Ervaringen Bridle2fit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:26

Ik heb mijn hoofdstel een half jaar geleden laten aanmeten door Bianca van Joy4Horses.
Paard liep gelijk een heel stuk fijner en rustiger! En de leren teugels met stops zijn ook superfijn omdat ze iets meerekken. Kwaliteit van het leer is ook fijn :)
Afbeelding
Ik was trouwens €185 kwijt voor de passervice en het hele hoofdstel inclusief teugels.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:44

Ik kom incl frontriem uit op 204 euro, dat is dan nog zonder de service die erbij komt. Slik, dat is wel ff pricey hoor.

Padoertje
Berichten: 1545
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:47

Ik rijd nu al een jaar met een op maat gemaakt hoofdstel via PassendBit.nl en nog steeds erg blij mee. Nu moet ik ook zeggen dat ik iedere dag na het rijden keurig alles afspoel en er een doek overheen haal. Neusriem is aan de brede kant voor het kleine koppie van mijn paard (zou eigenlijk na een tijdje nog een zwarte lakneusriem in de smallere maat ophalen, maar dat is er niet meer van gekomen en ben hier nu aan gewend). Het bit is de Verbindend van Neue Schule, erg fijn bit.
Foto in mijn profiel.

Straks als de s&t opgemeten mag worden, dan laat ik weer een fitter komen voor de complete set.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:52

Dat is inderdaad erg pricey Harvey, misschien dat de resellers (zoals in mijn geval Joy4Horses) het goedkoper kunnen doen doordat ze alles groot kunnen inkopen bij Bridle2Fit? Zij had echt een vrachtwagen vol riempjes :')

Ik moet wel zeggen dat ik niet echt zuinig ben op mijn hoofdstel en hem misschien pas 2x heb schoongemaakt en ingevet sinds oktober O:) Alsnog ziet hij er nog helemaal nieuw uit na een doekje!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:04

Janntjuh schreef:
Dat is inderdaad erg pricey Harvey, misschien dat de resellers (zoals in mijn geval Joy4Horses) het goedkoper kunnen doen doordat ze alles groot kunnen inkopen bij Bridle2Fit? Zij had echt een vrachtwagen vol riempjes :')

Ik moet wel zeggen dat ik niet echt zuinig ben op mijn hoofdstel en hem misschien pas 2x heb schoongemaakt en ingevet sinds oktober O:) Alsnog ziet hij er nog helemaal nieuw uit na een doekje!



Ik heb nu een hoofdstel van Premiera en dat heeft mij incl het kopstuk 130 euro gekost. Het hoofdstel is na een jaar nog altijd heel erg mooi alleen wil ik graag een mooi passend hoofdstel voor mijn knapperd. Bij dit hoofdstel zitten de gespen ook bovenin, hij is volgens mij erg gevoelig achter de oren en dat is de reden dat ik wat anders zoek. Ik begreep ook dat de neusriemen van bridle2fit uitsparing hebben of extra zacht zijn bij het gedeelte waar de zenuwen zitten (net waar de neusriem normaal zit) Dus dat lijkt mij ook wel veel fijner.

Maar goed, BR heeft ook een prachtig hoofdstel, kost incl divoza korting minder dan wat ik hier dan kwijt ben... Moeilijk.

Padoertje
Berichten: 1545
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:25

Ik was 50,- kwijt voor het bitfitten, een bit van 95,- en dan nog een compleet hoofdstel. Geloof dat ik de 50,- voor het bitfitten uiteindelijk niet hoefde te betalen, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Was totaal iets van 300/350 kwijt. Maar was het zeker waard.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:19

Ik heb nu een afspraak staan voor de 23e voor een bitfitting + hoofdstel. Ik ben erg benieuwd.. Ga m'n huidige premiera hoofdstel maar vast verkopen, interesse anyone? haha. Ik twijfel momenteel heel erg of ik voor die prijs niet gewoon voor een heel luxe hoofdstel bij de winkel moet gaan? Incl frontriem ben je echt best wel heel duur uit maar goed, wel uitsparing voor de bitringen en zenuwen bij de neus...
Laatst bijgewerkt door Yevrah op 07-06-17 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:24

Zijn hier ook mensen die via de website losse onderdelen hebben besteld?
Klopt de voorraad die wordt aangegeven en de levertijd?
Ik denk erover na om een neusriem te bestellen.

Padoertje
Berichten: 1545
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:44

Harvey1 schreef:
Ik heb nu een afspraak staan voor de 23e voor een bitfitting + hoofdstel. Ik ben erg benieuwd.. Ga m'n huidige premiera hoofdstel maar vast verkopen, interesse anyone? haha. Ik twijfel momenteel heel erg of ik voor die prijs niet gewoon voor een heel luxe hoofdstel bij de winkel moet gaan? Incl frontriem ben je echt best wel heel duur uit maar goed, wel uitsparing voor de bitringen en zenuwen bij de neus...


Mijn frontriem met 3 verschillende kleuren kristallen was maar 35,-, dus dat is goedkoper dan in de winkel hoor! Geloof dat mijn teugels het duurste waren.

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:46

meiske1577 schreef:
Zijn hier ook mensen die via de website losse onderdelen hebben besteld?
Klopt de voorraad die wordt aangegeven en de levertijd?
Ik denk erover na om een neusriem te bestellen.



Ik heb nog een neusriem liggen. Wacht nog op een retour mailtje van hun kant maar wil m ook wel naar jou verzenden. Het is er een met uitgesneden bitstukken maat full of Cob.
Plat genaaid

Als je interesse hebt kan ik je foto's sturen.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:18

liesen schreef:
meiske1577 schreef:
Zijn hier ook mensen die via de website losse onderdelen hebben besteld?
Klopt de voorraad die wordt aangegeven en de levertijd?
Ik denk erover na om een neusriem te bestellen.



Ik heb nog een neusriem liggen. Wacht nog op een retour mailtje van hun kant maar wil m ook wel naar jou verzenden. Het is er een met uitgesneden bitstukken maat full of Cob.
Plat genaaid

Als je interesse hebt kan ik je foto's sturen.


Dat is jammer ik zoek een rondgenaaide :(

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:26

Weet iemand hier ook wat het verschil is tussen kopstukken hp-2 en hp-3? Welke kopstukken hebben jullie gekozen?

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:49

Harvey1 schreef:
Ik heb nu een afspraak staan voor de 23e voor een bitfitting + hoofdstel. Ik ben erg benieuwd.. Ga m'n huidige premiera hoofdstel maar vast verkopen, interesse anyone? haha. Ik twijfel momenteel heel erg of ik voor die prijs niet gewoon voor een heel luxe hoofdstel bij de winkel moet gaan? Incl frontriem ben je echt best wel heel duur uit maar goed, wel uitsparing voor de bitringen en zenuwen bij de neus...


Maar met zo'n uitsparing kun je ze ook goedkoper vinden. Mijn zus heeft een hele mooie van Nika, €56,95 met verzenden.
Ik heb er een via de bles ruitershop. Wel de stang en trens uitvoering met ook een kopstuk wat te vergelijken is met hun smalste uitvoering. €120.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:21

meiske1577 schreef:
Weet iemand hier ook wat het verschil is tussen kopstukken hp-2 en hp-3? Welke kopstukken hebben jullie gekozen?

Hp-2 heeft een wat langer stuk tussen de oren alsin dat dat stuk wat meer naar voren steekt. Is wat bulkier dan de hp-3. Ik heb ze beiden uitgeprobeerd tijdens het passen maar de hp-2 was echt te grof en te groot tussen de oren, dus ik ben voor de hp-3 gegaan, die zat als gegoten.


Harvey1 schreef:
Ik heb nu een afspraak staan voor de 23e voor een bitfitting + hoofdstel. Ik ben erg benieuwd.. Ga m'n huidige premiera hoofdstel maar vast verkopen, interesse anyone? haha. Ik twijfel momenteel heel erg of ik voor die prijs niet gewoon voor een heel luxe hoofdstel bij de winkel moet gaan? Incl frontriem ben je echt best wel heel duur uit maar goed, wel uitsparing voor de bitringen en zenuwen bij de neus...

Ik heb echt een stuk of 5 hoofdstellen gepast voordat ik voor deze ging, ook BR hoofdstellen. De meeste waren of te groot bij de bakstukken of te klein bij de neus en toch nog aardig hard. Alleen de BR had aardige maten maar die zat voor geen meter achter de oren. Nu is dit hoofdstel echt helemaal voor hem op maat gemaakt en ook heerlijk zacht bij de neus en achter de oren, dus voor mij was deze aankoop het meer dan waard!

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:51

Weetje wat echt super raar is? Als ik hetzelfde hoofdstel neem via tweespan.nl betaal ik 177 euro incl frontriem. Bij Bridle2Fit zit ik gewoon op 200+! Dus dan maar geen maatwerk.. medewerker hielp me met de maten en als iets niet past mag ik het terugsturen.
heb dan de s3 lak neusriem wit onderlegd + kopstuk hp3.

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 07:45

Harvey1 schreef:
Weetje wat echt super raar is? Als ik hetzelfde hoofdstel neem via tweespan.nl betaal ik 177 euro incl frontriem. Bij Bridle2Fit zit ik gewoon op 200+! Dus dan maar geen maatwerk.. medewerker hielp me met de maten en als iets niet past mag ik het terugsturen.
heb dan de s3 lak neusriem wit onderlegd + kopstuk hp3.


Dat is wel vreemd ja! Ik ga mijn Hoofdstel ook eens samenstellen op de site en kijken hoe duur het is.

Meiske 1577 jammer! Als je een neusriem besteld hou er dan rekening mee dat die helemaal kaal is. Er zit geen aansnoerriem bij. Daar had ik mij in vergist.

VWestra
Berichten: 1100
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 07:45

Maar wil je dan niet de verschillende kopstukken passen / proberen? Dat vond ik echt wel de meerwaarde van het fitten namelijk

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:24

VWestra schreef:
Maar wil je dan niet de verschillende kopstukken passen / proberen? Dat vond ik echt wel de meerwaarde van het fitten namelijk


Ja idd, ik heb ook verschillende bakstukken er aangehad. Neusriem wou ik toch een andere toen ik m op mijn paard zag. Ik zou iemand aan huis laten komen!

Sick ik heb mijn Hoofdstel ook op Bridle2fit.nl samengesteld. 124 euro! Ipv 97 euro.
Vreemd hoor!

Misschien willen ze zo stimuleren dat de mensen het Hoofdstel kopen via een dealer.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:49

Waarom kiezen jullie hiervoor?

Een bv full hoofdstel kan je toch ook op maat maken middels de gaatjes? Stel het is prachtig zacht sterk leer en heel mooi gestikt, dan snap ik dat wel...maar dit ziet er zo basic uit...

Ik heb een bartl hoofdstel al 12 jaar nog steeds als nieuw, was toen 180 euro, het enige wat ik nog wil is een ergonomisch kopstuk, dat kan ik zo bestellen..

Volgens mij wordt op deze manier een hoofdstel kopen gruwelijk duur...een mooi commercieel concept en als je dan ook nog een passer moet laten komen...

Damens jullie zien toch zelf wel of het past? Ik verwacht toch wel wat expertise met eigen paarden...dan heb je altijd nog een lesgever die mee kan kijken en een gaatje hoger of lager voor je zet.

Dit is wel fijn voor bv grote koudbloeden, paarden met smalle en lange hoofden waarbij standaard net niet past of bij shetties, brede kleine hoofdjes, net groter dan een mini maar kleiner dan een middelmaat...

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 09:19

Ik heb het gedaan omdat standaard maten mijn paard gewoon niet goed passen, ik heb nu een combinatie van cob en full. Ook niet alle kopstukken passen hem goed (en zo'n soort kopstuk kon je niet echt ergens los kopen, ik had het geprobeerd met een aantal BR kopstukken). Nu hij dit hoofdstel heeft waar alles wel goed zit merk ik gewoon dat hij een stuk fijner te rijden is en zijn hoofd een stuk rustiger houd.

Dus inderdaad bij paarden die de standaard maten niet passen is het erg handig, maar ook voor paarden die niet fijn reageren op hun kopstuk.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:28

Ik heb gekozen voor bridle2fit omdat ik graag een lage lak met wit onderlegde neusriem wil. Deze zijn bijna niet te krijgen bij andere merken en zeker niet in plat leer met anatomisch kopstuk.

Natasja71

Berichten: 209
Geregistreerd: 18-02-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:34

Dat het ietsjes duurder is, tja die bestelbus vol met hoofdstellen rijdt niet op water.... en de passer is zomaar een uur of langer met jou en je paard bezig, exclusieve aandacht, ffe paar rondjes rijden, of langer....

Bij mij heeft mijn paard echt gekozen. Reed al met een Micklem omdat mevrouw dat fijner vond op haar poezelige hoofdje, maar de bridle2fit was nog beter. Heb je wel eens op een paard gereden met een vraagteken boven zijn hoofd? Nou ik wel.... het was zó grappig, maar ook meteen nog stillere aanleuning als bij de Micklem. Vooral het kopstuk deed het hem bij haar. (weet ffe niet welke het nou is, hij is lekker zacht en best wel breed)

En wat past weet je zelf....., heb al heel lang een eigen paard, maar de passer stelde alles toch net ffe iets anders af waardoor mijn prinsesje het nog fijner vond.
Het is een hele mooie kwaliteit leer, en zeker als je het goed onderhoud blijft het dat ook. Ik doe iedere keer na rijden even afnemen met microvezeldoekje dat vochtig is en af en toe likje vet erover.

Ik ben er erg tevreden over. Bij mij is Angelique Kohler geweest, die echt de tijd voor jou en je paard neemt.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:15

Indestal schreef:
Waarom kiezen jullie hiervoor?

Een bv full hoofdstel kan je toch ook op maat maken middels de gaatjes? Stel het is prachtig zacht sterk leer en heel mooi gestikt, dan snap ik dat wel...maar dit ziet er zo basic uit...

Ik heb een bartl hoofdstel al 12 jaar nog steeds als nieuw, was toen 180 euro, het enige wat ik nog wil is een ergonomisch kopstuk, dat kan ik zo bestellen..

Volgens mij wordt op deze manier een hoofdstel kopen gruwelijk duur...een mooi commercieel concept en als je dan ook nog een passer moet laten komen...

Damens jullie zien toch zelf wel of het past? Ik verwacht toch wel wat expertise met eigen paarden...dan heb je altijd nog een lesgever die mee kan kijken en een gaatje hoger of lager voor je zet.

Dit is wel fijn voor bv grote koudbloeden, paarden met smalle en lange hoofden waarbij standaard net niet past of bij shetties, brede kleine hoofdjes, net groter dan een mini maar kleiner dan een middelmaat...



Dit heb ik precies! Zo veel geld voor wat stukjes leer is eigenlijk idioot...

Alleen aan de andere kant straks ook een driejarige die wordt ingereden en dan wil ik wel een goed hoofdstel en bit. Doen ze ook bitten? Ik wil gewoon niet starten met een 1 - 0 achterstand. Dus lees nu even jullie ervaringen die super waardevol zijn. Verder ben ik zo iemand die tien jaar met een hoofdstel doet dus wat dat betreft, geef ik liever in 1 keer wat meer uit dan iets wat na twee jaar uit elkaar valt...

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:07

Lily_Fee schreef:
Indestal schreef:
Waarom kiezen jullie hiervoor?

Een bv full hoofdstel kan je toch ook op maat maken middels de gaatjes? Stel het is prachtig zacht sterk leer en heel mooi gestikt, dan snap ik dat wel...maar dit ziet er zo basic uit...

Ik heb een bartl hoofdstel al 12 jaar nog steeds als nieuw, was toen 180 euro, het enige wat ik nog wil is een ergonomisch kopstuk, dat kan ik zo bestellen..

Volgens mij wordt op deze manier een hoofdstel kopen gruwelijk duur...een mooi commercieel concept en als je dan ook nog een passer moet laten komen...

Damens jullie zien toch zelf wel of het past? Ik verwacht toch wel wat expertise met eigen paarden...dan heb je altijd nog een lesgever die mee kan kijken en een gaatje hoger of lager voor je zet.

Dit is wel fijn voor bv grote koudbloeden, paarden met smalle en lange hoofden waarbij standaard net niet past of bij shetties, brede kleine hoofdjes, net groter dan een mini maar kleiner dan een middelmaat...



Dit heb ik precies! Zo veel geld voor wat stukjes leer is eigenlijk idioot...

Alleen aan de andere kant straks ook een driejarige die wordt ingereden en dan wil ik wel een goed hoofdstel en bit. Doen ze ook bitten? Ik wil gewoon niet starten met een 1 - 0 achterstand. Dus lees nu even jullie ervaringen die super waardevol zijn. Verder ben ik zo iemand die tien jaar met een hoofdstel doet dus wat dat betreft, geef ik liever in 1 keer wat meer uit dan iets wat na twee jaar uit elkaar valt...


Ik heb het wel gedaan voor mijn jonge merrie. Bitje nog niet. Daar heb ik een licht sprenger bitje voor. Wil dat later misschien nog wel doen. Maar aan het begin Kun je ze ook niet zo goed aan de mond zitten.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:37

liesen schreef:
Lily_Fee schreef:
Waarom kiezen jullie hiervoor?

Een bv full hoofdstel kan je toch ook op maat maken middels de gaatjes? Stel het is prachtig zacht sterk leer en heel mooi gestikt, dan snap ik dat wel...maar dit ziet er zo basic uit...

Ik heb een bartl hoofdstel al 12 jaar nog steeds als nieuw, was toen 180 euro, het enige wat ik nog wil is een ergonomisch kopstuk, dat kan ik zo bestellen..

Volgens mij wordt op deze manier een hoofdstel kopen gruwelijk duur...een mooi commercieel concept en als je dan ook nog een passer moet laten komen...

Damens jullie zien toch zelf wel of het past? Ik verwacht toch wel wat expertise met eigen paarden...dan heb je altijd nog een lesgever die mee kan kijken en een gaatje hoger of lager voor je zet.

Dit is wel fijn voor bv grote koudbloeden, paarden met smalle en lange hoofden waarbij standaard net niet past of bij shetties, brede kleine hoofdjes, net groter dan een mini maar kleiner dan een middelmaat...



Dit heb ik precies! Zo veel geld voor wat stukjes leer is eigenlijk idioot...

Alleen aan de andere kant straks ook een driejarige die wordt ingereden en dan wil ik wel een goed hoofdstel en bit. Doen ze ook bitten? Ik wil gewoon niet starten met een 1 - 0 achterstand. Dus lees nu even jullie ervaringen die super waardevol zijn. Verder ben ik zo iemand die tien jaar met een hoofdstel doet dus wat dat betreft, geef ik liever in 1 keer wat meer uit dan iets wat na twee jaar uit elkaar valt...


Ik heb het wel gedaan voor mijn jonge merrie. Bitje nog niet. Daar heb ik een licht sprenger bitje voor. Wil dat later misschien nog wel doen. Maar aan het begin Kun je ze ook niet zo goed aan de mond zitten.[/quote]

Bedankt voor je advies. Was het jouw eerste hoofdstel voor de merrie? Op heb je een ander hoofdstel gebruikt voor het inrijden? Want graag willen ze je op het paard zien, maar dat gaat niet met het eerste hoofdstel. Haha