De ultieme peesbeschermers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:03

Ik heb net al wat zitten spitten in het topic.. Ik ben voor mijn paard ook op zoek naar nieuwe beenbeschermers. Helemaal verliefd op de snugboots van lemieux, maar als ik alle verhalen lees is de pasvorm niet fijn.

Ik wil vooral iets voor dagelijks gebruik ter ondersteuning, voor het springen heb ik gewoon m'n normale peesbeschermers, maar die vind ik te warm voor dagelijks gebruik.. dus het moet luchtiger.
En als het er nog een beetje mooi uit ziet word ik daar ook wel blij van :+

Gaat om een KWPN'er met smal/normaal beenwerk.
Afbeelding

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:18

Ik volg even mee, zal nog even wat pagina’s terug lezen voor tips. Zoek voor mijn d pony met dunne beentjes luchtdoorlatende peesbeschermers, liefst in het bruin. Hij is herstellende van een ontsteking en ik wil graag dat zijn beentjes straks koel blijven onder de beschermers met rijden. Wou de Lemieux Snug Boots in bruin maar die kan ik nergens vinden.

Hij heeft van de br event kappen maat pony (cob)
Van pagony ook maat pony.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:15

Goldie schreef:
Ik heb net al wat zitten spitten in het topic.. Ik ben voor mijn paard ook op zoek naar nieuwe beenbeschermers. Helemaal verliefd op de snugboots van lemieux, maar als ik alle verhalen lees is de pasvorm niet fijn.

Ik wil vooral iets voor dagelijks gebruik ter ondersteuning, voor het springen heb ik gewoon m'n normale peesbeschermers, maar die vind ik te warm voor dagelijks gebruik.. dus het moet luchtiger.
En als het er nog een beetje mooi uit ziet word ik daar ook wel blij van :+

Gaat om een KWPN'er met smal/normaal beenwerk.
[ [url=m/dMcbPC.png]Afbeelding[/url] ]


Ik zou de Lemieux mesh brushboots aanschaffen. Die zijn heel fijn! Soort flextrainers, maar dan zonder bont en van luchtig mesh materiaal. Waar ze strijken is het verdikt met kunstleer. Zijn ook niet heel duur.

Mijn paarden van 1.68m en 1.70m hebben L aan de voorbenen en XL aan de achterbenen.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:47

Die lijken me inderdaad heel fijn, daar zat ik al naar te kijken! Ik zie 2 variaties, een met 2 en een met 3 klittenbanden, maar vind nergens waarom :+
Ik kwam ook ergens een meettabel tegen, zal ik morgen even meten op stal. Zijn ze bij jou niet te lang, dat lees ik namelijk veel?

Capriootje

Berichten: 6751
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:52

Goldie schreef:
Die lijken me inderdaad heel fijn, daar zat ik al naar te kijken! Ik zie 2 variaties, een met 2 en een met 3 klittenbanden, maar vind nergens waarom :+
Ik kwam ook ergens een meettabel tegen, zal ik morgen even meten op stal. Zijn ze bij jou niet te lang, dat lees ik namelijk veel?


Ik heb maat L voor op springpaard Van 1,74. Zitten mooi. Voor de kleinere paarden van m’n moeder hebben we M.

Je hebt 2 soorten, 1 met de mesh en de ander zijn gewoon dicht en ook iets anders aan de binnenkant. De mesh vind ik zelf het fijnste en die blijven ook mooi bij dagelijks gebruik. Ik zelf gebruik ze bij dressuur matige training en longe werk etc. Dus best wel veel elke week en ze houden het echt goed :j

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:58

Nou kijk, deze 2 foto's staan bij hetzelfde artikel :+ Dan raak ik in de war dus :P
Afbeelding
Afbeelding

Klinkt alsof de mijne dan waarschijnlijk ook wel een M zou passen (1,67m en redelijk fijne pootjes, maar niet heel lang). Ga het sowieso meten :j

Goed om te weten, dat is waar ik ze ook voor wil gaan gebruiken :D

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:00

Goldie schreef:
Nou kijk, deze 2 foto's staan bij hetzelfde artikel :+ Dan raak ik in de war dus :P
[ [url=m/yfAd0X.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4yIDky.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klinkt alsof de mijne dan waarschijnlijk ook wel een M zou passen (1,67m en redelijk fijne pootjes, maar niet heel lang). Ga het sowieso meten :j

Goed om te weten, dat is waar ik ze ook voor wil gaan gebruiken :D


Drie klittenbanden is een grotere maat. S en M hebben 2 klittenbanden en L en XL hebben 3 klittenbanden.

Maattabel is te vinden op de site van de Engelse Horse&Health oid. Zij adviseren ook voor normaal paard L en XL en bij een groot paard XL en XL.

Ik heb één set van L en XL en als ze allebei aan de voorbenen beschermers om hebben (bijvoorbeeld als ze tegelijk in de stapmolen staan) draagt er eentje de XL aan de voorbenen. Dan zijn ze wel aan de grote kant, maar het staat helemaal niet heel raar oid.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 11-09-20 22:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21772
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:00

Met 2 klittenband is S en M en 3 L en XL.

Mijn paard van 1,65 en normale benen heeft L en XL.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:49

Aah dat verklaart het _O-
Bedankt, ook voor de info over de maten :D

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 08:53

Ik heb van Lemieux de snugboots (wel de "oude" versie), de cross beschermers (Stealth Air XC Boots) en de support boots.
De mesh vind ik ook wel interessant :) Maar qua warmte ben ik het meest tevreden van de snug boots. De cross beschermers heb ik alleen voor achter, daar worden de benen nooit zo warm.

De snug boots heb ik voor de vier benen in L.
De support vooraan M en achteraan L
En de stealth air is ook L achteraan.
Paard is 1m75, normale benen.


Afbeelding

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:16

Ik ga maar gewoon 2 maten bestellen denk ik, meten werd ik ook niet echt wijs uit..
Lengte van de onderaan de kogel tot de knie is 25/26cm.. dus denk wel dat het de M wordt uiteindelijk..

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:26

Goldie schreef:
Ik ga maar gewoon 2 maten bestellen denk ik, meten werd ik ook niet echt wijs uit..
Lengte van de onderaan de kogel tot de knie is 25/26cm.. dus denk wel dat het de M wordt uiteindelijk..


Hoe groot is je paard qua stokmaat? Als die 1.63m is dan zou ik een M nemen, maar als die 1.68 is dan de L.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:34

1,66m :+
In de maat tabel staat dat de L 27,5cm lang is en de M 24,5. Maar iemand hier had hem gemeten en dan was ie 22.
Horze had een aanbieding, en gratis retourneren dus dacht mooi 2 maten bestellen, maar ze hebben geen L meer :P

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:56

Heeft iemand misschien ervaring met de Le Mieux Derby Pro beschermers?

Fudge

Berichten: 1021
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:25

Goldie schreef:
1,66m :+
In de maat tabel staat dat de L 27,5cm lang is en de M 24,5. Maar iemand hier had hem gemeten en dan was ie 22.
Horze had een aanbieding, en gratis retourneren dus dacht mooi 2 maten bestellen, maar ze hebben geen L meer :P


Het zou maar zo kunnen dat je met een M wel uitkomt. Mijn KWPN van 1.70 met fijne pootjes past de
M perfect...

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 21:49

Heeft iemand ervaring met deze beschermers van back on track? Lijken op de lemieux snug boots alleen zit hier geen mesh in. Heb nu de oude lemieux en die bevallen goed maar ben opzoek naar vergelijkbare in het bruin, die snug boots zijn er nu helaas niet..
Afbeelding

Afbeelding

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:51

Ja ik heb ze. Zijn erg fijn!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:05

Ik heb ze gehad. Vond ze vergelijkbaar met de snug boots alleen de plastic clipjes waar het elastiek aan zit zijn een stuk stugger (of dat was bij die iig). Waren gewoon niet open te krijgen met koude vingers. Wij gebruikte ze voor paarden met vrij dun beenwerk en dat paste heel mooi.

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:23

Oke bedankt ga ik ze gewoon eens passen!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:58

Ik heb ze *\o/* <3
Afbeelding
Toch voor de M gegaan, past goed zo, 3cm langer had echt niet gepast.

Benen waren na het rijden niet warmer dan de achterbenen waar niks om zat. Even wennen met omdoen t.o.v. gewone peesbeschermers, maar ben er blij mee!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:38

Goldie schreef:
Ik heb ze *\o/* <3
[ [url=m/qwOiC5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toch voor de M gegaan, past goed zo, 3cm langer had echt niet gepast.

Benen waren na het rijden niet warmer dan de achterbenen waar niks om zat. Even wennen met omdoen t.o.v. gewone peesbeschermers, maar ben er blij mee!


Ik heb gisteren toevallig precies dezelfde gekocht om te kunnen afwisselen met m'n snugboots(oude versie). Ook maat M voor een paard van 1,65m, past heel netjes en de benen kwamen er droog onder vandaan terwijl hij verder flink had gezweet.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 18:55

Heeft iemand enig idee van de maten van Equilibrium Tri-zone allsports boots?
Of van de open fronted boots?

Ik kan dat tot nog toe nergens vinden.
Ben zowel benieuwd naar de hoogte als de omtrek.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:03

Marije_jiplover schreef:
Heeft iemand enig idee van de maten van Equilibrium Tri-zone allsports boots?
Of van de open fronted boots?

Ik kan dat tot nog toe nergens vinden.
Ben zowel benieuwd naar de hoogte als de omtrek.


Ik kwam deze toevallig net tegen, onder het tabje 'Informatie' staan de omtrek maten vermeld:
https://www.all-eventing.com/product/19 ... orts-boots

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:14

Top, bedankt!

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:11

Hoihoiii

Ik lees al aardig wat maanden mee en heb inmiddels alle pagina’s al gehad, maar ik lees niet echt iets over de Indra 3 in 1 beschermer Boots. Iemand hier ervaring mee? Kan niet zo veel vinden over het materiaal dat gebruikt wordt, maar zie ze steeds vaker voorbij komen:

https://www.indrahorse.com/nl/beenbesch ... black.html

Ik heb momenteel de nieuwe LeMieux Snug Boots voor springen en twijfel over de Brushing Boots voor al het overige, maar vind die Indrahorse er best mooi uitzien. Dat het multifunctioneel is, zou helemaal handig zijn!