De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6767
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:08

amyz schreef:
Vond op mijn arab de snug boots pro van lemieux heel erg mooi passen, ken ook meerdere arabs die daar mee lopen.

Heb nu de equilibrium allsports onderweg (voor S, achter M), die zitten qua maat en pasvorm echt veel mooier dan de open fronted (dus zag ik mooi kans voor een bruine set 8-) ). Wel super fijn materiaal zeg, blij met dit topic en alle ervaringen _/-\o_


Interessant als die all sports mooier zitten! Ik heb de open front al een tijdje in gebruik en ben er wel heel tevreden over :j Mijn paard heeft juist wat grovere benen maar zit hem toch mooi, fijn zo'n makkelijke pasvorm!

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 15:17

Vandaag de gatusos geprobeerd van een stalgenootje. Maar ik twijfel ivm een schiefeltje.. ik gebruik normaal altijd mesh beschermers, die zijn heel zacht. Ik weet niet of de gatusos al te ‘hard’ of teveel druk zou geven op een schiefel? Weet iemand dit of beter met de DA overleggen?

Schiefel is bij aankoopkeuring op de foto geweest en is niet actief.

Afbeelding
Afbeelding

Jennyxx

Berichten: 3044
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 16:36

Zo te zien zit de schiefel vrij hoog? Ik heb bij Harry's Horse's protech Het bovenste randje netjes afgeknipt. Misschien is dat nog een optie voor jou?

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:45

Queijo schreef:
Vandaag de gatusos geprobeerd van een stalgenootje. Maar ik twijfel ivm een schiefeltje.. ik gebruik normaal altijd mesh beschermers, die zijn heel zacht. Ik weet niet of de gatusos al te ‘hard’ of teveel druk zou geven op een schiefel? Weet iemand dit of beter met de DA overleggen?

Schiefel is bij aankoopkeuring op de foto geweest en is niet actief.

[ [url=m/sIGmwD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mg8O3j.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb de Gatusos ook en zou dit persoonlijk niet aandurven. Die druk/wrijving van een hardere beenbeschermer op een schiefel moet je gewoon niet willen, terwijl je zeker een schiefel aan de binnenkant wel wilt beschermen.

Ik zou het houden bij de mesh brushboots.

goldyc

Berichten: 758
Geregistreerd: 31-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:58

Celebi schreef:
Mijn pony zit ook precies tussen pony en cob in. De meeste pony maten zijn mini, maar cob is al snel veel te lang. De EJ huismerk beschermers in maat pony paste perfect, maar het neopreen maakt wel warm. Ik heb ongeveer alle beschermers er naast gehouden in de winkel en ik kwam toen op een set van HV Polo uit. Die waren maar iets langer. Tot op heden erg tevreden over. Harde schaal, maar wel heel dun en de binnenlaag heeft een soort mesh/gaatjes patroon en de benen van mijn paard blijven veel koeler. Misschien is dat het proberen waard?

https://www.ej.nl/peesbeschermerset-hv- ... scQAvD_BwE


Ik hoop binnenkort nr de EJ te gaan dus daar kan ik dan ook naar kijken, thnx! Het probleem bij die van mij is niet de lengte van de beschermers; qua lengte kan ze een cob hebben. Het probleem zit hem vooral in de breedte, een maat cob is veel te breed en zakt gewoon over haar kogel, ook als de elastiek op het strakste zit. De schaal zelf is doorgaans gewoon te groot.

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 00:35

@amyz, waar ligt het aan dat de pasvorm van de all sports mooier is? Wordt die niet een stuk warmer of valt dat wel mee?

Ik vrees dat ik mijn Gatusos te koop moet gaan zetten… Het extra zure is dat ik ook de roze had aangeschaft, nog nooit gebruikt ;(

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 08:09

mavantos schreef:
Queijo schreef:
Vandaag de gatusos geprobeerd van een stalgenootje. Maar ik twijfel ivm een schiefeltje.. ik gebruik normaal altijd mesh beschermers, die zijn heel zacht. Ik weet niet of de gatusos al te ‘hard’ of teveel druk zou geven op een schiefel? Weet iemand dit of beter met de DA overleggen?

Schiefel is bij aankoopkeuring op de foto geweest en is niet actief.

[ [url=m/sIGmwD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/mg8O3j.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb de Gatusos ook en zou dit persoonlijk niet aandurven. Die druk/wrijving van een hardere beenbeschermer op een schiefel moet je gewoon niet willen, terwijl je zeker een schiefel aan de binnenkant wel wilt beschermen.

Ik zou het houden bij de mesh brushboots.


Ik denk ook dat het verstandiger is om ze niet te gaan aanschaffen. Heel jammer want vind het fijne beschermers.

manic

Berichten: 6991
Geregistreerd: 09-01-03

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:07

Ik lees even mee want ook op zoek naar luchtige beschermertjes voor die goed gaan met schiefel. Ik had zelf de Husk’s of de Equilibrium op het oog.

Had vroeger bij mijn andere paard voor het crossen NEW airoflows en die waren heel fijn maar niet helemaal zeker of de nieuwere versie gaan irriteren. Maar vond met name fijn dat alles heel l luchtig bleef en je ze heel simpel schoon kon spoelen.

amyz

Berichten: 6914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:25

Capriootje verbaasde mij dus ook! Al hoor je mij niet klagen, want ik wilde heel graag bruine en met rondom allsports kan dat :D
SCW de open pasten wel, soort van, maar gewoon...tsja... meh? Het voegde niet zeg maar. Ik stond ook te dubben of het nou de maat was, maar een maat groter leek me weer te groot. Dat vooral eigenlijk. Deed de allsports om en zat gewoon meteen goed *D Natuurlijk wat fijner beenwerk, misschien is dat het? Het is met arabs normaal echt drama, je moet altijd iets vinden wat per ongeluk wat smaller valt - maar niet per se kleiner, want de lengte hebben ze wel weer nodig.

Dus ik denk misschien de allsports vooral geschikt voor lange, slanke benen? Of ze warmer worden durf ik niet te zeggen natuurlijk, maar vind het ergens dan wel weer fijn dat er geen elastiek aan zit wat stiekem toch kan knellen!

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:28

Queijo schreef:
mavantos schreef:

Ik heb de Gatusos ook en zou dit persoonlijk niet aandurven. Die druk/wrijving van een hardere beenbeschermer op een schiefel moet je gewoon niet willen, terwijl je zeker een schiefel aan de binnenkant wel wilt beschermen.

Ik zou het houden bij de mesh brushboots.


Ik denk ook dat het verstandiger is om ze niet te gaan aanschaffen. Heel jammer want vind het fijne beschermers.


Ik vind ze erg fijn voor in de wei, maar met rijden/longeren gebruik ik de Gatusos niet.

Heb er een keer mee gelongeerd met warm weer, maar de beschermers zijn vrij dik waardoor die veel meer strijkt dan normaal en dan draaien ze best wel.

xSCWx
Berichten: 7062
Geregistreerd: 21-02-07

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 17:25


manic

Berichten: 6991
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 18:13

manic schreef:
Ik lees even mee want ook op zoek naar luchtige beschermertjes voor die goed gaan met schiefel. Ik had zelf de Husk’s of de Equilibrium op het oog.

Had vroeger bij mijn andere paard voor het crossen NEW airoflows en die waren heel fijn maar niet helemaal zeker of de nieuwere versie gaan irriteren. Maar vond met name fijn dat alles heel l luchtig bleef en je ze heel simpel schoon kon spoelen.


Ik haal mezelf nog even aan. Iemand enig idee wat makkelijker naar de benen vormt, de Equilibriun Sport Boots of de opties van Husk (hybrid of ire it’s). Op het plaatje zou in zo zeggen Husk want wat dunner, maar Equilibrium zijn een stuk makkelijker verkrijgbaar en lijken ook net wat meer te beschermen.

mavantos

Berichten: 3612
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-23 22:46

Ik heb voor de liefhebber nog Gatusos air peesbeschermers maat XL (wit) te koop. Maar een paar weken gebruikt. Misschien voor iemand die ze wil testen?

Die van mij mag ze niet meer om. Heeft er twee lelijke plekken van op zijn benen gekregen 8)7

LaDonna75

Berichten: 2174
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 08:10


LaDonna75

Berichten: 2174
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 19:08

LaDonna75 schreef:
Ik heb nu Lemieuwx mesh brushing boots besteld, ik ben benieuwd.

Ze zijn binnen en zijn lekker luchtig, maar de (kunst)leren “plaat” is minder hard dan peesbeschermers.
LeMieux maat S naast BR maat pony:
Afbeelding

Ze zijn dus iets langer maar passen mijn pony met smalle beentjes goed. Groter had niet gemoeten. Ik heb alleen geen foto op de pony gemaakt :+

amyz

Berichten: 6914
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 19:42

De Equilibrium Allsports (S voor, achter M) op mijn Arabische dame. Erg blij mee! Moeten nog een beetje vormen natuurlijk, maar vind ze mooi passen en een stuk lichter en meer open dan de snug boots :))
Afbeelding
Afbeelding

Jennyxx

Berichten: 3044
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:01


pol013

Berichten: 9010
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:49

Jennyxx schreef:
Staat mooi! Ik heb dezelfde, maar zoek iets met bontvoering ivm zachte schiefel die anders irriteert.

Denken jullie dat deze peesbeschermer ademend is? De schaal is wel gesloten, maar er zit wel lamsvel/wol in.

https://www.horze.nl/peesbeschermers/es ... yqEALw_wcB

Anders wordt het deze van back on track, maar ik weet niet of het bont dik genoeg is om de schiefel te beschermen.

https://hypostore.nl/back-on-track-airf ... ebont.html


Daar kan ik me in de verste verte geen ventilerende eigenschappen bij voorstellen eigenlijk.
nep bont sowieso niet.

Maar ook echte schapenvacht niet. Als er door het been zelf hitte geproduceerd wordt, waar moet die dan heen? Zeker met een plastic verpakking om het schapenvel heen?

manic

Berichten: 6991
Geregistreerd: 09-01-03

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 16:52

Ik heb gisteren de Husks besteld ivm schiefel maar begreep dat die uit het assortiment gaan bij de enige winkel die ze lijkt te verkopen in NL. Anders had ik voor Equilibrium gegaan.

Heb er trouwens enorm fijn en goed advies over gekregen bij LA Equistyle, vond ik erg fijn.

Even kijken hoe dat ze het daarmee doet anders moet ik het toch in andere richtingen gaan zoeken.

Jennyxx

Berichten: 3044
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:04

Bont moet ik helaas hebben zodat de zachte schiefel daarin wegzakt zeg maar, anders schuurt het toch.

De Equilibrium heb ik, maar die irriteren/schuren daarop helaas.

Welke Husk heb jij gekocht, Manic?

manic

Berichten: 6991
Geregistreerd: 09-01-03

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:36

Deze:

https://www.la-equistyle.nl/webshop/paa ... --wit.html

Voor paard/full/voor zei ze dat LS de maat was die ik moet hebben maar dat waren echt de laatste. Ik denk dat leveren vanuit Engeland tegenwoordig beetje drama is.

Als dit bij mij te veel werkt ga ik kijken of ik toch iets met bandages kan, zoals die van Husk bvb die ook allemaal gaatjes hebben.

pol013

Berichten: 9010
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:41

Ik heb geen enkel probleem met leveren vanuit UK.
Inmiddels hebben veel webshops het ook voor elkaar dat je van te voren weet wat je kwijt gaat zijn aan customs. Dat moet je even in de gaten houden maar verder verloopt het prima.

Jenny: en de compositie? Die zijn zelf wat flexibeler.

manic

Berichten: 6991
Geregistreerd: 09-01-03

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 17:45

Ja opsturen kan maar dan zijn ze ineens nog eens de helft duurder met €160 en dan moet je wel heel goed weten dat het ook echt gaat passen/werken (vind ik dan)

Jennyxx

Berichten: 3044
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-23 22:16

pol013 schreef:
Jenny: en de compositie? Die zijn zelf wat flexibeler.


Ja die heb ik ook gekocht, maar helaas drukken die ook op de zachte schiefel. Daarom dacht ik aan bont. Helaas kan ik geen bonte peesbeschermers vinden die ook ademen in maat pony.

Capriootje

Berichten: 6767
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 12:31

Misschien equifit? Die hebben foam voering die mooi indeukt maar ook verwisselbaar naar dunne laag bont. Geen goedkope beschermers overigens