berichten: 2523
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 17:36

Ik heb hem ook besteld bij de paardendrogist Zelf vorige week een Back on track col besteld en dat werkt zo goed +:)+ Dat het me voor mijn paard ook wel lekker lijkt! Ik ben benieuwd naar de werking en of verschil