De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:25

Via welke site heb je ze besteld? Zit mij suf te zoeken om maat M.

Achter de L past wel goed.

bosox
Berichten: 123
Geregistreerd: 22-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:27

Daan13 schreef:
Via welke site heb je ze besteld? Zit mij suf te zoeken om maat M.

Achter de L past wel goed.


Ja ik had daar ook veel moeite mee. Ik heb via Horze besteld maar dat was het laatste paar

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:36

Heeft iemand een tip?
Mijn paard staat 24/7 buiten en komt soms met haar rechter achterhoef tegen haar linker koot. Ik zou die graag een tijdje beschermen zodat het goed kan genezen, waarschijnlijk blijft het daarna ook wel dicht. Het is nu net aan kaal met afentoe een kras.

Zuidpool
Berichten: 176
Geregistreerd: 12-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 15:56

Capriootje schreef:
Ik heb voor de Zandona classic gekozen, dus met leren voering. Ben erg benieuwd hoe ze bevallen :)

[ [url=m/vrGvTo.jpg]Afbeelding[/url] ]


hoe bevallen deze!?worden de benen hier erg warm onder? ik ben wel benieuwd.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:14

Zuidpool schreef:
Capriootje schreef:
Ik heb voor de Zandona classic gekozen, dus met leren voering. Ben erg benieuwd hoe ze bevallen :)

[ [url=m/vrGvTo.jpg]Afbeelding[/url] ]


hoe bevallen deze!?worden de benen hier erg warm onder? ik ben wel benieuwd.


Ik heb er vandaag voor het eerst spring les mee gehad en ben echt wel tevreden met de warmte eronder. Het was vrij benauwd en broeierig weer, paard flink bezweet maar z’n benen niet. Ben zeker benieuwd naar met meer trainingen maar zeker positief tot nu toe :j

bosox
Berichten: 123
Geregistreerd: 22-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:23

Daan13 schreef:
Via welke site heb je ze besteld? Zit mij suf te zoeken om maat M.

Achter de L past wel goed.


Ik heb je een PB gestuurd

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 13:36

Heeft iemand de Le mieux ProShell? Ik twijfel over de maatvoering. Ik heb een Fries x KWPN, 1.60 hoog. Geen lange benen maar wel redelijk breed. Moet ik dan een M of een L hebben voor?

NadiaM

Berichten: 1111
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:46

Ik heb vorige week de Lemieux Carbon Mesh Boots gekocht, zo blij mee!!

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:07

Veel gelezen in dit topic, maar ik ben er toch nog niet over uit welke peesbeschermers 'het' nou zijn voor mijn paard...

Ik zoek zachte peesbeschermers die niet warm worden (dus het liefst mesh voering), maar wel tegen een stootje kunnen. Paard heeft schiefels dus moeten zachte peesbeschermers zijn. Ik rij hem met dressuur eigenlijk altijd zonder, maar wil voor buitenritten en springen wel iets hebben omdat hij zichzelf wel eens aantikt als hij enthousiast wordt.

Ik heb nu de QHP eventing beschermers, maar ben niet heel enthousiast over de pasvorm en de harde plaat die erin zit.

Ik ben helemaal fan van de Lemieux Snug Boots, maar ik denk niet dat dit kan met de schiefels. De Brush Boots lijken me ook wel wat, maar die beschermen denk ik juist weer te weinig? Ik heb ook nog zitten kijken naar de Husk peesbeschermers, Kentucky allround 3D spacer of Lemieux Stealth Air, zijn hier mensen met ervaringen? Of andere aanraders? Er hoeven geen stalen platen in te zitten (zoals bij de QHP) maar het is wel fijn als ze tegen een stootje kunnen.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:56

Ik vond de Kentucky Spacer boots heel fijn, maar die zijn alleen in full te krijgen en ze waren echt een slag te ruim voor mijn (kleine) paard.

bosox
Berichten: 123
Geregistreerd: 22-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 20:25

MxW schreef:
Veel gelezen in dit topic, maar ik ben er toch nog niet over uit welke peesbeschermers 'het' nou zijn voor mijn paard...

Ik zoek zachte peesbeschermers die niet warm worden (dus het liefst mesh voering), maar wel tegen een stootje kunnen. Paard heeft schiefels dus moeten zachte peesbeschermers zijn. Ik rij hem met dressuur eigenlijk altijd zonder, maar wil voor buitenritten en springen wel iets hebben omdat hij zichzelf wel eens aantikt als hij enthousiast wordt.

Ik heb nu de QHP eventing beschermers, maar ben niet heel enthousiast over de pasvorm en de harde plaat die erin zit.

Ik ben helemaal fan van de Lemieux Snug Boots, maar ik denk niet dat dit kan met de schiefels. De Brush Boots lijken me ook wel wat, maar die beschermen denk ik juist weer te weinig? Ik heb ook nog zitten kijken naar de Husk peesbeschermers, Kentucky allround 3D spacer of Lemieux Stealth Air, zijn hier mensen met ervaringen? Of andere aanraders? Er hoeven geen stalen platen in te zitten (zoals bij de QHP) maar het is wel fijn als ze tegen een stootje kunnen.


De LeMieux Support boots zijn erg fijn, en hebben geen harde kern. Maar ik denk dat deze voor springen te weinig beschermning bieden.
Zijn de BR Pro Max niet iets? Deze beschermen rondom, zijn wat steviger dan die ‘zachte’ beenbeschermers.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 00:16

MxW schreef:
Veel gelezen in dit topic, maar ik ben er toch nog niet over uit welke peesbeschermers 'het' nou zijn voor mijn paard...

Ik zoek zachte peesbeschermers die niet warm worden (dus het liefst mesh voering), maar wel tegen een stootje kunnen. Paard heeft schiefels dus moeten zachte peesbeschermers zijn. Ik rij hem met dressuur eigenlijk altijd zonder, maar wil voor buitenritten en springen wel iets hebben omdat hij zichzelf wel eens aantikt als hij enthousiast wordt.

Ik heb nu de QHP eventing beschermers, maar ben niet heel enthousiast over de pasvorm en de harde plaat die erin zit.

Ik ben helemaal fan van de Lemieux Snug Boots, maar ik denk niet dat dit kan met de schiefels. De Brush Boots lijken me ook wel wat, maar die beschermen denk ik juist weer te weinig? Ik heb ook nog zitten kijken naar de Husk peesbeschermers, Kentucky allround 3D spacer of Lemieux Stealth Air, zijn hier mensen met ervaringen? Of andere aanraders? Er hoeven geen stalen platen in te zitten (zoals bij de QHP) maar het is wel fijn als ze tegen een stootje kunnen.


En de proshell brushing boots? Die zijn steviger dan de gewone brushing boots.
https://www.limburgsruiterhuis.nl/beenb ... ing-boots/

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:50

@Laurie de Kentucky's ben ik ook wel heel enthousiast over. Zit daar een harde kern in? Uit de teksten op internet maak ik op van niet.

@bosox de BR Pro Max zijn gevoerd met neopreen en dat wil ik liever niet ivm warm worden.

@L_Ruiterhuis is die shell aan de binnenkant van plastic? Of gewoon verdikt leer? Deze zien er wel lekker zacht uit...

Hebben jullie ervaringen met de Anky climacontrole boots? Worden die warm? En hebben deze een harde kern?

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 08:57

MxW schreef:
@L_Ruiterhuis is die shell aan de binnenkant van plastic? Of gewoon verdikt leer? Deze zien er wel lekker zacht uit...



Ehmm dat staat toch op de website? “Gevormde PU-buitenschaal” = plastic

Spenk
Berichten: 21775
Geregistreerd: 30-08-05

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:06

Anky climatecontrol heeft een harde schaal ja en wordt bovendien bloed en bloedheet.

Ik zou voor die lemieux gaan die zijn zacht en heel luchtig.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:09

carika schreef:
Ehmm dat staat toch op de website? “Gevormde PU-buitenschaal” = plastic


Een "PU-buitenschaal" zegt mij niks, maar dat is dus plastic. Duidelijk, dan vallen deze af.

Yvank_ schreef:
Anky climatecontrol heeft een harde schaal ja en wordt bovendien bloed en bloedheet.
Ik zou voor die lemieux gaan die zijn zacht en heel luchtig.


Ah, duidelijk. Die verkooptekstjes zijn echt misleidend... "De binnenzijde is voorzien van geregistreerde I.4U Heat Dispenser System om de warmte van het been naar buiten te transporteren."

Lemieux spreekt mij heel erg aan, ik ga de Brushing Boots en de Kentucky Turnout Boots Spacer denk ik proberen.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:27

MxW schreef:
@Laurie de Kentucky's ben ik ook wel heel enthousiast over. Zit daar een harde kern in? Uit de teksten op internet maak ik op van niet.

@bosox de BR Pro Max zijn gevoerd met neopreen en dat wil ik liever niet ivm warm worden.

@L_Ruiterhuis is die shell aan de binnenkant van plastic? Of gewoon verdikt leer? Deze zien er wel lekker zacht uit...

Hebben jullie ervaringen met de Anky climacontrole boots? Worden die warm? En hebben deze een harde kern?

De Kentucky's hebben geen harde schaal, volgens mij zit er een soort mousse tussen :)

Back On Track heeft ook mesh beschermers die vergelijkbaar zijn met die van Lemieux.

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 15:36

Ik vind de lemieux mesh boots steviger (door het leer) dan de Kentucky spacer boots. Die zijn echt heel buigbaar en slap.

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:17

Laurie schreef:
MxW schreef:
@Laurie de Kentucky's ben ik ook wel heel enthousiast over. Zit daar een harde kern in? Uit de teksten op internet maak ik op van niet.

@bosox de BR Pro Max zijn gevoerd met neopreen en dat wil ik liever niet ivm warm worden.

@L_Ruiterhuis is die shell aan de binnenkant van plastic? Of gewoon verdikt leer? Deze zien er wel lekker zacht uit...

Hebben jullie ervaringen met de Anky climacontrole boots? Worden die warm? En hebben deze een harde kern?

De Kentucky's hebben geen harde schaal, volgens mij zit er een soort mousse tussen :)

Back On Track heeft ook mesh beschermers die vergelijkbaar zijn met die van Lemieux.

Stalgenootje van mij heeft de BOT en die blijven heel goed, zijn van binnen ook lekker zacht :)

Ik heb de snug boots besteld, ben benieuwd hoe ze bevallen!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 17:04

Ik ben nu zelf de nieuwe versie van de trizone aan het proberen, die bevallen echt heel goed. Je hebt ze met of zonder versteviging. Ik heb degene met versteviging op de achterzijde pees. Heel licht en luchtig, maar kunnen best een klap opvangen. Fotos staan hierboven

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 17:23

@capriootje oh echt? Ik dacht dat ze door de mousse toch steviger waren dan de mesh stof van de brush boots... Dat maakt de keuze dan makkelijk, brush boots it is!

@superzodia waar is die versteviging aan de achterkant van gemaakt? Is dat dan plastic? Of ook een extra leertje? Zien er erg mooi uit!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 17:38

MxW schreef:
@capriootje oh echt? Ik dacht dat ze door de mousse toch steviger waren dan de mesh stof van de brush boots... Dat maakt de keuze dan makkelijk, brush boots it is!

@superzodia waar is die versteviging aan de achterkant van gemaakt? Is dat dan plastic? Of ook een extra leertje? Zien er erg mooi uit!


Het is kunstleer

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 18:07

SuperZodiaX schreef:
Ik ben nu zelf de nieuwe versie van de trizone aan het proberen, die bevallen echt heel goed. Je hebt ze met of zonder versteviging. Ik heb degene met versteviging op de achterzijde pees. Heel licht en luchtig, maar kunnen best een klap opvangen. Fotos staan hierboven

Zijn de strijklappen van hetzelfde materiaal?

Ik kan tot nog toe helemaal geen fijne strijklappen vinden, maar die heeft mijn pony wel nodig.
Ik had een setje van Picasso die wel goed ademen, maar die verlies ik in modderig terrein, omdat het klittenband niet goed genoeg blijft hechten.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 15:48

Marije_jiplover schreef:
SuperZodiaX schreef:
Ik ben nu zelf de nieuwe versie van de trizone aan het proberen, die bevallen echt heel goed. Je hebt ze met of zonder versteviging. Ik heb degene met versteviging op de achterzijde pees. Heel licht en luchtig, maar kunnen best een klap opvangen. Fotos staan hierboven

Zijn de strijklappen van hetzelfde materiaal?

Ik kan tot nog toe helemaal geen fijne strijklappen vinden, maar die heeft mijn pony wel nodig.
Ik had een setje van Picasso die wel goed ademen, maar die verlies ik in modderig terrein, omdat het klittenband niet goed genoeg blijft hechten.


Ja zelfde materiaal!

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:02

Kent iemand beschermers van cso?
Voor cross?

ik zoek iets wat niet te warm wordt, korte brede benen. Geschikt voor een sprongetje of evt een keer een baby cross lesje, Trec, zulke dingen..