Ervaringen Sella zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:50

MyChoice schreef:
Het kopijzer kan van heel smal naar heel breed geperst worden. Daar zit geen limiet aan. Die van mijn ruin is maat extra wijd, kwam medium uit de fabriek.


Als je weet hoe bomen gemaakt worden, snap je dat deze uitspraak niet klopt.
Het is sowieso een risico, persen.

Tussen medium en extra wijd zit ca 2 cm ;-)

Nieuwe boom in een tweedehands zadel...T'is maar hoeveel je ervoor uit wil geven!

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:13

MyChoice schreef:
Het kopijzer kan van heel smal naar heel breed geperst worden. Daar zit geen limiet aan. Die van mijn ruin is maat extra wijd, kwam medium uit de fabriek.


Jawel hoor.

Ali heeft hier de boom ook al een keer moeten wisselen omdat ze zo veranderd was. Dat kon hij met de vorige boom niet corrigeren.

Anders kun je het beste Ali of 1 van de dealers contacteren, die kunnen je ongetwijfeld helpen en je vraag beantwoorden. :j

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 07:48

Zijn er hier mensen die zowel de Vera als de Molti hebben getest?

Is er hier iemand met een Molti?

EvalynnS
Berichten: 112
Geregistreerd: 05-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:47

Woensdag komt Ali bij mij langs op stal. Ik ben heel benieuwd!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 23:09

Heeft iemand ervaring met de Sella Velluto met een korte wrong? Of een foto hoe dat zit?

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 23:22

Bralindy schreef:
Heeft iemand ervaring met de Sella Velluto met een korte wrong? Of een foto hoe dat zit?

Ik heb destijds volgens mij bijna alle modellen wel geprobeerd. Mijn bovenbenen waren te stevig voor zo’n wrong bovenop het zadel, ik zat er niet fijn in toen. Het is zo persoonlijk.


EvalynnS schreef:
Woensdag komt Ali bij mij langs op stal. Ik ben heel benieuwd!

Heb je iets kunnen kiezen?

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:40

Bralindy schreef:
Heeft iemand ervaring met de Sella Velluto met een korte wrong? Of een foto hoe dat zit?


Ik heb er ook op gezeten maar vond die wrongen mij meer in de weg zitten dan dat ze goed deden :')
Maar denk dat dat heel persoonlijk is haha!

EvalynnS
Berichten: 112
Geregistreerd: 05-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 00:25

san4nie schreef:
Heb je iets kunnen kiezen?


Jazeker. Ik heb de Sella star gekozen. Als ik de naam goed onthouden heb haha. Hij zat super fijn en lag ook heel goed op mijn Tinker. Momenteel hetzelfde zadel als leenzadel. Het is nu alleen afwachten wanneer mijn zadel komt omdat de fabriek momenteel nog gesloten is.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 00:25

Ik ga toch mijn dressuurzadel verkopen. Heb deze nu maar een paar keer gebruikt sinds vorig jaar juni, en nu ligt hij in huis om ruimte te besparen in mijn zadelkast. Voel ook niet de behoefte meer om erop te rijden, vind mijn springzadel net zo fijn. :=
Wel jammer, heb ‘m weinig gebruikt maar ben al best een tijd aan het twijfelen geweest en nu maar de knoop doorgehakt.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:45

Ali komt 9 juni bij mij voor het aanmeten van een dressuurzadel. Ben heel benieuwd wat het gaat worden.

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 22:20

Leuk Dancer! Ben benieuwd welk model je uitkomt!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 11:28

Romanoff schreef:
Leuk Dancer! Ben benieuwd welk model je uitkomt!


Ja ik ook. Vindt het ook wel spannend want heb nu een zadel wat voor mij heel fijn zit en ook paard heel goed past na lang zoeken. Deze heb ik een aantal jaar geleden tweedehands gekocht maar wordt nu gewoon echt oud en ook het kopijzer is een paar maanden geleden gelast.

Dus hoop dat ik weer een zadel vindt wat net zo fijn is als die ik nu heb.

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:08

Het is de Sella Star geworden. Ben er helemaal blank in gegaan maar wel in mijn achterhoofd dat ik een monoblad wilde en wrong op het zadel, dat heb ik met mijn huidige zadel ook.

De Star was het eerste zadel dat ik geprobeerd heb en deze zat super fijn en lag voor mijn gevoelige merrie met een kleine aanpassing ook goed. Daarna een zadel geprobeerd met wrong op het zweetblad maar na twee passen stappen wist ik al dat die het niet zou worden. Dus bij het eerste zadel gebleven. Ali is echt een vakman. Maar dus geen monoblad en de wrong onder het blad :D

Nu 6-8 weken wachten op mijn zadel. Ik heb gekozen voor wit stiksel, witte piping en zwarte lakranden voor en achter. Ook de enkele beugelriemen met wit stiksel bijbesteld. Heb de singel nu om te proberen, dan kan ik die eventueel ook nog bijbestellen als deze bevalt.

Ik ben benieuwd hoe het zadel er helemaal af uitziet. Hopelijk net zo mooi als in mijn gedachten :)

boemel

Berichten: 8410
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 14:28

Dancer schreef:
Het is de Sella Star geworden. Ben er helemaal blank in gegaan maar wel in mijn achterhoofd dat ik een monoblad wilde en wrong op het zadel, dat heb ik met mijn huidige zadel ook.

De Star was het eerste zadel dat ik geprobeerd heb en deze zat super fijn en lag voor mijn gevoelige merrie met een kleine aanpassing ook goed. Daarna een zadel geprobeerd met wrong op het zweetblad maar na twee passen stappen wist ik al dat die het niet zou worden. Dus bij het eerste zadel gebleven. Ali is echt een vakman. Maar dus geen monoblad en de wrong onder het blad :D

Nu 6-8 weken wachten op mijn zadel. Ik heb gekozen voor wit stiksel, witte piping en zwarte lakranden voor en achter. Ook de enkele beugelriemen met wit stiksel bijbesteld. Heb de singel nu om te proberen, dan kan ik die eventueel ook nog bijbestellen als deze bevalt.

Ik ben benieuwd hoe het zadel er helemaal af uitziet. Hopelijk net zo mooi als in mijn gedachten :)



Leuk! Ik ben benieuwd. Ik had m als leenzadel, was er erg tevreden over over

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:57

Leuk! Ik heb hier ook de Star en nog altijd heel blij mee :D

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:10

Wat leuk! Ik ben benieuwd hoe je zadel eruit ziet.

Ik heb 4 juli een afspraak bij Suzanne Godijn van zadels&co. In eerste instantie om te kijken of mijn huidige zadel nog passend is te krijgen. Zo niet, dan wil ik via haar een Sella laten aanmeten. Ergens hoop ik dat mijn zadel nog passend te krijgen is, scheelt toch een hoop geld. Anderzijds wil ik al jaren bij een mooi op maat gemaakt zadel...

boemel

Berichten: 8410
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:54

Het paard waar mijn Sella zadel recentelijk voor gemaakt is, is helaas langdurig geblesseerd. Zo jammer, ze begon eindelijk fijn te lopen.

En daarom een 2e paard erbij gekocht.
Wat een geluk! Ali kreeg het zadel mooi passend op mn nieuwe paard.

En als mn merrie hersteld is, dan wellicht een 2e Sella erbij :D

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:12

Ik had een rosa dressuurzadel kunnen overnemen van een stalgenoot. Helaas te lang.

Wat fijn dat het zadel op je nieuwe paard kon!

boemel

Berichten: 8410
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:36

Saaams schreef:
Ik had een rosa dressuurzadel kunnen overnemen van een stalgenoot. Helaas te lang.

Wat fijn dat het zadel op je nieuwe paard kon!


Jammer! Te grote inch maat of te lang kussen?
Aan het laatste zou je wellicht wat aan kussen laten passen, maar zal niet goedkoop zijn

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:51

Kussens te lang. Volgens Ali kon er niks aan gedaan worden. Hij kon er geen centimeterd afhalen. Dus ik denk het niet.

EvalynnS
Berichten: 112
Geregistreerd: 05-03-16

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:46

Eindelijk is mijn zadel klaar. Donderdag komt Ali langs :D Dankzij Corona 10 weken moeten wachten, maar gelukkig dankzij de goede service een leenzadel mogen gebruiken in de tussentijd en daardoor lekker door kunnen rijden. Paard is in korte tijd met sprongen vooruit gegaan. Ben benieuwd hoe dat gaat met het zadel die straks helemaal op zijn maat is gemaakt!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 21:21

Mijn zadel is ook, volgende week komt Ali, kan niet wachten. Hier alvast een preview

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

boemel

Berichten: 8410
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:41

Dancer schreef:
Mijn zadel is ook, volgende week komt Ali, kan niet wachten. Hier alvast een preview

[ [url=m/c4V8Hh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8lWXOm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aTZuIH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sW8dGw.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi!

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 08:17

Mooi zadel hoor!

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Ervaringen Sella zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:34

Heel moooi!