Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:56

Granoek schreef:
Misschien heeft hier trouwens iemand een idee.
Ik zoek een kaakgekruist hoofdstel in extra full..
Heb nu de FRA Indy in full voor Duke en vind die toch wel zo fijn, maar kan hem nergens vinden in extra full.

En dan liefst een die geen fortuin kost, of waarvan ik eerst een testhoofdstel kan bestellen. In extra full :+


Dabo design kan ze je op maat maken in biotane, fijne hoofdstellen, geen fortuin maar testen kan natuurlijk niet.

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:44

Oh ben gaan piepen maar voor die prijs kun je inderdaad niet mis gaan, thanks! Moet dat onderlegd of is dat niet per se nodig? Is wel prettiger zeker

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:41

Granoek schreef:
Oh ben gaan piepen maar voor die prijs kun je inderdaad niet mis gaan, thanks! Moet dat onderlegd of is dat niet per se nodig? Is wel prettiger zeker


Volgens mij is standaard onder de neus onderlegd? Achter de oren kan ook maar moet je apart aangeven geloof ik. Is maar wat je zelf fijn vindt

Wij hebben alleen de neus onderlegd
Bevalt wel erg goed!


Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:48

Is dat de brown 522 onderlegd met de light brown?
Want die wilde ik nemen, maar dan ga ik denk ik voor dark brown bij die van mij

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:27

Neus onderleg ik niet standaard bij de meeste hoofdstellen, maar kun je wel gewoon aangeven (aanklikken)
Alleen bij kaptooms en hackamore zit de foam er wel standaard bij.

Staat echt super mooi, Maartje1990! :-)

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:32

Afbeelding


Hier voor onze pony van de zorgboerderij een hele gave met oranje eronder. Superblij mee

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:37

Dabo schreef:
Neus onderleg ik niet standaard bij de meeste hoofdstellen, maar kun je wel gewoon aangeven (aanklikken)
Alleen bij kaptooms en hackamore zit de foam er wel standaard bij.

Staat echt super mooi, Maartje1990! :-)

Oh oké! Die foto van Maartje is dat die kleur 522?

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:37

Caira schreef:
[ [url=m/XbtLZJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier voor onze pony van de zorgboerderij een hele gave met oranje eronder. Superblij mee

Ja deze kleur bruin wil ik <3

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 21:38

Granoek schreef:
Caira schreef:
[ [url=m/XbtLZJ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier voor onze pony van de zorgboerderij een hele gave met oranje eronder. Superblij mee

Ja deze kleur bruin wil ik <3



www.lovelance.nl daar komt deze vandaan, wat ik mooi vind is dat het helemaal genaaid is, staat zo chique

germie

Berichten: 25994
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:23

Ik heb de micklem multi binnen. Erg getwijfeld over pasvorm en er zijn best veel mensen die klagen over het leer. Het leer van mijn hoofdstel is wel erg slecht. Een maandagochtendprodukt? Maar goed, naar het paard er mee en gepast. Pasvorm is ronduit slecht. 7 op de 10 cob hoofdstellen past mijn paard, eigenlijk alle maten full wel, al kan het zijn dat de neusriem op de max moet. Maar bij deze de extra full meegenomen. Frontriem: gooi er maar af, is veel te kort. Kaakriem: Op de max. En niet afneembaar, heeft verder geen functie, dus gemiste kans van Micklem. Maar dat staat weer los van de kwaliteit en pasvorm natuurlijk. Kopstuk op gat 3 aan elke kant, dus dat is prima. Riempje van neusriem onder de kin kan nog 5 gaten langer, dus ook prima. En ja, het past. Maar de verhoudingen zijn dus niet echt goed te noemen. Bij een full had alles gepast, maar de kaakriem denk ik niet en de frontriem ook niet.
Ik heb gereden met het kingekruiste systeem. Na 1 rit is het leer aan 1 kant al helemaal ruw geworden. Ik heb maar 20 minuten gereden. Als dat de volgende keer nog erger wordt gaat het hoofdstel wel terug.
Ook is het kaaksysteem niet eens van leer, maar gewoon goedkope webband. Echt heel goedkoop gemaakt, dat had ik niet verwacht voor deze prijs. De padding op het kinstuk is niet afneembaar, jammer, want die blijft niet mooi in het midden zitten, zal ik als ik het hoofdstel hou dus moeten lostornen vrees ik, of door gebruik moet het wel blijven liggen omdat het beter vormt ofzo. Ik heb best lekker gereden, maar kan niet zeggen dat het meteen DE oplossing is. Ik ben er zeker nog niet over uit of ik hoofdstel ga houden gezien het leer. Het staat verder best aardig, want ik vind ze eigenlijk niet om aan te zien. Maar het misstaat mijn paard niet. Heel mooi is het ook niet, het is wat saai eigenlijk.
Het hoofdstel oogt en voelt aan als een India hoofdstel van nog geen 35 euro. Is dit normaal?
Reviews hebben het wel over stug leer in het begin, maar niet over direct slijtage wat mijn kinriempje dus aan 1 kant wel heeft. Of gebruikt niemand die?

Mariett

Berichten: 4433
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:45

Germie: de leerkwaliteit van de micklem verschilt echt ontzettend. Sommige hoofdstellen zijn echt net karton, bij andere hoofdstellen is het leer gewoon goed. Micklem hoofdstellen moet je eigenlijk gewoon in de winkel voelen :( Heel typisch voor dat geld.

Anoniem

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 22:54

Mooi dat genaaid Biothane....
Maar hoe houdt dat?

Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:02

Ik heb de micklem in extra full bij de Clydesdales en die zit nog niet eens bijna op het grootste.
Heb nu een zwarte en hiervoor een bruine, vond de bruine van kwaliteit beter

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 23:55

Dabo schreef:
Neus onderleg ik niet standaard bij de meeste hoofdstellen, maar kun je wel gewoon aangeven (aanklikken)
Alleen bij kaptooms en hackamore zit de foam er wel standaard bij.

Staat echt super mooi, Maartje1990! :-)


Op de haflinger staat deze kleur nog mooier! Daar heb ik alleen geen foto van.

lovelance

Berichten: 2018
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:32

Anoniem schreef:
Mooi dat genaaid Biothane....
Maar hoe houdt dat?


Ik naai de delen waar druk op kan komen te staan 4 keer, hierdoor is het erg sterk en houdt het goed.
Wel is het stiksel het eerste wat zal opgeven als het paard er echt vol mee vast komt te zitten en/of gaat hangen. Maar misschien wil je dan ook wel dat er dan iets breekt. Biothane zal niet breken, de kern van nylon is super sterk.

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:43

Ik meld me ook even. Ik rij al jaren bitloos. Heb nu sinds jaar of 4 de Micklem, maar ligt voor geen meter. Leer is slecht, qua vorm ook niet helemaal geschikt voor mijn type paard en hij schuift enorm.

Ik heb laatst de FRA Rebecca besteld, die is zo mooi maar helaas was deze qua model ook niet goed voor mijn paard. Helaas te breed. Was gewoon echt uit verhouding.

Nu opzoek naar een fijne sidepull. Wie heeft de tip voor mij? Goede kwaliteit, niet teveel toeters en bellen, liefst in het donkerbruin, redelijk brede neusriem..

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:54

Maartje1990 schreef:
Dabo schreef:
Neus onderleg ik niet standaard bij de meeste hoofdstellen, maar kun je wel gewoon aangeven (aanklikken)
Alleen bij kaptooms en hackamore zit de foam er wel standaard bij.

Staat echt super mooi, Maartje1990! :-)


Op de haflinger staat deze kleur nog mooier! Daar heb ik alleen geen foto van.
Gauw eens een maken dan :-)

lovelance schreef:
Anoniem schreef:
Mooi dat genaaid Biothane....
Maar hoe houdt dat?


Ik naai de delen waar druk op kan komen te staan 4 keer, hierdoor is het erg sterk en houdt het goed.
Wel is het stiksel het eerste wat zal opgeven als het paard er echt vol mee vast komt te zitten en/of gaat hangen. Maar misschien wil je dan ook wel dat er dan iets breekt. Biothane zal niet breken, de kern van nylon is super sterk.
Idd heel mooi, het genaaide Biothane! Helaas kan ik dat zelf niet, (iets met ruimte gebrek whaha)
Ik werk dus met holnieten, die zijn ook heel sterk, maar net wat jij al zei, als er HEEL veel druk/kracht op komt te staan, springen die er als 1e uit. En dat is maar goed ook, liever je hoofdstel stuk (is te repareren) dan je paard :-)

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:57

Granoek schreef:
Is dat de brown 522 onderlegd met de light brown?
Want die wilde ik nemen, maar dan ga ik denk ik voor dark brown bij die van mij

Dat was inderdaad de bruin 522. :-)

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 06:01

Ja we vergeten t iedere keer :')

Ik heb trouwens iets leuks dat ik je tzt wil vragen om te maken :D

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:53

Unbeatable schreef:
Ik meld me ook even. Ik rij al jaren bitloos. Heb nu sinds jaar of 4 de Micklem, maar ligt voor geen meter. Leer is slecht, qua vorm ook niet helemaal geschikt voor mijn type paard en hij schuift enorm.

Ik heb laatst de FRA Rebecca besteld, die is zo mooi maar helaas was deze qua model ook niet goed voor mijn paard. Helaas te breed. Was gewoon echt uit verhouding.

Nu opzoek naar een fijne sidepull. Wie heeft de tip voor mij? Goede kwaliteit, niet teveel toeters en bellen, liefst in het donkerbruin, redelijk brede neusriem..


Ik heb goede ervaringen met de FRA Pardoes. Je mag mij altijd even een PB sturen

lovelance

Berichten: 2018
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Callantsoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:58

Dabo schreef:
Idd heel mooi, het genaaide Biothane! Helaas kan ik dat zelf niet, (iets met ruimte gebrek whaha)
Ik werk dus met holnieten, die zijn ook heel sterk, maar net wat jij al zei, als er HEEL veel druk/kracht op komt te staan, springen die er als 1e uit. En dat is maar goed ook, liever je hoofdstel stuk (is te repareren) dan je paard :-)


Ja precies!

Anoniem

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:00

Dat is zeker zo. Als nood aan de man is, liever m’n harnachement stuk...
Ik vind dat genaaide echt wel heel mooi!

germie

Berichten: 25994
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:45

Ik vind holnieten erg goedkoop ogen. En de allergoedkoopste roesten ook nog. Ze moeten wel minstens van rvs zijn.
Ik vind wel dat biothane onderlegd moet worden om zacht te zijn, anders is het net als leer, en het kan gewoon lekker soft. Biothane teugels zonder stopjes zijn echt heel fijn. Maar dan wel graag zonder holnieten. Heb ze op Equitana gezien, maar toen niet meegenomen. Eigenlijk zonde.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:09

Kan iemand mij vertellen of ik het hoofdstel op deze manier goed heb afgesteld?

Frontriem ga ik vervangen voor een full. Gevalletje dikke kop.


Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:55

Ja hoor lijkt me wel. Kan niet goed beoordelen of hoe strak de keelriem
Moet. +/- max een hoek van 40 graden aanhouden tov mond.