De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:20

Nou ik heb de Lemieux snug boots pro binnen voor mijn paard.
Ik begin serieus te twijfelen of mijn paard nu zulke rare benen heeft of dat die maatvoering echt zo is veranderd ?! hahaha
Ze heeft echt fijn beenwerk maar moet behoorlijk hard trekken om de L beschermers dicht te krijgen... Die gaan dus terug..

Ik ben ook wel geïnteresseerd in de tri zone! Ik zou graag wel wat duidelijkere foto's willen zien Ellen!. Eigenlijk vooral naar achter, aangezien de mijne een ster is in haar achterbenen opentrappen... Welke maat heb jij en hoe groot is je paard?

Ellen_ov

Berichten: 1320
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:00

dit is voor, maat M! hij is 1.72 cm hoog, redelijk beenwerk maar geen hele dikke poten ofzo. ik had precies dezelfde maat L voor de achterbenen maar hij sloeg er echt naar, ook tijdens het rijden dus daar was hij niet zo van gediend...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

net direct de kogelbeschermers gepast, maat m/l en deze passen niet... komen veels te hoog te zitten, ongelofelijk wat irritant. dat word ruilen.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de trizone all sports heb ik bij de paardendrogist besteld, ging heel netjes en vlot :) de kogelbeschermers via amazone.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:08

Ik vind de kogelbeschermers eigenlijk best netjes zitten?
Wel jammer dat ze neopreen gevoerd zijn.

De voorbeenbeschermers lijken mij ook wel wat. Zouden ze snel schuren?

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:38

Voor mijn jonge paard zoek ik ook beschermers voor het mennen en (recreatief) rijden. Hij heeft een schiefel op de binnenkant van zijn been, ik las hier dat jullie dan zachte beschermers aanraden? En hebben jullie nog tips voor een bepaald merk? Ik zag bijvoorbeeld dat Equifit naar het been vormt, zijn er meer die dat doen of is Equifit een aanrader?

Ellen_ov

Berichten: 1320
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:43

meiske1577 schreef:
Ik vind de kogelbeschermers eigenlijk best netjes zitten?
Wel jammer dat ze neopreen gevoerd zijn.

De voorbeenbeschermers lijken mij ook wel wat. Zouden ze snel schuren?


de beschermers schuren niet, en zijn heel makkelijk te reinigen. ik spoel ze vaak uit en af en toe keer in de wasmachine.

de kogelbeschermers heb ik links-achter heel ruim gezet maar dan zit nauwelijks het klittenband vast, rechts-achter op de plek waarbij het klittenband wel redelijk vast zit maar de beschermer zelf veel te hoog, helaas

Muze
Berichten: 5287
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:24

Is dat full die jij hebt aan de voorbenen?

mavantos

Berichten: 3606
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 22:41

Ellen_ov schreef:
meiske1577 schreef:
Ik vind de kogelbeschermers eigenlijk best netjes zitten?
Wel jammer dat ze neopreen gevoerd zijn.

De voorbeenbeschermers lijken mij ook wel wat. Zouden ze snel schuren?


de beschermers schuren niet, en zijn heel makkelijk te reinigen. ik spoel ze vaak uit en af en toe keer in de wasmachine.

de kogelbeschermers heb ik links-achter heel ruim gezet maar dan zit nauwelijks het klittenband vast, rechts-achter op de plek waarbij het klittenband wel redelijk vast zit maar de beschermer zelf veel te hoog, helaas


Bij mijn paarden schuren ze dus wel. Aan de achterkant van het voorbeen bij de kogel, daarom gebruik ik ze alleen met echt warm weer.


Voor schiefels icm recreatief werk zou ik gaan voor de Lemieux Mesh Brushboots. De trizone beschermers zijn daarvoor te hard, die gaan drukken op je schiefel.

Muze
Berichten: 5287
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:10

Hoe vallen die lemieux mesh boots?
Hier dus wel schiefel, korte forse benen( koudbloed).

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:33

Oh die zitten voor heel netjes Ellen!
Vallen ze achter wel vergelijkbaar op de kogel? Ik denk dat ik ze ook ga bestellen.

Balen dat ze achter zo klein vallen, hebben ze nog grotere?

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:37

Linsey_X schreef:
Nou ik heb de Lemieux snug boots pro binnen voor mijn paard.
Ik begin serieus te twijfelen of mijn paard nu zulke rare benen heeft of dat die maatvoering echt zo is veranderd ?! hahaha
Ze heeft echt fijn beenwerk maar moet behoorlijk hard trekken om de L beschermers dicht te krijgen... Die gaan dus terug..

Ik ben ook wel geïnteresseerd in de tri zone! Ik zou graag wel wat duidelijkere foto's willen zien Ellen!. Eigenlijk vooral naar achter, aangezien de mijne een ster is in haar achterbenen opentrappen... Welke maat heb jij en hoe groot is je paard?


Ik vind de pro's ook een rotpasvorm hebben. De oude passen echt perfect maar het elastiek van die pro's is zo ontzettend kort dat is niet te doen. Nu maar hopen dat de oude lang mee gaan. Voor de echt warme dagen heb ik nog Husk beschermers liggen.

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 12:03

Nou inderdaad, ben echt super blij met de oude. Helaas zijn mijn achterbeschermers echt aan vervanging toen...
Ben maar extra voorzichting op mijn voorbeschermers haha.

Ellen_ov

Berichten: 1320
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:25

Linsey_X schreef:
Oh die zitten voor heel netjes Ellen!
Vallen ze achter wel vergelijkbaar op de kogel? Ik denk dat ik ze ook ga bestellen.

Balen dat ze achter zo klein vallen, hebben ze nog grotere?


ik heb de all-sports in maat M voor de voorbenen en maat L voor de achterbenen. L dus teruggestuurd maar het zijn verder precies dezelfde als die ik op de foto op de voorbenen heb. ze passen prima, tuurlijk voor het oog is het mooier om van die strak gesneden beschermers te hebben maar het past :)

de kogelbeschermers zijn wel mooi om te zien en zouden mooi moeten passen, mits een maatje groter...helaas hebben ze die niet meer...

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:58

mavantos schreef:
Ellen_ov schreef:

de beschermers schuren niet, en zijn heel makkelijk te reinigen. ik spoel ze vaak uit en af en toe keer in de wasmachine.

de kogelbeschermers heb ik links-achter heel ruim gezet maar dan zit nauwelijks het klittenband vast, rechts-achter op de plek waarbij het klittenband wel redelijk vast zit maar de beschermer zelf veel te hoog, helaas


Bij mijn paarden schuren ze dus wel. Aan de achterkant van het voorbeen bij de kogel, daarom gebruik ik ze alleen met echt warm weer.


Voor schiefels icm recreatief werk zou ik gaan voor de Lemieux Mesh Brushboots. De trizone beschermers zijn daarvoor te hard, die gaan drukken op je schiefel.



Heeft Lemieux dat niet ook? Daar zit aan de binnenkant ook een harder stuk toch?

Fudge

Berichten: 1022
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:56

Kiwi_ schreef:
mavantos schreef:


Bij mijn paarden schuren ze dus wel. Aan de achterkant van het voorbeen bij de kogel, daarom gebruik ik ze alleen met echt warm weer.


Voor schiefels icm recreatief werk zou ik gaan voor de Lemieux Mesh Brushboots. De trizone beschermers zijn daarvoor te hard, die gaan drukken op je schiefel.



Heeft Lemieux dat niet ook? Daar zit aan de binnenkant ook een harder stuk toch?


Niet in de brush boots, die zijn gewoon zacht maar inderdaad voor recreatief werk een goede keus.

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:58

Brushing boots zijn ook prima geschikt voor meer dan recreatief werk. Ik train er op Z niveau dressuur mee :) super fijne beschermers ook niet zo warm.

mavantos

Berichten: 3606
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:17

Iemand ervaring met de BR Pro Mesh Multisport beschermer? Ik zoek een goede luchtige beenbeschermer die ook zacht is. In de winter rij ik met de flextrainers van Harry's Horse, maar deze zijn nu wel echt te warm. Paard is alleen gevoelig voor plekjes van beschermers met harde randen/schalen. Zoek dus echt iets luchtigs wat als een 'sok' vormt.

Ik twijfel tussen de BR Pro Mesh Multisport en de Lemieux Mesh Brushboots. Voornamelijk belangrijk dat ze zacht en luchtig zijn (geen harde randen). Bij de Equilibrium Tri-Zone is de rand bijvoorbeeld te hard.

XladyX

Berichten: 1339
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:07

mavantos schreef:
Iemand ervaring met de BR Pro Mesh Multisport beschermer? Ik zoek een goede luchtige beenbeschermer die ook zacht is. In de winter rij ik met de flextrainers van Harry's Horse, maar deze zijn nu wel echt te warm. Paard is alleen gevoelig voor plekjes van beschermers met harde randen/schalen. Zoek dus echt iets luchtigs wat als een 'sok' vormt.

Ik twijfel tussen de BR Pro Mesh Multisport en de Lemieux Mesh Brushboots. Voornamelijk belangrijk dat ze zacht en luchtig zijn (geen harde randen). Bij de Equilibrium Tri-Zone is de rand bijvoorbeeld te hard.


Ja hier ervaring met de BR pro mesh, ik had die met kunstbontvoering. Achter het mesh zit een dikke laag neopreen.. Benen werden er bij die van mij loeiheet onder waarna ik besloot om de beschermer eens een stukje open te maken en hierachter kwam. Verwacht dat het bij de beschermer zonder bont hetzelfde verhaal is.

Afbeelding

Afbeelding
(hier eruit geknipt, zat dus over de hele lengte/breedte)

mavantos

Berichten: 3606
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:01

XladyX schreef:
mavantos schreef:
Iemand ervaring met de BR Pro Mesh Multisport beschermer? Ik zoek een goede luchtige beenbeschermer die ook zacht is. In de winter rij ik met de flextrainers van Harry's Horse, maar deze zijn nu wel echt te warm. Paard is alleen gevoelig voor plekjes van beschermers met harde randen/schalen. Zoek dus echt iets luchtigs wat als een 'sok' vormt.

Ik twijfel tussen de BR Pro Mesh Multisport en de Lemieux Mesh Brushboots. Voornamelijk belangrijk dat ze zacht en luchtig zijn (geen harde randen). Bij de Equilibrium Tri-Zone is de rand bijvoorbeeld te hard.


Ja hier ervaring met de BR pro mesh, ik had die met kunstbontvoering. Achter het mesh zit een dikke laag neopreen.. Benen werden er bij die van mij loeiheet onder waarna ik besloot om de beschermer eens een stukje open te maken en hierachter kwam. Verwacht dat het bij de beschermer zonder bont hetzelfde verhaal is.

[ [url=m/Pty2m2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jgbsiA.jpg]Afbeelding[/url] ]
(hier eruit geknipt, zat dus over de hele lengte/breedte)


Ik bedoel sowieso degene zonder het kunstbont, want geloof ook niet in dat die kleine gaatjes op kunnen tegen de opwarming door het synthetische bont. Dan kan ik net zo goed met de flextrainers blijven rijden :')

Muze
Berichten: 5287
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:22

Bieden die zachte wel genoeg bescherming tegen Bv een balk?

Capriootje

Berichten: 6765
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:42

Ik heb de gewone br gehad maar ook gevoelig huidje en hij kreeg plekjes op de randen. Nu de lemieux mesh boots en nergens last van. Dus als je paard gevoelige huid heeft zou ik zeker voor de Lemieux gaan.

Muze
Berichten: 5287
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:45


XladyX

Berichten: 1339
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:45

mavantos schreef:
Ik bedoel sowieso degene zonder het kunstbont, want geloof ook niet in dat die kleine gaatjes op kunnen tegen de opwarming door het synthetische bont. Dan kan ik net zo goed met de flextrainers blijven rijden :')


Is meer ter info, omdat ik vermoed dat deze neopreen laag ook in de' gewone' beschermers zitten zonder kunstbont. Doe ermee wat je wilt, maar dacht dat je om advies vroeg bij je keuze ;)

mavantos

Berichten: 3606
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:32

Capriootje schreef:
Ik heb de gewone br gehad maar ook gevoelig huidje en hij kreeg plekjes op de randen. Nu de lemieux mesh boots en nergens last van. Dus als je paard gevoelige huid heeft zou ik zeker voor de Lemieux gaan.


Oké! Dan ga ik dat denk ik maar doen. Was sowieso mijn voorkeur, alleen zag ergens de BR Pro Mesh met 50% korting en vond ze er vrij veel op lijken.

Ik zou ze overigens niet gebruiken om te springen oid. Alleen dit doe in ook niet.

Linsey_X

Berichten: 1904
Geregistreerd: 28-01-08
Woonplaats: Voorne-Putten

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:29


mavantos

Berichten: 3606
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:15

Linsey_X schreef:
Heeft iemand al ervaring met deze beschermers? Ik vind ze er wel interessant uit zien!

https://www.ej.nl/paard/beenbescherming ... &utm_term=


Schijnen vrij warm te zijn. Zo zien ze er ook wel uit, omdat de zijkanten helemaal van dicht materiaal zijn gemaakt.

Ik heb via Marktplaats de Mesh brushboots gekocht! Mooi prijsje waarvoor ik ze kan testen. Set voor voorbenen en achterbenen (L en XL). Ben heel benieuwd.