Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 23:45

Ha, ja die had ik dus ook. :+
Gelukkig kon ik hem omruilen tegen een nieuwe, dus ik ben benieuwd naar hoe die het doet. Van zowel de Paardendrogist als van Agradi hoor ik dat je de dekens retour kunt doen als de bolletjes er na een paar maanden gebruik vanaf vallen. Ik ben dus benieuwd naar hoe lang deze zich goed houdt. Hij werkt in elk geval wel.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:15

Hoi,
Een geïnteresseerd persoon hier met een vraag.

Mijn paard vind het blijkbaar moeilijk om zijn rug los te laten. Zou dit soort deken een oplossing kunnen zijn om het hem makkelijker te maken?
Ik zou het deken dan 24/7 om willen laten OF indien aangeraden voor het trainen en na het trainen, maar hoelang dan?

Het paard in mijn geval is niet bereden maar bij longeren en vrij lopen ontspant hij de rug vrij slecht.

Foto ter illustratie
Hij moet ook spieren kweken maar is lastig om de juiste spieren erop te krijgen als hij de rug niet ontspant.
Afbeelding

Zoals hij het meest loopt aan de longe
Afbeelding

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:20

Volgens mij los je dat beter op met een cursus 'leren longeren'. Deze dekens gaan misschien zorgen voor een snellere ontspanning maar dan moet je natuurlijk wel eerst naar die ontspanning kunnen werken. Deken zijn geen magische oplossing voor een technisch probleem.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:26

Ik weet wel hoe ik moet longeren nooit problemen gehad bij andere paarden.
Daarnaast krijg ik geodwerkles en hulp van stal ook.
Maar in vrijheid ontspant hij de rug ook niet.
Maw hij loopt door de wei zoals op die eerste foto.

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:30

Ook in vrijheid, wat zeggen DA en osteo van deze spierspanning?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:35

Is al 3x door osteo behandeld, kon niks bijzonders vinden behalve blokkades en de conclusie dat hij de rug snel vast zet. Bekken waren wel in orde en soepel. Het is puur de rug die hij keer op keer vast zet.
Laatste keer wat meer blokkades omdat hij veel gevallen was nav ontwaken uit castratie die niet ging zoals gepland.
Door de draad gerold op een stuk naast de weide en daar gaan rennen en diverse uitglijders gemaakt inclusief volledig vallen in galop omdat hij nog suf was.
[VVDD] Ontwaken uit castratie verliep niet zoals gepland

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:46

Oei dat klinkt allemaal niet zo best, zo een heleboel ervaringen op jonge leeftijd (en dan nog sensibel) is natuurlijk niet ideaal. Dat heeft ook wel wat tijd nodig om te verwerken. Hij is nog jong dus zelfs dat kan lichamelijk ook nog gewoon allemaal heel moeilijk zijn. In principe gaat een paard enkel correct vw-nw lopen als zijn binnen achterbeen onder de massa gaat. Ik zet sowieso de eerste longes continue op zeer kleine voltes om dat achterbeen er onder te zetten (ookal loopt hij dan met zijn neus naar buiten, kan op dit niveau geen kwaad), zodra hij 1pas goed loopt volte vergroten als beloning. Natuurlijk tempo en duur opbouwen met afwisseling van rechte lijnen om dat jonge lichaampje niet te zwaar te belasten. Geen bijzet, enkel aan het halster.
Gezien dit geen longeertopic is, mag je ook altijd privé sturen :)

sunny43
Berichten: 1070
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:48


sunny43
Berichten: 1070
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 09:49

En met betrekking tot matrassen voor mensen: Uit onderzoek is nog nooit gebleken dat een magnetische therapie echt werkt. Maar wetenschappers zijn het er ook over eens dat een magnetische therapie geen negatieve bijwerkingen heeft.

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:32

Art_Ificious schreef:
Hoi,
Een geïnteresseerd persoon hier met een vraag.

Mijn paard vind het blijkbaar moeilijk om zijn rug los te laten. Zou dit soort deken een oplossing kunnen zijn om het hem makkelijker te maken?
Ik zou het deken dan 24/7 om willen laten OF indien aangeraden voor het trainen en na het trainen, maar hoelang dan?

Het paard in mijn geval is niet bereden maar bij longeren en vrij lopen ontspant hij de rug vrij slecht.

Foto ter illustratie
Hij moet ook spieren kweken maar is lastig om de juiste spieren erop te krijgen als hij de rug niet ontspant.
[ [url=m/ZHOxAK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoals hij het meest loopt aan de longe
[ [url=m/zzE7HR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk wel dat de deken een ondersteunend effect kan hebben op jouw paard. Als de spieren al iets losser zijn dan kan je misschien sneller belonen als hij even 1x zn hoofd naar beneden doet en zo het verder opbouwen. Wat bij mijn paard ook een uitkomst is geweest; cranio sacraal therapie osteo en fysio en masseur kon ook niets meer met die van mij, maar ze is nu toch lekker opgeknapt

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:04

sunny43 schreef:
Dan ben ik ongeveer om van al dit gelees en kom ik dit tegen: https://www.bitmagazine.nl/welzijn/onde ... ten/19110/

Sta ook enorm in dubio. Mijn osteopaat zegt dat het effect nihil is, maar er zijn toch een hoop mensen met goede ervaringen. Lastig verhaal.

Daphneeeej

Berichten: 3003
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:14

Ik denk toch dat het een kwestie van proberen is of het voor jou paard effect heeft. Ik merk zeker dat als ik hem afentoe opleg mijn paard wel lekker gaat staan dutten van die deken. Dus voor mijn gevoel doet het wel echt wat! Maar kan natuurlijk ook dieper liggen dan de buitenkant die gemeten is in dat onderzoek.

Ik heb ook nog naar de Rambo ionic en de Back on track deken zitten kijken. Bij de paardendrogist staat er bij die 2 wel een waarschuwing vermeld
"Let op! Niet te gebruiken bij paarden met: Botbreuken, Open wonden, Paarden met koorts
Bij paarden met chronische ziektes of (huid)aandoeningen: uitsluitend gebruiken na overleg met uw dierenarts "

Hebben jullie enig idee wat het verschul is met die dekens en met de bucas? Bij de bucas staat geen waarschuwing.

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:24

iemand enig idee waar maatje 145cm (grote shet) te koop is?

Fotografie91

Berichten: 2448
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:42

xxpetraxx schreef:
iemand enig idee waar maatje 145cm (grote shet) te koop is?


Die is er nog niet, heb voor Dilly 152 5’0 dat is kleinste wat er op dit moment is -O-

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:52

Fotografie91 schreef:
xxpetraxx schreef:
iemand enig idee waar maatje 145cm (grote shet) te koop is?


Die is er nog niet, heb voor Dilly 152 5’0 dat is kleinste wat er op dit moment is -O-


-O- -O- -O- die is toch veeeeeel te groot voor Bobje :(:)

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:52

sunny43 schreef:
Dan ben ik ongeveer om van al dit gelees en kom ik dit tegen: https://www.bitmagazine.nl/welzijn/onde ... ten/19110/


Ik merk toch wel degelijk verschil. Mijn paard had de recuptex zaterdag op zondag nacht opgehad en had zondag hele zachte lendenen. Zondag op maandag nacht alleen de gewone deken op (300 gram) en maandag waren de lendenen weer wat strakker...

Fotografie91

Berichten: 2448
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:56

xxpetraxx schreef:
Fotografie91 schreef:
Die is er nog niet, heb voor Dilly 152 5’0 dat is kleinste wat er op dit moment is -O-


-O- -O- -O- die is toch veeeeeel te groot voor Bobje :(:)


Je mag hem zondag passen hoor maar ben ook bang dat Bobbie iets kleiner is als Dilly -O-
Ik las laatst wel ergens dat de kleine maten in de planning staan, misschien mini horse shop in de gaten houden!

plutolover

Berichten: 11710
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:09

Foto’s van mijn Bucas

De eerste foto’s van de onderdeken zijn zonder verbreed stuk.

De smartex rain

Afbeelding

Onderdeken

Afbeelding
Afbeelding

Met tussenstuk

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:26

Daphneeeej schreef:
Ik denk toch dat het een kwestie van proberen is of het voor jou paard effect heeft. Ik merk zeker dat als ik hem afentoe opleg mijn paard wel lekker gaat staan dutten van die deken. Dus voor mijn gevoel doet het wel echt wat! Maar kan natuurlijk ook dieper liggen dan de buitenkant die gemeten is in dat onderzoek.

Ik heb ook nog naar de Rambo ionic en de Back on track deken zitten kijken. Bij de paardendrogist staat er bij die 2 wel een waarschuwing vermeld
"Let op! Niet te gebruiken bij paarden met: Botbreuken, Open wonden, Paarden met koorts
Bij paarden met chronische ziektes of (huid)aandoeningen: uitsluitend gebruiken na overleg met uw dierenarts "

Hebben jullie enig idee wat het verschul is met die dekens en met de bucas? Bij de bucas staat geen waarschuwing.


Ik denk dat het een stukje indekking is? Omdat dat voor sommige mensen echt moet. Die denken bij een therapie deken dat dat magisch is en dus ook op wonden en breuken werkt. Zal me niks verbazen dat dat binnenkort ook bij de recuptex komt te staan hoor.

@plutolover: Dit is een topic speciaal voor de Recuptex deken van Bucas, niet het deken topic, ik denk dat je ze door elkaar hebt gehaald :)

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:54

Fotografie91 schreef:
Die is er nog niet, heb voor Dilly 152 5’0 dat is kleinste wat er op dit moment is -O-


-O- -O- -O- die is toch veeeeeel te groot voor Bobje :(

Je mag hem zondag passen hoor maar ben ook bang dat Bobbie iets kleiner is als Dilly -O-
Ik las laatst wel ergens dat de kleine maten in de planning staan, misschien mini horse shop in de gaten houden!




bobje is maar 108 cm... en dilly was 126cm toch <<)

maar als je m mee neemt pas ik m ff op bobje en matsie...

Fotografie91

Berichten: 2448
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:08

xxpetraxx schreef:
Fotografie91 schreef:
Die is er nog niet, heb voor Dilly 152 5’0 dat is kleinste wat er op dit moment is -O-


-O- -O- -O- die is toch veeeeeel te groot voor Bobje :(

Je mag hem zondag passen hoor maar ben ook bang dat Bobbie iets kleiner is als Dilly -O-
Ik las laatst wel ergens dat de kleine maten in de planning staan, misschien mini horse shop in de gaten houden!




bobje is maar 108 cm... en dilly was 126cm toch <<)

maar als je m mee neemt pas ik m ff op bobje en matsie...


Ja Dilly is 1.26 en dik :')
Maar ja Dilly heeft hem altijd op voor concours en training dus ik heb hem mee :)

Hartje
Berichten: 1948
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:04

Mijn deken is onderweg

Ik ben wel benieuwd hoe jullie de deken gebruiken. Leggen jullie de deken op voor het rijden en ook daarna of altijd dag en nacht en dan met een warme deken er over (mijn paard is helemaal geschoren)?

Mijn paard wordt snel wat strak op de rug. Mogelijk dat het koude weer ook wat op de spieren slaat (hij staat wel onder een goede warme winterdeken). Nu hopen dat de deken kan ondersteunen.

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 00:08

Ik doe hem bijv voor de les op in de trailer (goed uur rijden). En dan met fleece erover. Vandaag had de eigenaresse hem al eerder oogedaan en dan gewoon met winterdeken (200gram) erover

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:55

Ik kan de rambo ionic inruilen voor de recuptex.
Bolletjes bij de rambo lieten los binnen twee weken. Ik mocht mijn geld terug of een nieuwe, maar als ik een nieuwe wilde en het gebeurde weer was dat ‘mijn verlies’. Tevens had Rambo aangegeven dat het een bekend probleem is en ze nog geen oplossing hebben... genoeg reden voor mij om dat niet nog een keer te proberen.
Wel jammer, werking was super goed en hij past mooi onder mn rambo regendeken.

Kon m bij de paardendrogist gelijk omruilen voor de recuptex. Ik heb wel veel ervaring met BOT en Fedimax, dat is keramisch textiel dat de doorbloeding stimuleert. Bij ionic is het iets met postieve en negatieve ionen oid toch? En recuptx iets met magneetjes die doorbloeding stimuleert.

Ik hoop dat hij past onder mn rambo als onderdeken.. en anders wordt het een fedimax winterdeken :j

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-17 01:01

Ik heb beide, maar merk bij de recuptex veel meer verschil hoor! De ionic laat hier ook los dus denk ook maar omruilen