Ervaringen Sella zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:49

Weet iemand misschien ook of hij ook 2de hands Sella zadels heeft ?

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:52

Soms wel. Ik heb bij hem een 2e hands zadel gekocht, lucky me.

Dennisch
Berichten: 210
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:00

Ik vind het helemaal niks...
Zadel bij iemand anders uitgeprobeerd, vond m verschikkelijk zitten. En echt het idee of ik er in naar voren werd gekiept. Rare drukverdeling/vorm van de kussens en ondergeschoven kussens waardoor je meer op de lepel komt te zitten en je paard nog meer druk achterin de rug krijgt en vond m vreemd op t paard liggen.

KletsKoekje
Berichten: 3304
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:19

Ik oriënteer ook voor een Sella zadel, fijn om zulke goede ervaringen te lezen.
Ik bel hem morgen even voor meer info, maar iemand enig idee of deze zadels ook geschikt zijn voor rondgeribte paarden?
Ik twijfel nog of de zitting van het zadel. Ik heb nu een euroriding titan 2 en dat is echt een heerlijk zachte diepe zit. Heb het idee dat je hier minder diep in zit, hoe ervaren jullie dit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:37

Ik had hiervoor ook de euroriding Titan2. En de sella ligt minstens zo fijn op mijn paard!! Het zadel zit ook zachter dan je verwacht. Hij is wel minder diep maar ik kan er persoonlijk wel dieper in zitten/mezelf er dieper indrukken.

Dit is mijn merrie haar bouw.
Afbeelding

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:44

KletsKoekje schreef:
Ik oriënteer ook voor een Sella zadel, fijn om zulke goede ervaringen te lezen.
Ik bel hem morgen even voor meer info, maar iemand enig idee of deze zadels ook geschikt zijn voor rondgeribte paarden?
Ik twijfel nog of de zitting van het zadel. Ik heb nu een euroriding titan 2 en dat is echt een heerlijk zachte diepe zit. Heb het idee dat je hier minder diep in zit, hoe ervaren jullie dit?


Zeker geschikt voor de meer rondgeribte paarden. Ik heb er zelf 1 op een Gelders paard liggen die rond geribt is. Vriendin heeft er 1 op een Fries liggen. Als een huis.

@Dennisch, ik vrees dat je dan op een zadel hebt gezeten die niet goed voor jou afgestemd was. Wellicht ben jij meer gebaat bij een andere maat. Zadel is namelijk redelijk goed op de ruiter af te stemmen. Ali is heel erg gespitst op hoe je op je paard zit. De kleinste inknikking valt hem al op en kijkt erna of het vanuit het paard, zadel of ruiter komt.

KletsKoekje
Berichten: 3304
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:51

Eurofie mag ik vragen waarom jij naar een andere zadel bent gaan kijken en wat je al verschillen merkt? :) Vind het best eng om afstand te doen van mijn titan2.

Fijn om te horen martine0503

Anoniem

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 01:00

Ik heb de Titan2 gekocht om de tijd te overbruggen terwijl mijn sella gemaakt werd.. Ik wilde sowieso een sella omdat hij aan de eisen voldoet die ik wil voor mijn paard. Oa het brede tussen kanaal en de schoudervrijheid. Tevens gaat mijn paard nog veranderen en groeien en ik hen nu al zoveel zadels gehad dat ik het beu was... Sella kan constant aangepast worden, dus niet steeds een ander zadel meer hoeven aanschaffen. Ali is heel secuur en professioneel en merkt veel details gelijk op! Super fijn!

KletsKoekje
Berichten: 3304
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 01:08

Nou dat bieden kussen kanaal en schoudervrijheid zijn ook mijn vereisten. En graag close contact eventueel. Wat kost een consult bij hem? Meeste zadelmaker rekenen niets voor het aanmeten als je tot koop over gaat en als je niet tot koop over gaat dan betaal je een zadelpasconsult toch? Ik kan niet precies terug vinden welke plaats hij woont maar aan de naam te zien het gooi? Is ook een flink eind rijden (reiskosten)

Kaitlyn

Berichten: 9732
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:24

Hij kwam bij mij voor een tweedehands zadel en daar heb ik niks voor het consult betaald.

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:12

Wat leuk eindelijk komt Sella wat meer onder de aandacht. ik heb er al een tijdje een. Kalfsleer met crème stiksels, het monoblad type. Erg blij mee.

Hebben jullie de singel erbij? Ik heb dat toen niet gedaan maar denk er nu toch wel over na.

Even mijn zadel in actie :
Afbeelding
Ik rijd er nu mijn drie jarig mee in :=

paardje2013
Berichten: 1856
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: .........

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:16

Ik heb vandaag even een mailtje gestuurt heb er geen haast mee dus we wachten af

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:28

Maria1991 wat zijn jouw wrongen lang zeg. En zou je beugels gaatje korter doen, als paard dan wegspringt zit je net wat steviger.

RoosRozie

Berichten: 26
Geregistreerd: 12-04-14
Woonplaats: Culemborg

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:48

Na mee gelezen te hebben hier is Ali afgelopen zaterdag bij mij langs geweest.
Een prachtige Impara aan laten meten, donkerbruin met crème stiksels, en bijpassende singel en beugelriemen.

Ik kan niet wachten tot het zadel klaar is!

KletsKoekje
Berichten: 3304
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:20

Ik twijfel nog door de zitting van het zadel. Ben nu erg verwend met huidig zadel qua zit. Ben aan het rond vragen of iemand in de buurt een Sella heeft om ze eens te zien in het echt. Zonde als Ali helemaal komt en ik het zadel dan toch niets vind. Al ben ik buiten de twijfelachtige zit om nog wel enthousiast

KletsKoekje
Berichten: 3304
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:20

Ik twijfel nog door de zitting van het zadel. Ben nu erg verwend met huidig zadel qua zit. Ben aan het rond vragen of iemand in de buurt een Sella heeft om ze eens te zien in het echt. Zonde als Ali helemaal komt en ik het zadel dan toch niets vind. Al ben ik buiten de twijfelachtige zit om nog wel enthousiast

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:22

Kletskoekje waar woon je misschien woont iemand van ons in de buurt en kan je kijken.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:12

Hier ook een groot zadeldrama, niks wat past. Via een andere zadelmaker eindelijk een zadel gevonden die past op m'n pony. Vind ik hem niet lekker zitten. Dan vind ik 2200 echt te veel. Dus ga ook ali bellen :o hoop dat toch eindelijk een top zadel te kopen.

KletsKoekje
Berichten: 3304
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:32

Laura woon tussen Arnhem en Nijmegen :)

Laura1982

Berichten: 4084
Geregistreerd: 23-01-04

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:37

Ik woon in zeist provincie Utrecht en je bent welkom hoor

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:51

KletsKoekje schreef:
Laura woon tussen Arnhem en Nijmegen :)



Ik woon in Echteld bij Tiel, dus niet super ver oid.
Je bent welkom.

biancc__

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Lelystad

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:33

Beugelriemen!? Jammer.. wist niet dat het ook kon..... ook niet over gesproken...
Ik ben nog steeds in afwachting van mijn zadel!

Anoniem

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:33

Wist ik ook niet. Maar heb er wel nieuwe beugelriemen bij maar dan zonder het stiksel van mijn zadel.

biancc__

Berichten: 152
Geregistreerd: 08-11-11
Woonplaats: Lelystad

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:14

Ook bij Ali vandaan?
Ik heb nu gewoon beugelriemen van Passier gekocht bij een ruitersportzaak.
Die hebben ze ook met grijze stiksels... maar die waren er toen niet in mijn maat.......

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:50

Volgende week woensdag komt Ali langs, ben erg benieuwd!