Ervaringen Sella zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8428
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:15

Tesss84 schreef:
Ik mag me voegen in het rijtje.. na een dramatisch anderhalf jaar van revalideren en ontelbare zadels uitproberen van meerdere zadelmakers heb ik vanmorgen een Sella zadel besteld!! Model Cella in het bruin met offwhite stiksels, bijpassende singel en beugelriemen.
Ook mijn paard heeft een zeer moeilijke bouw maar het zadel lag na wat aanpassen in de boom heel stabiel. En ja, dat stugge moet je even doorheen prikken maar mijn zenuwachtige paard reageerde heel relaxed op hem dus dat zegt mij heel veel. Ik ben heel blij dat ik eindelijk een zadel heb gekocht!!!


Wat fijn!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:18

Wat fijn zeg! Hopelijk kun je straks weer fijn rijden. Hoe lang heb je nu niet gereden?

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:58

Stug? Hij kletst me hier altijd de oren van het hoofd haha! Maar fijn dat je een passend zadel hebt gevolgd!

boemel

Berichten: 8428
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:02

Ik vind Ali ook niet stug.
Heb altijd wel het idee dat hij even aftast en hij is niet van de bombarie, maar wel vrij spraakzaam.

Tesss84
Berichten: 82
Geregistreerd: 15-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:15

Dancer schreef:
Wat fijn zeg! Hopelijk kun je straks weer fijn rijden. Hoe lang heb je nu niet gereden?


Een jaar. Dus die paar weken kunnen ook nog wel :)

Tesss84
Berichten: 82
Geregistreerd: 15-01-19

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:18

Is ‘kat uit de boom kijkerig’ een betere term? Ik vind het in ieder geval een prima vent en Baltimore ook, volgens mij. Over een paar weken zal ik hier een mooie foto plaatsen van de hele set!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:20

Tesss84 schreef:
Is ‘kat uit de boom kijkerig’ een betere term? Ik vind het in ieder geval een prima vent en Baltimore ook, volgens mij. Over een paar weken zal ik hier een mooie foto plaatsen van de hele set!


Ik ben benieuwd

furyke

Berichten: 3549
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: elsloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:23

Tesss84 schreef:
Ik mag me voegen in het rijtje.. na een dramatisch anderhalf jaar van revalideren en ontelbare zadels uitproberen van meerdere zadelmakers heb ik vanmorgen een Sella zadel besteld!! Model Cella in het bruin met offwhite stiksels, bijpassende singel en beugelriemen.
Ook mijn paard heeft een zeer moeilijke bouw maar het zadel lag na wat aanpassen in de boom heel stabiel. En ja, dat stugge moet je even doorheen prikken maar mijn zenuwachtige paard reageerde heel relaxed op hem dus dat zegt mij heel veel. Ik ben heel blij dat ik eindelijk een zadel heb gekocht!!!



Super! Benieuwd naar een foto.
Ik heb ook deze kleurstelling in bestelling.
Wel een ander model.
Helaas door corona is er vertraging op de levering -O-

Tesss84
Berichten: 82
Geregistreerd: 15-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:10

furyke schreef:
Tesss84 schreef:
Ik mag me voegen in het rijtje.. na een dramatisch anderhalf jaar van revalideren en ontelbare zadels uitproberen van meerdere zadelmakers heb ik vanmorgen een Sella zadel besteld!! Model Cella in het bruin met offwhite stiksels, bijpassende singel en beugelriemen.
Ook mijn paard heeft een zeer moeilijke bouw maar het zadel lag na wat aanpassen in de boom heel stabiel. En ja, dat stugge moet je even doorheen prikken maar mijn zenuwachtige paard reageerde heel relaxed op hem dus dat zegt mij heel veel. Ik ben heel blij dat ik eindelijk een zadel heb gekocht!!!



Super! Benieuwd naar een foto.
Ik heb ook deze kleurstelling in bestelling.
Wel een ander model.
Helaas door corona is er vertraging op de levering -O-



Als jij het hebt stuur dan ook even een foto!! Ben zooo benieuwd ik reken inderdaad op 12 weken i.v.m. corona. Geeft niets, heb ik nog tijd om op de sportschool me voor te bereiden!

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 20:25

Ik vind het gewoon een gouden kerel, moet elke keer weer onwijs lachen met hem :') :D

veerle92

Berichten: 762
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Lievelde

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:32

Wie heeft er een zadel bij Ali in bestelling staan na 26 augustus.? Ik heb 26 augustus een zadel in bestelling laten zetten, maar op heden nog niks gehoord over hoe lang het nog gaat duren >;) ben dus heel benieuwd wat Ali jullie heeft gezegd over de ongevere (als dat een woord is :+ ) levertijd.

boemel

Berichten: 8428
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 11:05

veerle92 schreef:
Wie heeft er een zadel bij Ali in bestelling staan na 26 augustus.? Ik heb 26 augustus een zadel in bestelling laten zetten, maar op heden nog niks gehoord over hoe lang het nog gaat duren >;) ben dus heel benieuwd wat Ali jullie heeft gezegd over de ongevere (als dat een woord is :+ ) levertijd.


Dat is lang! Ik zou hem gewoon zelf bellen.

furyke

Berichten: 3549
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: elsloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:37

Ik heb mijn zadel sinds 9 september in bestelling staan.
Heb hem laatst geappt, aangezien ik benieuwd ben.
Hij gaf aan dat de "fabriek" enkele weken dicht was geweest ivm corona.
Ze waren net weer enkele dagen aan het werk.
Helaas dus ook hier vertraging.
Overmacht, niets aan te doen.

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:21

Hij zei donderdag dat de fabriek af en aan gesloten wordt door coronagevallen inderdaad. Ik ga een nieuw zadel bestellen en hou er gewoon rekening mee dat het lang kan duren. Heb gelukkig een zadel dat prima ligt voor tot die tijd :-)

Tesss84
Berichten: 82
Geregistreerd: 15-01-19

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 22:52

Ik heb 16 november een zadel besteld en Ali gaf aan te rekenen op 12 weken, inderdaad i.v.m. Corona.

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:44

Heeft iemand een foto van een Cello met ruiter erop, :D

boemel

Berichten: 8428
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:30

MyChoice schreef:
Heeft iemand een foto van een Cello met ruiter erop, :D


Afbeelding


Maar ik heb wel de boom van de Star er in :o

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:46

Thanks! Ging me even om de wrongen :-)
Ik heb er nu een Rien op liggen maar is al een vrij oud zadel. Wil een nieuwe. Wilde de Star, maar zag toen jouw zadel op FB voorbij komen, heel mooi! Als ik de Star wil moet er de boom van de Rien in. Bij Cello weet ik dat nog niet. Hij heeft binnenkort weer wat demozadels en dan ga ik testen :-)

boemel

Berichten: 8428
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:59

MyChoice schreef:
Thanks! Ging me even om de wrongen :-)
Ik heb er nu een Rien op liggen maar is al een vrij oud zadel. Wil een nieuwe. Wilde de Star, maar zag toen jouw zadel op FB voorbij komen, heel mooi! Als ik de Star wil moet er de boom van de Rien in. Bij Cello weet ik dat nog niet. Hij heeft binnenkort weer wat demozadels en dan ga ik testen :-)


De Star is heel fijn, maar ik wilde het zweetblad en de wrong van de Cella.
Daar zit een flexibele boom in en bij een paard met veel beweging voelde dat best onstabiel, dus vandaar de mix Cella zadel met Star boom. :o

Succes met testen! Altijd best lastig zo'n momentopname, maar ga je vast uitkomen.

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:16

Ik heb in m'n beide Rien zadels ook de flexibele boom nu. En dat wil ik wel weer in m'n volgende zadel :-)
Vind het wel super fijn dat je zoveel kunt veranderen aan Sella zadels :-)

boemel

Berichten: 8428
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:22

MyChoice schreef:
Ik heb in m'n beide Rien zadels ook de flexibele boom nu. En dat wil ik wel weer in m'n volgende zadel :-)
Vind het wel super fijn dat je zoveel kunt veranderen aan Sella zadels :-)


Als dat bevalt, moet je t zeker weer doen.
Ali zei meteen dat het niks voor mijn paard was, maar dat ik t gerust mocht proberen. Paard liep voor geen meter, dus keuze was snel gemaakt.

MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:07

Ja snap ik. De mijne zijn Groningers, niet zo beweeglijk als de Friezen van tegenwoordig :-)

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:07

Ik vond die flexibele boom echt vreselijk! Heb hem wel getest maar lag er serieus in de eerste bocht bijna naast, met zadel en al :')

Hier komt Ali 9 december m'n zadel aanpassen, paardlief heeft teveel spiertjes gekweekt :D

boemel

Berichten: 8428
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:13

bliksemflits schreef:
Ik vond die flexibele boom echt vreselijk! Heb hem wel getest maar lag er serieus in de eerste bocht bijna naast, met zadel en al :')

Hier komt Ali 9 december m'n zadel aanpassen, paardlief heeft teveel spiertjes gekweekt :D


Hi hi, herkenbaar. Mijn paard werd er nogal opstandig van en nogal schieterig.

Mijn merrie is nu 6 maanden onder het zadel na jaren weinig tot niks gedaan te hebben. Ali komt binnenkort ook voor controle.

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 22:23

Ik weet eigenlijk niet eens wat voor boom ik heb, flexibel of niet.
Heb toen meerdere modellen getest, en de rosa zat goed. Kleurtje gekozen en aan laten meten.
Maar wel nog steeds heel blij mee.