Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:45

Dagmar11 schreef:
Update voor de mensen die ook een wond op de schoft kregen:
Ik heb de recuptex aan mijn smartex vastgemaakt. Ik ga er vanuit dat hij nu goed blijft zitten. Wordt vervolgd!



Hier helaas een grote open wond waarbij ik vanaf het begin de Recuptex vastgemaakt heb onder een Power Turnout. Speciaal daarvoor de Power turnout aangeschaft zelfs...


Helaas bleek dat toch te drukken op de hoge schoft. Recuptex er onderuit gehaald. Kwaad was al geschied, en de onderhuidse wond begon open te werken. Terug naar een deken met halve hals, maar eenmaal een wond kreeg het daar ook geen kans om te helen. Paard gaf duidelijk aan dat het erg gevoelig is... :(:)

Uiteindelijk zelfs een Trust deken met tunnelsysteem bij de schoft aangeschaft, maar ik probeer hem zoveel mogelijk bloot te houden... dan maar een wollig paard deze winter :/


Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:58

Elise_K schreef:
Dagmar11 schreef:
Update voor de mensen die ook een wond op de schoft kregen:
Ik heb de recuptex aan mijn smartex vastgemaakt. Ik ga er vanuit dat hij nu goed blijft zitten. Wordt vervolgd!



Hier helaas een grote open wond waarbij ik vanaf het begin de Recuptex vastgemaakt heb onder een Power Turnout. Speciaal daarvoor de Power turnout aangeschaft zelfs...


Helaas bleek dat toch te drukken op de hoge schoft. Recuptex er onderuit gehaald. Kwaad was al geschied, en de onderhuidse wond begon open te werken. Terug naar een deken met halve hals, maar eenmaal een wond kreeg het daar ook geen kans om te helen. Paard gaf duidelijk aan dat het erg gevoelig is... :(:)

Uiteindelijk zelfs een Trust deken met tunnelsysteem bij de schoft aangeschaft, maar ik probeer hem zoveel mogelijk bloot te houden... dan maar een wollig paard deze winter :/


[ [url=m/Yk93id.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oei :oo!

Mijn paard krijgt ook schuurplekken van Bucas, ik durf t niet aan de recuptex te proberen.

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:12

Elise_K schreef:
Hier helaas een grote open wond waarbij ik vanaf het begin de Recuptex vastgemaakt heb onder een Power Turnout. Speciaal daarvoor de Power turnout aangeschaft zelfs...


Helaas bleek dat toch te drukken op de hoge schoft. Recuptex er onderuit gehaald. Kwaad was al geschied, en de onderhuidse wond begon open te werken. Terug naar een deken met halve hals, maar eenmaal een wond kreeg het daar ook geen kans om te helen. Paard gaf duidelijk aan dat het erg gevoelig is... :(:)

Uiteindelijk zelfs een Trust deken met tunnelsysteem bij de schoft aangeschaft, maar ik probeer hem zoveel mogelijk bloot te houden... dan maar een wollig paard deze winter :/


[ [url=m/Yk93id.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oei, ziet er niet lekker uit. Bij ons zag het er zelfs nog erger uit, maar wel echt dezelfde plek ja!

Moet zelf bekennen dat ik met de andere dekens totaal geen problemen heb, heb ze allemaal van Bucas. Alleen nu dan met die recuptex problemen. Heb een freedom 0 gram, freedom turnout 0 gram (knalroze *\o/* ), Freedom 150 gram. En toen was ik klaar met het gezeik en kocht ik een Smartex extra :D Die ligt er nu een tijd op en die zit haar echt als gegoten, schuift niet, schuurt niet en kan hem op haar leggen als ze nog nat is.

Heb hiervoor andere dekens gehad waar ze schoftwonden van kreeg of al haar manen wegschuurde, wat een ellende met die dingen.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:46

Elise_K schreef:
Dagmar11 schreef:
Update voor de mensen die ook een wond op de schoft kregen:
Ik heb de recuptex aan mijn smartex vastgemaakt. Ik ga er vanuit dat hij nu goed blijft zitten. Wordt vervolgd!



Hier helaas een grote open wond waarbij ik vanaf het begin de Recuptex vastgemaakt heb onder een Power Turnout. Speciaal daarvoor de Power turnout aangeschaft zelfs...


Helaas bleek dat toch te drukken op de hoge schoft. Recuptex er onderuit gehaald. Kwaad was al geschied, en de onderhuidse wond begon open te werken. Terug naar een deken met halve hals, maar eenmaal een wond kreeg het daar ook geen kans om te helen. Paard gaf duidelijk aan dat het erg gevoelig is... :(:)

Uiteindelijk zelfs een Trust deken met tunnelsysteem bij de schoft aangeschaft, maar ik probeer hem zoveel mogelijk bloot te houden... dan maar een wollig paard deze winter :/


[ [url=m/Yk93id.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kan je zeggen dat dit soort plekjes lang kunnen duren voordat ze helen. Heb dit soort wonden gehad door de borstbeschermer, die mij werd aangeraden bij mijn oude merrie. Omdat ze schuurplekken op de schouders kreeg van de deken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:11

Oeh ja inderdaad, mijn oudje heeft ook eens zo'n wond gehad door een drukkende/snijdende deken. Heeft zeker een half jaar geduurd voor het weg was...

Mijn Recuptex bleef prima liggen onder een select turnout (vastgemaakt). Heb 'm verkocht omdat mijn merrie er boos van werd, die begon al te happen zodra ik met de recuptex in de buurt kwam... Maar bleef bij haar wel goed liggen, nu is zij wel een heerlijk rondgeribte picknicktafel met amper schoft. :')

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:57

De Bucas Power turnout alleen heb ik vorige winter zonder problemen opgehad. Voor het eerst een deken waar (op een plekje in de manen na) geen plekken van kwamen. Vandaar mijn vermoeden dat het door de extra Recuptex er onder toch is gekomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:09

Kan je de recuptex ook gebruiken met Bv instappen of begin van wat werk aan de hand?
Dus bij de warming up of met wat wandelen?
Mijne staat nooit met deken op dus heb de light versie gekocht, puur voor “ lekker”.
( staat 24/7 buiten dus kan m ook geen uren opdoen)

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 10:39

Ik heb de Recuptex gehad, en vond het en nadeel dat deze zo lang van t voren op moest, om effect te merken. Je kan hem ook op doen met instappen inderdaad, er is ook een "uitrijdeken variant", voor tijdens het rijden.

Heeft iemand van jullie ervaring met Back on Track Welltex materiaal dekens?

Mendy1984
Berichten: 979
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:50

Anoniem schreef:
Kan je de recuptex ook gebruiken met Bv instappen of begin van wat werk aan de hand?
Dus bij de warming up of met wat wandelen?
Mijne staat nooit met deken op dus heb de light versie gekocht, puur voor “ lekker”.
( staat 24/7 buiten dus kan m ook geen uren opdoen)


Ik gebruik de deken ook wanneer ik alleen aan de hand werk (niet aan de longe)
En met wandelen kan het ook prima

Anoniem

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:48

Heb m vandaag binnen gekregen, vanmiddag maar eens passen.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:51

Ik heb voor m’n ene pony de bucas recuptex en voor de andere sinds deze week de Rambo ionic liner. Ben erg benieuwd of ik verschil merk

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:07

Iemand hier die een ionic liner heeft en ook de normale liner('s)? Vallen/passen deze hetzelfde?

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:13

maya12333 schreef:
Iemand hier die een ionic liner heeft en ook de normale liner('s)? Vallen/passen deze hetzelfde?


Ja ik vind van wel

vera_pino

Berichten: 1896
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:29

maya12333 schreef:
Iemand hier die een ionic liner heeft en ook de normale liner('s)? Vallen/passen deze hetzelfde?


Ik heb alleen de ionic liner, pasvorm is wat ik gewend ben bij andere liners van rambo die ik in handen gehad heb op paarden gezien heb etc.

Ik heb ze dus onder andere bovendekens en ze schuiven wel. Ik heb ze onder een amigo mio regendeken en eentje onder een 200g amigo mio halsdeken.

Bij de regendeken blijft het goed ligen net ietsje scheef. Bij de halsdeken schuift het meer maar niet zo erg dat het vervelend is voor paard. Het totaal schuift dus. Onder en boven blijven netjes op elkaar.

Ik merk wel dat ze veel losser en minder stijf zijn nu ze de deken op hebben.

Als er nog eens 25% korting komt dan wil ik de 200g.

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 19:12

Fijn dat de liners hetzelfde blijken te zijn. Heb een rambo ionic zomerdeken gekocht, maar die krijg ik nog niet eens dicht aan de voorkant, terwijl het wel de juiste maat is. Ga ik toch voor volgende winter de ionic liner proberen. Doe nu telkens een zomerdeken onder de recuptex tegen schuurplekjes, (van een borstbeschermer kreeg hij weer plekken op zijn schoft van) en dan daarboven nog een waterdichte deken. Blijf in de weer met dekens op en af halen.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:42

Nee klopt bij mij valt De zomer deken ook strak aan de voorkant maar de liner zit wel gewoon goed

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 11:52

Hebben jullie misschien foto's van hoe de zomerdeken dan niet dicht valt?
T paard waarvoor ik op zoek ben naar de ionic heeft een heel dun halsje en outdoordekens zitten hierdoor gewoon los bij hem.
Zal de ionic zomerdeken voor hem dan juist wel goed vallen?

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 12:01

Mijn paard heeft ook geen echte hals dus hij past de deken wel maar de deken zit wel gewoon strakker er omheen dan de andere dekens.
Ik zou m er niet graag mee vanaf de grond laten eten zeg maar want dan zou het wel gaan trekken.
Ik heb de deken overigens voor op de trailer dus hij staat er geen uren of dagen mee.

Standfoto van mijn ervaringsdeskundige kan geen foto met de deken vinden als je echt graag wilt kan ik die vanmiddag maken

Afbeelding

maya12333

Berichten: 379
Geregistreerd: 11-06-11
Woonplaats: Gouda

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:36

Hoe blijft de ionic liner eigenlijk in de was? De normale liners vondt ik behoorlijk snel dun worden na enkele keren wassen. Nu zou het juiste fijner zijn als de ionic liner zijn vulling dunner wordt, zolang het ionic gedeelte maar zijn werk blijft doen.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:58

Ik heb het ionic shabrak en merk bij diverse paarden enorme verschillen.
Van goed over de rug tot eentje die begint te slaan

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:32

Zijn er hier gebruikers van zowel de recuptex als back on track?
Merken jullie verschil in werking?

Equipro
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 11:43

Nouvel schreef:
Zijn er hier gebruikers van zowel de recuptex als back on track?
Merken jullie verschil in werking?


Ik ben overgestapt van Bucas naar Back on track. In mijn beleving is mijn paard beter en sneller ontspannen met de Back on track. Met de BoT blijft hij ook op de wasplaats rustig staan, waar hij met de Bucas snel ongeduldig werd, om een voorbeeld te noemen.

Afgelopen vrijdag heeft hij een uitglijder gemaakt in de wei, dag erna wat stijf, en ook toen heb ik hem 2 uur onder de BoT gezet. Gisteren niets meer te zien. Maar daarvan kan ik niet zeggen dat het door de deken komt natuurlijk.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:54

Oké, dank je!
Ik heb BoT en vroeg me af of recuptex meer zou doen omdat je daar zoveel over hoort.
Maar dat hoeft dan niet perse zo te zijn.

mavantos

Berichten: 3595
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:56

Nouvel schreef:
Oké, dank je!
Ik heb BoT en vroeg me af of recuptex meer zou doen omdat je daar zoveel over hoort.
Maar dat hoeft dan niet perse zo te zijn.


Verschil tussen back on track en Recuptex is dan BoT wetenschappelijk bewezen is en Recuptex niet.

xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 00:05

Ik vind de pasvorm wel een nadeel. Mn pony heeft boxrust dus beweegt weinig, maar toch heeft ze nog schuurplekjes van de recuptex