[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty_

Berichten: 3042
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 17:42

ArmaWhis schreef:
Ik heb een Cheyenne overgenomen van iemand hier op bokt, En hij zit heerlijk!!! Kifra past er ook mooi onder, schuift niet.


[ [url=m/4C1qBG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk :D
Ik heb ook heel lang met een drytex gereden (onze foto staat nog op de site van barefoot) en heb er veel plezier van gehad, totdat ik de Notting Hill tegen kwam :-)

Mag ik je foto op m'n site zetten? :o

ArmaWhis

Berichten: 313
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:07

Kitty_ schreef:
ArmaWhis schreef:
Ik heb een Cheyenne overgenomen van iemand hier op bokt, En hij zit heerlijk!!! Kifra past er ook mooi onder, schuift niet.


[ [url=m/4C1qBG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk :D
Ik heb ook heel lang met een drytex gereden (onze foto staat nog op de site van barefoot) en heb er veel plezier van gehad, totdat ik de Notting Hill tegen kwam :-)

Mag ik je foto op m'n site zetten? :o



Ahh oke ik zal eens kijken!
Ja dat mag hoor :D

ArmaWhis

Berichten: 313
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:10

Runa schreef:
Mijn ghostje is er *\o/*

Er is alleen een klein probleempje: de vorige eigenaar heeft kussens er scheef onder geplakt waardoor ik noodgedwongen toch met die kussens moet hannesen. Iemand tips voor hoe ik die er onder krijg zoals ze oorspronkelijk eronder horen?


Hey dat WAS mijn Ghost :o fijn dat ie aangekomen is,
Ja sorry toen in hem in de doos deed zag ik dat ze scheef zaten maar ik dacht, ze gaat ze sowieso op maat plakken bij haar paardje ;-)

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:15

Mensen die de Ghost-pad hebben, hebben jullie met of zonder inkeping?

Ik twijfel :=

Marocje
Berichten: 5626
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:17

Zonder, maar mijn pony heeft geen schoft.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 18:20

Mijn pony is al 25 en heeft (dus) wel wat schoft... maar zonder inkeping kun je de pad mooi omhoog trekken, met misschien minder goed?

Maartje1990

Berichten: 22289
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:21

Nadeel van met inkeping js dat het alsnog kan drukken op een eerder punt (wat je dan niet ziet)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:59

Een inkeping vind ik alleen een goed idee als de inlages vooraan dichter bij elkaar zitten.. Je kunt het wel goed omhoog trekken, maar het zakt (hier) weer met rijden.

hobbelheks

Berichten: 8845
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:10

ohh die ghost western :oo hmm die zou ik ook wel eens willen proberen en is iig showlegal want voldoet aan alle eisen

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:20

Maartje1990 schreef:
Nadeel van met inkeping js dat het alsnog kan drukken op een eerder punt (wat je dan niet ziet)
Hier hebben wij heel erg last van, heel vervelend. Ik denk dat de pad zonder inkeping veel beter had gepast op mijn pony zonder al te veel schoft. Ik dacht baat het niet dan schaadt het niet, maar helaas. Als ik weer budget heb wil ik heel graag een andere pad.

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:38

Wat zou voor in de warme maanden beter zijn als onderkant van de pad (waar kan het paard het beste de warmte mee kwijt): lamsvel, schapenvacht, nep schapenvacht/wol (synthetisch) of sympanova. Er vanuit gaande dat het paard tegen alle 3 de producten kan. Ik ben vooral naar deze 4 benieuwd omdat ik deze eigenlijk het meeste vind op internet.

darkadia

Berichten: 5264
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:44

Ik zou zeggen lamsvel, dit is antibacterieel en ademt ook. Nepvacht en sympanova wordt vaak snel zweterig.

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:03

Ik heb de kussens er naar eigen inzicht wat onder geplakt en het ligt volgens mij wel mooi nu. Het voelt in ieder geval hetzelfde als de ghost van Tennan voelde afgelopen zondag. :)

Hier een foto 'te paard':

Afbeelding

Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo lekker gegaloppeerd met een zadel op deze pony. Het viel me op dat ze zelf ook de oortjes naar voren had tijdens de gallop. Echt heerlijk :)

ArmaWhis schreef:
Hey dat WAS mijn Ghost :o fijn dat ie aangekomen is,
Ja sorry toen in hem in de doos deed zag ik dat ze scheef zaten maar ik dacht, ze gaat ze sowieso op maat plakken bij haar paardje ;-)

Hihi nou hij is dus inderdaad veilig aangekomen :D

ArmaWhis

Berichten: 313
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Heerenveen

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:35

Staat hem goed! Fijn te horen dat je zo blij bent met het zadel! Hoop dat je er veel plezier aan hebt!

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:04

Kussens recht plakken op een Ghost is niet zo lastig? Er lopen naden over de onderkant en bovendien zijn ze even groot als de basis, dus als je ze parallel aan de naden plakt en ook volgens de vorm van de randen van de basis, kan er niet zo heel veel mis gaan??? het is alleen een hel om ze los te trekken :+

Hij staat prachtig Runa - mooie kleur combinatie :j

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:13

Kwetal schreef:
Kussens recht plakken op een Ghost is niet zo lastig? Er lopen naden over de onderkant en bovendien zijn ze even groot als de basis, dus als je ze parallel aan de naden plakt en ook volgens de vorm van de randen van de basis, kan er niet zo heel veel mis gaan??? het is alleen een hel om ze los te trekken :+

Hij staat prachtig Runa - mooie kleur combinatie :j

In mijn hoofd komt het allemaal heel precies ofzo :o
Maar ik heb het wel voor elkaar gekregen :)

En bedankt!

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:14

Wat een mooi zadeltje hierboven , ik heb zelf weinig verstand van ghost maar ben er stiekem wel verliefd op zou het ook zeker graag proberen als we over paar maandjes weer paardje gaan kopen.
Wat ik me alleen af vroeg , heb je er nou een gewoon dekje onder ? of zit daaronder nog een inlagen pad ? Ik heb alleen een tijdje op een Cheyenne gereden vond ik heerlijk miste daar alleen kniewrongen bij , vooral omdat de pony die ik toen reed nogal vlug was en ik dus helaas weinig steun had ben ik er toen flink hard langds de weg afgelanceerd lol, die hierboven lijkt me super fijn met die wrongen.

Olikea

Berichten: 5461
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:19

Ik vraag me iets af over de ghost. . Ben me heel langzaam aan het oriënteren op zadels. .
Ik heb een niet hele kleine derrière. . Ben verder niet veel te zwaar of zo. . Maar het zit allemaal daar. . Ik heb een maat 42 ongeveer. Pas je dan lekker in een ghost? Verder heb ik geen hele lange of zware benen.

In mijn trekker zat ik wel altijd heel lekker.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:41

Olikea schreef:
Ik vraag me iets af over de ghost. . Ben me heel langzaam aan het oriënteren op zadels. .
Ik heb een niet hele kleine derrière. . Ben verder niet veel te zwaar of zo. . Maar het zit allemaal daar. . Ik heb een maat 42 ongeveer. Pas je dan lekker in een ghost? Verder heb ik geen hele lange of zware benen.

In mijn trekker zat ik wel altijd heel lekker.


Maat 42 is toch niet zo enorm??? Dat past in elk geval. :)
En de afmeting van je achterwerk zegt niets over je gewicht :o

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:46

ittheclown schreef:
Wat een mooi zadeltje hierboven , ik heb zelf weinig verstand van ghost maar ben er stiekem wel verliefd op zou het ook zeker graag proberen als we over paar maandjes weer paardje gaan kopen.
Wat ik me alleen af vroeg , heb je er nou een gewoon dekje onder ? of zit daaronder nog een inlagen pad ? Ik heb alleen een tijdje op een Cheyenne gereden vond ik heerlijk miste daar alleen kniewrongen bij , vooral omdat de pony die ik toen reed nogal vlug was en ik dus helaas weinig steun had ben ik er toen flink hard langds de weg afgelanceerd lol, die hierboven lijkt me super fijn met die wrongen.

Onder de ghost moet ook een pad met inlages :)

Op de foto hierboven heb ik een HKM pad onder het zadel, wat lijkt op een gewone sjabrak, maar er zitten nog inlages onder. Er zijn ook half pads waar je een gewoon dekje overheen kunt doen als je dat mooi vindt.

Jinte

Berichten: 4835
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:57

Olikea schreef:
Ik vraag me iets af over de ghost. . Ben me heel langzaam aan het oriënteren op zadels. .
Ik heb een niet hele kleine derrière. . Ben verder niet veel te zwaar of zo. . Maar het zit allemaal daar. . Ik heb een maat 42 ongeveer. Pas je dan lekker in een ghost? Verder heb ik geen hele lange of zware benen.

In mijn trekker zat ik wel altijd heel lekker.


Ik heb ook een maat 42 en lange en stevige bovenbenen, maar ik paste erg goed in de ghost firenze :) De Roma zat ik dan niet lekker in met mijn benen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:55

Nog even over de christ iberica..

Zijn er nog meer pads die hier goed onder passen, waar evt inlages in kunnen?
Lees wel grandeur en christ maar misschien is er meer?

tennan
Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:00

Mooi hoor Runa!

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:25

Korte vraag, is een Ghost ook geschikt voor paarden die de spieren naast de schoft missen? Deze moeten opbouwen, maar had de idee dat dit misschien makkelijker ging onder een boomloos...

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:18

In principe wel, hangt er alleen vanaf hoeveel spieren er missen...
Ik denk dat boomloos een goede tussenoplossing is, als je toch een boomzadel wilt, als je paard spier atrofie heeft. De spieren kunnen makkelijker groeien en je bent minder kosten kwijt aan een zadelmaker die elke zoveel maanden langs moet komen om de boom aan de voorzijde te verbreden.