Hoofdstel PS Of Sweden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 11:41

Ik heb een PS, na veel heen en weer gemaild en gemeten te hebben met de klantenservice van PS uiteindelijk een full besteld voor m'n (cob) merrie. Het kopstuk was uiteindelijk nog te klein dus heb ik een los kopstuk xfull bij kunnen bestellen. Overall ben ik nog steeds niet tevreden met het hoofdstel qua pasvorm op m'n merrie en heb ik m dan ook te koop.
Als er iemand een kopstuk wil passen oid of überhaupt even de pasvorm wil checken, ik rijd half Nederland door voor m'n werk en wil best wel eens langskomen met m'n hoofdstel (zolang ik m nog heb)
Ik ben zelf in ieder geval op zoek naar een kopstuk dat smaller is. Heb m'n oog laten vallen op de Dy'on new english, die is wat fijner van vorm, en past wat beter bij m'n merrie hoop ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 12:42

MPH schreef:
Ik heb een PS, na veel heen en weer gemaild en gemeten te hebben met de klantenservice van PS uiteindelijk een full besteld voor m'n (cob) merrie. Het kopstuk was uiteindelijk nog te klein dus heb ik een los kopstuk xfull bij kunnen bestellen. Overall ben ik nog steeds niet tevreden met het hoofdstel qua pasvorm op m'n merrie en heb ik m dan ook te koop.
Als er iemand een kopstuk wil passen oid of überhaupt even de pasvorm wil checken, ik rijd half Nederland door voor m'n werk en wil best wel eens langskomen met m'n hoofdstel (zolang ik m nog heb)
Ik ben zelf in ieder geval op zoek naar een kopstuk dat smaller is. Heb m'n oog laten vallen op de Dy'on new english, die is wat fijner van vorm, en past wat beter bij m'n merrie hoop ik.


Wat vervelend! Dyon valt wel klein. Dus paarden met een grote full passen ze vaak niet..

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 13:54

M'n merrie heeft normaal maat cob, dus zal geen probleem zijn hoop ik

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 09:00

Dyon is juist heel true to size en daarbij ontzettend ruim te verstellen. Hier gebruiken we normale full-hoofdstellen op zowel iele paardjes van 1.60 als grote, brede hengsten van ver in de 1.70. Past allemaal! :)

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 12:26

Oh waw, gewoon schitterend die foto!!! Prachtig!

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 12:18


Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:23

Voor de geintresseerde;


Afbeelding

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:32

Ben toch echt wel heel blij met mijn micklem. Nadat ik de Multi voor lange tijd alleen voor het teugelen (bitloos) had gebruik en met mijn oude hoofdstel reed, dit maar weer eens om gedraaid. Paard was een tijd geblesseerd en ben nu weer langzaam aan het opbouwen. Na een maandje de micklem om gedaan. Wow, wat een verschil! Gelijk zoveel meer rust in aanleuning. Paard geeft duidelijk aan het oude hoofdstel toch niet zo prettig te vinden :+

Cryssie
Berichten: 2642
Geregistreerd: 10-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 02:20

Stamper schreef:
Voor de geintresseerde;


[ [url=m/MbZwxF.png]Afbeelding[/url] ]


Ik hoop dat het uitgebreid wordt met halster, dekjes enzo....

dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:00

Cryssie schreef:
Stamper schreef:
Voor de geintresseerde;


[ [url=m/MbZwxF.png]Afbeelding[/url] ]


Ik hoop dat het uitgebreid wordt met halster, dekjes enzo....


Ik dat het sowieso te bestellen is via Drunens Ruiterhuis. Stalgenoot van mij is bridlefitter van PS en kan in principe alles leveren :)

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:08

Ik ben heel erg geïnteresseerd in de pioneer revolution. Zijn er al mensen met ervaringen?
Hoe vallen de hoofdstellen van PS? Mijn merrie zit vaak tussen cob en full in ;)

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 00:32

Mijn paard heeft ook een fijn hoofd waardoor ze tussen cob en full in zit maar van de PS heb ik voor een full gekozen omdat ze wat kleiner uitvallen en past perfect.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 05:44

Ok top! Dankjewel!

FemkeVH

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:54

Ik heb ook voor de full gekozen terwijl mijn paard tussen cob en full in zit.
Het hoofdstel zit op de ruimere gaatjes vast, dus ik had geen cob moeten kiezen :j

Daphneeeej

Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:01

Staat dacht ik ook op de website zelf als je twijfelt tussen 2 maten dat je dan beter de mat groter kan nemen omdat ze 'kleiner' uitvallen.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:19

Ok top! Dankjulliewel!! Dan ga ik toch voor een full!

Nathiie

Berichten: 677
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Meise (België)

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:49

Ik heb vorige week de Pioneer Revolution besteld :) Heb een Cob besteld dus hoop dat die past. Merrie heeft in alles maat Cob.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:06

Leuk!! Ik heb hem ook besteld in het bruin! Had PS of sweden pas al gemaild over de maat. En zij raden mij een full aan dus die bestel ik.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:43

Mijn merrie heeft ook alles in cob, maar bij PS kwam ik op een extra full kopstuk uit met een full neusriem en cob bakstukken. Kopstuk kwam anders niet uit met de uitsparingen achter de oren.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:50

Creeeren brede kopstukjes niet meer druk achter de oren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:09

Carl123 schreef:
Creeeren brede kopstukjes niet meer druk achter de oren?

Dat vraag ik mij ook af...

mutsiii

Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:26

Anoniem schreef:
Carl123 schreef:
Creeeren brede kopstukjes niet meer druk achter de oren?

Dat vraag ik mij ook af...


Nee juist niet. Doordat het breder is, is de drukverdeling (contactoppervlakte) ook groter. Waardoor je minder druk hebt. Maar er zijn paarden die dat fijner vinden maar ik ken ook paarden die zoiets breed niet fijn vinden en fijner lopen met een normaal kopstuk.
Zo was het toch dacht ik :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:33

mutsiii schreef:
Anoniem schreef:
Dat vraag ik mij ook af...


Nee juist niet. Doordat het breder is, is de drukverdeling (contactoppervlakte) ook groter. Waardoor je minder druk hebt. Maar er zijn paarden die dat fijner vinden maar ik ken ook paarden die zoiets breed niet fijn vinden en fijner lopen met een normaal kopstuk.
Zo was het toch dacht ik :o


In de theorie klopt dat. Breder oppervlak is minder druk. Maar in de praktijk vraag ik mij af of de meeste paarden wel ruimte hebben voor zon breed kopstuk.

Carl123
Berichten: 391
Geregistreerd: 22-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:44

Breder verdeelt idd beter de druk, van iets wat erop drukt, echter, wat erop ligt is een lederen riem, achter de oren, klein gebied.
Het is echt niet nodig om daar veel weefsel te gaan belasten.
Beter een fijnere anatomische riem die de basis van de oren vrij laat en de gevoelige struturen net eronder vrij laat.
Die grote paddingstukken achter de oren zijn helemaal niet fijn in zo'n gevoelig gebied, integendeel zelfs, je moet geen druk gaan creeeren waar het niet nodig is. Ook niet goed voor de zweetdoorlatendheid.
Ook zit de kaakriem recht op een in dat gebied lopende zenuw en grote arteria, op een onbespierd gedeelte. Dit is een jammer gekozen plek. De micklem heeft het beter uitgekozen.
Neen, dit is geen anatomisch hoofdstel in zoverre de micklem dat wel is.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Hoofdstel PS Of Sweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:19

Ik rij met een pelham, met hefboomwerking dus automatisch ook wat druk achter de oren, dan is een breder kopstuk juist wel fijn. Je moet het echt in zn geheel zien. Overigens moeten de oren fijn kunnen bewegen. En dat is bij de ps wel zo.