Ervaringen Bridle2fit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:31

Ik heb er ook een laten aanmeten. Zit heel mooi, ben er erg blij mee

Afbeelding

Afbeelding

Hartje
Berichten: 1941
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:30

Super mooi !

Anoniem

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:06

Super mooi Lena! Ben benieuwd hoe mijn hoofdstel straks is als ik donderdag mijn bitten binnen heb.

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:26

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag bitfitting van joy4horses gehad en daarna hoofdstel af laten meten, super blij mee!!
Eindelijk een hoofdstel wat groot genoeg is en mooi zit!

Hartje
Berichten: 1941
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:27

Heel mooi !!

Fiebie

Berichten: 4572
Geregistreerd: 17-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:52

Ik heb hem ook al een tijdje binnen maar zie nu dingen voorbij komen waar ik helemaal niet op heb gelet :n

Hij is prachtig en super soepel leer.... maar mijn paard heeft een kort en breed hoofd en ik zag op de foto's die ik even snel had gemaakt dat de neusriem laag zit, bitringen vallen op de neusriem zeg maar.
Even kijken of ik dat aan kan passen zonder dat de neusriem vlak onder zijn ogen zit :=

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:22

Ik snap niet dat het bij sommige zo verkeerd word aangemeten.. :(

Bij mijn paard heeft ze zelfs gekeken of de gespen misschien misschien ongelijk moesten ivm dat sommige paarden geen symmetrisch hoofd hebben, waardoor bit/neusriem scheef komen te hangen als je aan beide kanten gelijk afsteld.

Ze heeft verschillende kopstukken geprobeerd om te kijken welke beste pasvorm hadden, ze heeft zelfs de neusriem en de bakstukken omgewisseld aan het kopstuk gehangen om te kijken of het bot onder het oor dan meer vrijheid kreeg.

Ze heeft echt alles, zo zorgvuldig bij langsgelopen en overal uitleg bij gegeven :oo

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:24

Nadiine__x schreef:
Ik snap niet dat het bij sommige zo verkeerd word aangemeten.. :(

Bij mijn paard heeft ze zelfs gekeken of de gespen misschien misschien ongelijk moesten ivm dat sommige paarden geen symmetrisch hoofd hebben, waardoor bit/neusriem scheef komen te hangen als je aan beide kanten gelijk afsteld.

Ze heeft verschillende kopstukken geprobeerd om te kijken welke beste pasvorm hadden, ze heeft zelfs de neusriem en de bakstukken omgewisseld aan het kopstuk gehangen om te kijken of het bot onder het oor dan meer vrijheid kreeg.

Ze heeft echt alles, zo zorgvuldig bij langsgelopen en overal uitleg bij gegeven :oo


Dan hoop ik dat mijn fitter net zo precies en zorgvuldig is als die van jou. Ben erg benieuwd :)

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:42

Denk dat je zelf ook gewoon bewust mee moet kijken. Veel vragen stellen en meedenken ;) dan heb ik ook gedaan en kreeg overal super fijne uitleg bij!

Denk dat ala baasje zo kritisch mee gaat kijken een fitter ook eerder nog even extra checked!

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:51

Bij mij was de neusriem te smal aangemeten. Bakstukken kwamen naar voren over het jukbeen. Zelf uiteindelijk een maat groter besteld. Later het hele hoofdstel verkocht. Was er niet echt tevreden over.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:36

Ik heb mijn hoofdstel ook verkocht. Vond de kwaliteit niet al te best ;)

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:56

wwillemijn schreef:
Bij mij was de neusriem te smal aangemeten. Bakstukken kwamen naar voren over het jukbeen. Zelf uiteindelijk een maat groter besteld. Later het hele hoofdstel verkocht. Was er niet echt tevreden over.


Had ze geen neusriemen bij zich dan?

Bij kij had ze alle maten bij zich waardoor je kon zien hoe alles zat!

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:26

Ik was bij haar. Dus alles was er gewoon. Heb zelf niet goed opgelet omdat ik er vanuit ga dat zij de expert is. Inmiddels ben ik wijzer en weet ik dat je nergens echt eindgebruiker kunt zijn zonder goed op te letten.

Nadiine__x

Berichten: 2800
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 14:42

wwillemijn schreef:
Ik was bij haar. Dus alles was er gewoon. Heb zelf niet goed opgelet omdat ik er vanuit ga dat zij de expert is. Inmiddels ben ik wijzer en weet ik dat je nergens echt eindgebruiker kunt zijn zonder goed op te letten.


Balen is dat ja! Snap jou inderdaad ook wel.. Je zou daar inderdaad van uit moeten kunnen gaan..

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:23

Ik heb van de week mijn hoofdstel van bridle2fit binnen gehad en vandaag eindelijk kunnen passen!

Wat vinden jullie van de pasvorm? Ik twijfel zelf aan de bakstukken, ik heb nu de 30cm maa even bang dat het met 27cm weer te kort wordt.

En hoe vinden jullie de tapse neusriem bij hem staan?

(Sorry voor mijn niet zo fotogenieke paard, hij had er aardig de pest in vanavond haha)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Quir

Berichten: 17366
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:39

Mooi hoofdstel! Staat m ook goed. :j

Zou alleen de neusriem wat lager doen, is ook nog genoeg ruimte voor t bit. Bakstukken lijken zo wel goed te zitten, maar een kortere past denk ik ook nog wel. Maar lastig zeggen zo vanaf foto's. :))

Nibbit

Berichten: 10415
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:43

Ik zou voor de kortere bakstukken gaan, dan liggen de gespen van bakstuk en neusriem niet zo op elkaar.

Hoort deze frontriem er bij? Die zit wel wat raar

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:46

Quir schreef:
Mooi hoofdstel! Staat m ook goed. :j

Zou alleen de neusriem wat lager doen, is ook nog genoeg ruimte voor t bit. Bakstukken lijken zo wel goed te zitten, maar een kortere past denk ik ook nog wel. Maar lastig zeggen zo vanaf foto's. :))

Klopt neusriem heb ik na de foto beide kanten iets lager gehangen vond hem ook redelijk hoog maar toch nog onder het jukbeen.

Frontriem is er even opgedaan van mijn oude hoofdstel met gedeeld kopstuk. :Y)
Moet ook nog nieuwe frontriem bij die moet ik nog even zien te vinden naar mijn smaak. Vind frontriemen vaak te small voor zijn grote hoofd :')

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:14

Is hier iemand met een Full neusriem die het stuk tussen de omhooggaande riempjes even voor mij op wil meten (riempjes niet meerekenen)? :o

Anoniem

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:40

Over de breedte bedoel je?

Love_Rosie

Berichten: 1497
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:53

Afbeelding
Zo zegmaar :+

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:52

Kun je ook opvragen bij Bridle2fit hoor, ze hebben mij ook een overzicht gestuurd. Even kijken of ik die nog in m'n mail heb..

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:58

Afbeelding
Dit is bijvoorbeeld de taps toelopende

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:12

Hoi! Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen, maar ik had even een vraagje. Weet iemand toevallig hoe breed het HP4 kopstuk is? Op de site van bridle2fit kan ik dit nergens vinden.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen Bridle2fit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 06:42

Mbamsy: volgens mij is de neusriem te kort. Daardoor ligt het jukbeen niet vrij.

Ik vind het trouwens frappant dat juist fitters zoveel gecombineerde neusriemen aanprijzen := dat kan ik al niet serieus nemen, dat is nooit anatomisch.